• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«Будівництво каналізаційного колектора до мікрорайону садибної забудови «Каскад-2» в с. Вовчинець»;

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 1 758 днів назад

19 800 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 99 000.00 UAH
Період оскарження: 03.11.2020 14:13 - 16.11.2020 00:00
Вимога
Є відповідь

Кваліфікація переможця

Номер: 303145430c54443a9aa67d9a6fa57864
Ідентифікатор запиту: UA-2020-11-03-006428-c.a1
Назва: Кваліфікація переможця
Вимога:
Просимо переглянути рішення про обрання переможця у процедурі в зв'язку з неправомірним обгрунтуванням розрахунку цінової пропозиції
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Порядок денний: Розгляд вимоги яка надійшла 02 грудня 2020 17:19 від ТзОВ "ШОБЕЛІ УКРАЇНА" за кількістю учасників є четвертою з ціновою пропозицією 13 799 000,00 грн., на рішення уповноваженої особи, щодо наміру укласти договір про закупівлю з переможцем процедури відкритих торгів UA-2020-11-03-006428-c з ТОВ "КУЛЕВ-ІНВЕСТ", який за результатами аукціону був першим з пропозицією 9 499 999,00 гривень. Стаття 18 Закону визначає порядок оскарження процедур закупівель. Відповідно до норм вказаної статті, орган оскарження, який забезпечує захист прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, є Антимонопольний комітет України. Скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. Таким чином, норми Закону не передбачають права учасників подавати Замовнику вимогу щодо скасування рішення про визначення переможця закупівлі, а отже, подібна вимога не є правовим інструментом, порядок застосування якого регламентується чинним Законом. Вимога, подана з порушенням встановленого Законом порядку, сприймається більше як інструмент створення тиску на уповноважену особу з метою маніпуляції результатами торгів та їх спотворення. Для реалізації захисту прав учасників закупівель, які вважають, що їхні права порушені та можуть бути відновлені шляхом скасування рішення уповноваженої особи, Законом чітко встановлено порядок оскарження. Водночас, уповноважена особа, яка відповідає за здійснення процедур закупівель, зобов’язана діяти виключно в межах Закону. ВИРІШИВ 1. Уповноважена особа з питань публічних закупівель Шевчишин В.С., який розглянув вимогу яка надійшла 02 грудня 2020 17:19 від ТзОВ "ШОБЕЛІ УКРАЇНА", щодо невідповідності вимогам тендерної документації переможця торгів ТОВ "КУЛЕВ-ІНВЕСТ" зазначив: - Відповідно до норм п. 6.2.1.5 ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013 (з доповненнями та змінами) при розрахунках вартості експлуатації будівельних машин та механізмів, якщо внаслідок об’єктивних причин (ускладнені умови виконання робіт через обмеженість території будівельного майданчика, неможливість розміщення підйомних механізмів тощо) будівельні (ремонтно-будівельні) роботи планується виконувати без застосування машин та механізмів як для внутрішньобудівельного транспортування матеріальних ресурсів (горизонтального і вертикального), так і для виконання робіт, або із застосуванням наявних у підрядній організації не передбачених нормами машин та механізмів, вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт з відповідними технічними та економічними обґрунтуваннями. В економічному обґрунтуванні провадиться співставлення вартості експлуатації машин і механізмів, передбачених ресурсними елементними кошторисними нормами для внутрішньобудівельного транспортування матеріальних ресурсів і механізації технологічних процесів, розрахованої на підставі нормативного часу роботи та вартості машино-години цих машин, що склалася в регіоні та наближених до нього територіях, або (за їх відсутності) за усередненими показниками, рекомендованими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури, з відповідною вартістю зазначених робіт, що планується виконувати із застосуванням ручного труда чи наявних у підрядній організації машин та механізмів. Розрахунками, проведеними для зазначеного співставлення, враховуються також загальновиробничі та адміністративні витрати, а також прибуток. У випадку, якщо обґрунтовані витрати підрядника, спричинені зміною умов виконання робіт, перевищують відповідну нормативно-розрахункову вартість робіт, підрядник може вносити пропозицію щодо розроблення та затвердження індивідуальних ресурсних елементних кошторисних норм в складі проектної документації. Водночас в договірній ціні, наданій переможцем закупівлі, розмір зазначених витрат НЕ перевищує відповідну нормативно-розрахункову вартість робіт з врахуванням вартості експлуатації машин і механізмів, передбачених ресурсними елементними кошторисними нормами для внутрішньобудівельного транспортування матеріальних ресурсів і механізації технологічних процесів, розраховану на підставі нормативного часу роботи та вартості машино-години цих машин, що склалася в регіоні та наближених до нього територіях, та за усередненими показниками, рекомендованими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури. Крім того, відповідно до п. 6.3.1.3 ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013 (з доповненнями та змінами) у випадку, якщо для виконання будівельних робіт підрядник планує виготовлення власними силами окремих будівельних матеріалів, виробів і конструкцій на другорядних виробництвах, що є в його структурі, ціни на такі матеріальні ресурси приймаються за відповідними калькуляціями, затвердженими підрядною організацією в установленому порядку (за виробничою собівартістю). Прибуток враховується в ціні пропозиції учасника конкурсних торгів, договірній ціні в цілому по об’єкту будівництва і обчислюється з урахуванням трудовитрат структурного підрозділу підрядної організації – виготовлювача цих матеріальних ресурсів з урахуванням положень ДСТУ-Н Б Д.1.1-3. При цьому відповідні ціни на такі матеріальні ресурси разом з прибутком не повинні перевищувати ціни інших виробників на ті ж самі ресурси, що склалися в регіоні. Нормами п. 6.3.1.4 ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013 (з доповненнями та змінами) передбачено, що у випадку, якщо внаслідок об’єктивних причин виникає необхідність заміни будь-яких матеріальних ресурсів, передбачених державними (галузевими) ресурсними елементними кошторисними нормами, на інші матеріальні ресурси, і це призводить до зміни технології виконання робіт та показників цих норм, розробляються та затверджуються в установленому порядку індивідуальні ресурсні елементні кошторисні норми. У випадку, якщо при такій заміні матеріальних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм (крім витрати змінених матеріальних ресурсів) не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими ресурсними елементними кошторисними нормами із заміненими матеріальними ресурсами. Витрати матеріальних ресурсів, що замінені, приймаються відповідно до п.7.2.5 ДСТУ-Н Б Д.1.1-6. Таким чином, нормативні документи, що регламентують порядок та правила визначення вартості будівництва, а також визначення прямих витрат у вартості будівництва, не обмежують учасників у використанні наявних у організації технічних засобів та ресурсів та не зобов’язують підрядників використовувати виключно ті технічні засоби, що були передбачені інвестиційним кошторисом, з якого, в свою чергу, формувалось технічне завдання тендерної документації, а тільки регулюють порядок розрахунку вартості таких змінених матеріальних ресурсів в частині їх співставлення з нормативно-розрахунковою вартістю, що склалася в регіоні та наближених до нього територіях, та за усередненими показниками, рекомендованими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури. - Стосовно позицій, які зайво включені і не передбачені Відомостями ресурсів до локального кошторису інформую наступне: дані позиції є нормативною складовою типових розцінок, зазначені розцінки відповідають обсягам та технології робіт, що вимагалися у відомості обсягів робіт. Розрахунки інших витрат необхідних для забезпечення здійснення будівництва, та покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, вимагались при їх наявності, тобто за умови, якщо такі витрати було враховано в пропозиції учасника. Чинні норми ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 не встановлюють права замовника вимагати від підрядника в обов’язковому порядку включати розрахунки інших витрат, необхідних для забезпечення здійснення будівництва, та покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, в розрахунок ціни тендерної пропозиції, натомість встановлюють право підрядника врахувати та погодити з замовником такі витрати. Згідно з п. 6.1.5.4 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися з моменту складання інвесторської кошторисної документації (а може і не відбутися). Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи з термінів будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у локальних кошторисах (кошторисних розрахунках), та прогнозного зростання їх вартості, яке визначається на підставі прогнозних рівнів інфляції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України. Розрахований розмір цих коштів ЗА УЗГОДЖЕННЯМ із замовником включається до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва із зазначенням в графах 4, 5, 7. Оскільки переможець не декларував такі додаткові витрати, відсутня потреба узгоджувати їх з замовником, а відтак, такі можливі витрати підрядника будуть компенсовуватись за їх рахунок. Водночас тендерна пропозиція переможця містить, в тому числі, лист згоду з технічними вимогами та іншими умовами, які відображені в Додатку №4 до тендерної документації (файл «05 Інші документи» Вих.№1144 від 19.11.20р.), в якому переможець підтверджує своє зобов’язання щодо повного виконання робіт за предметом закупівлі, гарантує виконання в повному обсязі з дотриманням всіх вимог, а відтак, будь-які додаткові витрати, що можуть виникати в процесі будівництва, не враховані в тендерній пропозиції переможця, компенсовуватись не будуть. Згідно з п. 6.2.10 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 у ціні своєї пропозиції підрядник може враховувати кошти на покриття ризиків, пов'язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить, у тому числі, виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з певних факторів. При цьому: за твердої договірної ціни - як правило, в розмірі не більш ніж 1,5%; за динамічної договірної ціни - як правило, не враховується. За умовами тендерної документації вид договірної ціни визначено як динамічна. Слід також зазначити, що тендерна документація НЕ містить окремих імперативних вимог щодо надання окремих пояснень учасниками закупівлі стосовно відсутності в розрахунку ціни тендерної пропозиції коштів, передбачених на компенсацію інших витрат, необхідних для забезпечення здійснення будівництва, та покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. Таким чином, тендерна пропозиція переможця повністю відповідає вимогам тендерної документації в цій частині. Вимогами тендерної документації також зазначено, що поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються за обґрунтованими цінами по регіону, або надати документальне підтвердження (обґрунтування) поданої ціни (за запитом «Замовника»). Аналіз вартості тендерних пропозицій учасників не залишає сумніву стосовно факту, що пропозиція переможця закупівлі є найбільш економічно вигідною, в тому числі в частині цін на матеріальні ресурси. В даному випадку Замовник не мав жодних підстав скористатись своїм правом щодо надання запиту відповідному учаснику з метою отримати документальне підтвердження (обґрунтування) поданої ціни, адже запропоновані ціни на матеріальні ресурси прийнято за обґрунтованими цінами по регіону. Оскільки тендерна документація НЕ містить імперативної вимоги надавати документальне підтвердження (обґрунтування) ціни на матеріальні ресурси всім учасникам, а виключно за запитом Замовника, переможець не порушив вимоги тендерної документації в цій частині. 2. Виходячи з вищезазначеного, уповноважена особа не має права скасовувати рішення про визначення переможця, прийняте в результаті розгляду його тендерної пропозиції, та розглядати наступні тендерні пропозиції на підставі поданої Дана закупівля проводилась за принципами: добросовісність конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; обективна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям та зловживанням. Вирішив: Виходячи з вище викладених підстав вимогу не задоволено. 3. Оприлюднити в електронній системі закупівель відповідь учаснику, якого не визнано переможцем процедури закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції з урахуванням вимог частини 4 статті 33 Закону
Статус вимоги: Відхилено