-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Електрична енергія
Торги не відбулися
389 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 346.50 UAH
мін. крок: 0.1% або 346.50 UAH
Період оскарження:
03.11.2020 12:18 - 21.11.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
Дискримінація та обмеження конкуренції
Номер:
6003763a61214868be0e7b34d5d9bbb0
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-03-002531-b.a2
Назва:
Дискримінація та обмеження конкуренції
Скарга:
Замовником штучно звужено коло потенційних Учасників, що призводить до обмеження конкуренції та дискримінації
Пов'язані документи:
Учасник
- Краматорський центр ПТО АМКУ.pdf 12.11.2020 11:12
- Краматорськ П.pdf 14.11.2020 14:58
- Відгук на скаргу.PDF 16.11.2020 12:40
- Відгук на скаргу до АМКУ.PDF 17.11.2020 12:09
- Відгук на скаргу до АМКУ.docx 17.11.2020 12:09
- Рішення від 04.05.2020 _ 8567.pdf 17.11.2020 18:11
- Рішення від 09.10.2019 _ 14553.pdf 17.11.2020 18:11
- Рішення від 09.10.2020 _ 19058.pdf 17.11.2020 18:11
- Рішення від 20.02.2020 _ 3290.pdf 17.11.2020 18:11
- рішення від 16.11.2020 № 21185.pdf 17.11.2020 11:04
- інформація про резулятивну частину рішення від 26.11.2020 № 21983.pdf 27.11.2020 18:39
- рішення від 26.11.2020 № 21983.pdf 01.12.2020 23:41
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.11.2020 14:03
Дата розгляду скарги:
26.11.2020 17:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.11.2020 11:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.12.2020 23:41
Дата виконання рішення Замовником:
02.12.2020 12:52
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Тендерний комітет ДПТНЗ "Краматорський центр ПТО" ознайомився з рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №21983-р/пк-пз від 26.11.2020р. та прийняв рішення внести зміни до тендерної документації з метою усунення порушень, які викладені у мотивувальній частині цього рішення.
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги
Номер:
e19ceaa9cf2746d0b93b4b7ed71d49dc
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-03-002531-b.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Штучне обмеження кола учасників закупівлі
Пов'язані документи:
Учасник
- Краматорський центр ПТО.pdf 08.11.2020 18:59
Дата подачі:
08.11.2020 18:59
Вирішення:
Шановний Учасник, тендерний комітет уважно розглянув Вашу вимогу та надає наступну відповідь.
Відповідно до вимог п. 8.3.6 Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. № 312 Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. Відповідно до п. 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Отже, споживач має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію прав споживача електричної енергії, оскільки відрядження потребують значних витрат робочого часу та коштів. В такому випадку не може навіть йти мова про оперативне вирішення будь-яких проблемних питань на місці. Тим більше з огляду на ускладнену ситуацію з пересуванням по території країни у зв’язку з обмежувальними заходами, пов’язаними з введенням карантину. Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію. Для нашої організації такими способами є використання персональної сторінки споживача на веб-сайті електропостачальника і можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника. При цьому, очевидно, що у разі значної територіальної віддаленості постачальника від місця знаходження об’єкта постачання електроенергії та місця діяльності підприємства, реалізація такого права буде економічно недоцільною і практично неможливою, оскільки потребуватиме витрачання додаткових коштів та робочого часу на відрядження до електропостачальника. Що знову ж таки є актуальним особливо на сьогодні з огляду на ускладнену ситуацію з пересуванням по території країни у зв’язку з обмежувальними заходами, пов’язаними з введенням карантину. Чинне законодавство не надає електропостачальникам права нав’язувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами. Будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України, отже жодного обмеження можливості потенційних Постачальників прийняти участь у зазначеній закупівлі немає. Відповідна вимога Тендерної документації відповідає вимогам антимонопольного законодавства. Вважаємо, що намір замовника торгів реалізувати свої законодавчо закріплені права споживача жодним чином не порушують принцип недискримінації учасників.
Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону України "Про публічні товариства" технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Зважаючи на те, що вимоги до якості обслуговування замовника, як споживача, на роздрібному ринку електричної енергії встановлюється Регулятором, то замовник не може встановити, якісні характеристика обслуговування під час постачання електричної енергії постачальником відмінні від встановлених нормативними актами, а тому повинен достовірно знати кількість клієнтів учасника щоб знати на яку якість обслуговування розраховуватиме замовник відповідно до правил Роздрібного ринку електричної енергії. Таким чином, щоб укласти договір про закупівлю і правильно відобразити в ньому статус електропостачальника (в залежності від кількості його клієнтів) та за відсутності відкритих даних про кількість клієнтів учасника є законодавча необхідність в отриманні достовірної інформації.
Ринок електричної енергії як новий ринок постійно трансформується, а тому будь-який учасник в будь-який момент часу може почати обслуговувати більше 50 000 чи 100 000 споживачів. У такому разі до такого учасника відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії та Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами висуваються певні вимоги (в тому числі стосовно наявності в учасника інформаційно-консультаційного центру та кол-центру). Таким чином, вимога щодо надання учасником довідок (від всіх операторів системи розподілу до мереж яких приєднаний учасник з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує), які містять актуальну інформацію про статус учасника на момент проведення закупівлі та укладання договору, необхідна для того, щоб замовник мав змогу пересвідчитись у дотриманні учасником вимог законодавства.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
02.12.2020 12:56