• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015:71250000-5 - Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги (Послуги з виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Старосілецької сільської ради Коростишівського району Житомирської області)

Торги відмінено

200 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
Період оскарження: 03.11.2020 12:03 - 14.12.2020 00:00
Вимога
Без відповіді

Усунення дискримінаційних вимог

Номер: 10ee375cc9e84ff9b8b056da92d68882
Ідентифікатор запиту: UA-2020-11-03-004115-c.a1
Назва: Усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
03.11.2020 Старосілецькою сільською радою Коростишівського району Житомирської області оголошено закупівлю послуг з виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Старосілецької сільської ради Коростишівського району Житомирської області. Тендерна документація (надалі – ТД) містить підпункт 10 пункту 2 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції», в якому зазначено, що «на Учасника-переможця торгів відповідно до ст.ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України покладаються витрати в сумі 5 000 гривень (п’ять тисяч гривень), на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Учасник має право ознайомитись з даним договором. Дані витрати оплачуються у наступному порядку: на рахунок Консультанта торгів, з яким Замовником укладено договір, з моменту укладення договору про закупівлю між Учасником-переможцем процедури закупівлі та Замовником протягом 5 робочих днів. Про що Учасник вказує в Гарантійному листі про оплату послуг Консультанта згідно вимог даного пункту». В пункті 1 розділу ІІІ ТД «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовником зазначено, що Учасник у складі тендерної пропозиції (надалі – ТП) повинен надати «… гарантійний лист-згоду про оплату послуг Консультанта згідно вимог пункту 10.2.5 тендерної документації». При цьому, пункт 10.2.5 в ТД відсутній. Пунктом 3 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, зокрема, у разі, якщо Учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абз. 1 ч.3 ст. 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а саме: тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Отже, у разі ненадання Учасником будь-якого документу та інформації про яку Замовником було зазначено в ТД це є підставою для відхилення такої ТП Учасника. Учасник вважає, що вимоги Замовника щодо надання у складі ТП гарантійного листа-згоди щодо оплати послуг Консультанта згідно вимог пункту 10.2.5 тендерної документації та покладення на Учасника зобов’язання нести витрати в сумі 5 000,00 грн є дискримінаційними та такими, які порушують приписи визначені ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), а саме: принципи публічних закупівель щодо добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації та рівності учасників, та запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до ст. 1 Закону, договір про закупівлю – це господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару; послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт; предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку; приведена ціна - ціна, зазначена учасником у тендерній пропозиції/пропозиції та перерахована за математичною формулою з урахуванням показників інших критеріїв оцінки, визначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. Предметом даної закупівлі є послуга з виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Старосілецької сільської ради Коростишівського району Житомирської області. Отже, за результатами проведеної закупівлі між Замовником та Переможцем буде укладено договір про надання послуг з виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, а не договір про надання юридично-консультативних послуг щодо здійснення закупівлі за державні кошти. Жодна норма чинного Закону України «Про публічні закупівлі» не надає Замовнику право на укладення договору на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України та покладення обов’язкової оплати такого договору на Учасника-переможця закупівлі. Закон не передбачає можливість встановлення Замовником у ТД додаткових умов, в тому числі і покладення на переможця оплату витрат пов’язаних з юридично-консультативними послугами, для переможця процедури закупівлі пропозиція якого є найбільш економічно вигідною. Таким чином, витрати пов’язані з юридично-консультаційними послугами не відносяться до предмету закупівлі, а отже вимога щодо відшкодування зазначених витрат не можуть бути включені до ТД та породжувати обов’язок для Учасника-переможця закупівлі. Аналогічна позиція висловлена постійно діючою адміністративною колегією АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в рішенні № 864-р/пк-ск від 29.07.2014 та № 7587-р/пк-пз від 27.10.2017. Встановлення в ТД обов’язку щодо оплати юридично-консультаційних послуг Учасником-переможцем публічної закупівлі ставить учасників в нерівні умовами в рамках однієї і тієї ж процедури закупівлі та може вплинути на цінову пропозицію Учасників під час здійснення процедури закупівлі, що не відповідає меті Закону України «Про публічні закупівлі» та принципам, за яким мають здійснюватись закупівлі за державні кошти та які закріплені в ст. 5 Закону. Аналогічна позиція висловлена у висновку уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель № 3304-05/25004-08 від 17.07.2013 року. Також звертаємо увагу Замовника, що в залежності від предмета закупівлі, визначеного замовником відповідно до Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого наказом Мінрегіонекономіки, торгівлі та сільського господарства України, придбання послуг здійснюється шляхом застосування однієї з процедур, передбачених статтею 13 Закону, керуючись вартісними межами, встановленими у статті 3 Закону для послуг. Ураховуючи мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 5 Закону, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Таким чином, у разі якщо Замовником у розумінні Закону передбачено придбання консультаційних послуг, така закупівля має здійснюватись відповідно до річного плану (додатку до нього) відповідно до вимог Закону, шляхом застосування однієї із процедур, передбачених статтею 13 Закону, керуючись вартісними межами, визначеними Законом. З огляду на зазначене вимагаємо Замовника внести зміни до ТД щодо виключення зазначених дискримінаційних вимог в розділі ІІ та V ТД шляхом виключення вимоги щодо надання гарантійного листа – згоди про оплату послуг Консультанта згідно пункту 10.2.5 ТД та покладення на Учасника-переможця витрат в розмірі 5 000,00 грн на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). У разі надання Замовником необґрунтованої відмови (без посилання на відповідні нормативні документи) щодо внесення змін до ТД Учасник буде змушений звернутись з відповідною скаргою до органу оскарження, що може мати наслідком притягнення Замовника до відповідальності передбаченої ст. 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.