• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Лабораторні реактиви

Завершена

100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 000.00 UAH
Період оскарження: 03.11.2020 11:37 - 09.11.2020 00:00
Вимога
Відхилено

вимога про усунення порушень

Номер: d2291adf52dc4096b53f4612303d9743
Ідентифікатор запиту: UA-2020-11-03-003534-c.c1
Назва: вимога про усунення порушень
Вимога:
Ознайомившись з тендерною документацією за предметом закупівлі ДК 021:2015:33600000-6: Фармацевтична продукція, оголошення UA-2020-11-03-003534-c, звертаємо Вашу увагу на наявність дискримінаційних умов, а саме: в файлі «Технічні вимоги до товару» передбачено: «З метою запобігання фальсифікату товару, учасник зобов’язаний надати гарантійний лист від виробника!» Далі за текстом зазначено: «У випадку, якщо вищезазначені документи не будуть додані до Вашої пропозиції, Замовник не буде її приймати до розгляду незалежно від ціни, яку Ви запропонуєте». Таким чином, Замовник висуває таку вимогу як «наявність гарантійного листа від виробника» як переважну умову участі в закупівлі незалежно від запропонованої ціни. За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть надати гарантійний лист саме від виробника товару, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання. Викладена вище вимога обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників і в цілому впливає на можливість учасників прийняти участь у процедурі закупівлі. Вимога є дискримінаційною, тому що потенційні учасники: 1) Мають укладені прямі контракти з виробником лікарського засобу та медичних виробів, за умовами яких виробник (його дистриб’ютор) вже гарантував та зобов’язався поставити лікарських засіб 2) Мають ліцензію на торгівлю лікарськими засобами та дотримуються ліцензійних умов. Дотримання ліцензійних умов контролюється Держлікслужбою. 3) Мають в складських приміщеннях на залишках достатню кількість товару для забезпечення поставок за тендерним договором 4) Відносно якості запропонованих товарів - Якість запропонованих до поставки товарів визначається та підтверджується під час поставки товару супровідними документами, зокрема сертифікатами якості, а у випадку поставки неякісного товару, постачальник сплачує Замовнику штрафні санкції (неустойка, штраф, пеня), внаслідок чого Замовник повністю захищений від постачання неякісного товару. В тендерній документації за даним оголошенням містяться окремі вимоги щодо переліку документів, які підтвердять якість товару, а саме: в файлі «Технічні вимоги до товару» передбачений обов’язок Учасника надати копію сертифікату або паспорту якості на товар з підтвердженням відповідності характеристик товару медико-технічним вимогам Замовника (на момент постачання товару), а Додаток 2 до Оголошення «Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження» передбачає, що на продукцію має бути надано: сертифікат якості свідоцтво про державну реєстрацію постачальника висновок державної санітарно-епідеміологічноі служби України методичні вказівки щодо застосування засобу. Отже надання Учасником вищенаведених документів, що підтверджує якість товару і є гарантією від фальсифікації, в той час як сам по собі гарантійний лист від виробника такої функції не виконує, а лише штучно звужує коло потенційних учасників спрощеної закупівлі. Звертаємо Вашу увагу, що до подібних висновків дійшла у своєму Рішенні Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (рішення № 14554-р/пк-пз від 09.10.2019). Викладені вище вимоги обмежують конкурентоспроможність потенційних учасників і в цілому впливають на можливість учасників прийняти участь у процедурі закупівлі. Наведена вище умова документації обмежує коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з такими виробниками (офіційними представництвами) Дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у закупівлі. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник для участі у закупівлі повинен мати гарантійний лист від виробника «з метою запобігання фальсифікату товару». Така вимога суттєво обмежує право на участь інших учасників. Скасовується принцип добросовісної конкуренції. Ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною 5 статті 14 Закону передбачено, що оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини 5 статті 14 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації, а саме: виключити з файлу «Технічні вимоги до товару» пункт - «З метою запобігання фальсифікату товару, учасник зобов’язаний надати гарантійний лист від виробника!»
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Вимагання гарантійного листа від виробника не обмежує в участі , а от в перемозі так. Що заважає надати гарантійний лист вам так як надають його інші учасники?
Статус вимоги: Відхилено