• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (комплекс послуг із збирання, перевезення, зберігання з метою подальшої утилізації (видалення) відходів)

Категорія замовника: підприємства, установи, організації (відповідно до п. 3 ч. 4 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі»

Завершена

80 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 400.00 UAH
Період оскарження: 02.11.2020 15:47 - 06.11.2020 10:00
Вимога
Залишено без розгляду

Замовник під час проведення зазначеної закупівлі порушує основні принципи закупівель, що визначені в Ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» та ч.5 ст.14

Номер: 7a3f53dbcf5d4057968a115ea2d13bb8
Ідентифікатор запиту: UA-2020-11-02-001926-a.a1
Назва: Замовник під час проведення зазначеної закупівлі порушує основні принципи закупівель, що визначені в Ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» та ч.5 ст.14
Вимога:
1.Найменування Замовника: Комунальне некомерційне підприємство "Міська лікарня №5" Одеської міської ради, код ЄДРПОУ: 01998957.Адреса: 65011, Україна, Одеська область, Одеса, вул. Троїцька, буд.38. 2.Номер закупівлі: UA-2020-11-02-001926-a, Код ДК021: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (комплекс послуг із збирання, перевезення, зберігання з метою подальшої утилізації (видалення) відходів). 3.Підстави подання вимоги: Замовник під час проведення зазначеної закупівлі порушує основні принципи закупівель, що визначені в Ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» та ч.5 ст.14 4.Обгрунтування вимоги: Замовник, Комунальне некомерційне підприємст во "Міська лікарня №5" Одеської міської ради (код ЄДРПОУ: 01998957) (надалі – Замовник), оголосив в електронній системі «Прозорро» про проведення спрощеної закупівлі UA-2020-11-02-001926-a, яка проводиться відповідно до статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі-Закон). У період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі. Ознайомившись із Оголошенням спрощеної закупівлі, ми виявили в ній дискримінаційні вимоги. Додатком 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі визначена інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. Предметом закупівлі даної закупівлі є 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (комплекс послуг із збирання, перевезення, зберігання з метою подальшої утилізації (видалення) відходів) і з наступним переліком відходів: № з//п Найменування відходів Кількість відходів 1 Потенційно небезпечні відходи (засоби індивідуального захисту, засоби захисту органів дихання (маски), органів зору, спецодяг, засоби, які використовувались для дезінфекції (серветки, ганчір`я, тощо), голки, скарифікатори, системи, перев’язувальний матеріал, матраци, лезо, катетери та інші колючо ріжучі предмети ) кг 2600 кг 2 Лампи люмінесцентні, шт 10 шт Залучення субпідрядних організацій не передбачається. Крім того, Додатком 3 «Проект договору» пунктом 2.2.2. передбачено: 2.2.2. Послуги (роботи), передбачені п. 1.1. цього Договору, Виконавець має право надавати (виконувати) тільки власними силами. Враховуючи те, що в Додатку 1 зазначено перелік небезпечних відходів різної номенклатури та потребує наявності в учасників ліцензії на проведення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами за всіма видами зазначених відходів, що значно звужує коло учасників та обмежує конкуренцію, що є порушенням статей 5, 14 ЗУ «Про публічні закупівлі». Більшість відходів, а саме 2600 кг, згідно Додатку 1, є медичні відходи, що потребують наявність відповідної ліцензії та сертифікованого обладнання. Але, серед переліку небезпечних відходів є відходи іншого класу небезпеки та номенклатури – елементи живлення, предмети, що містять ртуть, прилади і обладнання, що містять важкі метали (лампи люмінесцентні у кількості – 10 шт.) Учасники, що спеціалізуються на знешкодженні медичних та клінічних відходів, але не спеціалізуються на відходах, що містять ртуть, не повинні позбавлятися права прийняти участь в закупівлі в добросовісній конкуренції. Наголошуємо на тому, що чинним законодавством не забороняється залучення субвиконавця, який має всі дозвільні документи (Ліцензію на поводження з небезпечними відходами) для утилізації відходів, яких немає в Ліцензії Учасника. Це є порушенням основних принципів закупівель передбачених в Ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія, ефективність та пропорційність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - об'єктивна та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Статтею 41 ЗУ «Про публічні закупівлі» зазначено, що Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України (ЦКУ) та Господарського кодексу України (ГКУ). Пунктом 2 Статті 902 ЦКУ передбачено, що у випадках, встановлених договором, виконавець має право покласти виконання договору про надання послуг на іншу особу, залишаючись відповідальним в повному обсязі перед замовником за порушення договору. Статтею 194 Господарського кодексу України також передбачено наступне: Стаття 194. Виконання господарського зобов'язання третьою особою. 1.Виконання господарського зобов'язання може бути покладено в цілому або в частині на третю особу, що не є стороною в зобов'язанні. Управнена сторона зобов'язана прийняти виконання, запропоноване третьою особою - безпосереднім виконавцем, якщо із закону, господарського договору або характеру зобов'язання не випливає обов'язок сторони виконати зобов'язання особисто. 2. Неналежне виконання зобов'язання третьою особою не звільняє сторони від обов'язку виконати зобов'язання в натурі, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 193 цього Кодексу. Ч.4 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі» зазначено: 4.Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Ч.5 ст. 14 Закону передбачено, що Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно, враховуючи те, що послуги з утилізації медичних відходів в зазначеній закупівлі містять медичні відходи категорії В у кількості 2600 кг та незначна кількість категорії С – 10 шт., заборона залучення субпідряду є дискримінацією. Враховуючи вищезазначене, вимагаємо внести зміни до Додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а також до п 2.2.2. проекту договору (Додаток 3) та дозволити частково залучити до виконання послуг субпідрядних організацій. Замовник нічого не втратить, виклавши вимогу в наступній редакції: Виконавець надає Послуги власними силами або із залученням сил і засобів сторонніх організацій, які мають відповідні дозвільні документи. У разі залучення третіх осіб, Виконавець несе повну відповідальність перед Замовником за надання ним послуг.
Вирішення: Шановний учасник! На вишу вимогу щодо залучення сил і засобів сторонніх організацій, повідомляємо наступне. Враховуючи, що предметом закупівлі є збирання, зберігання, оброблення, видалення, знешкодження, перевезення та організація утилізації відходів, які відносяться до І класу небезпеки (а саме – лампи люмінесцентні відпрацьовані та інші відходи, що містять як складові або забруднювачі ртуть) та представляють небезпеку для навколишнього середовища, з метою дотримання вимог природоохоронного законодавства, Замовник встановлює умову щодо заборони залучення третіх осіб до виконання умов договору. Вважаємо дану умову такою, що відповідає усім екологічним та природоохоронним вимогам Законодавства України. Згідно ст. 5 ЗУ «Про відходи» Основними принципами державної політики у сфері поводження з відходами є пріоритетний захист навколишнього природного середовища та здоров'я людини від негативного впливу відходів, забезпечення ощадливого використання матеріально-сировинних та енергетичних ресурсів, науково обгрунтоване узгодження екологічних, економічних та соціальних інтересів суспільства щодо утворення та використання відходів з метою забезпечення його сталого розвитку. Відповідно до п.3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Враховуючим викладене, Замовник не бачить підстав для внесення змін до оголошення про спрощену закупівлю в цій частині.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 09.11.2020 14:37