-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Інтерактивний сенсорний модуль (у складі 1 інтерактивної дошки та 1 документ-камери) за кодом ДК 021:2015- 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)
Завершена
20 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 100.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 100.00 UAH
Період оскарження:
02.11.2020 15:10 - 06.11.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаціні вимоги
Номер:
98302b66942647e9b076676eec0ce109
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-02-006679-c.c4
Назва:
Дискримінаціні вимоги
Вимога:
Шановний Замовник!
У ході аналізу ТД щодо технічних характеристик предмету закупівлі встановлено, що технічні параметри інтерактивної дошки та програмного забезпечення (ПЗ) відповідають виключно ОДНОМУ виробнику — ТМ SMART.
Проте вказані технічні умови тендерної документації унеможливлюють подання конкурентоспроможної тендерної пропозиції через відсутність аналогічного обладнання та ПЗ на ринку, предсталеного ІНШИМИ виробниками/постачальниками, а відтак звужує конкуренцію та можливість подання пропозицій, які не контролюються виробниками чи унікальними/ексклюзивними постачальниками в Україну вказаного обладнання та ПЗ - наявні дії Замовника порушують норми, мету та основні принципи Закону України «Про публічні закупівлі».
Так, відповідно до преамбули Закону цей Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Статтею 3 Закону встановлено принципи здійснення закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Стосовно вимог ТД, що обмежують конкуренцію, повідомляємо наступне – А) Замовником виставлені технічні вимоги до обладнання та ПЗ, які унеможливлюють подання тендерної пропозиції без врахування в ній конкретних моделей обладнання, які ексклюзивно представлені в Україні унікальними приватними компаніями (у ДАНОМУ випадку ТМ SMART). Тобто неможливо запропонувати еквівалент або аналог обладнання, визначеного вимогами ТЗ.
Водночас Б) Замовник в тендерній документації вимагає подання в складі пропозиції документів, які підтверджують статус учасника як партнера виробника, чинного на дату подання тендерних пропозицій, виключно від виробників (їх офіційних представництв на території України) або авторизованих дистриб’юторів на території України), що фактично ставить під вплив можливість апріорі участі у Закупівлі, адже відсутність ЗГОДИ хоча б одного з виробників/авторизованих дистриб’юторів видати документ-згоду саме для даної закупівлі учаснику означає автоматичне відхилення тендерної пропозиції під час проведення прекваліфікації поданих тендерних пропозицій.
Стосовно порушення норм ЗУ «Про публічні закупівлі» повідомляємо наступне – ч.3 Ст. 5 Закону визначено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. ч. 4. Ст. 22 Закону визначено, що Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дискримінація – це будь-яка відмінність, виключення, обмеження або перевага, що заперечує або зменшує рівне здійснення прав. Поняття охоплює виключення або обмеження можливостей для членів певної групи відносно можливостей інших груп. Проте не кожна відмінність у ставленні є дискримінацією: вона не буде такою, якщо критерії такої відмінності є розумними і об'єктивними, а завдання полягає в тому, щоб досягти мети. Європейський суд з прав людини дає аналогічне визначення дискримінації: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Дискримінаційними вважаються дії, що призводять до погіршення становища одних суб'єктів порівняно з іншими суб'єктами господарювання і обмежують їхні законні права та інтереси.
Вказане кореспондується із положеннями ч. 4 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», згідно із якою документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Беручи до уваги все вищезазначене, Замовником складена тендерна документація таким чином, що під технічний опис обладнання, ПЗ та опис документального підтвердження, підпадає обладнання лише ОДНОГО виробника або ОДНОГО АВТОРИЗОВАНОГО ДИСТРИБЮТОРА, тому відсутня можливість запропонувати еквівалент, відсутня можливість конкуренції. Також будь-який потенційний учасник торгів є ЗАЛЕЖНИМ від прийнятих рішень про надання йому підтримки від виробників чи дистриб’юторів обладнання саме в цій закупівлі – авторизаційних листів. Тобто Замовник витрачає державні кошти і фактично віддає право розподіляти ці кошти виробникам обладнання, які приймуть рішення кому надати авторизаційного листа для цієї закупівлі.
На підставі вищевикладеного наполягаємо викласти технічні характеристики складомих частин предмету закупівлі таким чином, щоб ним відповідала продукція БІЛЬШЕ, ніж ОДНОГО ВИРОБНИКА.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.11.2020 14:45
Вирішення:
технічні характеристики відповідають для навчання осіб з особливими освітніми потребами. Тому прописуємо ті вимоги, які необхідні для навчання таких осіб
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Дискркимінаційні вимоги
Номер:
5bab676f9efa44ceaa7727ab64e82091
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-02-006679-c.b3
Назва:
Дискркимінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику, згідно з вимогами Додатку 3, Ви встановлюєте розміри дошки вказавши терміни "не більше" та "не менше". Звертаємо Вашу увагу, що зазначені Вами розміри обмежують конкуренцію в даній закупівлі та не дають можливості запропонувати еквівалент, оскільки під Ваші параметри підходять лише дошки торгової марки Smart. Тому, вимагаємо привести технічні характеристики у відповідність до Наказу МОН №574 від 29.04.2020 "Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій" та встановити мінімальні вимоги до інтерактивної дошки.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.11.2020 14:36
Вирішення:
вважаємо, що можливо розглядати розміри дошки з написом "не меньш"
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:
ff3b9136664249c1a8f7d429d61c7820
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-02-006679-c.b2
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику! У Додатку №3 .вимога до учасників надати :
- Сертифікат відповідності, або сертифікат (паспорт) якості, або сертифікат походження товару або інший документ про якість продукції (якщо продукція входить до переліку ТМЦ, які підлягають сертифікації на території України), копію чинного на дату розкриття пропозиції сертифікату на систему якості ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015, виданого на ім’я Учасника закупівлі, або виробника товару, а також висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи з додатками на товар, що становить предмет закупівлі (використання для навчання, в навчальних (учбових) закладах). Товар повинен відповідати вимогам Технічного регламенту, затвердженому постановою КМУ № 1077 від 16.12.2015, що Учасник має підтвердити декларацією про відповідність.
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною, що звужує коло учасників та суперечить вимогам законодавства в сфері публічних закупівель, позбавляє права учасників на добросовісну конкуренцію та недискримінацію учасників. Звертаємо увагу, що дане питання регулюється Законом України від 05.06.2014 № 1315-VII «Про стандартизацію».
Частиною другою статті 16 Закону України від 05.06.2014 № 1315-VII «Про стандартизацію» визначено, що стандарти, прийняті підприємствами, застосовуються на добровільної основі.
Відповідно до частини другої статті 15 Господарського кодексу України застосування стандартів чи їх окремих положень є обов'язковим для:суб'єктів господарювання, якщо обов’язковість застосування стандартів установлено нормативно-правовими актами;учасників угоди (контракту) щодо розроблення, виготовлення чи постачання продукції, якщо в ній (ньому) є посилання на певні стандарти;виробника чи постачальника продукції, якщо він склав декларацію про відповідність продукції певним стандартам чи застосував позначення цих стандартів у її маркуванні. Галузеві нормативні документи також застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
Сертифікати ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 не є обов'язковими, дана сертифікація проводиться в добровільному порядку і має лише рекомендаційний характер. Засоби навчання та навчальне обладнання, що поставляються та використовуються у навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів, повинні мати на момент поставки висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, та/або технічний паспорт на виріб, та/або декларацію про відповідність вимогам технічних регламентів. Разом з тим, частиною 4 статті 22 ЗаконуУкраїни "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Підтвердженням дискримінаційності подібних вимог щодо стандартів ISO є практика рішень АМКУ - рішення № 866-Р/ПК-СК від 27.08.2012р. (розглядалось у відповідності до Закону України «Про здійснення державних закупівель», але суть дискримінаційності вимог не змінилась і з введенням в дію Закону України «Про публічні закупівлі»).
Вимагаємо, виключити з ТД вимогу щодо подачі учасниками копії сертифікатів ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 !
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.11.2020 14:26
Вирішення:
всі вимоги, які прописані в тендерній документації, є обов'язковими, так як комплект буде використовуваться для для навчання дітей з особливими освітніми потребами
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Обмеження конкуренції
Номер:
76061f9481224acab4f32794ff73505f
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-02-006679-c.b1
Назва:
Обмеження конкуренції
Вимога:
Шановний Замовнику, згідно з вимогами Технічного завдання до Оголошення про проведення закупівлі, Ви вказуєте, що дошка повинна мати наступні розміри: «• Діагональ активної поверхні повинна бути - 195 см, але не більше 197 см • Ширина дошки повинна бути більше 165 см • Висота дошки повинна бути менше 129 см • Ширина активної поверхні повинна бути не більше або 156,6 см • Висота активної поверхні повинна бути менше або 117,5 см». Зазначені Вами розміри вказують на те, що Ви орієнтуєтесь на конкретну модель дошки, яку хочете закупити, чим обмежуєте конкуренцію в даній закупівлі. Визначення Вами таких точних діапазонів розміру дошки не дає можливості іншим Учасникам підібрати відповідний еквівалент. Тому, з метою забезпечення здорової конкуренції вимагаємо розширити вимоги до інтерактивної дошки та встановити наступні розміри: «• Діагональ активної поверхні повинна бути - не менше 195 см • Ширина дошки повинна бути більше 165 см • Висота дошки повинна бути менше 129 см • Ширина активної поверхні повинна бути не менше 156,6 см • Висота активної поверхні повинна бути не менше 117,5 см».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.11.2020 10:07
Вирішення:
згодні, параметри дошки можно вважати з дописом не меньше
Статус вимоги:
Задоволено