Фронтальний навантажувач - 1 одиниця.
Категорії замовника - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Вид закупівлі - процедура закупівлі - для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень. Застосовані критерії оцінки - Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%). Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою.
Завершена
1 410 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 050.00 UAH
Період оскарження:30.10.2020 16:48 - 03.12.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
Внесення змін до вимог ТД
Номер:89c554f842a640f588410c2d9eb87bf6
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2020-10-30-007096-c.c5
Назва:Внесення змін до вимог ТД
Скарга:
Зобов’язати Замовника внести зміни до технічних характеристик предмету закупівлі, які викладені в додатку №1 до тендерної документації (Технічне завдання щодо предмету закупівлі), шляхом викладення в частині Технічної специфікації додатку №1
Дата прийняття скарги до розгляду:11.11.2020 17:09
Дата розгляду скарги:24.11.2020 12:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:14.11.2020 18:15
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:27.11.2020 20:03
Дата виконання рішення Замовником:28.11.2020 16:43
Коментар замовника щодо усунення порушень:Рішення № 21805-р/пк-пз від 24.11.2020 Антимонопольного комітету України (Дата публікації: 27 листопада 2020 20:03) за результатами розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель UA-2020-10-30-007096-c.c5, виконано, шляхом внесення змін до тендерної документації по предмету: «Код ДК 021:2015: 43260000-3 - Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка (Фронтальний навантажувач)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-10-30-007096-c
Автор:ТОВ"ЛОГІСТИК МАШИНЕРІ", Іванов Володимир Васильович +380672303039 LOGISTIC.MACHINERY1@GMAIL.COM http://www.tdc.ua
resolved
Скарга
Скасована
Усунення дискримінаційних вимог
Номер:7c7471bd970544389738909495391d3f
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2020-10-30-007096-c.c4
Назва:Усунення дискримінаційних вимог
Скарга:
Просимо зобов’язати Замовника усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації) шляхом внесення змін
Вирішення:Доброго дня! Вельми шановний Учасник, розглянувши Ваше звернення повідомляємо наступне. Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту тендерної документації, яка не суперечить законодавству. Закон України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Текст Закону не визначає ні перелік документів ні їх формулювання, зміст та обсяг, які підтверджують відповідність технічним, якісним показникам предмету закупівлі. Слід зазначити, що Замовник зазначає опис предмету закупівлі, а також зміст та спосіб подання відповідних документів самостійно, з урахуванням особливостей предмету закупівлі. Всі вимоги тендерної документації в тому числі технічний опис предмету закупівлі та вимоги до нього були розроблені з урахуванням Робочого проекту на будівництво полігону для збирання та зберігання відходів підприємств каменеобробної галузі, та розміщення виробництва для одержання сировини та готової продукції з відходів виробництва в с. Стрижівка Коростишівського району (замовником даного проекту є - Управління екології та природних ресурсів Житомирської обласної державної адміністрації (надалі - Управління)), з погодженням даного Проекту Департаментом регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації та з урахуванням специфіки робіт, які має виконувати дана спецтехніка. Характеристики та параметри фронтального навантажувачу чітко прописані по тексту Проекту. Кошти на придбання даного предмету закупівлі надано Управлінням, тобто цільові кошти на виконання затвердженого Робочого проекту.
Якщо Учасник не має в наявності відповідного товару, що є предметом даної закупівлі, то йому нічого не заважає закупити його на ринку, тобто розширити свій асортимент, звісно, якщо є бажання співпрацювати з виробниками чи іншими суб’єктами даної сфери торгівлі.
Крім того, Вами не обґрунтовано як саме це обмежує Вашу участь у даній закупівлі, а також не надано доказів що дану умову не можуть виконати 2 та більше Учасників.
Підсумовуючи розгляд Вашого звернення, на думку Замовника у тендерній документації відсутній будь який дискримінаційний характер та не має потреби вносити зміни до умов тендерної документації в цій частині.
Дякуємо за звернення.
Статус вимоги:Відхилено
declined
declined
Вимога
Відхилено
Розширення технічних вимог до предмета закупівлі
Номер:ce4b75430c484207a18bcfb6999a4a10
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2020-10-30-007096-c.b2
Назва:Розширення технічних вимог до предмета закупівлі
Вимога:
Доброго дня, просимо розглянути розширення технічних показників, що зазначені у Додатку 1 до ТД та надати відповідь с обгрунтуванням по кожному пункту у разі відмови. Дякуємо.
Вирішення:Доброго дня! Вельми шановний Учасник, розглянувши Ваше звернення повідомляємо наступне. Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту тендерної документації, яка не суперечить законодавству. Закон України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Текст Закону не визначає ні перелік документів ні їх формулювання, зміст та обсяг, які підтверджують відповідність технічним, якісним показникам предмету закупівлі. Слід зазначити, що Замовник зазначає опис предмету закупівлі, а також зміст та спосіб подання відповідних документів самостійно, з урахуванням особливостей предмету закупівлі. Всі вимоги тендерної документації в тому числі технічний опис предмету закупівлі та вимоги до нього були розроблені з урахуванням Робочого проекту на будівництво полігону для збирання та зберігання відходів підприємств каменеобробної галузі, та розміщення виробництва для одержання сировини та готової продукції з відходів виробництва в с. Стрижівка Коростишівського району (замовником даного проекту є - Управління екології та природних ресурсів Житомирської обласної державної адміністрації (надалі - Управління)), з погодженням даного Проекту Департаментом регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації та з урахуванням специфіки робіт, які має виконувати дана спецтехніка. Характеристики та параметри фронтального навантажувачу чітко прописані по тексту Проекту. Кошти на придбання даного предмету закупівлі надано Управлінням, тобто цільові кошти на виконання затвердженого Робочого проекту.
Якщо Учасник не має в наявності відповідного товару, що є предметом даної закупівлі, то йому нічого не заважає закупити його на ринку, тобто розширити свій асортимент, звісно, якщо є бажання співпрацювати з виробниками чи іншими суб’єктами даної сфери торгівлі.
Крім того, Вами не обґрунтовано як саме це обмежує Вашу участь у даній закупівлі, а також не надано доказів що дану умову не можуть виконати 2 та більше Учасників.
Підсумовуючи розгляд Вашого звернення, на думку Замовника у тендерній документації відсутній будь який дискримінаційний характер та не має потреби вносити зміни до умов тендерної документації в цій частині.
Дякуємо за звернення.
Статус вимоги:Відхилено
declined
declined
Вимога
Відхилено
ПРОСИМО:
1. Просимо Замовника (КП "Еко-Сервіс") розширити коло потенційних учасників процедури закупівлі, шляхом внесення зазначених змін в тендерну документацію.
2. Розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законом строки.
Дякуємо!
Номер:55529b770ba94aa7bed9106cc8fbbee4
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2020-10-30-007096-c.c1
Назва:ПРОСИМО:
1. Просимо Замовника (КП "Еко-Сервіс") розширити коло потенційних учасників процедури закупівлі, шляхом внесення зазначених змін в тендерну документацію.
2. Розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законом строки.
Дякуємо!
Вимога:
Доброго дня шановна тендерна комісія КП "Еко-Сервіс". Серед принципів здійснення державних закупівель є недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Згідно з п. 4 частини 2 ст.22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, було оголошено закупівлю: (Ідентифікатор закупівлі: UA-2020-10-30-007096-c) ДК 021:2015: 43260000-3 Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка. Фронтальний навантажувач:
1. Детально проаналізувавши тендерну документацію, було встановлено деяких технічних вимог, передбачених Додатком 1, що обмежують наше право брати участь у закупівлі. Це всього кілька показників, розбіжність в них мінімальна, зміна цих показників (виділено жовтим кольором), надасть Замовнику вибрати більш дешевший та якісний фронтальний ковшовий навантажувач, а саме:
Додаток 1 до тендерної документації
(Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі)
ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ
Код ДК 021:2015: 43260000-3 - Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка
(Фронтальний навантажувач)
Усі посилання у цьому Додатку технічних вимог на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, - вважати такими, що містять вираз «або еквівалент».
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі передбачають необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
У випадку надання учасником еквіваленту він має надати порівняльну таблицю запропонованих товарів/послуг з товарами/послугами, які вимагаються Замовником, Технічні характеристики еквіваленту не повинні бути гіршими.
Строк поставки товару: протягом 3 календарних дні з дати отримання заявки від замовника, повідомлення електронною поштою або факсимільно.
Місце поставки товару: Поставка техніки на умовах DDP (склад Замовника за адресою: 10014, Житомирська обл., місто Житомир, ВУЛИЦЯ МАЛА БЕРДИЧІВСЬКА, будинок 25). У вартість техніки повинні бути включені: доставка техніки за адресою Замовника, запуск в експлуатацію, інструктаж по правилам експлуатації фахівців Замовника, оплата всіх податків, зборів та обов’язкових платежів при постачанні Товару, оплата всіх необхідних митних платежів та зборів.
- товар має бути таким, що не перебував до моменту відвантаження Замовнику в експлуатації за своїм функціональним призначенням
- товар має бути у зібраному і справному стані
- товар має бути без механічних пошкоджень і слідів корозії
навантажувач під час передачі Замовнику має бути споряджений:
- паспортом;
- інструкцією з експлуатації;
- гарантійними документами.
Постачальник проводить всі необхідні митні процедури по оформленню ввезення фронтального навантажувача, на територію України (у разі потреби).
Постачальник надає технічні консультації (у разі потреби).
Постачальник надає гарантійне та сервісне обслуговування фронтального навантажувача упродовж гарантійного періоду.
Учасник забезпечує передпродажну підготовку.
Технічна специфікація
Назва параметрів Показник Пропозиція Учасника*
Фронтальний навантажувач має бути випуску не раніше 2020 року, таким, що не перебував до моменту відвантаження Замовнику в експлуатації.
так
Товар має бути у зібраному і справному стані. так
Товар має бути без механічних пошкоджень. так
Номінальна вантажопідйомність, не менше, кг 3000 3000
Експлуатаційна маса (Стандарт), не менше, кг 10200 10800
Обсяг ковша, не менше, м³ 2.0 1,8
На зворотній частині ковш повинен мати встановлені заводом виробником захисні екрани, для запобігання потрапляння насипних матеріалів на з’єднання стріли та ковша. + так
Передні гальмівні диски та гальмівні супорти обладнанні металевими захисними щитками для захисту від потрапляння каміння та бруду. + так
Задні фари розташовані на верхній частині поверхні противаги та розміщені в металевому захисному коробі. + так
Час підйому стріли, не більше, с 5.7 5,6
Загальна Час циклу, не більше, с 10.5 9,8
Довжина, не більше, мм 7200 7245
Ширина по ковшу, не більше, мм 2420 2482
Висота, не більше, мм 3200 3320
Двигун Модель двигуна – WEICHAI WP6G125E22 Або еквівалент Двигун Модель двигуна – WEICHAI-STEYR WP6G125E22
Тип – Шести циліндровий рядний атмосферний з безпосереднім уприскуванням і водяним охолодженням + Так
Номінальна потужність при об / хв не менше кВт / об.хв 92/2200 92/2200
Max.крут. момент при об / хв не менше Нм / об.мин, 500 / 1400-1600 508/1450
Діаметр Циліндра Х Хід не менше, мм Φ105 × 130 Φ108 × 125
Об’єм двигуна не менше л 6.7 6,750
Обсяг Паливного Бака не менше, л 150 170
Паливний бак має бути розміщений у нижній частині противаги + так
Повітряний ресивер, з клапаном для накачування шин повинен бути розташований в легкодоступному місці, на зовнішній поверхні рами між переднім та заднім колесом. + так
Привід руху: повнопривідний, колісна формула 4х4 + так
Ходові характеристики швидкість:
Макс. Швидкість руху вперед не менше км / год 39 40
Макс швидкість руху назад не менше км / год 31.5 20
Кількість передач не менше F4 / R2 F2 / R1
Макс кут підйому не менше ° 30 28
Кут Повороту не менше ° 36 38
Шини 17.5-25-12PR 17.5-25-12PR
Робочі гальма дискові гальма сухого типу дискові гальма сухого типу
Гальмо стоянки дисковий дисковий
Мін Радіус Повороту:
По центру шини не більше мм 5050 5170
По зовнішньому краю ковша не більше, мм 6000 6020
Гідравліка:
Робочий тиск в гідросистемі не менше мПа
16 16
Витрата робочої рідини в гідросистемі не більше, мл /об 63 63
Тиск в системі рульового управління не менше мПа 18 18
Витрата рідини в системі рульового управління не меньше, мл / об 63 63
Виривне зусилля, не менше kN 98 130
Тягове зусилля, не менше kN 92 100
Ємність гідробака не більше, л 110 175
Гідравлічний бак має бути розміщений позаду кабіни водія поміж кабіною та двигуном. + так
Робочий діапазон Колісна база не менше, мм 2800 2900
Колія не менше, мм 1850 1850
Мінімальний кліренс (по шарніру) не менше, мм 375 360
Висота вивантаження ківша (з опущеним ковшем під кутом 45º) не менше, мм 2900 2930
Дальність вивантаження при макс. Висоті не менше, мм 1100 1010
Коробка передач – гідромеханічна, з перемиканням передач під навантаженням + так
Трансмісійна гідравлічна магістраль повинна бути обладнана змінним фільтром, розташованим в доступному місці під кабіною, для швидкої заміни. + так
Кондиціонер, Кабіна з обдувом лобового скла та вбудованими в панель воздуховодами з поворотними дефлекторами. Рульова колонка з можливістю зміну куту нахилу. Сидіння на підвісці з можливістю налаштувань під вагу оператора, вперед, назад, куту нахилу.
+ так
Скління кабіни рівне з усіх боків, без наявності вигнутих та вогнутих радіусів поверхі скла. + так
Склоочисник лобового скла с форсунками омивача на важелі – поводку двірника. + так
Проблисковий маячок оранжевого кольору + так
Стріла навантажувача повинна мати систему датчиків автоматичного вимкнення підйому стріли та повернення ковша в положення копання – встановлені заводом виробником + так
Обігрівач кабіни водія з обдувом лобового скла + так
Керування за допомогою багатофункціонального джойстика з функцією автоматичного плаваючого ковша. + так
Майданчик оператора навантажувача, з обох бокових сторін кабіни, попереду та позаду, повинен
Мати встановлені заводом виробником
поручні безпеки з висотою не менше
80 см, по 2 одиниці з кожної сторони + так
На обох бокових частинах даху кабіни повинні бути розташовані поручні. так
Дверцята капоту двигуна повинні
Складатися з двох частин і мати можливість відчинятися вгору і в сторони. + так
Карданний вал повинен бути розміщений в середні рами конструкції шарнірно зчленованого з’єднання навантажувача. З’єднання валу через проміжну опору підшипник. + так
Гарантія, не менше 36 місяців або 3000мотогодин (в залежності від того, яка з подій настане першою) так
*Заповнюється учасником згідно технічних характеристик запропонованого товару.
Для підтвердження відповідності товару технічними, якісними та кількісними характеристикам учасник має надати
- пояснювальну записку з детальним описом основних технічних характеристик товару з заповненою формою «Технічна специфікація» (таблиця надана вище) яка повинна мати зображення (проспект), детальні технічні характеристики та опис товару.
- Наявність Товару на момент проведення закупівлі: У зв’язку з коротким терміном поставки Товару, необхідною умовою є надання Учасником у складі пропозиції: - фотографії Товару з чотирьох боків і всередині кабіни , а також ідентифікаційних табличок та номеру на рамі, що підтверджують наявність Товару та відповідність його вищезазначеним технічним вимогам. Замовник, до заключення договору постачання, залишає за собою право здійснити виїзд на об’єкт Учасника з метою встановлення якості товару і його відповідності технічним вимогам, та його наявності, при цьому забороняються будь які переговори між представниками замовника та учасника окрім тих, що спрямовані на встановлення якісних показників товару. Результати огляду товару фіксуються замовником на паперовому носії та за необхідністю за допомогою фото- видео зйомки..
- гарантійний лист Учасника про те, що товар який пропонується Учасником буде новим, таким що не перебував у експлуатації;
-гарантійний лист Учасника про те, що гарантійний строк обслуговування товару буде здійснюватися не менше ніж 36 місяців або 3000 мотогодин з дати поставки такого товару для Замовника;
- Сертифікат відповідності та декларацію відповідності технічним умовам, які видані Українським органом сертифікації
- Сертифікат якості, виданий заводом - виробником на Товар, що пропонується учасником, з вказанням Серійного номеру Товару, який буде постачатися та двигуна.
Організаційні вимоги:
- Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції документи, що підтверджують
- Постачальник гарантує якість товару, що постачається Замовнику за Договором. У разі виявлення недоліків при поставці товару неналежної якості Постачальник зобов’язується усунути їх протягом двох робочих днів з дати виставлення претензії Замовником.(повинен надати у складі тендерної пропозиції гарантійного листа)
Такі вимоги, у сукупності всіх технічних характеристик, є дискримінаційною й порушує принципи здійснення публічних закупівель, зокрема ті, що передбачені частиною 1 статті 5 Закону «Про публічні закупівлі», оскільки обмежує нас як учасника та інших потенційних учасників у можливості взяти участь у даній закупівлі.
У зв’язку з вищевикладеним просимо внести зміни до тендерної документації, в іншому випадкові ми змушені будемо звернутися зі скаргою до АМКУ щодо порушення прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та наші законні інтереси як учасника даної закупівлі. Дякуємо!
Ми можемо та хочемо запропонувати якісну техніку, дешевшу та не гіршу за показниками від тої, що хоче Замовник. Зміна показників дозволять нам, потенційним учасникам, прийняти участь в закупівлі, та не будуть суперечить частині третій статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 4 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
ПРОСИМО:
1. Просимо Замовника (КП "Еко-Сервіс") розширити коло потенційних учасників процедури закупівлі, шляхом внесення зазначених змін в тендерну документацію.
2. Розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законом строки.
Дякуємо!
Вирішення:Доброго дня! Вельми шановний Учасник, розглянувши Ваше звернення повідомляємо наступне. Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту тендерної документації, яка не суперечить законодавству. Закон України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Текст Закону не визначає ні перелік документів ні їх формулювання, зміст та обсяг, які підтверджують відповідність технічним, якісним показникам предмету закупівлі. Слід зазначити, що Замовник зазначає опис предмету закупівлі, а також зміст та спосіб подання відповідних документів самостійно, з урахуванням особливостей предмету закупівлі. Всі вимоги тендерної документації в тому числі технічний опис предмету закупівлі та вимоги до нього були розроблені з урахуванням Робочого проекту на будівництво полігону для збирання та зберігання відходів підприємств каменеобробної галузі, та розміщення виробництва для одержання сировини та готової продукції з відходів виробництва в с. Стрижівка Коростишівського району (замовником даного проекту є - Управління екології та природних ресурсів Житомирської обласної державної адміністрації (надалі - Управління)), з погодженням даного Проекту Департаментом регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації та з урахуванням специфіки робіт, які має виконувати дана спецтехніка. Характеристики та параметри фронтального навантажувачу чітко прописані по тексту Проекту. Кошти на придбання даного предмету закупівлі надано Управлінням, тобто цільові кошти на виконання затвердженого Робочого проекту.
Якщо Учасник не має в наявності відповідного товару, що є предметом даної закупівлі, то йому нічого не заважає закупити його на ринку, тобто розширити свій асортимент, звісно, якщо є бажання співпрацювати з виробниками чи іншими суб’єктами даної сфери торгівлі.
Крім того, Вами не обґрунтовано як саме це обмежує Вашу участь у даній закупівлі, а також не надано доказів що дану умову не можуть виконати 2 та більше Учасників.
Підсумовуючи розгляд Вашого звернення, на думку Замовника у тендерній документації відсутній будь який дискримінаційний характер та не має потреби вносити зміни до умов тендерної документації в цій частині.
Дякуємо за звернення.