-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з прибирання приміщень за адресою: м. Київ, вул. Назарівська, 3
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - відповідно до п. 7 Розділу І тендерної документації.
Торги відмінено
2 936 002.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 680.01 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 680.01 UAH
Період оскарження:
30.10.2020 14:47 - 27.12.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на рішення Замовника (Назарівська 3)
Номер:
4c79654ecd6a42ff971a4ff4107c399c
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-10-30-001464-a.a2
Назва:
Скарга на рішення Замовника (Назарівська 3)
Скарга:
Товариство з обмеженою відповідальністю «КЬЮ.ЕФ.ЕМ. КЛІНІНГ» (надалі - Скаржник) вважає рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника безпідставним, неправомірним, незаконним та таким, що підлягає скасуванню, з огляду на наступне:
1. Скаржником було надано обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції (надалі - Обґрунтування) протягом строку, встановленого ЗУ «Про публічні закупівлі».
2. ЗУ «Про публічні закупівлі» не передбачає переліку документів та інформації, що повинен надати учасник для Обґрунтування.
3. Тендерна документація не містить окремих вимог до порядку та змісту надання учасником Обґрунтування.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на рішення Замовника (Назарівська 3).pdf 04.02.2021 17:43
- Пояснення до скарги.pdf 12.02.2021 16:36
- рішення від 08.02.2021 №2098 + лист замовнику .pdf 09.02.2021 16:14
- інформація про резулятивну частину рішення від 17.02.2021 №2938.pdf 18.02.2021 15:24
- рішення від 17.02.2021 №2938.pdf 22.02.2021 21:27
- Відповідь на скаргу 2.pdf 11.02.2021 15:02
- Відповідь на скаргу 2.docx 11.02.2021 15:02
- Протокольне рішення 43.pdf 18.03.2021 17:11
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.02.2021 17:50
Дата розгляду скарги:
17.02.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.02.2021 16:15
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
22.02.2021 21:27
Дата виконання рішення Замовником:
18.03.2021 17:11
Коментар замовника щодо усунення порушень:
рішення виконано
Скарга
Виконана замовником
Скарга 25 11 2020 Енергоатом
Номер:
27421a13f2a948c8a595a1eaf116f701
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-10-30-001464-a.c1
Назва:
Скарга 25 11 2020 Енергоатом
Скарга:
СКАРГА
щодо порушення законодавства та встановлення Замовником
дискримінаційних вимог у тендерній документації
30.10.2020 Відокремлений підрозділ «Управління справами» Державного підприємства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» (далі - Замовник) оголосив процедуру закупівлі відкриті торги з публікацією англійською мовою через електронну систему закупівель за предметом закупівлі: ДК 021:2015:90910000-9: Послуги з прибирання (далі - Закупівля).
Товариство з обмеженою відповідальністю «КЬЮ.ЕФ.ЕМ. КЛІНІНГ» (далі - Скаржник) виявило бажання взяти участь у Закупівлі.
Однак, ознайомившись з тендерною документацією, затвердженою Протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 30.10.2020 № 54 (далі - Документація) Скаржником були виявлені вимоги, які не відповідають чинному законодавству України та обмежують конкуренцію.
У зв’язку з цим, з метою недопущення дискримінації учасників, а також недопущення порушень чинного законодавства України, вважаємо за необхідне зазначити наступне.
1. Згідно з розділом 3 Документації, учасник у складі тендерної пропозиції зобов'язаний надати Довідку встановленої форми (Додаток 4 до Документації), підписану керівником (уповноваженою особою) та скріплену печаткою учасника (у разі її використання), із зазначенням аналогічного договору, разом з назвою суб’єкта, з якими було укладено такий договір, його адресою та контактним телефоном, номером та датою, загальною сумою, найменуванням послуг, обсягами надання послуг та інформацією про стан виконання. Аналогічним договором вважається договір на надання послуг прибирання приміщень на об’єктах згідно Постанови КМУ від 04.03.2015р. № 83 «Про затвердження переліку об’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави».
2. Згідно з розділом 3 Документації, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати Довідку в довільній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Працівники, які будуть виконувати послуги повинні відповідати наступному критерію: персонал Учасника повинен мати відповідну підготовку та стаж роботи не менше 3 років з надання послуг прибирання з них не менше 1 року надання послуг прибирання на об’єктах державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, які визначені постановою КМУ від 04.03.2015р. № 83 «Про затвердження переліку об’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави».
Вважаємо, що вищезазначені вимоги Замовника є дискримінаційними і такими, що не відповідають вимогам Закону, оскільки послуги з прибирання, які надаються на об’єктах, визначених Постановою КМУ від 04.03.2015р. № 83 «Про затвердження переліку об’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави» (далі по тексту – «Перелік стратегічних об’єктів») за своєю суттю нічим не відрізняються від тих, які надаються на інших об’єктах. Надання послуг з прибирання передбачає використання аналогічного обладнання та миючих засобів, аналогічних трудових ресурсів, однакових технічних правил та інших параметрів, які не залежать від статусу юридичною особи, що є власником приміщення, де проводиться прибирання.
Скаржник має досвід виконання аналогічних договорів, однак не має досвіду виконання послуг з прибирання саме на об’єктах, котрі перелічені в Постанові, а також має в наявності працівників, які мають необхідні знання та досвід, окрім стажу роботи не менше 1 року з надання послуг прибирання на об’єктах, які перелічені в Переліку стратегічних об’єктів, і внаслідок чого, участь скаржника у даній Закупівлі унеможливлюється.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), закупівля повинна здійснюватися в тому числі на таких принципах, як добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників і рівне ставлення до них. Згідно ч. 4 ст. 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. У відповідності до ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Законом України «Про захист економічної конкуренції» також визначено, що економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Також, названим Законом встановлено, що суб’єкти господарювання, органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.
Таким чином, вважаємо, що перелічені положення Документації є незаконними і такими, що порушують наші права та інтереси, як потенційних учасників Закупівлі. Ми маємо досвід виконання аналогічних договорів (але не на об’єктах, вказаних в Переліку стратегічних об’єктів), маємо в наявності працівників, які мають необхідні знання та досвід (окрім стажу роботи не менше 1 року з надання послуг прибирання на об’єктах, вказаних в Переліку стратегічних об’єктів) і бажаємо взяти участь у торгах, однак положеннями Документації встановлені дискримінаційні умови, внаслідок яких звужується економічна конкуренція.
З урахуванням вищевикладеного, вбачається, що дії Замовника (у частині встановлення умов щодо підтвердження відповідності учасників встановленому кваліфікаційному критерію «наявність документального підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» та «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід»), саме на об’єктах, вказаних в Переліку стратегічних об’єктів, порушують основні принципи здійснення закупівель визначених ст. 5 Закону, а також ст. 22 Закону, оскільки тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Практика розгляду подібних скарг Постійно діючою Адміністративною Колегією АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі по тексту – «ПД АК АМКУ») виходить з того, чи належним чином замовником обґрунтована необхідність у тендерній документації відповідних кваліфікаційних критеріїв. Так, ПД АК АМКУ у своєму рішенні від 24.05.2017 № 3209 зобов’язала замовника усунути дискримінаційні вимоги стосовно наявності аналогічного досвіду виконання ремонту доріг не менше певної вартості та з певним відсотком виконання, оскільки замовник не обґрунтував таку необхідність. І навпаки, у рішенні № 15373-р/пк-пз від 11.08.2020 ПД АК АМКУ відмовила скаржнику у задоволенні скарги щодо визнання дискримінаційними умови щодо наявності аналогічного досвіду з ремонту автомобільних доріг саме загальнодержавного значення, оскільки замовник детально обґрунтував з посиланням на нормативно-правові включення в тендерну документацію цього критерію.
Скаржник вже звертався до Замовника через електронну систему закупівель з вимогою про усунення дискримінаційних положень Документації які описані вище в цій скарзі, у відповідь на, що отримав обґрунтування від Замовника, яке взагалі не стосувалося вимоги.
Таким чином, єдиним засобом правового захисту прав та законних інтересів Скаржника є звернення до Антимонопольного комітету України зі скаргою щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у Документації.
Виходячи з вищевикладеного, з огляду на те, що окремі умови, що встановлені у Документації не відповідають вимогам законодавства з питань здійснення публічних закупівель, а також створили дискримінаційні умови для потенційних учасників, які мають бажання прийняти участь у Закупівлі, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», -
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника усунути вищезазначені дискримінаційні умови щодо:
• необхідності подання довідки встановленої форми (Додаток 4 до Документації), підписаної керівником (уповноваженою особою) та скріпленої печаткою учасника (у разі її використання), із зазначенням аналогічного договору, разом з назвою суб’єкта, з якими було укладено такий договір, його адресою та контактним телефоном, номером та датою, загальною сумою, найменуванням послуг, обсягами надання послуг та інформацією про стан виконання. Аналогічним договором вважається договір на надання послуг прибирання приміщень на об’єктах згідно Постанови КМУ від 04.03.2015р. № 83 «Про затвердження переліку об’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави»;
• необхідності подання довідки в довільній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Працівники, які будуть виконувати послуги повинні відповідати наступному критерію: персонал Учасника повинен мати відповідну підготовку та стаж роботи не менше 3 років з надання послуг прибирання з них не менше 1 року надання послуг прибирання на об’єктах державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, які визначені постановою КМУ від 04.03.2015р. № 83 «Про затвердження переліку об’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави».
3. Привести тендерну документацію у відповідність із вимогами чинного законодавства України.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 25 11 2020 Енергоатом.pdf 25.11.2020 15:55
- рішення від 27.11.2020 № 22036 + лист замовнику.pdf 28.11.2020 19:51
- інформація про резулятивну частину рішення від 07.12.2020 № 22619.pdf 08.12.2020 13:04
- рішення від 07.12.2020 №22619.pdf 10.12.2020 23:42
- Відповідь на скаргу.pdf 02.12.2020 16:21
- Відповідь на скаргу 1.docx 02.12.2020 16:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.11.2020 15:58
Дата розгляду скарги:
07.12.2020 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.11.2020 19:52
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.12.2020 23:42
Дата виконання рішення Замовником:
15.12.2020 17:02
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни до тендерної документації.
Скарга
Відхилено
Скарга на відміну закупівлі
Номер:
bd3b9f97a65c4380bc30f44f807224c7
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-10-30-001464-a.b3
Назва:
Скарга на відміну закупівлі
Скарга:
Товариство з обмеженою відповідальністю «КЬЮ.ЕФ.ЕМ. КЛІНІНГ» (надалі – «Скаржник») вважає рішення Замовника про відміну Закупівлі безпідставним, неправомірним, незаконним, прийнятим у непрозорий спосіб та таким, що підлягає скасуванню, з огляду на наступне: Замовник не довів та документально не підтвердив правомірність відміни Закупівлі згідно підстави: відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Пов'язані документи:
Учасник
- Річний план закупівель ДП НАЕК Енергоатом.xlsx 26.04.2021 18:27
- Пояснення_до_скарги_Назарівська_3_додаткові (3).pdf 26.04.2021 18:27
- Протокольне рішення замовника від 15.04.2021 №64 з додатком.pdf 26.04.2021 18:28
- Пояснення Замовника за вих№25416 від 09.03.2021 з додатками.pdf 26.04.2021 18:27
- Тендерна документація з додатками до Закупівлі 2.zip 26.04.2021 18:27
- Протольне рішення замовника від 08.04.2021 №61.pdf 26.04.2021 18:27
- Рішення ПД АК АМКУ своїм рішенням №4877-р-пк-пз від 12.03.2021.pdf 26.04.2021 18:27
- Протокольне рішення Замовника від 15.02.2021 №21.docx 26.04.2021 18:27
- Пояснення до скарги (Назарівська 3).pdf 13.04.2021 15:52
- Скарга_на_відміну_закупівлі_Назарівська.pdf 02.04.2021 14:03
- Відповідь на скаргу 3.docx 09.04.2021 15:16
- Пояснення на скаргу від 02.04.2021.pdf 09.04.2021 15:16
- Наказ про внесення змін до штатного розпису від 05.02.2021 № 01 161 н.pdf 16.04.2021 14:00
- рішення від 27.04.2021№9207.pdf 30.04.2021 17:39
- інформація про резолютивну частину рішення від 27.04.2021 №9207.pdf 28.04.2021 15:30
- Інформація про перенесення розгляду скарги від 15.04.2021№6207.pdf 15.04.2021 19:48
- рішення від 06.04.2021№6993+лист замовнику.pdf 06.04.2021 16:59
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.04.2021 14:13
Дата розгляду скарги:
15.04.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.04.2021 16:59
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
30.04.2021 17:40