-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 09120000-6 - Газове паливо (Природний газ)
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська.
Завершена
825 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 250.00 UAH
мін. крок: 1% або 8 250.00 UAH
Період оскарження:
30.10.2020 10:48 - 12.11.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Приведення ТД у відповідність до чинного Законодавства
Номер:
c19034fdd26546e6a7616162e920969a
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-10-30-001766-c.c2
Назва:
Приведення ТД у відповідність до чинного Законодавства
Вимога:
Шановний Замовнику! Повідомляємо, що 1 вересня 2020 року набула чинності Постанова НКРЕКП №1611 від 26.08.2020 року. Вказаною Постановою внесено зміни до Кодексу газотранспортної системи України, щодо розміру величини коригування небалансів. Відповідно, станом на сьогодні у випадку позитивного або негативного небалансу, допустиме відхилення розраховується щоденно та дорівнює +/- 3% від обсягу природного газу поданого та відібраного на точках входу/виходу з газотранспортної системи у відповідну газову добу. У зв'язку з чим просимо внести відповідні правки в Проект договору, а саме наступну редакцію: "Добовий обсяг відбору (споживання) газу Споживачем не повинен відрізнятись від підтвердженого обсягу газу більш ніж на ±3%"
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу.docx 06.11.2020 08:59
Дата подачі:
05.11.2020 11:59
Вирішення:
Номер вимоги: UA-2020-10-30-001766-c.c2
Відповідь на вимогу:
Зміни внесені Постановою НКРЕКП від 26.08.2020 №1611 до Кодексу газотранспортної системи України щодо розміру величини корегування небалансів, стосуються правовідносин Замовників послуг транспортування природного газу (постачальників природного газу) та Оператора газотранспортної системи і не мають відношення до Споживачів природного газу.
Враховуючи вищевикладене Проект договору залишаємо без змін.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
16.11.2020 10:04
Вимога
Залишено без розгляду
вимога
Номер:
a01b7d0f4a104b599083cdc3e2a77c64
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-10-30-001766-c.c1
Назва:
вимога
Вимога:
Замовник у своїй тендерній документації (ТД) передбачив, зокрема, у проекті договору, строкові обмеження щодо зміни ціни (збільшення) на газ під час дії/виконання договору, зокрема…..Сторони беруть зобов’язання здійснювати перегляд ціни за одиницю товару (1 тис.м.куб.) не частіше одного разу в календарний місяць та за наявності обставин коливання ціни такого товару на ринку.
Вважаємо ці умови ТД протиправними виходячи з наступного.
Відповідно до частин другої, третьої статті 180 Господарського кодексу України господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї зі сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов`язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Частиною п`ятою статті 180 Господарського кодексу України передбачено, що ціна у господарському договорі визначається в порядку, встановленому цим Кодексом, іншими законами, актами Кабінету Міністрів України. За згодою сторін, у господарському договорі може бути передбачено доплати до встановленої ціни за продукцію (роботи, послуги) вищої якості або виконання робіт у скорочені строки порівняно з нормативними.
Ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. Зміна ціни після укладення договору, допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом (частини перша, друга статті 632 Цивільного кодексу України).
Однак, в умовах ринкової економіки ціна в договорі визначається попитом і пропозицією, конкуренцією та іншими економічними чинниками, тому при укладенні договору та визначення його умов сторони повинні розумно оцінювати ті обставини, за яких він буде виконуватись, зокрема враховувати тенденції зростання (падіння) цін на ринку товарів та послуг тощо.
Зазначений висновок узгоджується з обов’язковою правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постанові від 14.06.2018 у справі №904/8354/16.
Згідно системи Прозорро - Ціни на природний газ постійно змінюються в залежності від цін на міжнародних ринках та багатьох інших факторів, у тому числі сезонних. Це призводить до потреби коригування ціни поточних угод. Щоб покупець і постачальник могли зробити уточнення ціни об'єктивно, Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, при аналітичнй підтримці Київської школи економіки, розробило рекомендацію по використанню Формульного ціноутворення на газ.
Відповідно до роз’яснення Міністерства економічного розвитку та торгівлі України (№3304-04-54265-06 від 11.12.2018), зміна ціни на природний газ у публічних закупівлях врегульовується за допомогою формули, яка враховує динаміку курсу ЄВРО, зміну цін на міжнародній біржі (Natural gas NCG Eur/MWh month+1) та цін на українській біржі (УЕБ).
Відповідно до п. 2 частини 5 статті 41 діючого Закону України "Про публічні закупівлі" Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, КРІМ випадків ………… збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару НЕ застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, ГАЗУ та електричної енергії.
Таким чином, обмеження у збільшенні ціни на газ протягом певного строку є протиправним та підлягає скасуванню (зміні умов ТД).
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу.docx 06.11.2020 08:57
Дата подачі:
04.11.2020 14:26
Вирішення:
Номер вимоги: UA-2020-10-30-001766-c.c1
Відповідь на вимогу:
Проект договору Замовника містить:
«4.4. Сторони домовились, що ціна газу, розрахована відповідно до пункту 4.1. цього розділу, є обов'язковою для Сторін та може бути змінена, шляхом внесення Сторонами змін до Договору. Ціна на газ може бути змінена у відповідності до вимог чинного законодавства України. Сторони домовились, що зміна ціни за одиницю товару можлива на умовах, що передбачені цим Договором з урахуванням того факту, що Сторони беруть зобов’язання здійснювати перегляд ціни за одиницю товару (1 тис.м.куб.) не частіше одного разу в календарний місяць та за наявності обставин коливання ціни такого товару на ринку. Сторона, яка виявила бажання здійснити перегляд договірної ціни за одиницю товару в бік збільшення з підстав коливання такого товару на ринку, зобов’язана надати іншій Стороні відповідний документ, що датований місяцем пропозиції щодо перегляду ціни за одиницю товару, в якій відображена нова ринкова ціна, що відрізняється від договореної (надається оригінал документа). При цьому, зміна ціни в сторону збільшення по відношенню до договірної ціни за одиницю товару не повинна перевищувати 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в Договорі. Відповідальність за достовірність даних, наданих в якості підстав для зміни ціни за Договором, несе Постачальник. Одностороння зміна ціни газу в бік підвищення зі сторони Постачальника не допускається. Визначена на її основі вартість природного газу буде застосовуватись Сторонами при складанні актів приймання-передачі газу та розрахунках за поставлений газ згідно з умовами Договору.
4.4.1. Сторони можуть додатково здійснювати перегляд ціни за одиницю товару (1 тис.м.куб.) в календарний місяць за наявності обставин коливання ціни такого товару на ринку більше 10 відсотків в календарний місяць.»
п.п. 4.4.1. дозволяє збільшувати ціну за одиницю товару (1 тис.м.куб.) на газ під час дії/виконання договору більше ніж один раз в календарний місяць за наявності обставин.
Замовник згідно п.4.4. та п.п. 4.4.1. проекту договору, по-перше, убезпечує себе від можливих зловживань з боку недобросовісних контрагентів у частині пропозиції збільшення ціни за одиницю товару та, по-друге, убезпечує себе від можливих підозр у корупційних діях, зловживанні службовим становищем, нецільовому використанні коштів тощо, і таким чином реалізовані принципи здійснення публічних закупівель (ст. 5 Закону) - максимальна економія, ефективність та пропорційність; запобігання корупційним діям і зловживанням.
До того ж слід зазначити, що недобросовісні учасники, користуються п.2 ч.5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» в своїх інтересах, на аукціоні необґрунтовано понижаються в ціні на товар, щоб здобути перемогу, хоча вже на стадії аукціону розуміють, що з ціною пропозиції, яку вони подають не зможуть працювати та виконувати умови договору. В подальшому одразу після підписання договору з Замовником такий Учасник «вимагає» від замовника застосувати п.2 ч.5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» щоб підвищити ціну за одиницю товару.
Зважаючи на вищевикладене Замовник користуючись своїм правом визначив істотні умови договору в Проекті договору до даної закупівлі.
Враховуючи вищевикладене Проект договору залишаємо без змін.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
16.11.2020 10:04