-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги із збирання, зберігання, утилізації небезпечних відходів – (шляхом знешкодження) – Медичні відходи категорії "В", що не містять біологічні відходи.
Торги відмінено
33 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 165.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 165.00 UAH
Період оскарження:
29.10.2020 14:45 - 04.11.2020 14:50
Вимога
Без відповіді
Обраний Учасник ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» Переможцем не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. (Протокол щодо прийняття рішення УО № 620 від 16.11.2020р.)
Номер:
0abdb110e49e499ba3a8002faa83431c
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-10-29-003502-b.c5
Назва:
Обраний Учасник ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» Переможцем не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. (Протокол щодо прийняття рішення УО № 620 від 16.11.2020р.)
Вимога:
1. Найменування Замовник: Комунальне некомерційне підприємство «Лікарня інтенсивного лікування І рівня м. Горішні Плавні» Горішньоплавнівської міської ради Полтавської області Код ЄДРПОУ 01999626. Адреса: 39800, Україна, Полтавська область, Горішні Плавні (Комсомольськ), вулиця Миру, будинок 10
2. Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю «Екологічні переробні технології», код ЄДРПОУ 37797799, юридична адреса: 04655, м. Київ, вул. Полярна, буд. 20, офіс № 218.
3. Номер закупівлі: UA-2020-10-29-003502-b, Код ДК021: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги із збирання, зберігання, утилізації небезпечних відходів – (шляхом знешкодження) – Медичні відходи категорії "В", що не містять біологічні відходи)
4. Підстави подання вимоги: Обраний Учасник ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» Переможцем не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. (Протокол щодо прийняття рішення УО № 620 від 16.11.2020р.)
5. Обґрунтування вимоги:
Згідно протоколу щодо прийняття рішення Уповноваженою особою № 620 від 16 листопада 2020 року було обрано переможця спрощеної закупівлі – ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ».
Зауважуємо, що пропозиція учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі та підлягає відхиленню на підставі пункту 1 частини 13 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Пунктом 5.2 Оголошення зазначено, що Учасник мав надати в складі пропозиції документально підтверджену інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації:
- копії посвідчень або сертифікатів працівників про навчання та перевірку знань:
· з питань пожежної безпеки;
· з питань електробезпеки;
· з питань охорони праці,
· про професійну підготовку щодо поводження з небезпечними відходами (не менше двох фахівців);
· з питань технічної експлуатації установок очистки газу (ГОУ).
В складі пропозиції ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» відсутні копії посвідчень або сертифікатів працівників про навчання та перевірку знань з питань технічної експлуатації установок очистки газу (ГОУ).
В пункті 8 Додатку 1 до Оголошення «Технічні та якісні вимоги» зазначено, що Учасник в складі пропозиції мав надати: гарантійний лист про наявність вантажника у штаті Учасника для забезпечення завантаження відходів у спецтранспорт власними силами. Надати наказ про прийняття на роботу вантажника, а також свідоцтво про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом.
В складі пропозиції Учасником було надало гарантійний лист щодо вантажника, де ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» гарантує, що в штаті товариства наявні підсобні робітники, які виконують обов’язки вантажників для забезпечення завантаження відходів у спецтранспорт власними силами.
В складі пропозиції ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» відсутній наказ про прийняття на роботу вантажника, або підсобних робітників, які виконують обов’язки вантажника, а також відсутнє свідоцтво про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом.
Згідно пункту 1 частини 13 статті 14 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо:
1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
Враховуючи вищезазначене, вимагаємо:
1. Відмінити протокольне рішення Уповноваженої особи № 620 від 16.11.2020 року
2. Провести неупереджену оцінку наступної тендерної пропозиції на підставі ч.12 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога результат закупівлі_УЕП_Горішні Плавні.pdf 17.11.2020 11:25
Дата подачі:
17.11.2020 11:25
Вимога
Залишено без розгляду
Суперчить законодавству
Номер:
450865ab7ddd40439ebbc6c1696b4530
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-10-29-003502-b.c4
Назва:
Суперчить законодавству
Вимога:
1.Найменування Замовника: Комунальне некомерційне підприємство «Лікарня інтенсивного лікування І рівня м. Горішні Плавні» Горішньоплавнівської міської ради Полтавської області (код ЄДРПОУ: 01999626). Адреса: 39800, Україна, Полтавська область, місто Горішні Плавні, вулиця Миру, будинок 10.
2.Номер закупівлі: UA-2020-10-29-003502-b Код ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами.
3.Підстави подання вимоги: тендерна документація містить вимоги, які суттєво звужують коло учасників та є грубим порушенням норм ЗУ "Про публічні закупівлі", який забороняє встановлювати дискримінаційні вимоги для учасників.
4.Обгрунтування вимоги:
Замовник, КНП «Лікарня інтенсивного лікування І рівня м. Горішні Плавні» Горішньоплавнівської міської ради Полтавської області (код ЄДРПОУ: 01999626) оголосив про проведення спрощеної процедури закупівлі UA-2020-10-29-003502-b.
Відповідно до ст. 24 ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі-Закон) фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Ознайомившись із наведеним Замовником оголошенням про проведення спрощеної процедури закупівлі (надалі – Оголошення), були виявлені вимоги, які суттєво звужують коло учасників та є грубим порушенням норм ЗУ "Про публічні закупівлі", який забороняє встановлювати дискримінаційні вимоги для учасників.
Відповідно до ч.4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
1. Замовник прописав у вимогах до кваліфікації підтвердження інформації про наявність не менше двох фахівців, які мають професійну підготовку щодо поводження з небезпечними відходами. Звертаємо увагу, що Замовник наголошує на наявності саме двох фахівців та більше. Закон України «Про відходи» від 05.03.1998(у ред. від 16.10.2020р.) та Постанова КМУ № 446 від 13.07 2020 р. «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами» не містять посилання на КІЛЬКІСТЬ наявних фахівців даної професійної підготовки. Отже, ця вимога Замовника суттєво звужує коло Учасників та може завадити потенційному Учаснику подати свою пропозицію на дану Закупівлю.
У тендерній документації Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови саме у наведеній редакції!
2. Законом України "Про відходи" вимога щодо обов’язкової наявності діючого сертифікату ISO14000:2015 не передбачена. Посилання на ДСТУ ISO14000:2015 може нести лише рекомендаційний характер. Наголошуємо, що Законодавством передбачено обов’язкова наявність Ліцензії на поводження з небезпечними відходами. Наголошуємо, що законодавством передбачений обов’язковий перелік документів. У тендерній документації Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови саме у наведеній редакції. Ті документи, які на думку замовника можуть бути обов’язковими, не прописані такими у чинному законодавстві! Отже вимога щодо наявності сертифікату ISO14000:2015 суттєво звужує коло учасників та є грубим порушенням норм ЗУ "Про публічні закупівлі", який забороняє встановлювати дискримінаційні вимоги для учасників. А у майбутньому, може містити корупційну складову.
3. Додатком 1 Замовник вимагає наявності не менше трьох одиниць власного(або орендованого) спецтранспорту. Закон України «Про відходи» від 05.03.1998(у ред. від 16.10.2020р.) та Постанова КМУ № 446 від 13.07 2020 р. «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами» не містять посилання на наявність у суб’єкта господарювання не менше САМЕ ТРЬОХ одиниць спецтранспорту у власності або в оренді.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають не менше трьох одиниць власного або орендованого спецтранспорту, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, а саме:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Статтею 22 Закону передбачений виключний перелік вимог до тендерної документації та її змісту.
Таким чином, норми Закону України «Про публічні закупівлі» чітко забороняють Замовнику в тендерній документації вносити вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси потенційних Учасників, пов'язаних з їх участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Замовник не довів необхідність встановлення наведених вище умов Документації саме у наведених редакціях. Виходячи з вищевикладеного, вимагаємо усунути Замовником наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації, які суттєво звужують коло учасників та є грубим порушенням норм ЗУ "Про публічні закупівлі", який забороняє встановлювати дискримінаційні вимоги для учасників. Як бачимо, Замовник не дотримується чинного законодавства при написанні вимог до Учасників, та можна зробити висновок, що вказані вище вимоги були написані тільки для всіма відомого Учасника.
У разі відмови Замовника виконати цю вимогу, ми будемо змушені звернутися зі Скаргою до АМКУ про порушення з боку Замовника норм ЗУ "Про публічні закупівлі", після чого ми будемо вимагати від КНП «Лікарня інтенсивного лікування І рівня м. Горішні Плавні» Горішньоплавнівської міської ради Полтавської області відшкодування витрат, понесених нашим підприємством на розгляд Скарги АМКУ.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 04.11.docx 04.11.2020 14:50
Дата подачі:
04.11.2020 14:50
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Зазначена закупівля оголошена за спрощеною процедурою, що регулюється ст. 14 ЗУ «Про публічні закупівлі». Згідно ЗУ «Про публічні закупівлі» АМКУ не розглядає спрощені закупівлі. Стосовно вашої вимоги повідомляємо, що Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства. Вимога шо до надання учасниками сертифікату ISO 14001:2015 для підтвердження відповідності системи екологічного менеджменту вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 – це гарантія спроможності Учасника надавати екологічно безпечні послуги, це забезпечення упевненості в тому, що послуги, які будуть надаватися учасником, відповідають вимогам нормативних актів, при цьому всі технічні, адміністративні та людські чинники, що впливають на процес надання послуг, знаходяться під контролем, проблеми негайно усуваються, а постачальник постійно вживає відповідні заходи з поліпшення якості послуг та їх екологічності. Це також гарантія наявності кваліфікованого персоналу, який знаходиться в розвитку. Наявність даного сертифікату у Учасника підтверджує мінімізацію негативного впливу його діяльності на навколишнє природне середовище, досягнення високого рівня екологічної безпеки процесів виробництва на підприємстві і виконуваних послуг. Крім того, рішенням постійної діючої адміністративної комісії АМКУ № 2407 від 07.02.2020р. встановлено, що вимога щодо надання учасниками сертифікату ISO 14001:2015 не є дискримінаційною умовою. Стосовно інших вимог вже було надано відповіді.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
08.11.2020 14:24
Вимога
Відкликано скаржником
тендерна документація містить вимоги, які суттєво звужують коло учасників та є грубим порушенням норм ЗУ "Про публічні закупівлі", який забороняє встановлювати дискримінаційні вимоги для учасників.
Номер:
ecd830381e7e4dd4baf39478f61b7d30
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-10-29-003502-b.c3
Назва:
тендерна документація містить вимоги, які суттєво звужують коло учасників та є грубим порушенням норм ЗУ "Про публічні закупівлі", який забороняє встановлювати дискримінаційні вимоги для учасників.
Вимога:
1.Найменування Замовника: Комунальне некомерційне підприємство «Лікарня інтенсивного лікування І рівня м. Горішні Плавні» Горішньоплавнівської міської ради Полтавської області (код ЄДРПОУ: 01999626). Адреса: 39800, Україна, Полтавська область, місто Горішні Плавні, вулиця Миру, будинок 10.
2.Номер закупівлі: UA-2020-10-29-003502-b Код ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами.
3.Підстави подання вимоги: тендерна документація містить вимоги, які суттєво звужують коло учасників та є грубим порушенням норм ЗУ "Про публічні закупівлі", який забороняє встановлювати дискримінаційні вимоги для учасників.
4.Обгрунтування вимоги:
Замовник, КНП «Лікарня інтенсивного лікування І рівня м. Горішні Плавні» Горішньоплавнівської міської ради Полтавської області (код ЄДРПОУ: 01999626) оголосив про проведення спрощеної процедури закупівлі UA-2020-10-29-003502-b.
Відповідно до ст. 24 ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі-Закон) фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Ознайомившись із наведеним Замовником оголошенням про проведення спрощеної процедури закупівлі (надалі – Оголошення), були виявлені вимоги, які суттєво звужують коло учасників та є грубим порушенням норм ЗУ "Про публічні закупівлі", який забороняє встановлювати дискримінаційні вимоги для учасників.
Відповідно до ч.4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
1. Замовник прописав у вимогах до кваліфікації підтвердження інформації про наявність не менше двох фахівців, які мають професійну підготовку щодо поводження з небезпечними відходами. Звертаємо увагу, що Замовник наголошує на наявності саме двох фахівців та більше. Закон України «Про відходи» від 05.03.1998(у ред. від 16.10.2020р.) та Постанова КМУ № 446 від 13.07 2020 р. «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами» не містять посилання на КІЛЬКІСТЬ наявних фахівців даної професійної підготовки. Отже, ця вимога Замовника суттєво звужує коло Учасників та може завадити потенційному Учаснику подати свою пропозицію на дану Закупівлю.
У тендерній документації Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови саме у наведеній редакції!
2. Законом України "Про відходи" вимога щодо обов’язкової наявності діючого сертифікату ISO14000:2015 не передбачена. Посилання на ДСТУ ISO14000:2015 може нести лише рекомендаційний характер. Наголошуємо, що Законодавством передбачено обов’язкова наявність Ліцензії на поводження з небезпечними відходами. Наголошуємо, що законодавством передбачений обов’язковий перелік документів. У тендерній документації Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови саме у наведеній редакції. Ті документи, які на думку замовника можуть бути обов’язковими, не прописані такими у чинному законодавстві! Отже вимога щодо наявності сертифікату ISO14000:2015 суттєво звужує коло учасників та є грубим порушенням норм ЗУ "Про публічні закупівлі", який забороняє встановлювати дискримінаційні вимоги для учасників. А у майбутньому, може містити корупційну складову.
3. Додатком 1 Замовник вимагає наявності не менше трьох одиниць власного(або орендованого) спецтранспорту. Закон України «Про відходи» від 05.03.1998(у ред. від 16.10.2020р.) та Постанова КМУ № 446 від 13.07 2020 р. «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами» не містять посилання на наявність у суб’єкта господарювання не менше САМЕ ТРЬОХ одиниць спецтранспорту у власності або в оренді.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають не менше трьох одиниць власного або орендованого спецтранспорту, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, а саме:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Статтею 22 Закону передбачений виключний перелік вимог до тендерної документації та її змісту.
Таким чином, норми Закону України «Про публічні закупівлі» чітко забороняють Замовнику в тендерній документації вносити вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси потенційних Учасників, пов'язаних з їх участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Замовник не довів необхідність встановлення наведених вище умов Документації саме у наведених редакціях. Виходячи з вищевикладеного, вимагаємо усунути Замовником наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації, які суттєво звужують коло учасників та є грубим порушенням норм ЗУ "Про публічні закупівлі", який забороняє встановлювати дискримінаційні вимоги для учасників. Як бачимо, Замовник не дотримується чинного законодавства при написанні вимог до Учасників, та можна зробити висновок, що вказані вище вимоги були написані тільки для всіма відомого Учасника.
У разі відмови Замовника виконати цю вимогу, ми будемо змушені звернутися зі Скаргою до АМКУ про порушення з боку Замовника норм ЗУ "Про публічні закупівлі", після чого ми будемо вимагати від КНП «Лікарня інтенсивного лікування І рівня м. Горішні Плавні» Горішньоплавнівської міської ради Полтавської області відшкодування витрат, понесених нашим підприємством на розгляд Скарги АМКУ.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 04.11.pdf 04.11.2020 14:43
Дата подачі:
04.11.2020 14:43
Опис причини скасування:
Буде завантажена нова вимога
Дата скасування:
04.11.2020 14:49
Вимога
Залишено без розгляду
Оголошення
Номер:
2338cc7247ad42fab157857dc483f099
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-10-29-003502-b.b2
Назва:
Оголошення
Вимога:
Шановний Замовник!
у п .5.2. Оголошення міститься Вимога щодо надання між іншим копії посвідчень або сертифікатів працівників про навчання та перевірку знань "з питань технінчої експлуатації установок очистки газу (ГОУ).
Звертаємо вашу увагу, що предметом закупівлі є "Послуги зі збирання, зберігання, утилізації небезпечних відходів (шляхом знешкодження) - Медичні відходи категорії "В", що не містять біологічні відходи), Звертаємо вашу увагу, що згідно Наказу МОЗ № 325 медичні відходи категорії "В" знищуються шляхом спалювання у спеціальних печах, отже без застосування установок учистки газу.
Отже ваша вимога про наявність працівника з питань технічної експлуатації установок очистки газу не відноситься до предмету закупівлі, та підлягає видаленню.
Окрім цього, у п.8 додатку №2 міститья вимога щодо надання наказу про прийняття на роботу вантажника, а також свідоцтво про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом.
Повторно звертаємо вашу увагу, що предметом закупівлі є "Послуги зі збирання, зберігання, утилізації небезпечних відходів (шляхом знешкодження) - Медичні відходи категорії "В", що не містять біологічні відходи)". Ані законодавством "Про публічні закупівлі", ані в жодному наказі МОЗ не міститься вимоги, щодо обов'язкової наявності у штаті ліцензіата вантажника, який пройшов "навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом", отже дана вимога також є дискримінаційною та не відповідає умовам закупівлі.
На підставі вищевикладеного, вимагаємо видалити з оголошення вимоги щодо:
1) надання копії посвідчень або сертифікатів працівників про навчання та перевірку знань "з питань технінчої експлуатації установок очистки газу (ГОУ);
2) Надання наказу наказу про прийняття на роботу вантажника, а також свідоцтво про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.11.2020 11:55
Вирішення:
Шановний Учасник розглянувши вимоги по закупівлі, повідомляємо наступне:
1.Вимога щодо наявності у працівників знань з питань технічної експлуатації установки очистки газу (ГОУ) встановлена Замовником на підставі положень ЗУ «Про охорону атмосферного повітря», а також підпунктів 2.2.3 та 2.2.4. пункту 2.2 розділу 2 «Правил технічної експлуатації установок очистки газу», затверджених Наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 06.02.2009 № 52, де зазначено, що суб’єкт господарювання, який здійснює діяльність на об’єкті з якого надходить в атмосферне повітря забруднююча речовина або суміш таких речовин зобов’язаний проводити не менше одного разу на три роки технічне навчання і перевірку знань інженерно-технічного персоналу та не менше одного разу на рік обслуговуючого персоналу, залученого до експлуатації ГОУ задля не перевищення нормативів гранично допустимих рівнів впливу на атмосферне повітря, які встановлюються для кожного стаціонарного джерела по всіх створюваних ним видах фізичних і біологічних факторів.
2.Встановлення вимоги про наявність вантажника, Замовник керується положеннями Розділу 5 Наказу МОЗ № 325, де зазначено, що при збиранні, завантажуванні, перевезенні, розвантажуванні медичних відходів категорії В заборонено здійснювати дії, що призведуть до руйнування, пошкодження упаковки. Оскільки, у Замовника відсутня можливість завантажувати відходи у спецтранспорт, завантажування небезпечних відходів повинен здійснювати учасник закупівлі власними силами.
Кадрові вимоги до провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами затверджені Постановою КМУ № 446 від 13.07 2020 р. «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами»
Данні вимоги були витребувані Замовником керуючись ч.3 ст.22 ЗУ «Про Публічні закупівлі», та не суперечить вимогам чинного законодавства України
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
07.11.2020 14:13
Вимога
Залишено без розгляду
тендерна документація містить вимоги, які суперечать чинному законодавству та призводять до дискримінації учасників
Номер:
244c72cd08504984bf01370e6e05f9dd
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-10-29-003502-b.c1
Назва:
тендерна документація містить вимоги, які суперечать чинному законодавству та призводять до дискримінації учасників
Вимога:
1.Найменування Замовника: Комунальне некомерційне підприємство «Лікарня інтенсивного лікування І рівня м. Горішні Плавні» Горішньоплавнівської міської ради Полтавської області (код ЄДРПОУ: 01999626). Адреса: 39800, Україна, Полтавська область, місто Горішні Плавні, вулиця Миру, будинок 10.
2.Номер закупівлі: UA-2020-10-29-003502-b Код ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами.
3.Підстави подання вимоги: тендерна документація містить вимоги, які суперечать чинному законодавству та призводять до дискримінації учасників.
4.Обгрунтування вимоги:
Замовник, КНП «Лікарня інтенсивного лікування І рівня м. Горішні Плавні» Горішньоплавнівської міської ради Полтавської області (код ЄДРПОУ: 01999626) оголосив про проведення спрощеної процедури закупівлі UA-2020-10-29-003502-b.
Відповідно до ст. 24 ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі-Закон) фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Ознайомившись із наведеним Замовником оголошенням про проведення спрощеної процедури закупівлі (надалі – Оголошення), були виявлені вимоги, які прямо суперечать законодавству України. Наслідки, які виникають та можуть виникнути через такі вимоги Замовника, призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до ч.4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
1. Пунктом 5.2. Оголошення передбачена наявність не менше двох фахівців, які мають професійну підготовку щодо поводження з небезпечними відходами.
У ст. 34 Закону України «Про відходи» зазначено, що до поводження з небезпечними відходами допускаються особи, які мають професійну підготовку, підтверджену свідоцтвом (сертифікатом) на право роботи з небезпечними речовинами, та не мають медичних протипоказань. Допуск працівників до роботи забезпечується відповідною посадовою особою підприємства, установи, організації. Наголошуємо, що у вказаному вище законі не зазначена обов’язкова кількість штатних фахівців, які мають професійну підготовку щодо поводження з небезпечними відходами. Виникає питання яким законодавчим актом аргументована ця кількість фахівців?
2. Виникло питання стосовно вимоги Замовника щодо копій посвідчень або сертифікатів працівників про навчання та перевірку знань з питань технічної експлуатації установок очистки газу (ГОУ) (пункт 5.2. Оголошення).
Наказом Мінприроди України від 06.02.2009 № 52, який зареєстровано у Мінюсті України 13.04.2009 за № 327/16343, затверджено «Правила технічної експлуатації установок очистки газу», вимоги яких є обов'язковими для виконання суб'єктами господарювання (фізичними і юридичними особами), які розміщують, проектують, будують, реконструюють, технічно переозброюють, експлуатують ГОУ. Нагадаємо, Замовник розмістив оголошення про проведення спрощеної закупівлі UA-2020-10-29-003502-b, код класифікатора: ДК 021:2015 – 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами. Керуючись ЗУ «Про публічні закупівлі», наголошуємо, що в зазначеному вище Законі відсутня обов’язкова наявність посвідчень або сертифікатів працівників про навчання та перевірку знань з питань технічної експлуатації установок очистки газу (ГОУ).
А отже, ця вимога не може відноситись до даної спрощеної закупівлі. Вимагаємо, привести цей підпункт оголошення до такого вигляду, який буде відповідати законодавству.
3. Пункт 4 Додатку №1 до Оголошення містить наступну норму Замовника: «позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, що проводяться на об’єкті поводження з відходами Учасника, встановленим Державним санітарним правилам та нормам, критеріям безпеки (відходи повинні відповідати предмету закупівлі) (надати копію)».
Яким нормативно-правовим актом користувався Замовник при написанні цієї вимоги? Чинне законодавство не містить вказаного вище терміну, тим паче такої норми для Виконавця.
Вимагаємо, привести цей підпункт оголошення до такого вигляду, який буде відповідати законодавству.
4. Ознайомившись із пунктом 6 Додатку №1 до Оголошення, повідомляємо, що згідно ЗУ "Про відходи" вимога щодо наявності сертифікату ISO14000:2015 не передбачена. Посилання на ДСТУ ISO14000:2015, який носить рекомендаційний характер, є недоречним. Законодавством передбачено наявність Ліцензії на поводження з небезпечними відходами, що є обов'язковою вимогою при виборі організації постачальника послуг. Вимагаємо внести відповідні зміни до Додатку 1 до Оголошення.
5. Пункт 7 Додатку №1 Оголошення містить вимогу про наявність не менше 3 (трьох) одиниць власного (або орендованого чи взятого в лізинг) спецтранспорту для забезпечення перевезення визначених небезпечних відходів. Вимога щодо саме 3 (трьох) одиниць спецтранспорту не є обґрунтованою! Закон України «Про перевезення небезпечних вантажів» не містить норму щодо обов’язкової наявності трьох одиниць спецтранспорту. Вимагаємо внести відповідні зміни до Додатку 1 до Оголошення.
6. Пункт 8 Додатку №1 передбачає обов’язкову наявність вантажника у штаті підприємства. У ст. 34 Закону України «Про відходи» зазначено, що до поводження з небезпечними відходами допускаються особи, які мають професійну підготовку, підтверджену свідоцтвом (сертифікатом) на право роботи з небезпечними речовинами, та не мають медичних протипоказань. Допуск працівників до роботи забезпечується відповідною посадовою особою підприємства, установи, організації. Наголошуємо, що у вказаному вище законі не зазначено, що на підприємстві обов’язково мають бути екологи та/або пічники та/або водії для поводження з небезпечними відходами. Виникає питання чим аргументовані критерії замовника у наявності штатних працівників, а саме вантажника?
7. Пункт 3 Додатку № 2 до Оголошення містить номер розрахункового рахунка Замовника, на які, згідно з цим пунктом, будуть перераховані кошти. Але, згідно з пунктом 1 Додатку №2 до Оголошення, Замовник тільки замовляє та оплачує. Та ніяк не отримує кошти. Також це закріплено в п. 2.3.3. Проекту Договору про надання послуг. Вимагаємо внести відповідні зміни до п. 3. Додатку 2 до Оголошення.
Задля дотримання основних принципів здійснення публічних закупівель, встановлених статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням, вимагаємо внести відповідні зміни до п.5.2. Оголошення, Додатку №1 та Додатку №2 до тендерної документації.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога Горішні плавні.docx 03.11.2020 00:35
- Протокол 04.11.2020 10:04
Дата подачі:
03.11.2020 00:35
Вирішення:
Шановний Учаснику! Розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо наступне:
1.Вимога щодо наявність посвідчень або сертифікатів працівників про проходження навчання та перевірку знань про професійну підготовку щодо поводження з небезпечними відходами у кількості не менше двох фахівців не є дискримінаційною, оскільки пунктом 9 Постанови КМУ № 446 від 13.07 2020 р. «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами» передбачено, що ліцензіат зобов’язаний забезпечити допуск до поводження з небезпечними відходами тільки тих осіб, які пройшли професійну підготовку щодо поводження з небезпечними речовинами, у порядку, визначеному законодавством. Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства. Відповідно, вимога щодо наявності не менше 2 фахівців є гарантією спроможності учасника надати зазначені послуги безперебійно. Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведену вище умову документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведена вище умова порушує його права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі спрощеної закупівлі, та позбавляє можливості подати свою пропозицію через наявну умову документації.
2.Вимога щодо наявності у працівників знань з питань технічної експлуатації установки очистки газу (ГОУ) встановлена Замовником на підставі положень ЗУ «Про охорону атмосферного повітря», а також підпунктів 2.2.3 та 2.2.4. пункту 2.2 розділу 2 «Правил технічної експлуатації установок очистки газу», затверджених Наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 06.02.2009 № 52, де зазначено, що суб’єкт господарювання, який здійснює діяльність на об’єкті з якого надходить в атмосферне повітря забруднююча речовина або суміш таких речовин зобов’язаний проводити не менше одного разу на три роки технічне навчання і перевірку знань інженерно-технічного персоналу та не менше одного разу на рік обслуговуючого персоналу, залученого до експлуатації ГОУ задля не перевищення нормативів гранично допустимих рівнів впливу на атмосферне повітря, які встановлюються для кожного стаціонарного джерела по всіх створюваних ним видах фізичних і біологічних факторів. Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведену вище умову документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведена вище умова порушує його права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, та позбавляє можливості подати свою пропозицію через наявну умову документації.
3.Щодо вимоги надання позитивного висновку санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, що проводяться на об’єкті поводження з відходами Учасника, Замовник закупівлі керується положеннями ЗУ «Про забезпечення санітарно-епідемічного благополуччя населення», а також положеннями Наказу МОЗ України від 09.10.2000 №247, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 січня 2001 за №4/5195 яким регламентується Порядок проведення державної санітарно – епідемічної експертизи - "Про затвердження Тимчасового порядку проведення державної санітарно-гігієнічної експертизи".
Даним наказом передбачено:
- "висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи – документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи".
- "об'єкт державної санітарно-епідеміологічної експертизи - будь-яка діяльність, технологія, продукція та сировина, проекти будівництва, проекти нормативних документів, реалізація (функціонування, використання) яких може шкідливо вплинути на здоров'я людини, а також діючі об'єкти та чинні нормативні документи у випадках, коли їх шкідливий вплив установлено в процесі функціонування (використання), а також у разі закінчення встановленого терміну дії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи".
Встановлення вимоги про наявність висновку санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність операцій у сфері поводження з небезпечними відходами має на меті додатково отримати документальне підтвердження безпечного знешкодження відходів, оскільки являється їх власником та відповідно несе відповідальність саме за операції безпечного знешкодження. Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведену вище умову документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведена вище умова порушує його права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі спрощеної закупівлі, та позбавляє можливості подати свою пропозицію через наявну умову документації.
4.Встановлення вимоги щодо наявності сертифікату на підтвердження відповідності вимогам стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 "Система екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування" не є дискримінаційним. В Україні існує значна кількість підприємств, які здійснюють сертифікацію осіб, при цьому час цієї сертифікації становить від одного тижня. Тому будь-який учасник, який за наявності бажання, має можливість здійснити сертифікацію власних процесів організації системи екологічного менеджменту.
Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства. Тому вимога шодо надання учасниками сертифікату ISO 14001:2015 для підтвердження відповідності системи екологічного менеджменту вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 – це гарантія спроможності Учасника надавати екологічно безпечні послуги, це забезпечення упевненості в тому, що послуги, які будуть надаватися учасником, відповідають вимогам нормативних актів, при цьому всі технічні, адміністративні та людські чинники, що впливають на процес надання послуг, знаходяться під контролем, проблеми негайно усуваються, а постачальник постійно вживає відповідні заходи з поліпшення якості послуг та їх екологічності. Це також гарантія наявності кваліфікованого персоналу, який знаходиться в розвитку. Наявність даного сертифікату у Учасника підтверджує мінімізацію негативного впливу його діяльності на навколишнє природне середовище, досягнення високого рівня екологічної безпеки процесів виробництва на підприємстві і виконуваних послуг. Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведену вище умову документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведена вище умова порушує його права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі спрощеної закупівлі, та позбавляє можливості подати свою пропозицію через наявну умову документації.
5. Вимога щодо наявності не менше 3 (трьох) одиниць власного (або орендованого чи взятого в лізинг) спецтранспорту встановлена для забезпечення перевезення небезпечних відходів, враховуючи можливу нагальну потребу в вивезенні відходів. Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства. Зазначена вимога є гарантією, що у разі нагальної потреби, виконавець у найближчий термін та безперебійно виконає послуги, передбачені предметом зазначеної закупівлі.
6.Встановлення вимоги про наявність вантажника, Замовник керується положеннями Розділу 5 Наказу МОЗ № 325, де зазначено, що при збиранні, завантажуванні, перевезенні, розвантажуванні медичних відходів категорії В заборонено здійснювати дії, що призведуть до руйнування, пошкодження упаковки. Оскільки, у Замовника відсутня можливість завантажувати відходи у спецтранспорт, завантажування небезпечних відходів повинен здійснювати учасник закупівлі власними силами.
Кадрові вимоги до провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами затверджені Постановою КМУ № 446 від 13.07 2020 р. «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами»
7.До внесення змін п.3 Додатку 2 до Оголошення , дана норма жодним чином не стосується контрагента за Договором і визначає джерело фінансування Замовника.
8. Під час здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами згідно з отриманою ліцензією екологічні знання є обов’язковою кваліфікаційною вимогою для посадових осіб (диплом, сертифікат тощо). Ліцензіат повинен мати штатну чисельність спеціалістів (виконавців робіт залежно від видів робіт та рівня забезпечення матеріально-технічної бази) відповідного рівня підготовки та освітньо-кваліфікаційного рівня.
9. Ліцензіат зобов’язаний забезпечити допуск до поводження з небезпечними відходами тільки тих осіб, які пройшли професійну підготовку щодо поводження з небезпечними речовинами, у порядку, визначеному законодавством. Працівники, крім завдань, обов’язків та знань, які передбачено відповідними кваліфікаційними характеристиками, повинні знати, виконувати та додержуватися правил і норм охорони праці, санітарно-гігієнічних вимог та протипожежного захисту, виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку, відповідні підготовчі та завершальні роботи на початку і в кінці робочого дня (зміни).
10. Здобувач ліцензії, ліцензіат оформлює трудові відносини з персоналом шляхом укладення трудового договору відповідно до статті 24 Кодексу законів про працю України. Відповідно, Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведену вище умову документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведена вище умова порушує його права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі спрощеної закупівлі, та позбавляє можливості подати свою пропозицію через наявну умову документації.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
07.11.2020 10:09