• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

послуги з заправки та відновлення картриджів

Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо учасником повинні бути складені українською мовою. Документи, які учасник отримує від інших осіб, підприємств, установ, організацій можуть бути підготовлені українською та/або російською мовами. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ, що складений на іншій, ніж передбачено пунктом 7.1. Розділу І тендерної документації, мові, учасник надає переклад цього документу, завірений підписом перекладача бюро перекладів. При цьому, власні назви, торгові марки, марки, моделі, назва виробника, найменування адміністративних одиниць, адреси, абревіатури, топоніми, фірмові бланки, які викладені іншою мовою ніж українська в документах, що входять до складу тендерної пропозиції, не потребують перекладу українською мовою. Якщо учасник торгів є нерезидентом України, він може подавати свою тендерну пропозицію англійською мовою з обов’язковим перекладом українською або російською мовами. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: Тендерна пропозиція обов’язково супроводжується документом, що підтверджує внесення забезпечення тендерної пропозиції, яке має бути подане у формі електронної банківської гарантії на загальну суму: 3 800,00 грн. (три тисячі вісімсот гривень 00 коп.). Електронна банківська гарантія повинна містити наступні реквізити: назву документа; номер, місце складання, дату видачі; повне найменування принципала - юридичної особи, для принципала - фізичної особи, фізичної особи-підприємця - прізвище, ім'я та по батькові, місце проживання; код згідно з ЄДРПОУ - для принципала - юридичної особи-резидента; реєстраційний номер облікової картки платника податків - для принципала - фізичної особи-резидента, фізичної особи-підприємця та серію (за наявності) та номер паспорта; назву валюти, у якій надається гарантія; суму гарантії цифрами та словами; назву валюти платежу, якщо вона відрізняється від валюти, у якій надається гарантія; дату, номер і назву (у разі наявності таких реквізитів) відповідного документа, з якого виникають базові відносини; найменування бенефіціара, його місцезнаходження; код згідно з ЄДРПОУ бенефіціара; найменування банку-гаранта; дату закінчення дії; умови, за яких надається право вимагати платіж, відповідно до частини 3 статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі». Електронна банківська гарантія повинна бути засвідчена електронним підписом уповноваженої особи Гаранта. Банківська гарантія не повинна містити умов стосовно подання додаткових документів замовником або виконання будь-яких інших умов, при поданні банку-гаранту письмової вимоги з викладеними обставинами стосовно сплати коштів, у разі порушення Учасником свого зобов’язання, забезпеченого гарантією. Надана учасником банківська гарантія повинна свідчити про те, що її умови не можуть бути змінені та вона не може бути припинена Гарантом без згоди Замовника (бенефіціара). Гарантія повинна бути видана банком-гарантом на умовах грошового забезпечення (покриття) з метою забезпечення виконання зобов'язання за гарантією в повному обсязі у разі настання випадків, передбачених частиною 3 статті 25 Закону. Грошове забезпечення (покриття) гарантії повинно бути підтверджено оригіналом довідки (листа, тощо), виданої банком-гарантом (надається у складі тендерної пропозиції), завіреної печаткою банку-гаранту та підписом уповноваженої особи банку-гаранту, яка повинна містити реквізити гарантії, забезпеченої грошовим покриттям, дату видачі такої довідки, найменування принципала, його ідентифікаційний код, а також свідчити про забезпечення гарантії відповідним покриттям в розмірі, що дорівнює сумі банківської гарантії. Усі витрати, пов’язані з поданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок коштів Учасника. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції повинен бути не меншим строку дії пропозиції, а саме не менше 90 робочих днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.

Завершена

129 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 300.00 UAH
Період оскарження: 28.10.2020 16:07 - 17.11.2020 00:00
Вимога
Відхилено

Дикримінаційні умови

Номер: 1a98399c359d42ed8d6dc853b5bfe15f
Ідентифікатор запиту: UA-2020-10-28-007644-c.a5
Назва: Дикримінаційні умови
Вимога:
Доброго дня. Шановний Замовнику, ознайомившись з умовами Вашої Тендерної документації на закупівлю UA-2020-10-28-007644-c, за предметом «Код ДК 021:2015 50310000-1 - Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки (послуги з заправки та відновлення картриджів)», та враховуючи положення ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року , просимо внести зміни до Тендерної документації, виходячи з наступного. Згідно п.п. 6.6.8 п.п. 6.6 Розділу 3 Тендерної документації від учасників вимагається надати: «оригінал листа авторизації Учасника від виробника(ів) тонеру(ів) або офіційного представництва/ диллера/ дистриб’ютора/ дочірнього підприємства виробника в Україні, в якому буде зазначено, що учасник є авторизованим партнером або офіційним представником та підтверджена виробником(ами) гарантія на товар. Даний(і) лист(и) повинен надаватися на ім’я Замовника торгів та містити ідентифікатор закупівлі, назву предмету закупівлі та повинен бути дійсним до кінця 2020 року.» З даною вимогою Тендерної документації Замовника не погоджується виходячи з наступного. Так, відповідно до пункту 2 частини 1 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі за текстом – «Закон») у тендерній документації зазначаються такі відомості один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, яка оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним». Згідно з приписами частини 1 статті 23 Закону зазначається, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Частиною 3 зазначеного Закону передбачено, що технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент». Частиною 5 статті 23 Закону вказано, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Діюче законодавство України передбачає можливість самостійного здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме – змаганням між суб’єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, та окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Вимога ж надати «листа авторизації» ставить учасників Торгів у залежність від взаємовідносин з виробником чи офіційним представником. Відсутність «листа авторизації», ніяким чином не впливає й на якісні, та функціональні характеристики товару, який на законних підставах перебуває у особи, що пропонуватиме його на торгах. Згідно з положенням статті 5 Закону вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Відповідно до положень статті 5 та пункту 4 статті 22 Закону Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку (ст. 42 Господарського кодексу України). Чинне законодавство не встановлює обмежень щодо вільного обігу товарів та обов’язку компанії-виробника Товару (або його офіційного представництва в Україні) при кожному продажу Товару видавати листи з інформацію про товар та статус суб’єкта господарювання, який його використовує при наданні послуг. Надання на торги додаткових листів від виробника має ознаки дискримінації учасників, оскільки оригінальний товар та офіційна гарантія від виробника щодо такого товару і так це підтверджують. Відповідно до ч. 11 ст. 26 Закону документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. Необхідність надання листів авторизації ставить учасника в залежність від третьої особи (виробника та представника виробника в Україні), є дискримінацією та обмежує коло можливих учасників – офіційними дистриб’юторами та підприємствами, які мають дані листи та документи, тобто мають договірні або будь-які інші взаємовідносини з виробником та представником товаровиробника в Україні. Разом з тим, чинне законодавство не забороняє використовувати продукцію під час надання послуг, що є предметом закупівлі особам, які не є представництвами, дилерами, дочірніми підприємствами, дистриб’юторами продукції, однак на законних підставах її придбали та як власники мають право нею розпоряджатись, в тому числі й реалізувати в процедурі публічної закупівлі. Дії Замовника (в частині встановлення зазначеної умови Документації) порушують вимоги статті 22, 23 Закону та принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них, добросовісна конкуренція серед учасників. Виходячи з зазначеного, вимагаємо виключити вимогу п.п. 6.6.8 п.п. 6.6 Розділу 3 з Тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до підпункту 6.8.8. пункту 6 Розділу ІІІ тендерної документації, учасник у складі пропозиції повинен надати оригінал листа авторизації Учасника від виробника(ів) тонеру(ів) або офіційного представництва/ диллера/ дистриб’ютора/ дочірнього підприємства виробника в Україні, в якому буде зазначено, що учасник є авторизованим партнером або офіційним представником та підтверджена виробником(ами) гарантія на товар. Даний(і) лист(и) повинен надаватися на ім’я Замовника торгів та містити ідентифікатор закупівлі, назву предмету закупівлі та повинен бути дійсним до кінця 2020 року. Вимога стосовно надання у складі пропозиції авторизаційного листа, у якому підтверджуються партнерські відносини зумовлена необхідністю убезпечення від можливого використання виконавцем (надавачем послуг) фальсифікату, неякісного та неоригінального тонеру, підтверджує офіційне походження товару. Дана вимога не є дискримінаційною, оскільки замовником надано можливість учасникам отримати даний лист від необмеженого кола осіб, а саме від виробника(ів) тонеру(ів) або офіційного представництва/ диллера/ дистриб’ютора/ дочірнього підприємства виробника в Україні.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дикримінаційні умови

Номер: dcaab31533f24132b259687165e0425e
Ідентифікатор запиту: UA-2020-10-28-007644-c.a4
Назва: Дикримінаційні умови
Вимога:
Шановний Замовнику, уважно ознайомившись з умовами Вашої Тендерної документації на закупівлю UA-2020-10-28-007644-c, за предметом «Код ДК 021:2015 50310000-1 - Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки (послуги з заправки та відновлення картриджів)», та враховуючи положення ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закону), просимо внести зміни до Тендерної документації, виходячи з наступного. Відповідно до п.п. 6.6.4 п. 6.6. Розділу №3 Тендерної документації від учасників вимагається: «Сертифікат про відповідність системи менеджменту, професійної безпеки та здоров’я у виробника(ів) тонеру(ів) вимогам OHSAS 18001:2007 або ДСТУ OHSAS 18001:2010, виданого органом з сертифікації стосовно розробки, виробництва витратних матеріалів до друкуючих та копіювальних пристроїв, дійсний протягом строку надання послуг.» Так, відповідно до пункту 2 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, яка оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним». Згідно з приписами частини 1 статті 23 Закону зазначається, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Частиною 3 зазначеного Закону передбачено, що технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент». Частиною 5 статті 23 Закону вказано, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Таким чином, Закон дозволяє встановлювати: - кваліфікаційні вимоги щодо учасників; - технічні, функціональні, якісні, експлуатаційні, екологічні вимоги щодо товарів шляхом їх безпосереднього зазначення в Тендерній документації або з посиланням на стандарти. Встановлення у тендерній документації вимоги щодо надання сертифікату OHSAS 18001:2007 або ДСТУ OHSAS 18001:2010 виробника товару не відповідає вимогам статей 22, 23 Закону, виходячи з такого. Дана вимога Тендерної документації повинна бути виключена, оскільки стосується виробника товару та не містить кваліфікаційних критеріїв до учасника відповідно до статей 16, 17 Закону. Отже, дана вимога Тендерної документації не відповідає вимогам Закону щодо встановлення замовником в тендерній документації кваліфікаційних вимог до учасників. Також, вимога Тендерної документації щодо надання сертифікату OHSAS 18001:2007 або ДСТУ OHSAS 18001:2010 виробника товару не є технічною специфікацією товару, оскільки цей стандарт не регулює технічні, функціональні, якісні, експлуатаційні, екологічні вимоги до товару. Відповідно до змісту OHSAS 18001 (переглянути та завантажити можна за посиланням https://dnaop.com/html/34112/doc %D0%94%D0%A1%D0%A2%D0%A3_OHSAS_18001_2010): «Цей стандарт серії OHSAS з оцінювання гігієни та безпеки праці й супутній стандарт OHSAS 18002 «Системи управління гігієною та безпекою праці. Основні принципи виконання вимог OHSAS 18001» було розроблено на вимогу споживачів створити визнаний стандарт для системи управління гігієною та безпекою праці, на підставі якого може бути оцінено й сертифіковано їхні системи управління. OHSAS 18001 розробляли з урахуванням структури стандартів ISO 9001:2000 (система управління якості) та ISO 14001:2004 (система екологічного управління), щоб сприяти інтеграції систем управління якості, екологічного управління й гігієни та безпеки праці в організаціях, якщо у них виникає така потреба…. Цей стандарт не містить вимог, характерних для інших систем управління, наприклад вимог до управління якістю, екологічного управління, фінансового управління, хоча його елементи може бути узгоджено чи об’єднано з елементами інших систем управління.» Враховуючи наведене вище вимагаємо виключити вимогу п.п. 6.6.4 п. 6.6. Розділу №3 з Тендерної документації, оскільки вона порушує принципи здійснення публічних закупівель, встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісної конкуренції серед учасників; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; недопустимість встановлення дискримінаційних вимог.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Предметом даної закупівлі є Код ДК 021:2015 50310000-1 - Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки (послуги з заправки та відновлення картриджів). Відповідно до підпункту 6.2. пункту 6 Розділу ІІІ тендерної документації, до складу послуг з заправки та відновлення картриджів входить наповнювання тонером об’ємом не менше заводської норми. Таким чином, послуги з наповнення тонером картриджів, які підлягають заправці та відновленню є складовою предмету закупівлі. У зв’язку з тим, що тонер це основний матеріал, який використовуватиметься постачальником для надання послуг, Замовником було встановлено вимоги стосовно підтвердження його виробництва із дотриманням міжнародних та/або національних стандартів. Для замовника є важливим критерій безпечності застосовуваних матеріалів під час надання послуг, які є предметом закупівлі, а отже і дотримання правил та норм безпеки під час їх виробництва.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Тендерна документація

Номер: e91a2831c2a34c6ebf7acb634dacb80d
Ідентифікатор запиту: UA-2020-10-28-007644-c.a3
Назва: Тендерна документація
Вимога:
Доброго дня. Враховуючи положення ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, просимо внести зміни до Тендерної документації, виходячи з наступного. У п. 6.6. Розділу №3 Тендерної документації встановлено вимоги надати: «6.6.2. Сертифікат про відповідність системи менеджменту якості у виробника(ів) тонеру(ів) вимогам ISO 9001:2015 або ДСТУ ISO 9001:2015, виданого органом з сертифікації стосовно розробки, виробництва витратних матеріалів до друкуючих та копіювальних пристроїв, дійсний протягом строку надання послуг; 6.6.3. Сертифікат про відповідність системи екологічного менеджменту у виробника(ів) тонеру(ів) вимогам ISO 14001:2015 або ДСТУ ISO 14001:2015, виданого органом з сертифікації стосовно розробки, виробництва витратних матеріалів до друкуючих та копіювальних пристроїв, дійсний протягом строку надання послуг.» Зазначені вимоги п.п. 6.6.2 та 6.6.3 п. 6.6 Розділу №3 Тендерної документації вважаємо дискримінаційними по відношенню до потенційних учасників торгів, які також впровадили та використовують у своїй діяльності систему управління якістю ISO 9001:2015 та систему екологічного менеджменту ISO 14001:2015, адже Замовник встановлюючи вимоги до виробника, а не до учасника закупівлі, чим спричиняє порушення норм ст. 22 та 23 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року. Так як предметом закупівлі є «Код ДК 021:2015 50310000-1 - Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки (послуги з заправки та відновлення картриджів)», вимоги є не лише дискримінаційними, а й надмірними, оскільки умови закупівлі не передбачають таких видів діяльності, як розробка, виробництво витратних матеріалів до друкуючих та копіювальних пристроїв. Учасник, що бажає взяти участь у Торгах та має сертифікати ISO 9001:2015 (ДСТУ ISO 9001:2015), ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015), які дозволяють належним чином надати послуги, що є предметом закупівлі, позбавлений такої можливості, оскільки вищевказані вимоги Тендерної документації перешкоджають цьому шляхом створення підстав для відхилення Тендерної пропозиції, хоча стосуються не учасника, а виробника витратних матеріалів, які не є предметом закупівлі. Тому, необхідно виключити з Тендерної документації перераховані вище дискримінаційні умови, викладені у п.п. 6.6.2 та 6.6.3 п. 6.6 Розділу №3.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Предметом даної закупівлі є Код ДК 021:2015 50310000-1 - Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки (послуги з заправки та відновлення картриджів). Відповідно до підпункту 6.2. пункту 6 Розділу ІІІ тендерної документації, до складу послуг з заправки та відновлення картриджів входить наповнювання тонером об’ємом не менше заводської норми. Таким чином, послуги з наповнення тонером картриджів, які підлягають заправці та відновленню є складовою предмету закупівлі. У зв’язку з тим, що тонер це основний матеріал, який використовуватиметься постачальником для надання послуг, Замовником було встановлено вимоги стосовно підтвердження його виробництва із дотриманням міжнародних та/або національних стандартів та його відповідності вимогам діючого санітарного законодавства. Враховуючи те, що якість тонеру, його токсичність, наявність шкідливих речовин, якій входять до його складу залежить фактично від запровадженого виробником менеджменту якості та екологічного менеджменту, Замовником було встановлено вимоги щодо наявності вказаних сертифікатів саме у виробника даного матеріалу, а не до виконавця (надавача послуг), який фактично не може вплинути ані на його якість, ані на його безпечність.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Тендерна документація

Номер: 68ffc0050aac4588821e305ba458e834
Ідентифікатор запиту: UA-2020-10-28-007644-c.a2
Назва: Тендерна документація
Вимога:
Доброго дня. Шановний Замовнику, ознайомившись з умовами Вашої Тендерної документації на закупівлю UA-2020-10-28-007644-c, за предметом «Код ДК 021:2015 50310000-1 - Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки (послуги з заправки та відновлення картриджів)», та враховуючи положення ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року , просимо внести зміни до Тендерної документації, виходячи з наступного. Відповідно до п.п. 6.6.6. п. 6.6. Розділу 3 Тендерної документації від учасників вимагається дійсний на момент подання пропозицій атестат виробництва(ів), виданий виробнику тонеру(ів), який засвідчує відповідність процесу виробництва. До того ж у п.п. 6.6.7. п. 6.6. Розділу 3 Тендерної документації зазначено: «На підтвердження наявності зареєстрованих та затверджених відповідно до законодавства, технічних умов, відповідно до яких виробляється тонер(и), надається засвідчена виробником(ами) копія(ї) їх титульної(их) сторінки(ок) із зазначенням строку дії, органу, який провів реєстрацію та реквізитів реєстрації.» Вищевказані вимоги Тендерної документації обмежують право на участь у торгах учасників, які пропонують імпортні витратні матеріали та/або не є їх виробниками. Так особа, що не є виробником відповідних витратних матеріалів, комплектуючих, а придбає їх вже введеними в обіг в Україні для надання послуг, що є предметом закупівлі не зобов’язана мати атестат виробництва та технічні умови на виробництво таких витратних матеріалів, комплектуючих (вітчизняних або імпортних) – отже, незважаючи на те, що предметом закупівлі є послуги, а не товар, від участі в Торгах внаслідок дискримінації усуваються учасники, що можуть якісно надати послуги з заправки та відновлення картриджів, однак не мають власного виробництва витратних матеріалів, комплектуючих. Звертаємо увагу, що чинним законодавством України не встановлено будь-яких обмежень щодо кола осіб, які мають право здійснювати продаж витратних матеріалів чи надавати послуги шляхом використання відповідних товарів. При цьому як атестат виробництва, так і технічні умови є документами, що отримуються безпосередньо виробником товару, та підтверджують технічні можливості підприємства-заявника щодо забезпечення стабільного випуску продукції/надання послуг, які відповідають вимогам нормативних документів, а також встановлюють внутрішні технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, процес або послуга. Таким чином, у разі відсутності будь-яких відносин з виробником товару, що буде використовуватися при наданні послуг, учасник позбавляється можливості надати копії відповідних документів (атестату виробництва та технічних умов), що є дискримінацією по відношенню до потенційних учасників торгів. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, розглянувши скаргу No UA-2020-05-05-003993-b.b3 від 15.05.2020 року, ухвалила Рішення № 10546-р/пк-пз від 28.05.2020 року. Предметом оскарження була вимога Замовника надання у складі пропозиції документів (серед яких «копії дійсного на момент подання пропозицій атестату виробництва, виданого виробнику витратних матеріалів (тонерних картриджів, фотобарабанів, чіпів та магнітних валів), який засвідчує відповідність процесу виробництва» та «зареєстрованих та затверджених відповідно до законодавства, технічних умов, відповідно до яких виробляються витратні матеріали (картриджі тонерні, фотобарабани, чіпи та магнітні вали), надається засвідчена виробником копія(ї) їх титульної(их) сторінки(ок) із зазначенням строку дії, органу, який провів реєстрацію та реквізитів реєстрації»), які стосуються саме «фото барабанів», «чіпів», «магнітних валів», «інших витратних матеріалів для друкуючих пристроїв», що не є предметом закупівлі, а тому спричиняють порушення положень статей 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», так як Замовник має право встановлювати вимоги лише щодо необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі. Колегія в Рішенні № 10546-р/пк-пз від 28.05.2020 року дійшла наступного висновку «Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації саме у наведеній редакції.» Зверніть також увагу, що іноземні підприємства, які є виробниками, не зобов’язані мати атестат виробництва та технічні умови, а також проводити реєстраційні дії щодо них в Україні, у зв’язку з чим вони не можуть брати участь у цих торгах самостійно, а учасники, які пропонують їх товари, внаслідок дискримінації за ознакою «українського виробництва», позбавлені можливості використовувати дані витратні матеріали під час надання послуг. Враховуючи викладене вище вимагаємо виключити з Тендерної документації вимоги п.п. 6.6.6. та п.п. 6.6.7. п. 6.6. Розділу 3 Тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: У жодному положенні тендерної документації Замовником не встановлено необхідність наявності прямих відносин з виробником. Учасник може здійснювати придбання товару, який входить до складу послуг через офіційне представництво, диллера, дистриб’ютора, дочірнє підприємство виробника в Україні. У зв’язку з чим, атестат виробництва та окремі сторінки технічних умов учасник може отримати від вказаного кола осіб. Також звертаємо Вашу увагу на те, що до тендерної документації будуть внесені зміни.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Дикримінаційні умови

Номер: 41f8ba4724bd46a88c54276fbcd5d370
Ідентифікатор запиту: UA-2020-10-28-007644-c.a1
Назва: Дикримінаційні умови
Вимога:
Шановний Замовнику, уважно ознайомившись з умовами Вашої Тендерної документації на закупівлю UA-2020-10-28-007644-c, за предметом «Код ДК 021:2015 50310000-1 - Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки (послуги з заправки та відновлення картриджів)», та враховуючи положення ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року , просимо внести зміни до Тендерної документації, виходячи з наступного. 1) У п.п. 6.6.7 п. 6.6. Розділу №3 Тендерної документації встановлено вимогу надати: «висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на тонер, магнітний вал, вал первинного заряду, лезо дозування, фотобарабан, чіп, які будуть використовуватись учасником при наданні послуг, які є предметом закупівлі на підтвердження того, що підтверджує їх відповідність вимогам діючого санітарного законодавства та свідчить про їх допущення до використання за призначенням в визначеній в висновку сфері (ІЗ ЗАЗНАЧЕННЯМ РЕКВІЗИТІВ, ЗАРЕЄСТРОВАНИХ ТА ЗАТВЕРДЖЕНИХ ВІДПОВІДНО ЗАКОНОДАВСТВА, ТЕХНІЧНИХ УМОВ ДЛЯ ЇХ ВИРОБНИЦТВА), чинний не менше ніж до кінця дві тисячі двадцятого року. На підтвердження наявності зареєстрованих та затверджених відповідно до законодавства, технічних умов, відповідно до яких виробляється тонер(и), надається засвідчена виробником(ами) копія(ї) їх титульної(их) сторінки(ок) із зазначенням строку дії, органу, який провів реєстрацію та реквізитів реєстрації.» Держана санітарно-епідеміологічна експертиза являє собою вид професійної діяльності органів, установ і закладів державної санітарно-епідеміологічної служби, що полягає у комплексному вивченні об'єктів експертизи з метою виявлення можливих небезпечних факторів у цих об'єктах, установленні відповідності об'єктів експертизи вимогам санітарного законодавства, а в разі відсутності відповідних санітарних норм - в обґрунтуванні медичних вимог щодо безпеки об'єкта для здоров'я та життя людини (Розділ №1 Наказу Міністерства охорони здоров’я України №120 від 14.03.2006 року «Про внесення змін до наказу МОЗ України від 09.10.2000 року №247»). До об’єктів державної санітарно-епідеміологічної експертизи належить будь-яка діяльність, технологія, продукція та сировина, проекти будівництва, проекти нормативних документів, реалізація (функціонування, використання) яких може шкідливо вплинути на здоров'я людини, а також діючі об'єкти та чинні нормативні документи у випадках, коли їх шкідливий вплив установлено в процесі функціонування (використання), а також у разі закінчення встановленого терміну дії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Відповідно до п. 5.1. Розділу № 5 Наказу Міністерства охорони здоров’я України №120 від 14.03.2006 року «Про внесення змін до наказу МОЗ України від 09.10.2000 року №247» заявником державної санітарно-епідеміологічної експертизи може бути власник об’єкта експертизи або вповноважені ними особи. Згідно п. 7.11 Розділу № 7 Наказу Міністерства охорони здоров’я України №120 від 14.03.2006 року «Про внесення змін до наказу МОЗ України від 09.10.2000 року №247» установа, заклад державної санітарно-епідеміологічної служби або експертна комісія на підставі отриманих документів проводять державну санітарно-епідеміологічну експертизу, про що складають протокол експертизи, готують проект висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи (додатки 5, 6, 7) у двох примірниках. Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи є документом установленої форми, що містить: реквізити висновку як документа (назва об'єкта експертизи; назва виробника продукції, розробника документа, країна; назва заявника, країна заявника; сфера застосування об'єкта експертизи (можливий споживач); сфера реалізації (через роздрібну торгівлю, аптечну мережу, для промислового використання, без права реалізації через роздрібну мережу); назва виконавця експертизи, номер протоколу; термін дії висновку; відповідальний за дотримання вимог висновку; примітки, опис ознак об'єкта експертизи; медичні вимоги безпеки для життя і здоров'я людини (критерії безпеки, показники, їх граничнодопустимі рівні, встановлений конкретний термін придатності тощо), яким повинен відповідати об'єкт експертизи, з якими має ознайомитись і які зобов'язується виконувати заявник - власник об'єкта експертизи, а також які є предметом подальшого державного санітарно-епідеміологічного нагляду; перелік відповідних методів їх контролю, які повинні бути перевірені в ході експертизи стосовно можливості застосування для контролю об'єкта експертизи; рекомендації щодо місця, періодичності та обсягів перевірок об'єкта в ході державного санітарно-епідеміологічного нагляду. При цьому, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи є чинним протягом терміну дії нормативного документа, прийнятого в установленому порядку на цей об’єкт експертизи (продукцію). До таких нормативних документів, згідно положень Наказу Міністерства охорони здоров’я України №120 від 14.03.2006 року «Про внесення змін до наказу МОЗ України від 09.10.2000 року №247» відносяться зокрема і технічні умови, які застосовуються при виробництві об’єкта експертизи. Для продукції імпортного виробництва, на яку відсутні нормативні документи, висновок видається на п'ять років (п. 7.16 Розділу №7 Наказу Міністерства охорони здоров’я України №120 від 14.03.2006 року «Про внесення змін до наказу МОЗ України від 09.10.2000 року №247»). Тобто, Міністерство охорони здоров’я у Наказі №120 від 14.03.2006 року «Про внесення змін до наказу МОЗ України від 09.10.2000 року №247» надає можливість отримувати заявникам експертизи висновки санітарно-епідеміологічної експертизи на імпортований товар, без зазначення нормативних документів, визначаючи чіткі рамки дії відповідного документу – п’ять років. Так, встановлення вимоги у п.п. 6.6.7 п. 6.6. Розділу №3 Тендерної документації щодо зазначення у висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на тонер, магнітний вал, вал первинного заряду, лезо дозування, фотобарабан, чіп, РЕКВІЗИТІВ, ЗАРЕЄСТРОВАНИХ ТА ЗАТВЕРДЖЕНИХ ВІДПОВІДНО ЗАКОНОДАВСТВА, ТЕХНІЧНИХ УМОВ ДЛЯ ЇХ ВИРОБНИЦТВА, спричиняє обмеження прав на участь у торгах учасників, що пропонують імпортні витратні матеріали, на які відсутні нормативні документи. Особа, що імпортує витратні матеріали, відповідно до положень Наказу Міністерства охорони здоров’я України №120 від 14.03.2006 року «Про внесення змін до наказу МОЗ України від 09.10.2000 року №247», може замовити висновок на товар імпортного виробництва, виробник, якого виготовляє його на підставі міжнародних стандартів, зокрема, таких як ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015, і при цьому не зобов’язаний складати технічні умови відповідно до законодавства України та реєструвати їх у Єдиній базі даних «Технічні умови України». Таким чином, оскільки іноземні підприємства не зобов’язані мати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи України, а також проводити реєстраційні дії щодо технічних умов в Україні, то вони не можуть брати участь у цих торгах самостійно, а учасники, які пропонують їх товари, внаслідок дискримінації за ознакою «українського виробництва» позбавлені можливості їх пропонувати. Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року передбачено, що Тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведеної вище вимоги, порушує вимоги ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасників, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Тому, необхідно виключити з Тендерної документації дискримінаційні умови, виклавши п.п. 6.6.7 п. 6.6. Розділу №3 Тендерної документації в новій редакції: «висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на тонер, магнітний вал, вал первинного заряду, лезо дозування, фотобарабан, чіп, які будуть використовуватись учасником при наданні послуг, які є предметом закупівлі на підтвердження того, що підтверджує їх відповідність вимогам діючого санітарного законодавства та свідчить про їх допущення до використання за призначенням в визначеній в висновку сфері, чинний не менше ніж до кінця дві тисячі двадцятого року.»
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: За результатами розгляду Вашого звернення до тендерної документації будуть внесені зміни.
Статус вимоги: Задоволено