• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

55510000-8 Послуги їдалень

Завершена

11 901 530.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 59 507.65 UAH
Період оскарження: 26.10.2020 12:34 - 28.11.2020 00:00
Скарга
Скасована

Скарга

Номер: 63b5abacd03b4f8bba953398c9e1d2cd
Ідентифікатор запиту: UA-2020-10-26-004396-a.c1
Назва: Скарга
Скарга:
Посилання на порушення процедури закупівлі та обґрунтування вимог суб'єкта оскарження. Відповідно до ч.2 та ч.4 ст.22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, та не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Замовник на етапі складення тендерної документації включив до неї дискримінаційні вимоги, які істотно обмежують можливість участі у процедурі закупівлі значної частини потенційних учасників, тобто обмежують конкуренцію. Це підтверджується таким. 2.1. Відповідно до вимог пункту 1 додатку 2 ТД Замовника, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, а саме наявності обладнання та матеріально-технічної бази учасник повинен подати наступні документи, зокрема: - Експлуатаційній дозвіл на потужності (об’єкти) зі виробництва готових страв, які будуть поставлятися до місця надання послуг, виданий на ім’я виробника готових страв або Рішення про реєстрацію потужностей на виробництво готових страв, видане на ім’я виробника готових страв. Данна вимога не відповідає загальному предмету закупівлі, а саме - ДК 021:2015 код 55510000-8 Послуги їдалень (Послуги їдалень), оскільки в додатку 3 «Технічне завдання» до ТД Замовника, зазначено, що послуги їдалень та приготування їжі будуть надаватися шляхом приготування страв за меню за місцезнаходженням Замовника. Відповідно до вимог листа Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів від 18.08.2017 року № 602-121-11/10357 замість вищевказаного експлуатаційного дозволу, учаснику доцільніше надати до ТП гарантійний лист, про те, що в десятиденний термін після підписання угоди (договору) будуть зареєстровані потужності оператору ринку (Учасника) за місцем надання послуг їдалень (за адресою харчоблоку Замовника). 2.2. Відповідно до пункту 4 «Істотні умови, що обов’язково включаються до договору про закупівлю» Розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» «4.1. Згідно зі ст.. 36 Закону договір про закупівлю укладається в письмовій формі відповідно до положень Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом. Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерних пропозиції або цінової пропозиції переможця процедури. 4.4. Договір про закупівлю є нікчемним у разі: - його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 36 цього Закону». Замовник вказав в ТД статтю 36 недіючого Закону України «Про публічні закупівлі». Звертаємо увагу, що відповідно до нової редакції Закону України «Про публічні закупівлі» основні вимоги до договору про закупівлю та внесення змін до нього передбачені статтею 41 цього Закону. Таким чином, вказана вимога Замовника вказана з порушеннями норм чинного законодавства України. Просимо зобов’язати Замовника привести свою ТД до вимог законодавства України. 2.3. Відповідно до вимог додатку 3 ТД Замовника, Учасник повинен надати лист із зазначенням переліку готових страв (перші та другі страви), які він пропонує до постачання в разі наявності підстав, визначених вище. На підтвердження відповідності учасника вимогам технічного завдання, учасник зобов’язаний надати у складі тендерної пропозиції наступні документи, зокрема: - договір із акредитованою лабораторією на дослідження готових страв, які пропонуються до постачання в разі неможливості фактичного приготування страв (відключення електричної енергії, несприятливих природних умов та інше), укладений з виробником готової продукції; - технічні умови на виробництво готової продукції, яка буде надаватися підопічним в разі неможливості приготування страв за місцем надання послуг (відключення ел.енергії, тощо); - протоколи випробувань зразків харчової продукції на готову продукцію, яка буде надаватися підопічним в разі неможливості приготування страв за місцем надання послуг (відключення ел.енергії, тощо) згідно із запропонованим учасником переліком; - документи, які підтверджують якість пакування готової продукції, яка буде надаватися підопічним в разі неможливості приготування страв за місцем надання послуг (відключення ел.енергії, тощо) та її придатність для використання у харчової промисловості та тривалому зберіганні; - декларації виробника, якісні посвідчення, тощо на весь асортимент готової продукції, яка буде надаватися підопічним в разі неможливості приготування страв за місцем надання послуг (відключення ел.енергії, тощо) згідно із запропонованим учасником переліку; - в разі, якщо виробник готової продукції не є учасником процедури закупівлі, то надати договір із виробником зі строком дії не менше ніж до 31.12.2021 року в якому повинно бути відображено зобов’язання виробника за замовленням учасника виготовити та передати готову продукцію за асортиментом згідно замовлення учасника. Данна вимога зазначена Замовником на випадок неможливості фактичного приготування страв (відключення електричної енергії, несприятливих природних умов та інше). У зв’язку з чим, послуги повинні надаватися шляхом видачі готових страв (перші та другі страви), індивідуально запакованих з використанням термостатної плівки та/або спеціалізованих одноразових контейнерів таким чином, щоб уникнути псування, пошкодження готових страв, потрапляння пилу, бруду та іншого втручання під час їх транспортування до місця надання послуг. Індивідуально запаковані готові страви повинні мати відповідні документи, які підтверджують якість зазначеної продукції та її відповідність ТУ виробника, зі строком зберігання більше 1 місяця, повинні пройти відповідні лабораторні дослідження та бути повністю придатними до споживання людиною без додаткової термічної обробки. Звертаємо увагу, що вищевказані вимоги ніяким чином не стосуються предмету даної закупівлі, а саме послуг їдалень, що розуміють під собою послуги з організації гарячого харчування, відповідно до розробленого Замовником меню. Проблему відсутності подачі електроенергії можливо вирішити використавши дизель генератору, для незалежної подачі електроенергії, для приготування гарячого харчування. І в разі відсутності електроенергії в часи її необхідності (що взагалі є нетиповим) Замовник повинен передбачити надання її з резервних джерел, таким чином буде дотримано графік харчування підопічних закладу і не будуть заздалегідь дискримінуватись решта учасників які і без виробника готової продукції готові надати послуги, які вимагаються в ТД , а саме послуги їдальнь і Замовник не буде змушений замінювати гаряче харчування людей на сухий пайок. Також документи, що необхідно надати для підтвердження якості пакування, декларації виробника пакування, якісні посвідчення та ін. відносяться до внутрішніх документів компанії та не можуть бути надані так як становлять комерційну таємницю, через що дані вимоги порушують ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Поряд з цим, зателефонувавши до підприємств, які виготовляють таку продукцію, нам було роз’яснено, що документи, які вимагає Замовник є внутрішніми дозвільними документами та не можуть бути надані учаснику таким підприємством. Окрім того, в технічному завданні зазначено, що індивідуально запаковані готові страви повинні мати документи, які підтверджують якість зазначеної продукції та її відповідність ТУ виробника, зі строком зберігання більше 1 місяця. При такому способі пакування готова продукція ультрапастеризується, при цьому багато корисних речовин і вітаміни руйнуються. Відповідно до Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» пункту 2 «Інша інформація» при розрахунку ціни учасник торгів повинен враховувати витрати на транспортування, страхування, сплату митних тарифів, податків, навантаження, розвантаження та інші витрати. Вартість тари, в якій будуть постачатися продукти харчування, не повинна враховуватися в ціну товару. Тара підлягає поверненню (є поворотною). Ціни на товари включають всі витрати та податки, що повинні бути сплачені учасником при виконанні взятих на себе зобов’язань. Звертаємо увагу, що цей розділ зовсім не містить інформації щодо закупки готових страв та розподілу витрат щодо цього. Ознайомившись з проектом договору, який додає Замовник, зазначаємо, що відповідно до п. 2.1. «Виконавець гарантує, що надані послуги Замовнику максимально відповідають нормам харчування згідно добових натуральних норм, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2002 року № 324 «Про затвердження натуральних добових норм харчування в інтернатних установах, навчальних та санаторних закладах, сфери управління Міністерства праці та соціальної політики» та забезпечують максимально можливу енергоцінність продуктів харчування згідно їх хімічного складу з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника». Вказаний пункт прямо суперечить вимозі Замовника, щодо видачі готових страв, які мають термін придатності не менше 1 місяця, оскільки останні містять безліч консервантів. Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що ця вимога є дискримінаційною, Замовник даною вимогою порушує добросовісну конкуренцію серед учасників, обмежує коло потенційних учасників та унеможливлює участь у процедурі закупівлі. Окрім того, такі події, як «відключення електричної енергії» взагалі можуть і не відбутися. Вважаємо, що Замовник встановив дискримінаційні вимоги та порушив ст. 3 Закону «Про публічні закупівлі». Вимагаємо внести зміни до ТД і виключити вимоги щодо видачі готових страв та надання документів щодо цієї вимоги. Керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОШУ: 1. Призупинити відкриті торги, що проводяться Комунальним закладом «Володимирський психоневрологічний інтернат» Дніпропетровської обласної ради» (номер оголошення UA-2020-10-26-004396-a) на строк до винесення рішення за скаргою. 2. Встановити факт порушення Комунальним закладом «Володимирський психоневрологічний інтернат» Дніпропетровської обласної ради» процедури закупівлі (номер оголошення UA-2020-10-26-004396-a). 3. Зобов'язати Комунальний заклад «Володимирський психоневрологічний інтернат» Дніпропетровської обласної ради» внести зміни до тендерної документації (номер оголошення UA-2020-10-26-004396-a) з метою усунення порушень, зазначених у цій скарзі.
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 23.11.2020 00:03
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АДФ ДНІПРО", Благій Роман +380733122545 ADFDNIPRO.LED@GMAIL.COM