• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015, код 09310000-5 – Електрична енергія (Електрична енергія) «CODE DK 021: 2015 09310000-5 - ELECTRIC ENERGIA (ELECTRIC ENERGIA)»

ДК 021:2015, код 09310000-5 – Електрична енергія (Електрична енергія) «CODE DK 021: 2015 09310000-5 - ELECTRIC ENERGIA (ELECTRIC ENERGIA)»

Завершена

27 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 137 500.00 UAH
Період оскарження: 23.10.2020 15:20 - 21.11.2020 00:00
Вимога
Вирішена

вимога щодо усунення дискримінаційних положень Тендерної документації

Номер: a487bd0fc6c84775b2ea1072fdb12e90
Ідентифікатор запиту: UA-2020-10-23-009739-a.c2
Назва: вимога щодо усунення дискримінаційних положень Тендерної документації
Вимога:
Під час аналізу умов Тендерної документації ТОВ «ЗАКАРПАТТЯЕНЕРГОЗБУТ» встановило наявність характерних рис дискримінаційних положень. Зокрема, в Розділі III Тендерної документації Замовника, встановлені такі дискримінаційні вимоги: 1. Учасник надає довідку від екологічного аудитора, що містить опис заходів, які впроваджує учасник. Для цього учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати звіт або короткий звіт з екологічного аудиту учасника закупівлі, з позитивним висновком разом із відповідними сертифікатами від Міністерства екології та природних ресурсів України, що засвідчують кваліфікацію органу/особи, що здійснював екологічний аудит учасника. 2. Учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку у довільній формі щодо застосування Учасником заходів із захисту довкілля при виконанні умов Договору із постачання електричної енергії. Окрім того, до такої довідки, учасник повинен надати опис планованих заходів захисту довкілля та навколишнього середовища, а також надати документальне підтвердження визнання уповноваженими державними органами, та/або експертними організаціями, та/або екологічними аудиторами щодо відповідності учасника вимогам екологічного законодавства. 3. Учасник повинен надати документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності управління гігієною та безпекою праці. 4. Учасник повинен надати документальне підтвердження стосовно відповідності екологічного управління учасника закупівлі згідно ДСТУ OHSAS 18001:2010 та ДСТУ ISO 14001:2015 та/або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів з метою безпечності надання послуг із обслуговування клієнтів-споживачів у точках контакту/сервісу з наданням у складі пропозиції відповідних дійсних сертифікатів, виданих на ім’я учасника закупівлі. Згідно з частиною другою статті 3 Закону «Про ринок електричної енергії», функціонування ринку електричної енергії має здійснюватися, зокрема, на принципах: 1. забезпечення балансу між попитом та пропозицією електричної енергії; 2. добросовісної конкуренції; 3. рівності прав на продаж та купівлю електричної енергії; 4. недискримінаційного і прозорого доступу до системи передачі та систем розподілу; 5. недискримінаційної участі в ринку електричної енергії; 6. незалежного державного регулювання; 7. недискримінаційного ціно- та тарифоутворення, що відображає економічно обґрунтовані витрати. Законом «Про ринок електричної енергії» передбачено умовний поділ ринку електричної енергії на такі сегменти: 1. ринок двосторонніх договорів (РДД) – на цьому сегменті учасники мають право вільно обирати контрагентів за двосторонніми договорами, укладати ці договори у довільній формі та на умовах, що визначаються за домовленістю сторін. При цьому пунктом 6 частини другої статті 66 Закону передбачено, що виробники електричної енергії - державні підприємства, а також господарські товариства, частка держави у статутному капіталі яких становить 50 відсотків та більше, здійснюють продаж електричної енергії за двосторонніми договорами на електронних аукціонах; 2. ринок «на добу наперед» та внутрішньодобовий ринок (РДН/ВДР) – ціни купівлі-продажу електричної енергії на РДН визначаються для кожного розрахункового періоду оператором ринку за принципом граничного ціноутворення на основі балансу сукупного попиту на електричну енергію та її сукупної пропозиції, а на ВДР – за принципом ціноутворення «по заявленій (пропонованій) ціні» відповідно до правил ринку «на добу наперед» та внутрішньодобового ринку. Водночас Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП), встановлює для виробників граничну нижню межу обов’язкового продажу електричної енергії на РДН; 3. балансуючий ринок (БР) – на цьому сегменті ринку оператор системи передачі здійснює купівлю та продаж електричної енергії для балансування обсягів попиту та пропозиції електричної енергії у межах поточної доби та з метою врегулювання небалансів електричної енергії сторін, відповідальних за баланс; 4. ринок допоміжних послуг (РДП) – на РДП оператор системи передачі купує на ринкових та прозорих засадах допоміжні послуги для забезпечення надійної роботи об’єднаної енергетичної системи України та належної якості електричної енергії. Відповідно до Закону «Про ринок електричної енергії», електропостачальник – це суб’єкт господарювання, який здійснює продаж електричної енергії за договором постачання електричної енергії споживачу та отримав відповідну ліцензію. Електропостачальник не є виробником електричної енергії, та здійснює виключно операції з купівлі-продажу електричної енергії на одному (або всіх) сегментах ринку електричної енергії шляхом участі в аукціоні. З метою організації роботи ринку електроенергії на усіх його сегментах, 18 червня 2019 року було утворено Державне підприємство «Оператор ринку». Підприємство відповідає за організацію купівлі-продажу електричної енергії на ринку «на добу наперед» та внутрішньодобовому ринку, допомагає забезпечити баланс між попитом та пропозицією на ринку електричної енергії. З діяльністю і результатами роботи даного підприємства можна ознайомитися на офіційному веб-сайті, за адресою: https://www.oree.com.ua/. Отже, для участі на відповідному сегменті ринку електричної енергії учасники проходять перевірку наявності всіх необхідних документів для здійснення господарської діяльності в частині реалізації електричної енергії, в тому числі дотримання всіх законних вимог щодо екологічної безпеки навколишнього середовища при виробництві електричної енергії. Електропостачальники, що є учасниками РДН/ВДР/БР, для здійснення господарської діяльності закупляють електроенергію на аукціонах, а не від конкретних виробників, що ускладнює встановлення точного походження (назву виробника) електричної енергії, яка в подальшому постачається споживачу, а отже і отримання від такого виробника всіх необхідних документів що підтверджують екологічну безпеку навколишнього середовища при виробництві електричної енергії. Крім цього, Законом «Про ринок електричної енергії» визначено, що оператор системи розподілу (в Закарпатській області цю функцію виконує ПрАТ «ЗАКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО») – це юридична особа, відповідальна за безпечну, надійну та ефективну експлуатацію, технічне обслуговування та розвиток системи розподілу і забезпечення довгострокової спроможності системи розподілу щодо задоволення обґрунтованого попиту на розподіл електричної енергії з урахуванням вимог щодо охорони навколишнього природного середовища та забезпечення енергоефективності. Отже, весь обов’язок щодо забезпечення охорони навколишнього середовища під час фактичного транспортування (постачання) електричної енергії через системи розподілу до споживача покладено на операторів системи розподілу, кожен на відповідній території. Також, необхідно врахувати, що згідно частини 11 статті 26 Закону «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Саме тому вимоги Тендерної документації щодо висновків екологічного аудиту чи будь-яких інших документів, що підтверджують вжиття заходів щодо захисту довкілля є незаконними і дискримінаційними по відношенню до ТОВ «ЗАКАРПАТТЯЕНЕРГОЗБУТ». Крім того, просимо вилучити з Тендерної документації вимогу про надання документів, що підтверджують відповідність екологічного управління згідно ДСТУ OHSAS 18001:2010 та ДСТУ ISO 14001:2015, так як вказані стандарти не підтверджують факт безпечності надання послуг із обслуговування клієнтів-споживачів у точках контакту/сервісу. Щодо ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування», то вказаний стандарт установлює вимоги до системи екологічного управління, що їх організація може використовувати для підвищення своєї екологічної дієвості. Цей стандарт поширюється на визначені організацією екологічні аспекти її діяльності, продукції та послуг, які вона може контролювати чи на які вона може впливати протягом передбачуваного життєвого циклу. Стандарт не встановлює конкретних критеріїв екологічної дієвості. Щодо ДСТУ OHSAS 18001:2010 «Системи управління гігієною та безпекою праці», то вказаний стандарт спрямовано на діяльність організацій щодо охорони здоров’я та безпеки праці, він не розглядає інших сфер, таких як програми поліпшення здоров’я працівників, а також забезпечення безпеки продукції, нанесення матеріальних збитків чи негативних впливів на довкілля. Отже вищеописані стандарти не регулюють сферу якості та безпечності надання послуг своїм клієнтам. Щодо відповідності міжнародним стандартам менеджменту якості стосовно надання послуг з купівлі-продажу електричної енергії, то це може підтверджуватися сертифікатом ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT, «Система управління якістю») або його аналогом.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Дякуємо Вам за ваше зауваження. Найближчим часом будуть вненсені зміни до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Період оплати

Номер: ffae74a935c1481589315e35b7006ab4
Ідентифікатор запиту: UA-2020-10-23-009739-a.b1
Назва: Період оплати
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно до п. 4. 12 Розділу 4 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 312 (зі змінами і доповненнями), рахунок за спожиту електричну енергію оплачується в інший термін, передбачений договором, але не пізніше 20 календарного дня після закінчення розрахункового періоду. Просимо Вас привести у відповідність тендерну документацію до Правил роздрібного ринку електричної енергії, оскільки даний факт може спричинити скасування закупівлі Державною аудиторською службою України або оскарження тендерної документації в АМКУ.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! Ваша вимога була детально розглянута Замовником. Згідно даного питання будуть внесені зміни до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено