• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Апаратура для радіотерапії, механотерапії, електротерапії та фізичної терапії – Пристрій неонатальний для фототерапі

Завершена

32 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 160.00 UAH
Період оскарження: 22.10.2020 15:13 - 02.11.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі в частині прийняття рішення Замовника щодо відхилення пропозиції № 1 Учасника процедури закупівлі – переможця торгів Труфанової Тетяни Василівни та оголошення про прийняття пропозиції ТОВ «Медсервісгруп», оформленого протоколу засідання комітету з конкурентних торгів щодо організації процедури закупівлі при застосування системи електронних закупівель № 13-11-4 від 13.11.2020 року

Номер: 74e64258d29047619fafdc9fe169c84e
Ідентифікатор запиту: UA-2020-10-22-009980-a.c1
Назва: Скарга щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі в частині прийняття рішення Замовника щодо відхилення пропозиції № 1 Учасника процедури закупівлі – переможця торгів Труфанової Тетяни Василівни та оголошення про прийняття пропозиції ТОВ «Медсервісгруп», оформленого протоколу засідання комітету з конкурентних торгів щодо організації процедури закупівлі при застосування системи електронних закупівель № 13-11-4 від 13.11.2020 року
Скарга:
1.1. Рішенням тендерного комітету № 22/10 від 22 жовтня 2020 року було затверджено Тендерну документацію на відкриті торги на закупівлю по предмету «Апаратура для радіотерапії, механотерапії, електротерапії та фізичної терапії - код ДК 021:2015 - 33150000-6 (код ДК 021:2015 - 33150000-6 (код згідно ДК 024:2019 – 35239 - Опромінювач верхнього розташування для фототерапії новонароджених)) – Пристрій неонатальний для фототерапії» (далі – Тендерна документація, копія додається). 09.11.2020 року відбувся електронний аукціон по зазначеній електронній закупівлі (копія протоколу додається), в результаті якого мою найнижчу цінову Тендерну пропозицію було відхилено внаслідок начебто того, що я не подала оновлену Тендерну пропозицію, чим порушила вимоги Тендерної документації та статті 31 закону України «Про публічні закупівлі». З зазначеним я категорично не згодна на підставі наступного. Відповідно до пункту 8 розділу III Тендерної документації, учасник має право внести зміни або відкликати свою тендерну пропозицію до закінчення строку її подання без втрати свого забезпечення тендерної пропозиції. Такі зміни або заява про відкликання тендерної пропозиції враховуються в разі, якщо їх отримано електронною системою закупівель до закінчення строку подання тендерних пропозицій. Відповідно до пункту 1 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації, Замовником визначаються критерії та методика оцінки відповідно до частини першої статті 28 Закону. Оцінка тендерних пропозицій проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації та шляхом застосування електронного аукціону. Критерії оцінки тендерних пропозицій: ціна з податком на додану вартість* (далі - ПДВ*) (питома вага цінового критерію – 100 %). Отже, основним та єдиним критерієм для оцінки тендерних пропозицій є ціна, запропонована учасником в Тендерній пропозиції. При цьому, в пункті 3 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації зазначені підстави для відхилення тендерних пропозицій, однак, за жодною з них мою Тендерну пропозицію відхилено не було. В свою чергу, в п.5 розділу І «Загальні положення» Тендерної документації зазначено, що очікувана вартість закупівлі складає 32 000,00 (тридцять дві тисячі грн. 00 коп.). При цьому, мною було запропоновано ціну, яка була нижче від заявленої очікуваної ціни та яка була найнижчою серед усіх Учасників, - 31 600, 00 грн. (копія тендерної пропозиції додається). Крім того, згідно п.15 ст. 1 закону України «Про публічні закупівлі», найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція / пропозиція - тендерна пропозиція / пропозиція, що визнана найкращою за результатами оцінки тендерних пропозицій / пропозицій відповідно до статті 29 цього Закону. Відповідно до ч.9 ст. 29 закону України «Про публічні закупівлі», після оцінки тендерних пропозицій / пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації / оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію / пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Отже, оскільки єдиним критерієм для визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозицією є ціна, зазначене свідчить про те що моя Тендерна пропозиція на суму 31 600, 00 грн. є найбільш економічно вигідною. Так, інші учасники подали Тендерні пропозиції з більшими цінами (копія протоколу № 13-11-4 від 13.11.2020 року додається). Відповідно до п.1 Розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації, учасник, тендерна пропозиція якого за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною та перебуває в статусі «Розгляд тендерної пропозиції / Кваліфікація переможця / Період кваліфікації», зобов’язаний не пізніше наступного робочого дня після допущення його до розгляду (після завершення аукціону або відхилення попередньої пропозиції тощо) розмістити на майданчику (за умови технічної можливості електронної системи закупівель) сканований документ який містить остаточну тендерну пропозицію (цінову) за результатами пониження ціни на аукціоні, у разі пониження первинної ціни, оформлений згідно з Додатком №1 до цієї тендерної документації. При цьому, моя тендерна пропозиція перебувала в стадії «Кваліфікація переможця», що підтверджується наступним: в пункті 5 Протоколу № 13-11-4 від 13.11.2020 року зазначено: «За найнижчою сумою лота, електронна система визначила переможця: ФОП «Труфанова Тетяна Василівна» (копія зазначеного протоколу додається). Однак, зазначена технічна можливість подати мою остаточну тендерну пропозицію з ціною 31 600, 00 грн. була у мене відсутня, доказом чого є відповідь з сайту Zakupki.prom.ua (копія додається) та дані з сайту https://prozorro.gov.ua/news/shchodo-nemozhlyvosti-zavantazhuvaty-dokumenty-pislya-aukcionu-do-obrannya-peremozhcya. При цьому, умовами Тендерної документації було передбачено, що остаточна тендерна пропозиція повинна бути подана, зокрема, після завершення аукціону, що не відповідає вимогам ч.6 ст. 26 Закону, відповідно до якої Тендерні пропозиції / пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електронною системою закупівель. Однак, кінцевий строк подання Тендерних пропозицій згідно Тендерної документації – 06.11.2020 року. Таким чином, Замовник, який зазначив в Тендерній документації, що умовою для зниження кроку аукціону і подання остаточної тендерної пропозиції є, зокрема, закінчення аукціону, фактично створив неможливість для зниження такого кроку аукціону і пониження ціни, зазначеної в первісній Тендерній пропозиції, в ході проведення електронного ааукціону. Цими діями Замовник допустив порушення п.1 Розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації, адже не надав мені можливості подати остаточну Тендерну пропозицію з найнижчою ціною. Слід звернути особливу увагу, що навіть після відхилення моїх Тендерних пропозицій, 16.11.2020 року Переможцем торгів – ТОВ «Медсервісгруп» (код ЄДРЮОФОПтаГФ 38606078) - було подано остаточну Тендерну пропозицію (вих. № 1068 від 16.11.2020 року, копія додається), в якій ціна цієї пропозиції не була зменшена, і становила, як і ціна його первісної Тендерної пропозиції (від 05.11.2020 року, копія додається) 31 749, 00 грн., що є вищою, ніж ціна, запропонована мною. Крім того, з роздруківки (копія додається) даних про проведені 3 раундів торгів вбачається, що у всіх трьох раундах торгів я пропонував найнижчу ціну закупівлі – 31 600, 00 грн., з той час як переможець торгів – ТОВ «Медсервісгруп» - пропонував у всіх 3-х раундах одну й ту ж – вищу ціну – 31 749, 00 грн. При цьому. відповідно до ч.4 ст. 30 Закону, учасник може протягом одного етапу аукціону один раз понизити ціну / приведену ціну своєї пропозиції не менше ніж на один крок від своєї попередньої ціни / приведеної ціни. Тобто, право на понеження ціни гарантовано мені законом, проте я не змогла його реалузувати з причин, зазначених вище, не з власної вини. Зазначене призвело не лише до порушення моїх прав, яке полягає в тому, що я не маю змогу реалізувати наявний у мене товар Замовнику торгів і отримати за це прибуток (в свою чергу, це зменшило б і витрати Замовника торгів на придбання обладнання), а й у разі, якщо моя скарга не буде задоволена і з Переможцем тендеру – ТОВ «Медсервісгуп» - буде укладено договір на закупівлю, то це призведе до зайвого витрачання коштів з місцевого бюджету, оскільки моя Тендерна пропозиція є дешевшою, ніж Тендерна пропозиція переможця, - 31 749,00 грн. Зазначене, звичайно, є негативним для територіальної громади та її жителів. 1.2. Крім того, Замовником також порушено строк оприлюднення інформації про відхилення Тендерної пропозиції, що полягає у наступному. Відповідно до п. 3.2 розділу V Оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації, інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення, протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. В порушення зазначених вимог, інформація про відхилення моєї Тендерної пропозиції була розміщена в системі лише 13.11.2020 року (докази додаються), в той час як сам аукціон відбувся ще 09.11.2020 року (докази додаються). 2. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи. Порушення моїх прав та охоронюваних законом інтересів внаслідок прийняття Замовником рішення, зазначеного вище, полягає в тому, що я не маю змогу реалізувати наявний у мене товар Замовнику торгів і отримати за це прибуток (в свою чергу, зменшився і витрати Замовника торгів на придбання обладнання), а й у разі, якщо моя скарга не буде задоволена і з Переможцем тендеру – ТОВ «Медсервісгруп» - буде укладено договір на закупівлю, то це призведе до зайвого витрачання коштів з місцевого бюджету, оскільки моя Тендерна пропозиція є дешевшою, ніж Тендерна пропозиція переможця, - 31 749,00 грн. Вважаю, що зазначеними вище діями Замовником грубо порушуються принципи не дискримінації учасників, принцип добросовісної конкуренції серед учасників торгів, принцип максимальної економії та ефективності при здійсненні процедур закупівель, принцип об`єктивної та неупередженої оцінки пропозицій конкурсних торгів, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, зазначені в статті 5 закону України «Про публічну закупівлі». При цьому, в рішенні Конституційного суду України по справі 1-10/2004 від 01.12.2004 року зазначено, що поняття "охоронюваний законом інтерес", що вживається в частині першій статті 4 Цивільного процесуального кодексу України та інших законах України у логічно-смисловому зв'язку з поняттям "права", треба розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об'єктивного і прямо не опосередкований у суб'єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам. Крім того, згідно вимог Господарського кодексу України, суб`єкти господарювання, до яких відносяться і фізичні-особи підприємці, здійснюють свою діяльність з метою одержання прибутку. Тобто, мій інтерес в участі у публічних закупівлях в цілому та конкретно в цій процедурі закупівлі полягає в укладенні договору про закупівлі та одержанні прибутку від реалізації предмету закупівлі. Цей інтерес за усіма ознаками відповідає визначенню, наведеному у вищезазначеному рішенні Конституційного суду України, а отже, може вважатися законним інтересом у контексті ч.1 ст. 18 закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 04.12.2020 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.11.2020 20:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.12.2020 22:38
Дата виконання рішення Замовником: 22.12.2020 15:26
Коментар замовника щодо усунення порушень: Тендерний комітет Комунального некомерційного підприємства Маріупольської міської ради «Маріупольський міський пологовий будинок» по Вашому рішенню №22508-р/пк-пз від 04.12.2020 року повідомляє, що станом на теперішній час вжиті заходи щодо встановлених порушень при визначенні переможця закупівлі. Протоколом №10-12 від 10.12.2020 року тендерний комітет Комунального некомерційного підприємства Маріупольської міської ради «Маріупольський міський пологовий будинок» було ухвалено рішення: 1. Скасувати рішення Протоколу № 13-11-4 від 13.11.2020 року у частині визначення товариства з обмеженою відповідальністю "МЕДСЕРВІСГРУП" переможцем процедури закупівлі "Апаратура для радіотерапії, механотерапії, електротерапії та фізичної терапії - Пристрій неонатальний для фототерапі на виконання рішення №22508-р/пк-пз від 04.12.2020 року Постійно діючої адміністративної колегїї Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Скасувати рішення  Протоколу № 13-11-4 від 13.11.2020 року у частині про відхилення пропозиції фізичної особи-підприємця ТРУФАНОВОЇ  ТЕТЯНИ ВАСИЛІВНИ щодо процедури закупівлі "Апаратура для радіотерапії, механотерапії, електротерапії та фізичної терапії - Пристрій неонатальний для фототерапі на виконання рішення  №22508-р/пк-пз від 04.12.2020 року Постійно діючої адміністративної колегїї Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Про вчинені дії зацікавлена Сторона була повідомлена в оприлюдненому на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель prozorro.gov.ua Повідомленням про намір укласти договір про закупівлю UA-2020-10-22-009980-a. Таким чином рішення №22508-р/пк-пз від 04.12.2020 року щодо визначення переможця закупівлі виконано.
Автор: ФОП "ТРУФАНОВА ТЕТЯНА ВАСИЛІВНА", Татьяна Труфанова +380966683119 prozzoromed@gmail.com