• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

ранцеві вогнегасники

Категорія замовника: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції: Тендерні пропозиції складаються та подаються Учасником Замовнику українською мовою. Всі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, складаються українською мовою. У разі, якщо до складу тендерної пропозиції Учасника входитимуть документи, які за своїм походженням були складені іншою, ніж українська мова, вони обов’язково мають супроводжуватися автентичним перекладом на українську мову. Інформація про умови надання забезпечення тендерних пропозицій: Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі: банківської гарантії (у формі електронного документу), оформленої відповідно до «Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 р. № 639.Банківська гарантія оформлюється в банку, який має ліцензію Національного банку України. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції не повинен бути меншим ніж строк дії тендерної пропозиції. Вимоги до оформлення електронної банківської гарантії викладені у тендерній документації.

Завершена

1 600 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 000.00 UAH
Період оскарження: 21.10.2020 17:33 - 08.11.2020 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга №162 від 30.10.2020

Номер: d49b182b54614845b6f5ee5d38d37d8f
Ідентифікатор запиту: UA-2020-10-21-007008-c.c3
Назва: Скарга №162 від 30.10.2020
Скарга:
Державне спеціалізоване підприємство "Північна Пуща" (далі за текстом – Замовник) оголосило публічні закупівлі за процедурою відкриті торги за предметом закупівлі - Класифікація за ДК 021:2015: 35110000-8 -Протипожежне, рятувальне та захисне обладнання (ранцеві вогнегасники), ідентифікатор закупівлі UA-2020-10-21-007008-c. Суб’єкт оскарження - Товариство з обмеженою відповідальністю «ПОСТ-01» має багаторічний досвід в постачанні та реалізації пожежного та аварійно-рятувального обладнання та планує взяти участь в вищезазначеній публічній закупівлі. Ретельно вивчивши документацію конкурсних торгів щодо вищезазначеної закупівлі, вважаємо тендерну документацію такою, що містить дискримінаційні умови та обмежує коло учасників, внаслідок чого порушуються права та законні інтереси ТОВ «ПОСТ-01» у сфері публічних закупівель, так як вимоги тендерної документації не відповідають нормам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), порушують принципи здійснення публічних закупівель, гарантованих ст.5 Закону, таких як добросовісна конкуренція, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям та зловживанням. Дане твердження Скаржника ґрунтується на наступному: І. Згідно п.1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної документації», Учасникам необхідно подати у складі своєї тендерної пропозиції серед інших документів - інформацію та документи, що підтверджують необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію, підготовлену у відповідності з вимогами п. 6 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку 4. Вимоги п.6 розділу ІІІ встановлюють, що Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим даною тендерною документацією (Додаток 4). В той же час, тендерна пропозиція, що не відповідає технічним вимогам, викладеним у Додатку 4, буде відхилена як така, що не відповідає умовам тендерної документації. Згідно п.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі" (далі – Закон), Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Публічні закупівлі повинні здійснюватися з дотриманням принципів публічних закупівель, зазначених у ст.5 Закону. Відповідно до п. 4 ст.5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. У Додатку № 4 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» міститься вимога для учасників - Наявність товару на складі постачальника. Крім того, Замовником визначений стислий строк поставки предмету закупівлі -10 календарних днів з моменту укладення договору, а кількість товару, що закуповується, потребує часу на замовлення, доставку до місця призначення та виготовлення (у разі його відсутності на складі виробника у готовому вигляді), що також свідчить про те, що виконати цю вимогу може лише той учасник, у якого дане обладнання є у наявності та якому вже до завершення процедури закупівлі було відомо, що з ним буде укладено договір про закупівлю. За таких обставин, встановлення вимоги щодо наявності товару на складі постачальника свідчить про те, що у даній публічній закупівлі можуть взяти участь лише ті учасники, які заздалегідь знали про проведення даної публічної закупівлі, а тому це є дискримінаційною умовою щодо інших потенціальних учасників, в тому числі і ТОВ «ПОСТ-01», так як товариство не має у даний час на своєму складі вогнегасників, які є предметом закупівлі. Враховуючи надто стислі строки проведення даної публічної закупівлі, дана обставина є порушенням одного із основних принципі здійснення публічних закупівель – недискримінація учасників. Враховуючи вищевикладене, просимо зобов’язати виключити Замовника вимогу щодо наявності Товару на складі Постачальника з тендерної документації. ІІ. До технічних вимог Додатку №4 тендерної документації, Замовником встановлені технічні вимоги до ранцевих вогнегасників, а саме: № з/п Технічні характеристики Вимоги щодо характеристик 1 Продуктивність, л/хвил., не меньше 2 2 Ємність мішка, л, не меньше 18 3 Довжина компактного струменю, м, не меньше 8,5 4 Довжина розпиленого струменя, м. не меньше 3,5 5 Матеріал корпусу гідропульту метал 6 Конструктивна маса в сборі, кг., не більше 2,5 7 Габаритні розміри, мм, не більше 8 Довжина 520 9 Ширина 360 10 Висота 160 11 Середній строк служби до списання, років , не меньше 2,5 Шляхом встановлення конкретних розмірів ранцевого вогнегасника щодо довжини, ширини та висоти (п.8,9,10 таблиці), які не впливають на якість товару, його ефективне використання під час гасіння пожежі, Замовник штучно обмежив коло товару, які може запропонувати постачальник до товару, виготовленого лише одним виробником. Перераховані технічні вимоги Додатку №4 до тендерної документації, за своєю сукупністю є дискримінаційними, оскільки відповідність технічним характеристикам всіх параметрів комплектації ранцевих вогнегасників може забезпечити лише один виробник ранцевих вогнегасників, а саме - російська компанія АТ «Великолукський завод Лесхозмаш» (https://leshozmash.ru/products/rantsevyj-lesnoj-ognetushitel-rlo-m-bez-chehla-), що відповідно порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», ставить у нерівне становище потенційних учасників, в тому числі ТОВ «ПОСТ-01», оскільки пропозиція ТОВ «ПОСТ-01» буде відхилена як така, що не відповідає вимогам та умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації тому, що запропонує обладнання іншого виробника, яке є більш якісним, надійним та сучасним. Крім того, на ринку присутні в достатній кількості ранцеві вогнегасники інших виробників, втому числі вітчизняних (наприклад, http://www.taranis.com.ua/lesopozharnoe-oborudovanie/rancevyj-ognetushitel%27%20taranis.html). ТОВ «ПОСТ-01» готовий запропонувати ранцеві вогнегасники, які за своїми параметрами будуть сприяти ефективному використанню ранцевого вогнегасника, з метою збільшення площі гасіння пожежі, збереження природних ресурсів, тим самим скоротиться час гасіння пожежі, що дасть змогу вберегти від знищення лісові насадження. Ранцеві вогнегасники будуть поставлені за кращою ціною, що в свою чергу буде відповідати такому принципу здійснення публічних закупівель, передбачених ст.5 Закону, як максимальна економія, ефективність та пропорційність. Отже, з метою у усунення порушень у сфері публічних закупівель та запобіганню порушень прав ТОВ «ПОСТ-01» щодо участі у дані публічній закупівлі, вимагаємо внести зміни до технічних характеристик тендерної документації, скорегувавши вимоги технічних характеристик щодо довжини, ширини та висоти вогнегасників, виклавши їх у наступній редакції: № з/п Технічні характеристики Вимоги щодо характеристик 1 Продуктивність, л/хвил., не менше 2 2 Ємність мішка, л, не менше 18 3 Довжина компактного струменю, м, не менше 8,5 4 Довжина розпиленого струменя, м. не менше 3,5 5 Матеріал корпусу гідропульту метал 6 Конструктивна маса в сборі, кг., не більше 2,5 7 Габаритні розміри, мм, не більше 8 Довжина, мм, не більше 700 9 Ширина, мм, не більше 500 10 Висота, мм, не більше 160 11 Середній строк служби до списання, років , не менше 2,5 Додатково повідомляємо, що продаж товарів, робіт, послуг походженням з іноземної держави, виготовлених виробниками, до яких застосовані санкції Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII, є грубим порушенням чинного законодавства, у тому числі Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що умови Тендерної документації є дискримінаційними по відношенню до потенційних учасників закупівлі, зокрема ТОВ «ПОСТ-01», і такими, що порушують вимоги ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та не відповідають вимогам ст.22 Закону, згідно яких тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно Замовник повинен внести зміни до тендерної документації з урахуванням вищевикладених вимог. На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Встановити органом оскарження порушення законодавства у сфері публічних закупівель. 2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, усунути порушення, викладені у скарзі. Додатки: 1. Роздруківка з сайту https://leshozmash.ru/products/rantsevyj-lesnoj-ognetushitel-rlo-m-bez-chehla- . 2. Роздруківка з сайту http://www.taranis.com.ua/lesopozharnoe-oborudovanie/rancevyj-ognetushitel%27%20taranis.html. 3. Пропозиція вітчизняного виробника ранцевих вогнегасників. 4.Тендерна документація за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-10-21-007008-c .
Дата розгляду скарги: 11.11.2020 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.11.2020 23:57
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 16.11.2020 23:26
Автор: ТОВ "ПОСТ-01", Олександр Мосєєв +380444922704 tender@post-01.com.ua
Вимога
Відхилено

вимоги

Номер: 70595bb394604b86900984ab2f1e9e7c
Ідентифікатор запиту: UA-2020-10-21-007008-c.a2
Назва: вимоги
Вимога:
З метою покращення технічних характеристик та усунення дискримінаційних умов та просимо вас внести відповідні зміни до тендерної документації: 1. В Додатку 4 Пункт 5. Наявність товару на складі постачальника є дискримінаційним, так як обмежує коло учасників і тим самим наводить на думку про зговір Замовника з Учасником (постачальником, в якого вже є продукція на складі). Просимо видалити дану вимогу, так як в тендерній документації вказана дата постачання і потенційний постачальник буде орієнтуватися саме на цю дату. 2. В Додатку 4 вказані габаритні розміри ранцевого вогнегасника які повністю відповідають розмірам ранцевого вогнегасника російського виробництва. Просимо змінити габаритні розміри, вказати не конкретні габарити а «не більше» або «не менше». Тобто: Довжина, не більше 700мм; ширина, не більше 500мм; висота, не більше 160мм. 3. Просимо вказати матеріал корпусу ранцевого вогнегасника. Сучасні ранцеві вогнегасники виготовляються з ПВХ (Внутрішній шар із тканини із покриттям із ПВХ, захищеного зовнішнім масивним шаром) 4. З метою більш ефективного використання ранцевого вогнегасника, з метою збільшення площі гасіння пожежі, збереження природних ресурсів, тим самим скоротити час гасіння пожежі, що дасть змогу вберегти від знищення лісові насадження просимо Замовника змінити параметр ЄМНІСТЬ МІШКА в додатку 4. на величину: не менше 25л. Тобто, пояснюємо: Переваги ранцевого вогнегасника об’ємом 25л: - більша площа гасіння - менша періодичність заміни вогнегасячої речовини - дальність струменю 12м (що на 3,5м більше ніж у аналогічного ранцевого вогнегасника об’ємом 18л) - більш зручна ергономічна спинка (завдяки більш широкому мішку і рівномірному розподілу ваги по всій площі спини) - значною перевагою є ЗБЕРЕЖЕНИЙ ЛІС, тому що 250 л води з ранцевим вогнегасником об’ємом 25л рятувальник принесе за 10 разів а з ранцевим вогнегасником об’ємом18л - за 14 разів. Тобто, можна зробити висновок, що ранцевий вогнегасник об’ємом 25л в півтора рази більш ефективний ніж ранцевий вогнегасник об’ємом18л. Тому що при гасінні пожежі час грає дуже важливу роль, і нехтувати цим, коли бюджет закупівлі дозволяє придбати більш якісний товар – НЕ ДОПУСТИМО. Ефективне використання бюджету закупівлі дозволить придбати більш коштовні ранцеві вогнегасники, об’ємом 25л та більше. Тим паче, на фоні недавніх пожеж у Луганській області і в Чорнобильській зоні, ВАШІ РІШЕННЯ повинні бути виваженими та продуманими. Тому, вимагаємо внести відповідні зміни до тендерної документації, щоб упередити подання скарги до антимонопольного комітету, що потягне за собою відповідні рішення.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: За результатами розгляду Вашого звернення тендерний комітет Державного спеціалізованого підприємства «Північна Пуща» повідомляє про наступне: Серед принципів здійснення державних закупівель є недискримінація учасників, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Згідно з частиною 4 ст.22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. ДСП «Північна Пуща» керується принципами недискримінації учасників виключно законодавством України. Тендерна документація ніяким чином не обмежує коло учасників, а лише встановлює кваліфікаційні критерії до учасників та до предмету закупівлі які відповідають принципам статті 5 Закону. В частині 1 статті 23 Закону сказано, що «Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).» Також в частині 3 статті 23 Закону сказано, що «Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.» Враховуючи вищезазначене, у вас як в Учасника немає жодних перешкод запропонувати товар саме з такими характеристиками, які прописані в тендерній документації, а Замовник залишає за собою право не змінювати якісні характеристики предмета закупівлі. Таким чином, відсутні законодавчо обґрунтовані підстави для задоволення вимог, викладених у Вашому зверненні та відсутня необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Усунення дискримінаційних вимог

Номер: 0a6aa98d15a14d578e7e12dacb8e6727
Ідентифікатор запиту: UA-2020-10-21-007008-c.a1
Назва: Усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний замовнику, В тендерній документації, а саме додатку 4, вказані габаритні розміри ранцевого вогнегасника виключно російського виробництва, а саме: АТ «Великолукський завод Лесхозмаш», що порушує норми частини 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Просимо замовника усунути дискримінаційну вимогу щодо габаритних розмірів предмету закупівлі. В Україна наявні налагоджені виробництва сертифікованих ранцевих вогнегасників.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: За результатами розгляду Вашого звернення тендерний комітет Державного спеціалізованого підприємства «Північна Пуща» повідомляє про наступне: Серед принципів здійснення державних закупівель є недискримінація учасників, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Згідно з частиною 4 ст.22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. ДСП «Північна Пуща» керується принципами недискримінації учасників виключно законодавством України. Тендерна документація ніяким чином не обмежує коло учасників, а лише встановлює кваліфікаційні критерії до учасників та до предмету закупівлі які відповідають принципам статті 5 Закону. В частині 1 статті 23 Закону сказано, що «Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).» Також в частині 3 статті 23 Закону сказано, що «Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.» Враховуючи вищезазначене, у вас як в Учасника немає жодних перешкод запропонувати товар саме з такими характеристиками, які прописані в тендерній документації, а Замовник залишає за собою право не змінювати якісні характеристики предмета закупівлі. Таким чином, відсутні законодавчо обґрунтовані підстави для задоволення вимог, викладених у Вашому зверненні та відсутня необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Статус вимоги: Відхилено