-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Розроблення проєкту організації регіонального ландшафтного парку «Партизанська слава», охорони, відтворення та рекреаційного використання його природних комплексів та об’єктів
Торги відмінено
500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Період оскарження:
21.10.2020 15:30 - 02.11.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
Оскарження визначення переможця
Номер:
771b881a4d7142fc944ef1d1e8ccb55f
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-10-21-005421-c.c2
Назва:
Оскарження визначення переможця
Скарга:
Замовником торгів було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2020-10-21-005421-c. Приватне акціонерне товариство «Науково-виробничий комплекс «Курс» виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подав тендерну пропозицію.
Предметом закупівлі було - ДК 021:2015 73300000-5 Проектування та виконання НДДКР (Розроблення проекту організації регіонального ландшафтного парку «Партизанська слава», охорони, відтворення та рекреаційного використання його природних комплексів та об’єктів), що зазначено у оголошенні та ТД.
За результатами розгляду пропозицій, Замовник відхилив тендерну пропозицію Приватного акціонерного товариства «Науково-виробничий комплекс «Курс» (протокол розгляду тендерної пропозиції №11-01/11-2020.
Приватне акціонерне товариство «Науково-виробничий комплекс «Курс» не погоджується з рішенням Замовника та має законне право на захист інтересу щодо забезпечення Тендерним комітетом Замовника об’єктивного розгляду та оцінки пропозиції.
Обґрунтування порушень/невиконання вимог тендерної документації Приватного акціонерного товариства «Науково-виробничий комплекс «Курс»:
1. Замовник зазначає, що «Переможцем для підтвердження відповідності до умов ст. 16 Закону було завантажено сертифікат екологічного аудитора ЕА 073 чинний до. вказано що сертифікат продовжений протоколом №20 від 30.08.2019 р. але копію протоколу не надано.»
Замовники державних тендерів не можуть вимагати від учасників документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Інформація про діючі сертифікати екологічних аудиторів є в вільному доступі на сайті Міндовкілля https://mepr.gov.ua/content/reestr-ekologichnih-auditoriv.html . Окрім того в тендерній документації вказано номер протоколу Міндовкілля про продовження дії сертифікату який був чинний до 10 серпня 2010 р. Вимоги надавати копію протоколу Міндовкілля про продовження дії сертифікату в тендерній документації не містилося.
2. Замовник зазначає «Для підтвердження відповідності до умов ст. 17 Закону, учасником не надано довідки в довільній формі: «учасник процедури закупівлі є особою, до якої застосовано/не застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України України «Про санкції»; «учасник процедури закупівлі/виконував всі зобов’язання за раніше укладеним договором (договорами) /не співпрацював з Замовником».
Слід зазначити, що дані довідки надано в тендерній пропозиції під № 58 та № 61 від 02.11.2020 року.
3. Замовник зазначає «Також учасник у складі завантаженої тендерної пропозиції не надав «Тендерну (Цінову) пропозицію» відповідно до технічного завдання».
Згідно електронних форми на майданчику Zakupki.Prom.ua інформація цінову пропозицію вноситься в окремій формі (приклад форми на рис. 1). Під час пропозиції учасником була зазначена вартість робіт у розмірі 438700,00 грн.
Рис. 1. Приклад форми цінової пропозиції на майданчику Zakupki.Prom.ua
4. Замовник зазначає, що «Учасником в тендерній пропозиції не було надано довідку (у довільній формі), з інформацією про намір виконання робіт /надання послуг із залученням або без залучення субпідрядника/співвиконавця, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю».
Слід зазначити, що згідно Закону України № 922-VIII від 25.12.2015 «Про публічні закупівлі» інформація про субпідрядників надається у разі коли договір становить не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
Також згідно електронних форми на майданчику Zakupki.Prom.ua інформація про залучення чи не залучення субпідрядника вноситься в окреме поле (рис 1.). У разі не заповнення цієї форми учасник підтверджує, що не планує залучати субпідрядника.
Рис. 1. Форма з заповнення інформації про субпідрядника на майданчику Zakupki.Prom.ua
Також слід зазначити що Замовник порушив статтю 26 пункт 9 Закону України про публічні закупівлі, згідно якої «Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей». Даної вимоги учаснику «Приватне акціонерне товариство «Науково-виробничий комплекс «Курс» не надходило, що не дало змоги виправити технічні помилки, які на думку Замовника стали критичними і призвели до відхилення пропозиції.
В свою чергу, наступним протоколом (№11-02/11-2020) тендерний комітет Комунального підприємства по утриманню зелених насаджень Дарницького району м. Києва визначає переможцем ТОВ"Науковий парк Державної екологічної академії післядипломної освіти та управління "Чорнобиль" в якого не помічає невідповідності тендерної пропозиції, а саме:
1. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Тендерною документацією вимагалось надання інформації щодо працівників які мають знання та досвід (не менше 10 років) виконання робіт у сфері охорони навколишнього середовища.
В довідці про працівників зазначено стаж роботи працівника, а не досвід робіт у сфері охорони навколишнього середовища.
2. Довідка про наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору
В довідці про аналогічні договори відсутні договори щодо розробки проектів організації територій та об’єктів природно-заповідного фонду України що ставить під сумнів виконання предмету закупівлі ТОВ"Науковий парк Державної екологічної академії післядипломної освіти та управління "Чорнобиль". Більшість робіт це проведення екологічного аудиту, а що таке проведення екологічного аудиту згідно законодавства:
проводиться з метою забезпечення додержання законодавства про охорону навколишнього природного середовища в процесі господарської та іншої діяльності, а основними його завданнями є - збір достовірної інформації про екологічні аспекти виробничої діяльності об’єкта екологічного аудиту, встановлення відповідності об’єкта вимогам законодавства про охорону навколишнього природного середовища, оцінка впливу діяльності об’єкта екологічного аудиту на стан навколишнього природного середовища тощо.
а проект організації:
Метою розробки Проекту організації території РЛП є визначення і обґрунтування заходів, які передбачається здійснити протягом п’яти років, щодо провадження діяльності, охорони, відтворення та використання природних комплексів та об’єктів, а також визначення та обґрунтування стратегії розвитку РЛП на десять років. Одним із основних завдань Проекту є проведення науково обґрунтованого функціонального зонування території РЛП та встановлення територіально диференційованого режиму охорони, використання та відтворення його природних комплексів, біологічного і ландшафтного різноманіття, історико-культурних комплексів і об’єктів.
Тендерною документацією вимагалось надання копії договорів, актів, відгуків.
В довідці відсутній акт виконаних робіт до договору №475 від 02.10.2019.
В скан-копії договору під пунктом 4. Незрозуміло номер договору число підписання не співпадають з числом підписання у довідці.
В довідці відсутні відгуки.
3. В копії паспорта відсутня сторінка з інформацією про реєстрацію місця проживання або місця перебування.
4. Банківська гарантії не підписана ЕЦП гаранта.
5. У Листі-гарантії, щодо дотримання Учасником в своїй діяльності норм чинного законодавства України відсутній - Закон України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644- УП
6. Відсутня Оригінал або копію свідоцтва платника ПДВ або витягу з реєстру платників ПДВ або свідоцтва або витягу платника єдиного податку
7. У довідці про матеріально-технічне забезпечення відсутня інформація про власника обладнання.
8. Не виконана вимога ТД:
1. Документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, та документи, що містять технічній опис предмета закупівлі, подаються в окремому файлі.
2. Щодо засвідчення того чи іншого документу тендерної пропозиції власноручним підписом учасника/уповноваженої не застосовується до документів (матеріалів та інформації), що подаються у складі тендерної пропозиції, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані учасником у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису на кожен з таких документів (матеріал чи інформацію).
3. Відсутній. Додаток № 4 обов’язково подається Учасником у складі тендерної пропозиції з власноручним підписом уповноваженої посадової особи учасника процедури закупівлі, а також з відбитком печатки (подається без відбитку печатки, у разі якщо учасник, здійснює діяльність без печатки згідно з чинним законодавством).
4. Відсутня довідка - юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має/має антикорупційну програму чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, у випадку, коли вони є необов’язковими відповідно до Закону, зазначити підстав відсутності.
На підставі вищевикладеного рішення про визначення переможця закупівлі ТОВ "Науковий парк Державної екологічної академії післядипломної освіти та управління "Чорнобиль" має бути відхилена, а пропозиція Приватного акціонерного товариства «Науково-виробничий комплекс «Курс» переглянута.
Вважаємо що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного визначення переможця Закупівлі, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Учасників, чиї пропозиції повністю відповідають Вимогам ТД.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі.
3. Зобов’язати замовника скасувати своє рішення про визначення переможцем ТОВ "Науковий парк Державної екологічної академії післядипломної освіти та управління "Чорнобиль".
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 17.11.2020 15:33
- ТД .pdf 17.11.2020 15:33
- Протокол 11-01.pdf 17.11.2020 15:33
- Протокол 11-02.pdf 17.11.2020 15:33
- рішення від 20.11.2020 №21574.pdf + лист замовнику.pdf 20.11.2020 17:03
- інформація про резулятивну частину рішення від 30.11.2020 № 22143.pdf 01.12.2020 20:58
- рішення від 30.11.2020 № 22143.pdf 03.12.2020 22:20
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.11.2020 16:50
Дата розгляду скарги:
30.11.2020 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.11.2020 17:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.12.2020 22:21
Дата виконання рішення Замовником:
07.12.2020 16:25
Коментар замовника щодо усунення порушень:
1. Скасувати рішення про визнання переможцем ТОВ «Науковий парк Державної екологічної академії післядипломної освіти та управління «Чорнобиль»
2. Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ПрАТ «НВК «КУРС» за процедурою закупівлі
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо неправомірності обрання переможця
Номер:
edc00b79ec354a96a5637b333830ef07
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-10-21-005421-c.c1
Назва:
Вимога щодо неправомірності обрання переможця
Вимога:
За результатами розгляду пропозицій, Замовник відхилив тендерну пропозицію Приватного акціонерного товариства «Науково-виробничий комплекс «Курс» (протокол розгляду тендерної пропозиції №11-01/11-2020.
Приватне акціонерне товариство «Науково-виробничий комплекс «Курс» не погоджується з рішенням Замовника та має законне право на захист інтересу щодо забезпечення Тендерним комітетом Замовника об’єктивного розгляду та оцінки пропозиції.
Обґрунтування порушень/невиконання вимог тендерної документації Приватного акціонерного товариства «Науково-виробничий комплекс «Курс»:
1. Замовник зазначає, що «Переможцем для підтвердження відповідності до умов ст. 16 Закону було завантажено сертифікат екологічного аудитора ЕА 073 чинний до. вказано що сертифікат продовжений протоколом №20 від 30.08.2019 р. але копію протоколу не надано.»
Замовники державних тендерів не можуть вимагати від учасників документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Інформація про діючі сертифікати екологічних аудиторів є в вільному доступі на сайті Міндовкілля https://mepr.gov.ua/content/reestr-ekologichnih-auditoriv.html . Окрім того в тендерній документації вказано номер протоколу Міндовкілля про продовження дії сертифікату який був чинний до 10 серпня 2010 р. Вимоги надавати копію протоколу Міндовкілля про продовження дії сертифікату в тендерній документації не містилося.
2. Замовник зазначає «Для підтвердження відповідності до умов ст. 17 Закону, учасником не надано довідки в довільній формі: «учасник процедури закупівлі є особою, до якої застосовано/не застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України України «Про санкції»; «учасник процедури закупівлі/виконував всі зобов’язання за раніше укладеним договором (договорами) /не співпрацював з Замовником».
Слід зазначити, що дані довідки надано в тендерній пропозиції під № 58 та № 61 від 02.11.2020 року.
3. Замовник зазначає «Також учасник у складі завантаженої тендерної пропозиції не надав «Тендерну (Цінову) пропозицію» відповідно до технічного завдання».
Згідно електронних форми на майданчику Zakupki.Prom.ua інформація цінову пропозицію вноситься в окремій формі (приклад форми на рис. 1). Під час пропозиції учасником була зазначена вартість робіт у розмірі 438700,00 грн.
Рис. 1. Приклад форми цінової пропозиції на майданчику Zakupki.Prom.ua
4. Замовник зазначає, що «Учасником в тендерній пропозиції не було надано довідку (у довільній формі), з інформацією про намір виконання робіт /надання послуг із залученням або без залучення субпідрядника/співвиконавця, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю».
Слід зазначити, що згідно Закону України № 922-VIII від 25.12.2015 «Про публічні закупівлі» інформація про субпідрядників надається у разі коли договір становить не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
Також згідно електронних форми на майданчику Zakupki.Prom.ua інформація про залучення чи не залучення субпідрядника вноситься в окреме поле (рис 1.). У разі не заповнення цієї форми учасник підтверджує, що не планує залучати субпідрядника.
Рис. 1. Форма з заповнення інформації про субпідрядника на майданчику Zakupki.Prom.ua
Також слід зазначити що Замовник порушив статтю 26 пункт 9 Закону України про публічні закупівлі, згідно якої «Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей». Даної вимоги учаснику «Приватне акціонерне товариство «Науково-виробничий комплекс «Курс» не надходило, що не дало змоги виправити технічні помилки, які на думку Замовника стали критичними і призвели до відхилення пропозиції.
В свою чергу, наступним протоколом (№11-02/11-2020) тендерний комітет Комунального підприємства по утриманню зелених насаджень Дарницького району м. Києва визначає переможцем ТОВ"Науковий парк Державної екологічної академії післядипломної освіти та управління "Чорнобиль" в якого не помічає невідповідності тендерної пропозиції, а саме:
1. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Тендерною документацією вимагалось надання інформації щодо працівників які мають знання та досвід (не менше 10 років) виконання робіт у сфері охорони навколишнього середовища.
В довідці про працівників зазначено стаж роботи працівника, а не досвід робіт у сфері охорони навколишнього середовища.
2. Довідка про наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору
В довідці про аналогічні договори відсутні договори щодо розробки проектів організації територій та об’єктів природно-заповідного фонду України що ставить під сумнів виконання предмету закупівлі ТОВ"Науковий парк Державної екологічної академії післядипломної освіти та управління "Чорнобиль". Більшість робіт це проведення екологічного аудиту, а що таке проведення екологічного аудиту згідно законодавства:
проводиться з метою забезпечення додержання законодавства про охорону навколишнього природного середовища в процесі господарської та іншої діяльності, а основними його завданнями є - збір достовірної інформації про екологічні аспекти виробничої діяльності об’єкта екологічного аудиту, встановлення відповідності об’єкта вимогам законодавства про охорону навколишнього природного середовища, оцінка впливу діяльності об’єкта екологічного аудиту на стан навколишнього природного середовища тощо.
а проект організації:
Метою розробки Проекту організації території РЛП є визначення і обґрунтування заходів, які передбачається здійснити протягом п’яти років, щодо провадження діяльності, охорони, відтворення та використання природних комплексів та об’єктів, а також визначення та обґрунтування стратегії розвитку РЛП на десять років. Одним із основних завдань Проекту є проведення науково обґрунтованого функціонального зонування території РЛП та встановлення територіально диференційованого режиму охорони, використання та відтворення його природних комплексів, біологічного і ландшафтного різноманіття, історико-культурних комплексів і об’єктів.
Тендерною документацією вимагалось надання копії договорів, актів, відгуків.
В довідці відсутній акт виконаних робіт до договору №475 від 02.10.2019.
В скан-копії договору під пунктом 4. Незрозуміло номер договору число підписання не співпадають з числом підписання у довідці.
В довідці відсутні відгуки.
3. В копії паспорта відсутня сторінка з інформацією про реєстрацію місця проживання або місця перебування.
4. Банківська гарантії не підписана ЕЦП гаранта.
5. У Листі-гарантії, щодо дотримання Учасником в своїй діяльності норм чинного законодавства України відсутній - Закон України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644- УП
6. Відсутня Оригінал або копію свідоцтва платника ПДВ або витягу з реєстру платників ПДВ або свідоцтва або витягу платника єдиного податку
7. У довідці про матеріально-технічне забезпечення відсутня інформація про власника обладнання.
8. Не виконана вимога ТД:
1. Документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, та документи, що містять технічній опис предмета закупівлі, подаються в окремому файлі.
2. Щодо засвідчення того чи іншого документу тендерної пропозиції власноручним підписом учасника/уповноваженої не застосовується до документів (матеріалів та інформації), що подаються у складі тендерної пропозиції, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані учасником у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису на кожен з таких документів (матеріал чи інформацію).
3. Додаток № 4 обов’язково подається Учасником у складі тендерної пропозиції з власноручним підписом уповноваженої посадової особи учасника процедури закупівлі, а також з відбитком печатки (подається без відбитку печатки, у разі якщо учасник, здійснює діяльність без печатки згідно з чинним законодавством).
4. Відсутня довідка - юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має/має антикорупційну програму чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, у випадку, коли вони є необов’язковими відповідно до Закону, зазначити підстав відсутності.
На підставі вищевикладеного рішення про визначення переможця закупівлі "Науковий парк Державної екологічної академії післядипломної освіти та управління "Чорнобиль" має бути відхилена, а пропозиція Приватного акціонерного товариства «Науково-виробничий комплекс «Курс» переглянута.
Вважаємо що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного визначення переможця Закупівлі, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Учасників, чиї пропозиції повністю відповідають Вимогам ТД.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
Вимагаємо:
1. Скасувати протокольні рішення №11-01/11-2020 та 11-02/11-2020.
2. Прийняти рішення про визнання переможцем Приватне акціонерне товариство «Науково-виробничий комплекс «Курс».
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 12.11.2020 18:36
Дата подачі:
12.11.2020 18:36
Вирішення:
Шановний Учасник, на Вашу вимогу UA-2020-10-21-005421-c.c1 тендерний комітет повідомляє, що згідно з частиною третьою статті 31 Закону України "Про публічні закупівлі" у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може повторно звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема, технічній специфікації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов'язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніше ніж через п'ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.
Таким чином, інформація щодо причин відхилення надається замовником у зазначеному випадку саме Учаснику, пропозиція якого відхилена щодо причин невідповідності його пропозиції.
Відповідно до умов тендерної документації, а саме додатку 1, «*Всі Учасники в стандартній формі подають цінову пропозицію. У разі пониження ціни під час аукціону, Учасник, який став переможцем має надати оновлену цінову пропозицію (відповідно до результатів аукціону) у день проведення аукціону.», Учасником дану цінову пропозицію не надано.
Довідка №81 від 02.11.2020 року «Про наявність обладнання та матеріально технічної бази» не відповідає чинному Закону і нормі права. В новій редакції Стаття № 16 ч. 1 і ч. 2 пункт № 1 Закону № 114 - IX від 19.09.2019 року, (що, вступив в дію з 19.04.2020 року) діє нова норма, «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально -технічної бази та технологій», що і було вказано в тендерній документації.
В тендерній документації також вкзано, що Учасники подають довідку (у довільній формі), з інформацією про намір виконання робіт /надання послуг із залученням або без залучення субпідрядника/співвиконавця, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. Навіть тоді коли Учасники не планують залучати субпідрядників/співвиконавців до виконання умов договору, вони вказують це в довідці. Учасник не надав дану довідку.
Також повідомляємо, що тендерним комітетом взято до уваги інформацію з вимоги при розгляді тендерних пропозицій Учасників, та при подальшому підписанні договору з переможцем. Заздалегідь вдячні за поради та допомоги, щодо дотримання вимог діючого законодавства з питань публічних закупівель.
Статус вимоги:
Відхилено