Виготовлення проєктної документації по об’єкту: Нове будівництво очисних споруд в с. Шпанів, Рівненського району, Рівненської області
Категорія замовника. Орган місцевого самоврядування. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися пропозиції. Пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються українською мовою. У разі надання Учасником будь - яких документів, складених іншою мовою, ніж українська мова, вони повинні бути перекладені на українську мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. Згідно Додатку № 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати). Не вимагається. Інша інформація. Невід’ємними частинами оголошення є додатки: Додаток № 1. Вимоги до предмета закупівлі (інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі). Додаток № 2. Проєкт договору про закупівлю. Додаток № 3. Вимоги до учасників та інші вимоги. Питання, що не висвітленні у цьому оголошенні та його додатках, регулюються Законом України «Про публічні закупіві», а також іншими чинними нормативно-правовими актами України.
Торги відмінено
1 198 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 990.00 UAH
Період оскарження:21.10.2020 14:27 - 27.10.2020 14:31
Вимога
Без відповіді
Зауваження до умов оголошення про проведення спрощеної закупівлі
Номер:8002bd2ec0254e0484f01bdf2d4f9223
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2020-10-21-002346-b.c1
Назва:Зауваження до умов оголошення про проведення спрощеної закупівлі
Вимога:
1. В пункті 29, Додатку №1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, виявлено наступні недоліки, що суперечать принципам Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
У вимогах до очисних споруд, зазначено наступне:
1.1. Запроектувати очисні споруди повної біологічної очистки стічних вод, які відповідають вимогам:
- Очисні споруди на базі установки «КУБО-300» у відповідності до ТУ У 37.0-31830396-007:2015 «Установки очистки стічних вод «Кубо».
Оскільки власником даних Технічний умов ТУ У 37.0-31830396-007:2015 «Установки очистки стічних вод «Кубо» є конкретне підприємство ТзОВ "Комфорт-Еко" і відповідно безперечне право на виготовлення даних установок має лише один виробник, це не дозволяє взяти участь в даній закупівлі учасникам, що закладають не установки «КУБО-300» у відповідності до ТУ У 37.0-31830396-007:2015 «Установки очистки стічних вод «Кубо», а «аналог» інших виробників.
В зв’язку з вищезазначеним, очевидно, що дана вимога порушує: принципи здійснення публічних закупівель (п. 1 Статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»), а саме: 1). добросовісна конкуренція серед учасників, 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них, 6) запобігання корупційним діям і зловживанням, а також призводить до дискримінації інших учасників, оскільки відповідно до п.4 Статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» «Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання», а вище наведена характеристика очисних споруд прописана чітко під конкретного виробника – власника Технічних умов.
Зважаючи на вище наведене, просимо Замовника вилучити даний пункт з тендерної документації.
1.2. Обладнання очисних споруд має бути вітчизняного виробництва ( не менше 18 років на ринку очисних споруд).
Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Проте тендерна документація містить наступну вимоги, що суперечить основним принципам здійснення публічних закупівель «обладнання очисних споруд має бути вітчизняного виробництва не менше 18 років на ринку очисних споруд».
Таке положення містить обмеження щодо можливості взяти участь у торгах тих учасників, які мають успішний досвід роботи на ринку очисних споруд менше 18 років, що призводить до значного зменшення конкуренції та нерівних умов для учасників ринку. Таким чином, вважаємо, що встановлення положення щодо конкретної кількості років роботи на ринку є незаконним та порушує наші права, як потенційного учасника даних торгів.
Вбачаємо в діях Замовника порушення статті 5 ЗУ «Про публічну закупівлю», а саме принципів недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживання Просимо Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати вимогу щодо обов’язкової наявності досвіду не менше не менше 18 років на ринку очисних споруд.
1.3. Мають Сертифікат відповідності виданого уповноваженим Міністерством Економіки розвитку і торгівлі України органом оцінки відповідності.
Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» передбачається два види оцінки відповідності: обов’язкова та добровільна. Обов’язкове проведення оцінки відповідності вимогам технічних регламентів здійснюється у випадках передбачених у технічних регламентах. Тому, відсутнє законодавче обґрунтування обов’язкової наявності сертифікату відповідності на предмет закупівлі.
Наказом № 93 від 26.01.2018 р. Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, зареєстрованому у Міністерстві юстиції України 16.02.2018 за № 194/31646, був скасований Наказ № 28 від 01.02.2005 р. Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики "Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 04.05.2005 р. за № 466/10746. Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» внесені зміни до Декрету Кабінету Міністрів України «Про стандартизацію і сертифікацію» від 10.05.1993 № 46-93, згідно з якими з 1 січня 2018 року скасована дія Декрету (згідно зі статтею №27 цього Декрету (із змінами, внесеними згідно із Законом №124-VIII від 15.01.2015 року) та припинила свою діяльність державна система сертифікації. В зв'язку з вищевказаним, повідомляємо, що згідно з Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» обов’язковий сертифікат відповідності продукції відмінений та не забезпечує підтвердження поставки оригінального та якісного товару. Статтею 22 Закону України "Про публічні закупівлі" встановлені вимоги до тендерної документації. Частиною 3 статті 22 цього Закону встановлено, що "Тендерна документація може містити також іншу інформацію вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.". Але при цьому згідно частині 4 статті 22 цього Закону "Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.".
Крім того, враховуючи мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час складання і затвердження тендерної документації та проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження кола учасників.". Принципи здійснення закупівель встановлені статтею 3 Закону України "Про публічні закупівлі", якими серед іншого є (1) добросовісна конкуренція серед учасників, (4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них, а також (6) запобігання корупційним діям і зловживанням. При цьому частиною 4 статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі" встановлено, що Замовник не має права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. До того ж позицію щодо відсутності необхідності обов'язкової сертифікації стосовно предмету закупівлі підтверджують положення Глави 3 Розділу IV Угоди про асоціацію між Україною та ЄС.
На підставі вищевикладеного, для усунення дискримінаційних дій з боку Замовника, відповідно до пункту 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» , просимо вилучити відповідні позиції пункту 30 «Вимоги до очисних споруд» Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі (технічна специфікація) (додаток №1 до Тендерної документації).
2. В Додатку №3 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, виявлено наступні недоліки, що суперечать принципам Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
2.1. Досвід головного інженера проектувальника не менше як у 4 проектах на розроблення проєктно-кошторисної документації по об’єктах нового будівництва та/або реконструкції очисних споруд/каналізаційно очисних споруд, класом наслідків не нижче СС2 підтверджується поданими у складі пропозиції копіями позитивних експертних звітів виданих Філіями ДП «УКРДЕРЖЕКСПЕРТИЗИ».
Відповідно пункту 7 Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 р. № 560): «Експертизу проводять експертні організації незалежно від форми власності, що відповідають визначеним Мінрегіоном критеріям і відомості про які внесені Мінрегіоном до Реєстру будівельної діяльності після його запровадження згідно із законодавством, який під час дії експериментального проекту щодо запровадження першої черги Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва ведеться з використанням першої черги Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва».
Перелік експертних організацій, що відповідають Критеріям, встановленим наказом Мінрегіону від 15.08.2017 № 204, та можуть проводити експертизу проектів будівництва розміщено на офіційному сайті Міністерства розвитку громад та територій України. www.minregion.gov.ua.
Зважаючи на вищезазначене, вважаємо дискримінаційною вимогу надати позитивні експертні звіти видані лише однією конкретною організацією філії ДП «УКРДЕРЖЕКСПЕРТИЗИ».
На підставі вищевикладеного, для усунення дискримінаційних дій з боку Замовника, відповідно до пункту 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо вилучити найменування експертної організації, а саме: «Філіями ДП «УКРДЕРЖЕКСПЕРТИЗИ»» з Додатку №3 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі.