• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Природний газ

Завершена

786 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1.5% або 11 797.50 UAH
Період оскарження: 20.10.2020 18:13 - 03.11.2020 00:00
Вимога
Є відповідь

Щодо неправомірного визнання переможцем учасника ТОВ "КАСТУМ"

Номер: 990ffb048eef47b781548234234a55a3
Ідентифікатор запиту: UA-2020-10-20-008496-a.b3
Назва: Щодо неправомірного визнання переможцем учасника ТОВ "КАСТУМ"
Вимога:
Шановний Замовнику! В порушення Закону України "Про публічні закупівлі" пропозиція учасника ТОВ "КАСТУМ" неправомірно була визначена переможцем даної закупівлі, незважаючи на те, що пропозиція не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. В складі тендерної документації міститься наступна вимога: "У випадку надання у складі тендерної пропозиції відповідних документів з відомостями, що містяться в єдиних державних реєстрах, такі документи повинні бути видані учаснику (отримані учасником) у строк не більше ніж протягом семи днів щодо дати подання тендерної пропозиції учасником (включно з датою подання такої тендерної пропозиції через електронну систему закупівель)." На порушення зазначеної вимоги учасником ТОВ "КАСТУМ" в складі пропозиції було надано Витяг з реєстру платників податку на додану вартість №1713074500038, сформований 28.02.2017 року, який в частині строків не відповідає зазначеній вище вимозі. Враховуючи зазначене, пропозиція учасника підлягає відхиленню, адже пропозиція не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Вимагаємо скасувати рішення про визнання переможцем та відхилити пропозицію учасника ТОВ "КАСТУМ". Перейти до розгляду наступної найбільш економічно вигідної пропозиції. У разі ігнорування зазначеної вимоги будемо змушені звертатись для відновлення порушених прав зі скаргою до Антимонопольного комітету України, який неодноразово по аналогічним скаргам приймав позитивне рішення. Додатково повідомляємо, що відповідно до ст. 24 Закону, Замовник повинен протягом трьох робочих днів надати роз’яснення на це звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону, інакше накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1,7 тис. грн) по ст.164-14 КУпАП.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: За результатами розгляду Вашої вимоги, щодо неправомірного визначення переможця повідомляємо наступне. На думку Головного управління, тендерна пропозиція учасника,що визнаний переможцем торгів ТОВ "КАСТУМ" відповідає всім вимогам тендерної документації замовника та приписам чинного законодавства. Принагідно звертаємо Вашу увагу на лист Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 16.01.2020 №3304-04/2361-06.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

вимога

Номер: 25794ed0ddf84a9cada2d09a4886db8f
Ідентифікатор запиту: UA-2020-10-20-008496-a.a2
Назва: вимога
Вимога:
Відповідно до ч.4 Розділу VI. Результати тендеру та укладання договору про закупівлю тендерної документації та п. 3.10. проекту договору «Зміна ціни за 1000 куб.м. природного газу в сторону збільшення відбувається з дотриманням усіх наступних умов: - не частіше одного разу на місяць. Вважаємо ці умови ТД протиправними виходячи з наступного. Відповідно до частин другої, третьої статті 180 Господарського кодексу України господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї зі сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов`язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Частиною п`ятою статті 180 Господарського кодексу України передбачено, що ціна у господарському договорі визначається в порядку, встановленому цим Кодексом, іншими законами, актами Кабінету Міністрів України. За згодою сторін, у господарському договорі може бути передбачено доплати до встановленої ціни за продукцію (роботи, послуги) вищої якості або виконання робіт у скорочені строки порівняно з нормативними. Ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. Зміна ціни після укладення договору, допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом (частини перша, друга статті 632 Цивільного кодексу України). Однак, в умовах ринкової економіки ціна в договорі визначається попитом і пропозицією, конкуренцією та іншими економічними чинниками, тому при укладенні договору та визначення його умов сторони повинні розумно оцінювати ті обставини, за яких він буде виконуватись, зокрема враховувати тенденції зростання (падіння) цін на ринку товарів та послуг тощо. Зазначений висновок узгоджується з обов’язковою правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постанові від 14.06.2018 у справі №904/8354/16. Згідно системи Прозорро - Ціни на природний газ постійно змінюються в залежності від цін на міжнародних ринках та багатьох інших факторів, у тому числі сезонних. Це призводить до потреби коригування ціни поточних угод. Щоб покупець і постачальник могли зробити уточнення ціни об'єктивно, Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, при аналітичнй підтримці Київської школи економіки, розробило рекомендацію по використанню Формульного ціноутворення на газ. Відповідно до роз’яснення Міністерства економічного розвитку та торгівлі України (№3304-04-54265-06 від 11.12.2018), зміна ціни на природний газ у публічних закупівлях врегульовується за допомогою формули, яка враховує динаміку курсу ЄВРО, зміну цін на міжнародній біржі (Natural gas NCG Eur/MWh month+1) та цін на українській біржі (УЕБ). Відповідно до п. 2 частини 5 статті 41 діючого Закону України "Про публічні закупівлі" Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, КРІМ випадків ………… збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару НЕ застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, ГАЗУ та електричної енергії. Таким чином, обмеження у збільшенні ціни на газ протягом певного строку є протиправним та підлягає скасуванню (зміні умов ТД). Примітка. Відповідно до ст. 24 Закону, Замовник повинен протягом трьох робочих днів надати роз’яснення на це звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону, інакше накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1,7 тис. грн) по ст.164-14 КУпАП.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: За результатами розгляду Вашої вимоги щодо внесення змін до тендерної документації в частині виключення умови щодо строків зміни ціни, повідомляємо наступне. Так, на думку Головного управління, зазначені в тендерній документації умови щодо строків зміни ціни, ніяким чином не порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Більше того, зазначений у тендерній документації порядок зміни ціни (в тому числі із застосуванням формульного розрахунку), покликаний мінімізувати усі можливі ризики які стосуються можливості учасників-постачальників здійснювати демпінгування та пропонувати занижену ціну на аукціоні, оскільки підвищення буде залежати від реальних змін ціни на ринку. Завдяки використанню наведеного порядку зміни ціни замовник отримає проведення аукціону із реальною ціною на газ та прозору зміну ціни за умов волатильності (мінливості) ринку.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

вимога на умови дкт та проету догвору

Номер: 7d545358221046909f7003862afb7f17
Ідентифікатор запиту: UA-2020-10-20-008496-a.a1
Назва: вимога на умови дкт та проету догвору
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно до ч.4 Розділу VI. Результати тендеру та укладання договору про закупівлю тендерної документації та п. 3.10. проекту договору «Зміна ціни за 1000 куб.м. природного газу в сторону збільшення відбувається з дотриманням усіх наступних умов: - не частіше одного разу на місяць. Зауважимо, що згідно п.2 ч.5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії. Тобто, умова щодо обмеження строку зміни ціни, а саме, не частіше одного разу на місяць, є такою, що суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Договір про закупівлю — господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару (п. 6 ч. 1 ст. 1 Закону). При цьому загальні питання щодо внесення змін до договорів врегульовані нормами ЦКУ та ГКУ. Ані Закон, ані ЦКУ, ані ГКУ не містять обмежень щодо внесення змін до договору в частині зміни ціни за одиницю товару виключно у випадку, якщо вже відбулася частково поставка товару. Також немає й заборони про збільшення ціни відразу після укладення договору, тобто за умови поставки. Отже, просимо внести зміни до тендерної документації по проекті договору в частинні виключення умови щодо строків зміни ціни.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: За результатами розгляду Вашої вимоги щодо внесення змін до тендерної документації в частині виключення умови щодо строків зміни ціни, повідомляємо наступне. Так, на думку Головного управління, зазначені в тендерній документації умови щодо строків зміни ціни, ніяким чином не порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Більше того, зазначений у тендерній документації порядок зміни ціни (в тому числі із застосуванням формульного розрахунку), покликаний мінімізувати усі можливі ризики які стосуються можливості учасників-постачальників здійснювати демпінгування та пропонувати занижену ціну на аукціоні, оскільки підвищення буде залежати від реальних змін ціни на ринку. Завдяки використанню наведеного порядку зміни ціни замовник отримає проведення аукціону із реальною ціною на газ та прозору зміну ціни за умов волатильності (мінливості) ринку.
Статус вимоги: Відхилено