• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

09310000-5 «Електрична енергія»

Всі документи, що формує учасник повинні бути складені українською мовою. Документи, додані до пропозиції можуть бути українською або російською мовами, якщо додані документи на якійсь іншій мові, відмінній від української або російської, повинен бути переклад на українську мову. Відповідальність за якість та достовірність перекладу несе учасник. Не перекладаються документи, текст яких викладено іноземною мовою з одночасним його викладенням українською або російською мовами.

Торги не відбулися

14 911 722.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 74 558.61 UAH
Період оскарження: 20.10.2020 14:41 - 16.11.2020 00:00
Вимога
Вирішена

вимога на умови ДКТ

Номер: 5344137574054d539a3c6c1d694fccdd
Ідентифікатор запиту: UA-2020-10-20-003961-a.c1
Назва: вимога на умови ДКТ
Вимога:
Шановний Замовнику! 1) Тендерною документацією передбачена вимога, щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції довідки станом на перше число місяця у якому подається тендерна пропозиція від оператора системи передачі ПрАТ «НЕК «Укренерго» про те, що він з початку роботи ринку електричної енергії - 01.07.2019р. не знаходився в статусі «дефолтного» або «переддефолтного» відповідно до Розділу 1.7 «Невиконання зобов’язань» «Правил ринку», затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 №1168. Інформуємо, що для забезпечення дотримання "Правил ринку" (затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168) та безперебійного постачання електричної енергії, передбачено, що учасник ринку повинен неухильно дотримуватись правил. Відповідно, передбачено надання статусу "переддефолтний"у разі настання однієї з подій, передбачених пункті 1.7.1 Правил ринку. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу "переддефолтний". У разі тривалості статусу "переддефолтний" для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу "дефолтний" (пункт 1.7.4. Правил ринку). Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності в разі набуття статусу "переддефолтний". Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі "переддефолтний". Статус "переддефолтний" анулюється в разі вирішення подій або обставин пункту 1.7.1 Правил ринку. Отже, статус "переддефолтний" носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Лише статус "дефолтний" може ставити під сумнів постачання електричної енергії. Відповідно, якщо постачальник електричної енергії набував статусу "переддефолтний", і, відповідно, цей статус був анульований, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. Отже, встановлення в тендерній документації вимог, щодо надання довідки станом на перше число місяця у якому подається тендерна пропозиція від оператора системи передачі ПрАТ «НЕК «Укренерго» про те, що він з початку роботи ринку електричної енергії - 01.07.2019р. не знаходився в статусі «дефолтного» або «переддефолтного» відповідно до Розділу 1.7 «Невиконання зобов’язань» «Правил ринку», затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 №1168» має дискримінаційний характер та буде додатковим бар’єром для учасників відкритих торгів, а також давати необґрунтовані підстави для Замовника щодо не допуску пропозиції певного учасника до оцінки. Просимо виключити дискримінаційні вимоги та внести відповідні зміни до тендерної документації. 2) Згідно з додатком 2 до тендерної документації учасники повинні надати Документальне підтвердження (довідка) про наявність досвіду виконання Учасником аналогічного договору, по предмету закупівлі, із зазначенням назви контрагента, з яким укладено договір, його адреса та контактні телефони, предмет закупівлі та ціна договору, який виконаний не менше, ніж на 75% (згідно Додатку 4). Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Згідно частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ч.4 ст.22 Закону). Враховуючи вище наведені положення законодавства, відсутність визначення в Законі України «Про публічні закупівлі» поняття «аналогічний договір» та виходячи з принципів здійснення закупівель, Замовник не повинен необґрунтовано обмежувати та звужувати поняття «аналогічний договір» обсягами постачання товару. Так, вважаємо, що вищезгадані умови Тендерної документації грубо порушують передбачені статтею 5 Закону принципи добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, недискримінації учасників та рівне ставлення до них. Згідно положень Закону України «Про публічні закупівлі» для підтвердження відповідності зазначеній кваліфікаційній вимозі достатньо підтвердити наявність досвіду виконання аналогічних договорів (аналогічних по предмету закупівлі), а не обсягів їх виконання. Вказаною вимогою Замовник фактично створив перешкоду у доступі до процедури закупівлі тим учасникам, які виконували аналогічні договори в менших обсягах. Встановлення вимоги щодо обсягу виконаного аналогічного договору, а саме, виконаний не менше, ніж на 75% суттєво звужує коло учасників такої закупівлі. Встановивши подібні вимоги, Замовник автоматично відхиляє (встановлює дискримінацію) тих учасників, які не мають таких обсягів постачання товару, проте повністю відповідають всім іншим вимогам тендерної документації. На підставі вище викладеного просимо просимо внести зміни до тендерної документації за процедурою відкритих торгів, а саме, у додатку 2 до тендерної документації виключити вимогу «…який виконаний не менше, ніж на 75%.» 3) Пунктом 5.8. проекту договору зазначено, Станом на останній календарний день розрахункового періоду Постачальником складається Акт приймання-передачі електричної енергії та рахунок на оплату, який надається Споживачу не пізніше 2 числа місяця, наступного за розрахунковим. Якщо дата отримання Акту приймання-передачі електричної енергії та рахунку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, визначений відповідно до законодавства, Постачальник надає їх у найближчий робочий день, що слідує за вихідним чи святковим днем. Споживач зобов’язаний розглянути та підписати вказаний Акт протягом 5 (п’яти) робочих днів або дати вмотивовану відмову від підписання такого Акту у цей же строк. В разі підписання Акту Споживач зобов’язаний оплатити отриманий рахунок протягом 90 (дев’яноста) робочих днів з моменту підписання Акту. В разі надання вмотивованої відмови строк оплати рахунку продовжується на період протягом якого Сторонами буде узгоджено та підписано Акт приймання-передачі електричної енергії. Дане положення не відповідає вимогам постанови НАЦІОНАЛЬНОЇ КОМІСІЇ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ (НКРЕКП) «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії» №312 (далі – ПРРЕЕ), а саме п. 4.12. розділу ІV, де вказано, що розрахунки між споживачем та електропостачальником (іншими учасниками роздрібного ринку, якщо вони беруть участь у розрахунках) здійснюються згідно з даними, отриманими від адміністратора комерційного обліку в порядку, передбаченому Кодексом комерційного обліку, про обсяги поставленої, розподіленої (переданої) та купленої електричної енергії. Плата за спожиту протягом розрахункового періоду електричну енергію вноситься не пізніше 20 числа наступного місяця. Рахунок за спожиту електричну енергію оплачується: протягом 5 робочих днів від дня отримання рахунка непобутовим споживачем; в інший термін, передбачений договором, але не пізніше 20 календарного дня після закінчення розрахункового періоду. Відповідно до п.1.1.1., глави 1.1., розділу І ПРЕЕ, Ці Правила регулюють взаємовідносини, які виникають під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником (електропостачальниками) та споживачем (для власного споживання), а також їх взаємовідносини з іншими учасниками роздрібного ринку електричної енергії, визначеними цими Правилами. Ці Правила є обов’язковими для виконання усіма учасниками роздрібного ринку. Отже, враховуючи вище викладене, пропонуємо внести зміни до п.5.8. договору з урахуванням п.4.12. розділу ІV ПРРЕЕ. Постачальник не може очікувати оплату за спожиту електричну енергію протягом 90 днів з дня підписання акту приймання-передачі товару Споживачем, оскільки у випадку не підписання даного акту такий строк автоматично стає невизначеним. Пропонуємо Вам скоротити строк оплати до 30 днів, адже при формуванні цінової пропозиції враховується кількість товару та строк оплати за нього. Саме ці дві умови впливають на кінцеву собівартість електричної енергії. Періодом оплати може буть визначено строк 5-10 днів, як такий, який суттєво не впливає на собівартість. Строк оплати більший за 10 днів є таким, що робить неможливим вирахувати собівартість електричної енергії. Просимо внести відповідні зміни по даному пункту. 4) п.13.6 проекту договору містить посилання на нечинну ст.36 Закону України «Про публічні закупівлі». Відкоригуйте, будь ласка, проект договору писалаючись на ч.5 ст.41 Закону щодо зміни істотних умов договору. 5) Згідно додатку 2 до тендерної документації Переможець торгів у строк, що не перевищує 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику (шляхом розміщення в електронній системі закупівель) документи, що містяться у відкритих єдиних державних реєстрах (пункт 2 частини 1 статті 17 Закону, пункт 3 частини 1 статті 17 Закону, пункт 8 частини 1 статті 17 Закону). Відповідно до ч.5 ст.17 Закону Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Просимо внести відповідні зміни.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Вимогу задоволено частково, більш детальна інформація наведена в протоколі, що додається
Статус вимоги: Задоволено