-
Відкриті торги
-
Однолотова
-
КЕП
Національний класифікатор «Єдиний закупівельний словник» ДК 021:2015 - 30210000-4- Машини для обробки даних (апаратна частина) (моноблоки)
(апаратна частина) (моноблоки)
Завершена
864 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 320.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 320.00 UAH
Період оскарження:
20.10.2020 13:39 - 01.11.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Умови
Номер:
64c2ac60941b4c3db976080465a1d878
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-10-20-001925-b.b1
Назва:
Умови
Вимога:
Шановний Замовнику!
В оприлюдненій тендерній документації Замовником встановлено дискримінаційну вимогу, яка значно обмежує коло потенційних учасників, які могли б взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі, що в свою чергу не призведе до максимальної економії та ефективності використання коштів, свідчить про наперед упереджену оцінку тендерних пропозицій учасників.
Так, відповідно до вимог «Лист-підтвердження виробником обладнання або його представника в Україні, наявність не менше двох сервісних центрів по запропонованому обладнанню в місті Одеса. ».
Замовником не доведена необхідність мати саме два сервісних центри у місті Одеса. Така вимога обмежує учасників з інших регіонів, надаючи значні переваги виключно компаніям-постачальникам, що здійснюють свою діяльність саме в Одесі та Одеській області.
Таким чином, встановлена Замовником в тендерній документації вимога суперечить принципам публічних закупівель та підпадає під ознаки дискримінації суб’єктів господарювання згідно ст. 31 Господарського кодексу України.
Статтею 42 Конституції України встановлено, що держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція.
Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція.
Усунення дискримінаційної вимоги сприятиме конкуренції серед учасників та максимальній економії коштів.
На підставі вищевикладеного, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», просимо внести зміни до тендерної документації шляхом усунення дискримінаційної вимоги щодо конкретної кількості сервісних центрів, встановленої до учасників.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.10.2020 10:15
Вирішення:
На Ваше звернення, опубліковане на веб-порталі Уповноваженого органу 22.10.2020 р. о 10 год. 15 хв. до закупівлі № UA-2020-10-20-001925-b, повідомляємо наступне.
Закон України «Про публічні закупівлі» не обмежує замовника щодо формування потреб та вимог до того чи іншого предмету закупівлі. Враховуючи вимоги п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон), тендерна документація розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
Статтею 5 Закону України "Про публічні закупівлі" передбачено головні принципи державних закупівель, серед яких - добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Пунктом 2 ч. 2 ст. 22 Закону визначено, які вимоги замовник може висувати до учасника в умовах тендерної документації, а саме один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до ст. 16 цього Закону, підстави, встановлені ст. 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Натомість, вимоги до предмету закупівлі, а саме інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених ч. 4 ст. 5 цього Закону.
При цьому відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Додаток 4 до Тендерної документації містить перелік та основні вимоги до предмету закупівлі - моноблоків, в тому числі вимогу щодо надання листа-підтвердження від виробника обладнання або його представника в Україні про наявність не менше двох сервісних центрів по запропонованому обладнанню в місті Одеса.
Таким чином, тендерна документація містить вимоги до товару, в тому числі вимогу щодо наявності не менше двох сервісних центрів по запропонованому обладнанню в місті Одеса, при цьому учасник може знаходитися в будь-якій адміністративно-територіальній одиниці України та запропонувати будь-яке обладнання, що відповідає сукупності вимог, визначених в Додатку 4 до Тендерної документації.
Вимога щодо наявності щонайменше двох сервісних центрів в Одесі обумовлена специфікою роботи Департаменту та його структурного підрозділу - Центру надання адміністративних послуг.
Департамент має чотири територіальні підрозділи розташовані в м. Одесі, що мають особливий графік роботи - 56 годин на тиждень, без обідніх перерв та лише з одним вихідним днем. В роботі використовується значна кількість моноблоків, це потребує швидкого реагування на будь-які несправності. Для того щоб виключити форс-мажорні обставини щодо неможливості ремонту техніки з будь-яких причин замовник і застосовує відповідну вимогу щодо двох сервісних центрах в м. Одесі.
Також, такий графік роботи вимагає забезпечення безперебійної роботи, яка залежить від справності комп'ютерної техніки та передбачає необхідність проведення будь-яких ремонтних робіт обладнання в найкоротший термін.Тому замовнику необхідно зменшити можливі ризики виникнення ситуації з довгим терміном усунення дефектів та недоліків або заміни товару в межах гарантійного строку.
Звертаємо Вашу увагу, що замовником не встановлено вимог щодо наявності сервісного центру в окремому районі міста чи вимоги щодо наявності в учасника власного сервісного центра, таким чином заявлені в тендерній документації вимоги ніяким чином не обмежують можливості щодо участі в аукціоні будь-якого учасника.
Додатком 5 до тендерної документації - Проектом договору визначено, що правовідносини між замовником та учасником не завершуються фактом поставки, а матимуть місце протягом щонайменше 5 років - гарантійного терміну.
При цьому п. 10.9. Проекту договору передбачено, що у разі відмови Постачальника усунути виявлені недоліки (дефекти) Товару, Покупець може усунути їх своїми силами або із залученням третіх осіб. У такому разі Постачальник зобов'язаний повністю компенсувати (відшкодувати) Покупцю усі витрати, понесені Покупцем для усуненням зазначених недоліків (дефектів), та усі завдані цим Покупцю збитки.
У разі настання обставин, передбачених п. 10.9 Проекту договору значна віддаленість сервісного центру (розташування сервісного центру в іншому місті) негативно вплине на Департамент та призведе до використання послуг перевізників, що вимагає додаткових коштів та подовжує термін ремонту обладнання.
Тому вважаємо, що вимога про наявність двох сервісних центрів по запропонованому обладнанню в місті Одесі не є дискримінаційною, а вкрай необхідною для функціонування діяльності Департаменту та забезпечення нормального безперебійного процесу надання адміністративних послуг.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
05.11.2020 00:01