• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 39160000-1 Шкільні меблі (стіл учнівський двомісний з регулюванням висоти)

мова на якій подаються тендерні пропозиції -українгська

Завершена

579 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 898.00 UAH
Період оскарження: 19.10.2020 15:25 - 01.11.2020 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога про усунення порушень

Номер: 9d296bf502eb406db1699cf5997e4de4
Ідентифікатор запиту: UA-2020-10-19-008822-c.a2
Назва: Вимога про усунення порушень
Вимога:
Повторна вимога. Вимагаємо усунити дискримінаційні умови тендерної документації в частині умови «Учасник, по закінченню аукціону, повинен надати у 2-денний строк зразки товару, що пропонується ним для постачання за договором про закупівлю». У відповіді на попередню вимогу Замовник посилається на своє законне право впевнитися у якості продукції: «Зразки продукції дають можливість Замовнику розуміти з якою продукцією та якої якості буде товар, з урахуванням того, що останнім часом посилюється тенденція участі недобросовісних учасників, які постачають товар неналежної якості та який не відповідає технічним і якісним параметрам прописаних в Тендерній документації.» та пропонує тлумачення терміну “дискримінація”: «… у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими.» По-перше, у попередній вимозі було підкреслено погодження з правом Замовника на перевірку «Ні в якому разі не обмежуючи право Замовника на перевірку якості товару…» По-друге, вимога стосувалася виключно термінів, що встановлені замовником «…зазначити помірковані терміни надання зразків з урахуванням дати проведення аукціону та наступних вихідних та вимагати надання зразків у учасників, тендерна пропозиція яких знаходиться на розгляді...» По-третє, наголошення було зроблено на те, що «зазначити помірковані терміни надання зразків» «Це гарантовано дає Замовнику можливість впевнитися у якості продукції та не призведе до порушень законодавства у частині термінів розгляду пропозицій». Зважаючи на викладене та тлумачення самим Замовником терміну «дискримінація», Замовник підтверджує «суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників» оскільки наявні ознаки «надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими.»
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту тендерної документації, яка не суперечить законодавству. Частиною 3 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі", передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити Зразки продукції дають можливість Замовнику розуміти з якою продукцією та якої якості буде товар, з урахуванням того, що останнім часом посилюється тенденція участі недобросовісних учасників, які постачають товар неналежної якості та який не відповідає технічним і якісним параметрам прописаних в Тендерній документації. Тому для залучення широкого кола виробників або їх офіційних представників було вирішено включити вимогу до тендерної документації щодо надання зразків. Для іногородніх виробників або їх представників пропонуємо віднайти час і можливість та надати зразки продукції за адресами, які вказані в розділі 1,п 2.2 Тендерної документації або в Додатку №3. Вимога надання зразків є обов'язковою для всіх хто має намір взяти участь у торгах. Якщо Ви маєте уже готову продукцію за предметом закупівлі то її можна предоставити Замовнику і до завершення періоду подачі тендерних пропозицій. Враховуючи усе вищевикладене, тендерний комітет не вбачає необхідності та правових підстав для прийняття рішення щодо внесення змін в тоендерну документацію.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога про усунення порушень

Номер: 2b085557d0f94445b4aa0cb3a64a42e7
Ідентифікатор запиту: UA-2020-10-19-008822-c.a1
Назва: Вимога про усунення порушень
Вимога:
Доброго дня. З усією повагою вимагаємо від Замовника усунути дискримінаційні умови тендерної документації в частині умови «Учасник, по закінченню аукціону, повинен надати у 2-денний строк зразки товару, що пропонується ним для постачання за договором про закупівлю». Ні в якому разі не обмежуючи право Замовника на перевірку якості товару, ця вимога ставить учасників у не рівні умови термінами надання зразків «у 2-денний строк». Вважаємо, що надати зразки «у 2-денний строк» та за умови відсутності у тендерній документації адреси надання таких зразків та контактної особи з боку Замовника, мають змогу лише учасники, що знаходяться у регіоні Замовника, а це, в свою чергу, звужує коло потенційних учасників та порушує принцип недискримінації. На підставі викладеного вимагаємо від Замовника внести зміни у тендерну документацію та зазначити помірковані терміни надання зразків з урахуванням дати проведення аукціону та наступних вихідних та вимагати надання зразків у учасників, тендерна пропозиція яких знаходиться на розгляді. Терміни розгляду пропозицій, що передбачені законодавством, є цілком достатніми для надання зразків продукції учасниками з будь-якого регіону України. Це гарантовано дає Замовнику можливість впевнитися у якості продукції та не призведе до порушень законодавства у частині термінів розгляду пропозицій.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Слід зауважити, що при розгляді даних вимог, враховано те, що законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття “дискримінації” та її форм, однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими Держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню “дискримінація”, - «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного, можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто “дискримінація” у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту тендерної документації, яка не суперечить законодавству. Частиною 3 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі", передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити Зразки продукції дають можливість Замовнику розуміти з якою продукцією та якої якості буде товар, з урахуванням того, що останнім часом посилюється тенденція участі недобросовісних учасників, які постачають товар неналежної якості та який не відповідає технічним і якісним параметрам прописаних в Тендерній документації. Тому для залучення широкого кола виробників або їх офіційних представників було вирішено включити вимогу до тендерної документації щодо надання зразків. Для іногородніх виробників або їх представників пропонуємо віднайти час і можливість та надати зразки продукції за адресами, які вказані в розділі 1,п 2.2 Тендерної документації або в Додатку №3. Вимога надання зразків є обов'язковою для всіх хто має намір взяти участь у торгах. Враховуючи усе вищевикладене, тендерний комітет не вбачає необхідності та правових підстав для прийняття рішення щодо внесення змін в тоендерну документацію.
Статус вимоги: Відхилено