-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Нафта і дистиляти (Бензин А-92)
Завершена
200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
Період оскарження:
19.10.2020 13:16 - 31.10.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Стосовно Ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі пальним
Номер:
d85621c5e8474f80a92e9da6c3c7f93a
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-10-19-005648-c.a1
Назва:
Стосовно Ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі пальним
Вимога:
Відповідно до Додатку 3 Тендерної документації, Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції скановану копію Ліцензії на право здійснення роздробної торгівлі пальним, видану на ім*я Учасника, яка діє станом на дату кінцевого строку подання тендерної пропозиції та весь період дії договору, що буде укладений за результатами відкритих торгів. Зазначаємо, що Замовник здіснює закупівлю Код за ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-92) в кількості 10000 літрів. Зазначене вказує, що Замовник здійснює оптову закупівлю Бензину А-92. Врахувуєчи вищевикладене Учасник повинен мати Ліцензію на право оптової торгівлі пальним. Враховуючи зазначене, просимо внести відповідні зміни до тендерної документанції.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 3 відповідь на вимогу.pdf 26.10.2020 12:49
Дата подачі:
23.10.2020 16:19
Вирішення:
Відповідно до п. 31 ч. 1. ст. 1 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Перелік того, що має містити тендерна документація наведено у ч. 2 ст. 22 Закону. В той же час, відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Повідомляємо Вас, що з 01 липня 2019 року набули чинності зміни до Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального” щодо запровадження обов’язкового ліцензування для суб’єктів господарювання, які здійснюють оптову / роздрібну торгівлю пальним та зберігання пального. Відповідно до статті 15 Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального”, роздрібна торгівля пальним може здійснюватися суб'єктами господарювання (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю. Відповідно ст. 1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки. Згідно Постанови КМ України «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами» від 20.12.1997 № 1442 роздрібний продаж нафтопродуктів здійснюється через мережу автозаправних станцій, що призначені для відпуску споживачам нафтопродуктів. Враховуючи, що дана закупівля являється роздрібною, з метою підтвердження наявності матеріально-технічної бази, Замовник вважає за необхідне отримати в складі тендерної пропозиції учасника ліцензію на право здійснення роздрібної торгівлі пальним, видану на ім’я Учасника, яка діє станом на дату кінцевого строку подання тендерної пропозиції, а у разі відсутності такої ліцензії, оформленої на паперовому носії, - дублікат або копія рішення органу ліцензування про видачу відповідної ліцензії, або довідку (довільної форми) про наявність відповідної ліцензії, виданої на ім’я Учасника, котра міститиме посилання на відкритий (вільний у доступі) реєстр, який містить відомості про ліцензіатів роздрібної торгівлі пальним. Згідно преамбули до Закону його метою є забезпечення потреб держави та територіальних громад, забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища, запобігання проявам корупції, розвиток добросовісної конкуренції. Відповідно до визначеної мети Закону кожен замовник закупівель товарів (робіт, послуг) за кошти НСЗУ має, у першу чергу, дбати про безпеку участі у господарських стосунках із суб’єктами підприємництва, піклуватися як про економічну доцільність придбання товару (укладення договору за найнижчою ціною), так і про гарантії фактичного виконання переможцем торгів укладеного договору. Питання права здійснювати роздрібну торгівлю пальним, маючи тільки ліцензію по оптовій торгівлі пальним та партнерські договори з АЗС, які мають ліцензії на роздрібну торгівлю розглянуто в статті Ярослави Дубової, яка є експертом у сфері публічних закупівель: https://uteka.ua/ua/publication/budget-13-byudzhet-goszakupki-40-zakupka-goryuchego-chto-s-dokumentami. Дана стаття містить посилання на законодавчу базу України. Один з висновків цієї статті звучить так: ”Навіть за наявності партнерського договору з виробником пального претендент на перемогу в процедурі закупівлі пального зобов’язаний мати ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним.“. Слід відзначити, що вимоги, викладені в документації, є необхідними для успішного проведення Закупівлі та гарантованого отримання якісного товару, за найнижчою ціною, у визначені терміни, а також є способом підтвердження учасником спроможності на провадження господарської діяльності, згідно з предметом закупівлі у складі тендерної пропозиції, та наявності у учасника матеріально-технічної бази. Ці вимоги ідентичні для всіх Учасників і їх виконання цілком можливе для добросовісних Учасників. Нагадуємо, що джерело оплати даної закупівлі є кошти Національної служби здоров'я України, використання яких строго контролюється законодавством та різними контролюючими та правоохоронними органами. Вимогами ч. 2 ст. 41 Закону встановлено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Надання такої ліцензії вже від учасника перед укладанням договору є обов’язковим. Коли ж переможець торгів не надасть такої ліцензії – це стане підставою відхилити його тендерну пропозицію. Таку підставу для відхилення виокремлює п. 3 ч. 1 ст. 31 Закону. З огляду на вищезазначене, вимога про надання учасником ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі пальним, виданої на ім’я Учасника, яка діятиме станом на дату кінцевого строку подання тендерної пропозиції, а у разі відсутності такої ліцензії, оформленої на паперовому носії, - дублікату або копії рішення органу ліцензування про видачу відповідної ліцензії, або довідки (довільної форми) про наявність відповідної ліцензії, виданої на ім’я Учасника, котра міститиме посилання на відкритий (вільний у доступі) реєстр, який містить відомості про ліцензіатів роздрібної торгівлі пальним не є дискримінаційною, а є вжиттям належних заходів для забезпечення виконання майбутнього договору.
Вимога про надання копії документів, які підтверджують право власності або користування запропонованими АЗС, не є дискримінаційною, так як уточнює та підтверджує можливість учасника здійснити поставку товару, який має відповідну матеріально-технічну базу та на законних підставах здійснює господарську діяльність по відпуску світлих нафтопродуктів в роздріб на власних чи орендованих АЗС. Інформація, що міститься в Договорі та, на думку учасника, може становити комерційну та/чи державну таємницю, може бути заретушована. Отже, виходячи з вищенаведеного, внесення змін до тендерної документації є недоцільним.
Статус вимоги:
Відхилено