Номер:
06287421f9564a06b6e4179ed01576f8
Пов'язана кваліфікація:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРГІЯ УКРАЇНИ", UA-EDR 34528630
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-10-16-005876-c.c2
Назва:
Вимога
Пов'язані документи:
Учасник
Дата подачі:
09.11.2020 17:22
Вирішення:
Київський зоологічний парк загальнодержавного значення розглянувши вимогу ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС» вважає, що вона не підлягає задоволенню з огляду на таке.
1.Відповідно до підпункту 1.9. пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації якщо учасник за своєю організаційно-правовою формою є товариством з обмеженою та/або додатковою відповідальністю, такий учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку, в якій необхідно зазначити у гривневому еквіваленті вартість чистих активів учасника станом на кінець попереднього календарного кварталу відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій. У випадку, якщо вартість тендерної пропозиції учасника, який за своєю організаційно-правовою формою є товариством з обмеженою та/або додатковою відповідальністю, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього календарного кварталу відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій, такий учасник повинен додатково надати у складі пропозиції рішення загальних зборів учасників згідно змісту якого надається згода на вчинення значного правочину.
Зазначена вимога тендерної документації є відображенням вимог статті 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» яка передбачає, що рішення про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності, приймаються виключно загальними зборами учасників, якщо інше не передбачено статутом товариства.
Наведена стаття Закону пов’язує визначення розміру чистих активів за результатами затвердженої фінансової звітності.
Затвердження фінансової звітності як відображення результатів господарської діяльності товариства може здійснюватися за звітний рік річними загальними зборами учасників товариства відповідно до статтей 30-31 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю».
Таким чином, в розумінні Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» затвердження фінансової звітності товариства не є тотожнім поняттям складання, підписання, подання та оприлюднення фінансової звітності в розумінні Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».
Крім того, стаття 13 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» оперує таким поняттям як: «звітний період для складання фінансової звітності - календарний рік». За результатами першого кварталу, першого півріччя, дев’яти місяців складається проміжна фінансова звітність.
Безпосередньо у вимозі ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС» мова як раз йде про проміжну фінансову звітність, яка не малася на увазі замовником.
Замовником взагалі у пункті 1.9. розділу ІІІ Тендерної документації не ставилися вимоги подавати фінансову звітність: ні затверджену, ні річну, ні проміжну.
Єдиною вимогою було надання довідки, про вартість чистих активів учасника станом на кінець попереднього календарного кварталу відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій, що було здійснено переможцем ТОВ «ЕНЕРГІЯ УКРАЇНИ – станом на 30.06.2020 року.
Звертаємо увагу, що кінцевою датою подання пропозицій визначено 02 листопада 2020 року. Зазначене число припадає на четвертий квартал 2020 року, який не закінчений, тобто є неповним.
Повним кварталом є третій квартал 2020 року, а попереднім в розумінні Тендерної документації – другий квартал 2020 року, який закінчився 30.06.2020 року.
Тому подана у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРГІЯ УКРАЇНИ» довідка станом на 30.06.2020 року відповідала вимогам Тендерної документації.
2. Відповідно до пункту 2 Розділу ІІІ Тендерної документації замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 зі змінами, із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 3 цього Розділу тендерної документації, відшкодувати на рахунок замовника кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції, визначеній в пункті 2 цього Розділу тендерної документації.
Наведеною постановою затверджене Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах.
Для учасників-резидентів передбачено вимогу надання гарантій, виданих банками-резидентами (електронна банківська гарантія). Вона має бути оформлена згідно з вимогами статей 560-562 Цивільного кодексу України та Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 639.
ТОВ «ЕНЕРГІЯ УКРАЇНИ» надана банківська гарантія, видана АТ «УКРБУДІНВЕСТБАНК», яка відповідає вимогами статей 560-562 Цивільного кодексу України та Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 639.
Відсутність в цій банківський гарантії посилання на нормативні акти законодавства України, у відповідності з якими гарантію видано та які регулюють порядок здійснення операцій за гарантіями, не може розглядатися як її невідповідність вимогам наведених нормативно-правовими актам, зокрема вимогами статей 560-562 Цивільного кодексу України та Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 639.
Підпунктом 1.14 пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації визначено, що відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону замовник не відхиляє пропозицію торгів через допущення учасниками формальних (несуттєвих) помилок. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки, що не впливають на зміст пропозиції і такі, що не нівелюють технічний потенціал та конкурентоздатність учасника.
Віднесення помилок до формальних - є правом, а не обов’язком замовника.
З огляду на те, що відсутність посилання на нормативні акти законодавства України, у відповідності з якими гарантію видано та які регулюють порядок здійснення операцій за гарантіями, є формальною помилкою, яка не впливає на зміст тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРГІЯ УКРАЇНИ», остання не була відхилена замовником.
Звертаємо увагу, що банківська гарантія за своїм юридичним змістом є забезпеченням зобов’язання відповідно до Цивільного кодексу України.
Зміст наданої ТОВ «ЕНЕРГІЯ УКРАЇНИ» гарантії виконує основну її мету - усунення ймовірних негативних наслідків, що можуть виникнути у замовника внаслідок невиконання ТОВ «ЕНЕРГІЯ УКРАЇНИ» зобов'язання, а саме:
1) відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;
2) не підписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру;
3) ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону;
4) ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією.
З урахуванням викладеного, Київським зоологічним парком загальнодержавного значення не допущено порушень вимог Закону України «Про публічні закупівлі», тому відсутні підстави для задоволення вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено
declined
answered