• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Обладнання для СТЕМ лабораторії

Завершена

837 842.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 189.21 UAH
Період оскарження: 13.10.2020 13:21 - 26.10.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Нецільове використання

Номер: f653700b52694a9db7b4dfbc65572167
Ідентифікатор запиту: UA-2020-10-13-005213-b.b1
Назва: Нецільове використання
Вимога:
Уважно проаналізувавши тендерну документацію нашою компанією було визначено порушення порядку закупівель, визначеного наказом МОН №574 від 29.04.2020, а саме, дана закупівля містить в собі позиції: Цифровий вимірювальний компютерний комплекс для кабінету фізики (вчительський комплект), Цифровий вимірювальний компютерний комплекс (учнівський комплект), Набір лабораторний "Електрика та магентизм, Набір демонстраційний "Механіка", Комплект лабораторний "Молекулярна фізика та термодинаміка", Балістичний пістолет, Набір лабораторний для механіки, Набір "Геометрична та хвильова оптика», Набір демонстраційний з оптики, що призначенні виключно для обладнання кабінетів фізики а не для створення СТЕМ лабораторії, що є нецільовим використанням державних коштів. З урахунку на вищесказане вимагаємо видалити наступні позиції з тендерної документації: Цифровий вимірювальний компютерний комплекс для кабінету фізики (вчительський комплект), Цифровий вимірювальний компютерний комплекс (учнівський комплект), Набір лабораторний "Електрика та магентизм, Набір демонстраційний "Механіка", Комплект лабораторний "Молекулярна фізика та термодинаміка", Балістичний пістолет, Набір лабораторний для механіки, Набір "Геометрична та хвильова оптика», Набір демонстраційний з оптики. Вимагаємо викласти оновлену технічну специфікацію згідно вимог наказу МОН №574 від 29.04.2020, таблиця 1 «Засоби навчання, якими можуть бути обладнані СТЕМ-лабораторії закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної освіти), що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти». В протилежному випадку будемо вимушені надіслати скаргу в АМКУ та правоохоронні органи за статтею 210 КК України «Нецільове використання бюджетних коштів, здійснення видатків бюджету чи надання кредитів з бюджету без встановлених бюджетних призначень або з їх перевищенням».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня. Тендерна документація була складена у відповідності до вимог Закону. Так, технічні характеристики обладнання та засобів навчання (Додаток 1 до тендерної документації) визначалися відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України від 02.11.2017 № 1440 «Про затвердження Типового переліку комп’ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної освіти)» та від 29.04.2020 № 574 «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій». Вищезазначеними наказами встановлені мінімальні технічні характеристики обладнання та засобів навчання, кількісний і якісний склад комплектації навчальних кабінетів та STEM-лабораторій, які можуть використовуватися у закладах освіти. При цьому у Типових переліках технічні характеристики обладнання та засобів навчання визначено з формулюванням «НЕ МЕНШЕ» та «НЕ ГІРШЕ» і в жодному нормативно-правовому документі Міністерства освіти і науки України не встановлено заборони на придбання та використання у закладах освіти обладнання з кращими та більш потужними технічними характеристиками. Більше того, Типовий перелік, у багатьох випадках, прямо вказує, що кількісний і якісний склад обладнання визначається педагогічним працівником. Зокрема, це стосується цифрових вимірювальних комплексів для кабінетів фізики, хімії та біології, комплектів демонстраційного та лабораторного обладнання тощо. Частиною 1 ст. 54 Закону України «Про освіту», визначено, що педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники мають право на академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі. На сьогоднішній день, у відкритому доступі (https://vseosvita.ua/news/zakupivli-obladnannia-dlia-stem-osvity-i-znovu-shkolam-naideshevshe-28679.html) є Лист МОН № 4/3058-20 від 01.09.2020, який дає роз’яснення з даного приводу. Так, у вищенаведеному листі зазначено, що «Типовий перелік засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затверджений наказом Міністерства освіти і науки України від 29.04.2020 № 574, та Типовий перелік комп’ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної освіти), затверджений наказом Міністерства освіти і науки України від 02.11.2017 № 1440, визначають технічні вимоги до деякого обладнання з фіксованими або мінімальними значеннями таких характеристик та/або кількостями. У випадках встановлених Типовими переліками мінімальних значень технічних вимог (наприклад, «не менше….», «не гірше….») при проведенні закупівель відповідного обладнання можуть встановлюватися обґрунтовано вищі значення технічних вимог до такого обладнання, що повинно задовольнити потреби освітнього процесу, зокрема, виходячи з оптимальних вимог для програмного забезпечення, встановлених на персональних комп’ютерах, тощо. Так само можуть бути зазначені необхідні додаткові технічні вимоги з дотриманням вимог законодавства і якщо це не вплине негативно на конкуренцію та не суперечить зазначеним типовим перелікам» Статтею 23 Закону визначено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог; у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасником. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та інше. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент». Крім того, варто зазначити, що на підставі ч. 4 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі», для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель, замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Тобто Замовник вправі визначати конкретний тип, модель, технологію виробництва обладнання, тощо, із обов’язковим зазначенням «або еквівалент» (дані вимоги Замовником виконано). Разом з тим, в тендерній документації міститься вираз «всі посилання на конкретну марку, виробника, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, слід читати з виразом „ або еквівалент» Департаментом здійснено моніторинг ринку виробництва та реалізації комп’ютерного, мультимедійного та цифрового обладнання, засобів навчання. Зазначені у тендерній документації технічні параметри є універсальними та уніфікованими і зазначаються усіма відомими виробниками. Учасники можуть запропонувати аналог товару, який буде повністю відповідати технічним вимогам, встановленим у тендерній документації, або еквівалент товару, технічні характеристики якого будуть кращими. При цьому, Замовник вважає за необхідне вказати, що конкретизація вимог до предмета закупівлі жодним чином не свідчить про обмеження конкуренції, а спрямована виключно на закупівлю якісного обладнання та ефективне використання бюджетних коштів. Натомість, при відсутності чітких характеристик необхідного обладнання, зростає ризик поставки товару низької якості, без потрібних Замовнику функціональних та якісних характеристик за ціною, яка може не відповідати реальній вартості такого обладнання. Виходячи із змісту вашої вимоги можливо дійти висновку, що закупівля обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, на ваш погляд, має визначатися не замовником, як передбачено у законі, а нормативно-правовим актом міністерства, що є неприйнятним та таким, що суперечить Закону України “Про публічні закупівлі”. В дійсності, згідно вимог закону, замовники самостійно визначають технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, з урахуванням принципів публічних закупівель, дійсних та індивідуальних потреб замовників, та у відповідності до типових переліків обладнання, визначених Наказами № 574 та № 1440 (з можливістю конкретизації характеристик необхідного обладнання в межах діапазонних величин, визначених наказами). Відтак, у Замовника відсутні правові підстави для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 30.10.2020 14:04