-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Паливно-мастильні матеріали (бензин А-95, дизельне паливо) згідно коду CPV за ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти
Торги не відбулися
160 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 600.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 600.00 UAH
Період оскарження:
13.10.2020 13:03 - 25.10.2020 01:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:
c635c2bc02764e92a0fe459c552d57c0
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-10-13-002435-c.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Доброго дня! В Додатку 4 до тендерної документації встановлено, що гарантійний строк (термін дії) скретч-карток або талонів – безстроковий, до повного їх використання замовником.
При моніторингу інформації про існуючі АЗС в Україні, було виявлено, що обмежена кількість АЗС має можливість індивідуально для кожного замовника випускати талони з терміном дії, початок перебігу якого починається датою отримання талону клієнтом та закінчується більше ніж через рік після його отримання.
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не має права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. А в даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару. Також варто зауважити, що під талонами на пальне слід розуміти спеціальні талони, придбані за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджують право їх власника на отримання фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки на АЗС. Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів. Отже, при визначені терміну дії талонів Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Неприйняття Верховною Радою України закону про Державний бюджет України до 1 січня відповідного року не є підставою для встановлення іншого бюджетного періоду. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, виникає питання як Замовник може вимагати обмін бланків дозволів (талонів) впродовж не менше двох років з дня постачання, тобто строком до 2022 року, якщо кошторис затверджується на один календарний рік, а бюджетний період закінчується 31 грудня 2020 року? Адже відповідно до чинного законодавства України бюджетні установи здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік. А отже, закупівля для потреб Замовника на 2020 рік має здійснюватися в поточному році. Окрім того, важливо зазначити, що відповідно до ч. 5 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі», дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку.
Вважаємо вимогу щодо безстроковості талонів дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників, насамперед тих, які мають талони з меншим строком дії, але з можливістю його продовження.
Просимо привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства шляхом видалення дискримінаційних вимог. Дякуємо!
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол3.pdf 20.10.2020 15:01
Дата подачі:
17.10.2020 16:22
Вирішення:
Відповідь на вимогу
Тендерний комітет Балтської міської ради Одеської області (далі – Тендерний комітет) розглянув Вашу вимогу щодо внесення змін до тендерної документації на закупівлю «Паливно-мастильні матеріали (бензин А-95, дизельне паливо) згідно коду CPV за ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти» та інформує.
Відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію. При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товару, що закуповуються, у тому числі його технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники.
При цьому, відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Тендерний комітет при підготовці тендерної документації дотримався усіх вимог зазначеної статті.
Твердження вимагача, що обмежена кількість АЗС має можливість індивідуально для кожного замовника випускати талони з терміном дії, початок перебігу якого починається датою отримання талону клієнтом та закінчується більше ніж через рік після його отримання не відповідає дійсності.
Кожна мережа АЗС випускає талони самостійно та не обмежена у виборі строку їх дії, так як відповідно до п. 3 Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої наказом Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв'язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики №281/171/578/155 від 20.05.2008 р., талон –спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Тендерний комітет не вбачає у потребі талонів з безстроковим терміном їх дії з метою використання їх у повному обсязі дискримінаційних вимог, оскільки пунктом 10.3.3.1 зазначеної вище Інструкції передбачено, що форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
При визначені технічних та якісних характеристик предмету закупівлі в частині встановлення безстрокової дії (використання) талонів Тендерний комітет керувався потребою у створенні матеріального резерву міської ради для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та надання невідкладної допомоги постраждалому населенню відповідно до протоколу від 05.10.2020 року №10 позачергового засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Балтської міської ради Одеської області, а відповідно, й у надійному, стабільному, зручному та прогнозованому постачанні палива.
При цьому, при встановлені зазначеної вимоги Тендерний комітет керувався також економічними інтересами в частині фіксації ціни на паливно-мастильні матеріали на момент здійснення оплати та визначення максимального терміну, під час якого оплачене паливо може бути отримано замовником. Водночас, встановлення терміну використання талонів з дати їх отримання дозволяє конкретизувати обсяг закупівлі з урахуванням фактичних витрат палива та потреби на наступні періоди.
З приводу здійснення закупівель згідно із затвердженим кошторисом та планування їх до потреб на поточний рік, тендерний комітет повідомляє, що відповідно до Плану соціально – економічного та культурного розвитку Балтської об’єднаної територіальної громади на 2019 – 2021 роки, Програми цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки Балтської об’єднаної територіальної громади на 2018 – 2020 роки, рішення Балтської міської ради «Про бюджет Балтської міської об’єднаної територіальної громади на 2020 рік» для створення місцевого матеріального резерву для запобігання та реагування на надзвичайні ситуації та надання невідкладної допомоги постраждалому населенню було затверджено кошторис на вищевказані цілі в сумі 160 000 гривень для придбання талонів або скрейч – карт на дизельне паливо та автомобільний бензин. У разі використання талонів або скрейч – карт в поточному році не в повному обсязі, їх залишок переходить на наступні роки згідно Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».
Щодо посилання вимагачем на ч. 5 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі», то вона не встановлює обмежень щодо строків договорів, а регулює можливість подовження строку дії договору, якщо останній укладено до кінця року.
Таким чином, Тендерний комітет не вважає встановлення безстроковості дії талонів дискримінаційною вимогою, оскільки талон - це документ, який підтверджує право покупця на отримання вже оплаченого палива, що зберігається на АЗС на умовах узгоджених між замовником та постачальником.
Враховуючи викладене, дії замовника не порушують вимоги ч.4 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також не порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників та відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Вимога замовника є законною та обґрунтованою з точки зору створення матеріального резерву для забезпечення стабільного, надійного, зручного та прогнозованого постачання паливно-мастильних матеріалів з метою запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, надання невідкладної допомоги постраждалому населенню.
Статус вимоги:
Відхилено