-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Береговий інсинератор, призначений для утилізації твердих суднових забруднюючих речовин спалюванням (в контейнері)
Береговий інсинератор, призначений для утилізації твердих суднових забруднюючих речовин спалюванням (в контейнері)
Торги не відбулися
6 500 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 32 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 32 500.00 UAH
Період оскарження:
05.12.2016 13:18 - 06.02.2017 00:00
Вимога
Відхилено
Щодо технічних вимог
Номер:
cdb2e04ce7c34b4d8a39ed0a98de08a6
Ідентифікатор запиту:
UA-2016-12-05-000258-c.b2
Назва:
Щодо технічних вимог
Вимога:
Відповідно до Правил охорони внутрішніх морських вод і територіального моря України від забруднення та засмічення, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 29 лютого 1996 р. N 269 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 29 березня 2002 р. N 431 ( 431-2002-п ) прийняті такі визначення і термінологія, а саме:
Сміття із суден - будь-яка речовина, матеріали і предмети, які мають бути видалені (харчові, побутові, експлуатаційні відходи, забруднене нафтою і нафтопродуктами ганчір'я, відходи, пов'язані з вантажем, обслуговуванням).
Види відходів для утилізації, які вказані в технічних вимогах: органічні та ті, що не підлягають переробці.
Згідно з Вашим листом-роз’ясненням від 19.12.2016 № 2103/04/10-16, на судні повинен бути організований роздільний збір харчових відходів, побутових відходів, пластмаси, промасленого дрантя та експлуатаційних відходів, які і підлягають утилізації (спалюванню).
Статтею 35-1 «Вимоги щодо поводження з побутовими відходами» Закону України «Про відходи» визначено, що спалювання побутових відходів дозволяється лише на енергетичні цілі з метою одержання теплової та/або електричної енергії.
Таким чином, у відповідності до вимог вищевказаної Ст. 35-1 «Вимоги щодо поводження з побутовими відходами» Закону України «Про відходи», Ст. 33 «Вимоги щодо зберігання та видалення відходів» Закону України «Про відходи», в якій зазначено, що зберігання та видалення відходів здійснюються відповідно до вимог екологічної безпеки та способами, що забезпечують максимальне використання відходів чи передачу їх іншим споживачам (за винятком захоронення), інсинератор необхідно облаштувати системою утилізації тепла з метою отримання теплової енергії для потреб підприємства та економії споживання теплової енергій від сторонніх організацій.
Відповідно до Державних санітарних правил і норм скидання з суден стічних, нафтоутримуючих, баластних вод і сміття у водоймища ДСанПІН 199-97, затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 9 липня 1997 р. № 199 (далі по тексту - ДСанПІН 199-97) прийнято таке визначення як, відходи суднові особливі - вид сміття, харчові відходи та відходи з суден, які прибувають із-за кордону, змішані або не змішані з побутовими відходами та іншими відходами.
Правилами санітарної охорони території України визначено , що в'їзд на територію України транспортних засобів, ввезення вантажів, товарів та інших предметів, у тому числі продуктів харчування і продовольчої сировини, лікарських засобів, біологічних, хімічних і радіоактивних речовин, а також матеріалів і відходів, внаслідок контакту з якими може відбутися інфікування або виникнути небезпека для життя і здоров'я населення.
Отже, суднові відходи особливі відносяться до категорії карантинних відходів, які, відповідно до санітарних норм, не підлягають сортуванню, переробці, реалізації на вторинному ринку і повинні бути знешкоджені в повному обсязі без виключень.
Технічні параметри інсинератора, вказані в технічних вимогах на закупівлю товару «Береговий інсинератор (в контейнері), призначений для утилізації твердих суднових забруднюючих речовин спалюванням» (Печі та пічні пальники, частини до них за кодом ДК 016:2010 28.21.1 (за кодом CPV за ДК 021:201 42914000-6 Обладнання для переробки відходів)), є не обґрунтованими та складені з недотриманням чинних вимог Законів України та Європейського Союзу, що призводить до порушення основних принципів здійснення закупівель, визначених в ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Керуючись вищевказаними обставинами та відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» просимо Вас переглянути технічні вимоги на закупівлю товару «Береговий інсинератор (в контейнері), призначений для утилізації твердих суднових забруднюючих речовин спалюванням» (Печі та пічні пальники, частини до них за кодом ДК 016:2010 28.21.1 (за кодом CPV за ДК 021:201 42914000-6 Обладнання для переробки відходів)).
Пов'язані документи:
Замовник
- На вимогу UA-2016-12-05-000258-c.b2.pdf 22.12.2016 17:04
Дата подачі:
20.12.2016 16:36
Вирішення:
Наступним повідомляємо, що предметом закупівлі є змонтований в контейнері інсинератор. Всі основні технічні характеристики та вимоги до предмета закупівлі зазначені в технічних вимогах Додаток3 до ТД. Інші технічні характеристики інсинератора можуть варіюватися, в залежності від конструкції та технічних особливостей даного виду товару, технічних рішень виробника.
Вимога заявників щодо усунення уявних порушень та наполягання про внесення змін до технічних вимог до предмету закупівлі тендерної документації є безпідставними і не стосуються безпосередньо предмету закупівлі - інсинератора.
Питання спалювання побутових відходів, сортування відходів та їх класифікації, поводження з відходами не являється предметом закупівлі та не може розглядатися в рамках даної процедури закупівлі.
Проте, на подану вимогу роз’ясняємо наступне:
1.Щодо поводження з побутовими відходами відповідно до Ст.35-1 Закону України «Про відходи» № 187/98-ВР від 05.03.1998р.
Ст.35-1 Закону України «Про відходи»№ 187/98-ВР від 05.03.1998 року містить норму про спалювання побутових відходів лише на енергетичні цілі з метою одержання теплової та/або електричної енергії.
Відповідно до Ст.1 цьогоЗакону - «побутові відходи» - це відходи, що утворюються в процесі життя і діяльності людини в житлових та нежитлових будинках (тверді, великогабаритні, ремонтні, рідкі, крім відходів, пов'язаних з виробничою діяльністю підприємств) і не використовуються за місцем їх накопичення. При цьому, Закон не містить визначеннящодо відходів, які утворюються на суднах.
Державні санітарні правила і норми скидання з суден стічних, нафтоутримуючих, баластних вод і сміття у водоймища ДСанПІН 199-97, затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 9 липня 1997 року № 199 (далі по тексту - ДСанПІН 199-97), містять термін «суднові відходи» та також визначення, що розтлумачують зміст цього терміну:
«відходи та покидьки побутові - вид сміття, що складається із пакувальних або обшивних матеріалів, різної маломірної тари і місткостей, всіляких виробів із різних видів пластмас, паперу, текстилю, скла, кераміки, жерсті або інших матеріалів, які у процесі життєдіяльності людей перейшли в категорію відходів і підлягають періодичному видаленню з суден»;
«відходи та покидьки харчові - вид сміття, що складається із відходів та покидьків, які утворюються при кулінарній обробці харчових припасів, неутилізованих залишків приготованої страви, що не змішані з нафтою або іншими шкідливими речовинами»;
«відходи та покидьки виробничі - вид сміття, що утворюється з відходів та покидьків унаслідок виконання різних виробничих та ремонтних робіт, експлуатації енергетичного та іншого устаткування і обладнання, які не містять нафту або інші шкідливі речовини, не змішані з ними, і підлягають періодичному видаленню з судна».
Технічними вимогами до предмету закупівлі чітко визначено, що інсинератор призначається для утилізації окремих видів суднових відходів – а саме органічних та тих, що не підлягають переробці, що відповідає харчовим та виробничим (що не підлягають переробці) відходам за термінологією ДСанПІН 199-97. Утилізація відходів та покидьків побутових в інсинераторі не передбачається.
Через мінімальну завантаженість інсинератора, та незначні обсяги відходів, що будуть утилізовані, наявність системи утилізації тепла не вимагається.
2. Щодо вимог Правил санітарної охорони території України - дійсно, у п.14 Правил санітарної охорони території України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2011 р. N 893 згаданих заявником.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Стосовно технічних вимог
Номер:
5179e2bf052a4fcda7c898b1c85ba44d
Ідентифікатор запиту:
UA-2016-12-05-000258-c.b1
Назва:
Стосовно технічних вимог
Вимога:
У відповідності до оголошення від 05.12.2016 №UA-2016-12-05-000258-c опубліковано Тендерну документацію на закупівлю товару «Береговий інсинератор (в контейнері), призначений для утилізації твердих суднових забруднюючих речовин спалюванням» (Печі та пічні пальники, частини до них за кодом ДК 016:2010 28.21.1 (за кодом CPV за ДК 021:201 42914000-6 Обладнання для переробки відходів)).
Тендерна документація, в частині технічних вимог (Додаток 3 до Тендерної документації), складена з грубими порушеннями вимог Закону України від 17 травня 2012 р. N 4709-VІ «Про морські порти України», Міжнародної конвенції МАРПОЛ 73/78, ст. 17 Закону України від 05 березня 1998 р. N 187/98-ВР «Про відходи», п. 17 «Правил охорони внутрішніх морських вод і територіального моря від забруднення та засмічення», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29 лютого 1996 року № 269, а саме:
В Технічних вимогах до предмету закупівлі не вказано основні технічні характеристики Берегового інсинератора. Так, відповідно до вимог Закону України «Про відходи», Директиви 2000/76/ЄС «Про спалювання відходів» та Директиви 96/61/ЄС «Щодо всеохоплюючого запобігання і контролю забруднень» технічні вимоги не містять необхідність облаштування інсинератора системою утилізації тепла з урахуванням сезонних коливань його використання, що призводить до мінімізації забруднення повітря та забезпечення високого рівня захисту навколишнього середовища.
Види відходів для утилізації, які вказані в технічних вимогах: органічні та ті, що не підлягають переробці. Проте, суднові відходи відносяться до категорії карантинних відходів, які, відповідно до санітарних норм, не підлягають сортуванню, переробці, реалізації на вторинному ринку і повинні бути знешкоджені в повному обсязі без виключень.
До складу карантинних відходів входить пластик, папір, поліетилен, мастила, скло та інше, при спалюванні, яких утворюються високотоксичні викиди як діоксини та фурани. За технічними умовами, інсинератор повинен розташовуватися в 20 футовому морському контейнері, що не передбачає розміщення системи очистки та нейтралізації димових газів у відповідності до норм викидів згідно з вимогами Директиви 2000/76/ЄС та наказу Мінприроди України від 27 червня 2006 року № 309 «Про затвердження нормативів гранично-допустимих викидів забруднюючих речовин зі стаціонарних джерел».
Таким чином, технічні вимоги на закупівлю товару «Береговий інсинератор (в контейнері)» складені з недотриманням чинних вимог Законів України, Європейського Союзу та всупереч концепції розвитку природоохоронної діяльності на 2016-2020, розробленою Державним підприємством «Адміністрація морських портів України» .
Просимо Вас переглянути технічні вимоги на закупівлю товару «Береговий інсинератор (в контейнері), призначений для утилізації твердих суднових забруднюючих речовин спалюванням» відповідно до Законів України «Про запобігання корупції», «Про захист економічної конкуренції», «Про публічні закупівлі» та «Правил охорони внутрішніх морських вод і територіального моря від забруднення та засмічення», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29 лютого 1996 року № 269 .
Пов'язані документи:
Замовник
- На вимогу UA-2016-12-05-000258-c.b1.pdf 22.12.2016 16:57
Дата подачі:
20.12.2016 16:34
Вирішення:
На вимогу UA-2016-12-05-000258-c.b1
Наступним повідомляємо, що предметом закупівлі є змонтований в контейнері інсинератор. Всі основні технічні характеристики та вимоги до предмета закупівлі зазначені в технічних вимогах Додаток3 до ТД. Інші технічні характеристики інсинератора можуть варіюватися, в залежності від конструкції та технічних особливостей даного виду товару, технічних рішень виробника.
Вимога заявників щодо усунення уявних порушень та наполягання про внесення змін до технічних вимог до предмету закупівлі та тендерної документації є безпідставними і не стосуються безпосередньо предмету закупівлі - інсинератора.
Питання утилізації тепла, сортування відходів та їх класифікації, поводження з відходами не являється предметом закупівлі та не може розглядатися в рамках даної процедури закупівлі.
Проте, на подані вимоги роз’ясняємо наступне:
1. Щодо відсутності у складі тендерної документації вимог щодо необхідності облаштування інсинератора системою утилізації тепла з урахуванням сезонних коливань його використання.
Згадані заявником директиви ЕС мають рекомендований характер та не містять обов’язкових вимог щодо відновлення (утилізації) тепла, що генерується в процесі спалювання.
Наявність системи утилізації тепла не вимагається через мінімальну завантаженість інсинератора, та невеликі обсяги відходів, що спалюються.
2. Щодо віднесення суднових відходів до категорії «карантинних», як таких, що відповідно до санітарних норм, не підлягають сортуванню, переробці, реалізації на вторинному ринку і повинні бути знешкоджені в повному обсязі без виключень.
Згадані заявниками неорганічні відходи не відносяться до переліку карантинних матеріалів та об’єктів, визначених діючим законодавством.
Додатки І-V до Міжнародної конвенції по запобіганню забруднення з суден (МАРПОЛ 73/78) та п.12.1 «Правил запобігання забрудненню з суден внутрішніх водних шляхів України» чітко визначають, що на судні повинен бути організований роздільний збір харчових, побутових відходів, пластмаси, промасленого дрантя та експлуатаційних відходів, п.7 Резолюції Комітету ІМО із захисту морської середи від 13 березня 2000 року MEPC.83(44) рекомендує аналогічні міри для морських портів.
Статті 17 та 33 Закону України «Про відходи» забороняють змішування відходів, для утилізації яких в Україні існує відповідна технологія.
Таким чином, інсинератор призначається для спалювання відсортованих органічних відходів та тих, що не підлягають переробці.
Припущення заявника про необхідність спалювання в інсинераторі всіх суднових відходів та утворенні при цьому високотоксичних викидів є вигаданими, такими що не відповідають дійсності. Вимога заявника щодо обов’язкової наявності в технічних вимогах до предмету закупівлі громіздкої, надгабаритної системи очищення уявних високотоксичних викидів є безпідставною.
Технічні вимоги до предмету закупівлі містять достатню інформацію про технічні характеристики системи очищення димових газів та фільтрувальні елементи цієї системи
Наявність у складі інсинератору системи очистки та нейтралізації газів чітко визначена Технічними умовами. Рішення щодо габаритних характеристик та продуктивності обладнання приймались на підставі аналізу достатності портових приймальних споруд
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Виконана замовником
Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
c811327a832f4ae38eaa63bb37428dfa
Ідентифікатор запиту:
UA-2016-12-05-000258-c.c3
Назва:
Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
1. Відсутність у тендерній документації вимог до наявності у берегового інсинератора, призначеного для утилізації твердих суднових забруднюючих речовин спалюванням систем зняття тепло та/або електроенергії є грубим порушенням ст. 351 Закону України «Про відходи» оскільки передбачає спалення відходів без отримання теплової та електричної енергії, а також п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та основні принципи закупівель, встановлені ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо принципу максимальної економії та ефективності.
2. Наявність у тендерній документації вимог до розташування берегового інсинератора, призначеного для утилізації твердих суднових забруднюючих речовин спалюванням у контейнері та задані габаритні розміри є необґрунтованим обмеженням до Постачальників, що є грубим порушенням вимог п. 2 ст. 6 Директиви 2000/76/ЄС «Про спалювання відходів» та наказу Мінприроди України від 27 червня 2006 року № 309 «Про затвердження нормативів гранично-допустимих викидів забруднюючих речовин зі стаціонарних джерел», а також ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та основних принципів закупівель, встановлених ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо принципу добросовісної конкуренції серед учасників та максимальної економії та ефективності.
3. Тендерна документація не містить уніфікованих вимог до предмета закупівлі, а вимоги, викладені у Тендерній документації відрізняються в різних додатках до Тендерної документації.
Таким чином Тендерна документація порушує не тільки ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а й основні принципи здійснення закупівель, визначені ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, принцип недискримінації учасників, принцип запобігання корупційним діям і зловживанням.
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу про порушення законодавства у сфері публічних закупівель до розгляду.
2. Зобов'язати Ізмаїльську філію державного підприємства "Адміністрація морських портів України" привести тендерну документацію на закупівлю товарів – Код ДК 016:2010 – 28.21.1 Печі та пічні пальники, частини до них за (за кодом CPV за ДК 021:201 42914000-6 Обладнання для переробки відходів) Береговий інсинератор (в контейнері), призначений для утилізації твердих суднових забруднюючих речовин спалюванням у відповідність із вимогами законодавства.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скан-копія платіжного доручення 29.12.2016 17:24
- Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 29.12.2016 17:24
- Лист № 340 від 15.12.2016 р., Лист № 21030410-16 від 19.12.2016 р., Лист № 345 від 20.12.2016 р., Лист № 21550410-16 від 26.12.2016 р. 29.12.2016 17:34
- рішення від 04.01.2017 № 35+лист Замовнику.PDF 04.01.2017 18:58
- лист Замовнику (оголошення № UA -2016-12-05-000258-c).PDF 12.01.2017 18:29
- інформація про резолютивну частину рішення від 23.01.2017 № 295.pdf 23.01.2017 18:52
- рішення від 23.01.2017 № 295.PDF 26.01.2017 19:00
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.12.2016 17:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.01.2017 19:01
Дата виконання рішення Замовником:
02.02.2017 13:13
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 23.01.2017 № 295-р/пк-пз, з метою усунення порушень, зазначених в мотивувальній частині цього рішення, тендерним комітетом Ізмаїльської філії державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (Адміністрація Ізмаїльського морського порту внесені відповідні зміни до тендерної документації на закупівлю товару Код ДК 016:2010 – 28.21.1 Печі та пічні пальники, частини до них за (за кодом CPV за ДК 021:201 42914000-6 Обладнання для переробки відходів) Береговий інсинератор (в контейнері), призначений для утилізації твердих суднових забруднюючих речовин спалюванням за процедурою відкритих торгів (оголошення про проведення № UA-2016-12-05-000258-с):
В технічних вимогах до предмету закупівлі Додаток3 до тендерної документації від 30.11.2016р. усунуто дискримінаційну вимогу щодо встановлених габаритів морського контейнеру 6м×2,4м×2,4м.
Внесено відповідні недискримінаційні зміни щодо габаритів контейнеру, в якому має бути розташоване інсинераторне обладнання. Розміри контейнеру зазначено у межах «до», про що зазначено в технічних вимогах до предмету закупівлі Додаток 3, а саме: «Модульна установка для знищення судових відходів (інсинератор береговий), розташована в металічному контейнері габаритним розмірами (зовнішні розміри) в межах (довжина L до 6,1 м; ширина В до 3,0 м; висота Н до 3,0 м (не враховуючи габарити труби)), що містить в своєму складі піч з камерою допалювання, систему очистки димових газів, паливні та електрокомунікації, вентиляцію, додатково укомплектована контейнерами для зберігання відходів і золи, із облаштуванням огорожею периметру з одними воротами. Виробнича продуктивність повинна становити не менше 150 кг/год.»