• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

09120000-6 Газове паливо (Природний газ)

КЕКВ 2274

Завершена

1 101 456.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 11 014.56 UAH
Період оскарження: 09.10.2020 16:36 - 24.10.2020 01:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги

Номер: 77d7347c09a14a3ea0f90df14ecbef88
Ідентифікатор запиту: UA-2020-10-09-005337-b.c1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику! Звертаємось до Вас з метою усунення дискримінаційних вимог тендерної документації процедури відкритих торгів UA-2020-10-09-005337-b. 1) Відповідно до п. 6 розділу 3 тендерної документації Замовника учасник має надати в складі своєї пропозиції сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги». Повідомляємо Замовника, що згідно чинного законодавства, яке регулює діяльність постачання газу, ліцензіати у відповідній галузі діяльності не повинні в обов’язковому порядку проходити сертифікацію згідно ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або сертифікацію згідно іншим аналогічним державним стандартам. Відповідно до п. 4 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником Вимога надати сертифікат відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства є дискримінаційною, тобто такою, що створює штучні обмеження для участі в закупівлі. Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Також наголошуємо, що посилання на відповідність до Третього енергетичного пакету щодо інтеграції суб’єктів у сфері постачання природного газу України до загальноєвропейських стандартів та загальноєвропейського ринку є дуже абстрактною. Даний пакет включає в себе наступні документи: - Директиву 2009/72/EC, стосовно загальних правил на внутрішньому ринку електроенергії, що замінює директиву 2003/54/EC; - Директиву 2009/73/EC, стосовно загальних правил на внутрішньому ринку газу, що замінює директиву 2003/55/EC; - Постанову (Регламент) (EC) № 714/2009, стосовно умов для доступу до електромереж для міжнародної торгівлі, що замінює Постанову (EC) № 1228/2003; - Постанову (Регламент) (EC) № 715/2009, стосовно умов для доступу до газових мереж для міжнародної торгівлі, що замінює Постанову (EC) № 1775/2005; - Постанову (Регламент) (EC) № 713/2009, затверджене Європейським Парламентом та Комісією 13 липня 2009 про заснування Агентства взаємодії Енергетичних Регуляторів. Дані законодавчі норми оприлюднено на сайті НКРЕКП за посиланням: ttps://www.nerc.gov.ua/?id=4730. У разі, якщо Замовник вважає цю вимогу коректною, просимо надати роз’яснення та конкретизувати, із посиланням на конкретний закон, його пункт або розділ, згідно з яким сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або інший сертифікат є обов’язковою умовою для ведення діяльності з постачання природного газу на території України. Наголошуємо, що до надання конкретних роз’яснень від Замовника згідно чинного законодавства у сфері публічних закупівель ця вимога має дискримінаційні ознаки і може бути оскаржена Антимонопольному комітеті. 2) Відповідно до вимог Додатку 3 учасник у складі пропозиції «Учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку щодо застосування Учасником заходів із захисту довкілля при виконанні умов Договору із постачання газу природного. Окрім цього, за вказаною довідкою учасники повинні надати опис планованих заходів захисту довкілля та навколишнього середовища, а також надати документ, що виданий спеціалізованим експертом, що має відповідну акредитацію у сфері контролю за дотриманням суб’єктами господарювання прородохоронного законодавства, в якому (в документі) засвідчено факт відповідності діяльності учасника закупівлі вимогам законодавства про захист довкілля». Ця вимога є дискримінаційною, оскільки відповідно до норм чинного законодавства ліцензіати Відповідно до п.1,3 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» вплив на довкілля – будь-які наслідки планованої діяльності для довкілля, в тому числі наслідки для безпечності життєдіяльності людей та їхнього здоров’я, флори, фауни, біорізноманіття, ґрунту, повітря, води, клімату, ландшафту, природних територій та об’єктів, історичних пам’яток та інших матеріальних об’єктів чи для сукупності цих факторів, а також наслідки для об’єктів культурної спадщини чи соціально-економічних умов, які є результатом зміни цих факторів. Планована діяльність – планована господарська діяльність, що включає будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення, розширення, перепрофілювання, ліквідацію (демонтаж) об’єктів, інше втручання в природне середовище; планована діяльність не включає реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, розширення, перепрофілювання об’єктів, інші втручання в природне середовище, які не справляють значного впливу на довкілля відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України. Згідно із ст. 2 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» оцінка впливу на довкілля – це процедура виявлення характеру, інтенсивності і ступеня небезпеки будь-якого виду планованої господарської діяльності на стан довкілля і здоров’я населення. Закон України «Про оцінку впливу на довкілля» передбачає перелік видів господарської діяльності, які в обов’язковому порядку мають провести оцінку впливу на довкілля та отримати висновок (ч. 2,3 ст. 3 цього Закону). Діяльність, пов’язана із постачанням природного газу з транспортуванням іншими газотранспортними організаціями не визначена серед видів планованої діяльності, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля. Таким чином, саме Законом підтверджується, що діяльність, пов’язана із постачанням природного газу не здійснює негативний вплив на навколишнє середовище. Поряд з цим, згідно із п. 7 ч. 2 ст. 22 та п. 4 ч. 2 ст. 38, п. 4 ч. 4 ст. 46 Закону України «Про ринок природного газу» саме оператор газотранспортної системи, оператор газорозподільної системи та оператор газосховищ зобов’язані вживати заходів до підвищення раціонального використання енергоресурсів та охорони довкілля під час здійснення господарської діяльності. Отже, у відповідно до норм чинного законодавства, ліцензіати з постачання природного газу не зобов’язані складати опис планованих заходів захисту довкілля та навколишнього середовища, та не зобов’язані проходити перевірки на відповідність вимогам екологічного законодавства або отримувати експертні висновки фахівців, що мають відповідну акредитацію у сфері контролю за дотриманням суб’єктами господарювання прородохоронного законодавства. Просимо Замовника надати обґрунтування щодо зазначеної вимоги у Додатку №3 тендерної документації. Наголошуємо, що до надання конкретних роз’яснень від Замовника згідно чинного законодавства у сфері публічних закупівель ця вимога має дискримінаційні ознаки і може бути оскаржена Антимонопольному комітеті.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Розглянувши Вашу Вимогу UA-2020-10-09-005337-b.c1, повідомляємо наступне: Відповідно до п.3 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон), у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Згідно п.6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» продукція, що пропонується учасниками, повинна відповідати діючим державним стандартам. А також на виконання вимог Третього енергетичного пакету щодо інтеграції суб’єктів у сфері постачання природного газу України до загальноєвропейських стандартів та загальноєвропейського ринку, учасники зобов’язані документально підтвердити у складі своєї тендерної пропозиції успішне проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання до участі у закупівлі. Ця вимога встановлена з метою додержання вимог Третього енергопакету (пакет законів щодо внутрішнього ринку газу та електроенергії в ЄС) щодо інтеграції суб’єктів у сфері постачання природного газу України до загальноєвропейських стандартів та загальноєвропейського ринку, та у зв’ язку з тим, що постачання товару, що є предметом закупівлі, залежить в тому числі від рівня кваліфікації персоналу учасника, точного планування його роботи, чіткого дотримання запланованих дій та технологій, постійного контролю та аналізу дій, відповідає обов’язковим вимогам нормативних документів. Відповідність діяльності учасника вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 гарантує, що всі процеси, що функціонують у Постачальника товару, перебувають під контролем керівництва компанії та керуються з метою постійного покращення діяльності. Наявність у учасника сертифікату на систему управління якістю свідчить про спроможність постачальника постачати товар у відповідності з вимогами діючої нормативної – правової документації, гарантує якість виконання Договору, укладеного за результатами закупівлі, спроможність учасника стабільно та безперервно забезпечити якість та безпечність постачання товару відповідно до предмету закупівлі протягом часу дії договору та не містить жодних дискримінаційних елементів. Крім того, отримати сертифікат якості може будь-яка організація, що працює у відповідності до вимог стандарту ISO 9001:2015. Враховуючи вищенаведене, повідомляємо, що тендерна документація не містить вимог щодо дискримінації учасників, відповідно до ст.5 та ч. 4 ст. 22 Закону. У вимозі не підтверджено неможливість виконати вищенаведену вимогу тендерної документації, а також не надано підтвердження, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси учасника, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення вимоги та внесення змін до тендерної документації
Статус вимоги: Відхилено