-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Встановлення та впровадження системи відеоспостереження в с. Дуліби Стрийського району Львівської області
Встановлення та впровадження системи відеоспостереження в с. Дуліби Стрийського району Львівської області
Завершена
874 195.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 742.00 UAH
мін. крок: 1% або 8 742.00 UAH
Період оскарження:
08.10.2020 14:04 - 20.10.2020 00:00
Вимога
Є відповідь
Дискваліфікація
Номер:
864189b7a1454211ac2f6948d6232d2a
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-10-08-001709-b.b1
Назва:
Дискваліфікація
Вимога:
Вимога про дискримінаційний підхід до кваліфікації учасників та порушення положень Закону України «Про публічні закупівлі».
1. 30 жовтня 2020 ТОВ ”ВФ ”Львів-Телеком” взяло участь у торгах на закупівлю “Встановлення та впровадження системи відеоспостереження в с. Дуліби Стрийського району Львівської області”, ідентифікатор закупівлі UA-2020-10-08-001709-b, за результатами аукціону та кваліфікації першого учасника поступило на кваліфікацію.
Замовник керуючись ст. 26 Законом України «Про публічні закупівлі» після вивчення нашої пропозиції розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
До невідповідностей Замовник відніс та зобов’язав надати надати інформацію на працівників про спеціальне навчання та перевірку знань з питань охорони праці відповідно до вимог Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці та Переліку робіт з підвищеною небезпекою, у т.ч. охорони праці під час виконання робіт на висоті; інформацію про проходження працівниками обов’язкових медичних оглядів відповідно до вимог Положення про медичний огляд працівників певних категорій тощо, а також надати на працівників, яких планує залучити учасник до надання послуг, посвідчення з безпечної експлуатації електроустановок напругою до 1000В.
Також у вимозі про усунення невідповідностей Замовник зазначив, що наше товариство не подало гарантійного листа про дотримання у своїй господарській діяльності санкційного законодавства.
Не можемо погодитись з діями Замовника і тому надаємо цю вимогу, яка також має роз’яснювальних характер.
А) Щодо кваліфікаційних вимог:
Відповідно до Додатку №1 ТД (кваліфікаційні критерії) учасник повинен у складі пропозиції подати “2.1. Довідка в довільній формі про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, для надання послуг та виконання умов договору.
2.2. Для підтвердження інформації, вказаної відповідно до п.2.1. учасник надає копії розпорядчого (розпорядчих) документа (документів) про призначення на посаду працівників учасника та/або копії документів/копії витягів з документів, що підтверджують наявність трудових відносин таких працівників з учасником”.
Зважаючи на вище наведену інформацію повідомляємо, що ТД не передбачала надання документів на працівників про спеціальне навчання та перевірку знань з питань охорони праці відповідно до вимог Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці та Переліку робіт з підвищеною небезпекою, у т.ч. охорони праці під час виконання робіт на висоті; інформацію про проходження працівниками обов’язкових медичних оглядів відповідно до вимог Положення про медичний огляд працівників певних категорій тощо, а також надати на працівників, яких планує залучити учасник до надання послуг, посвідчення з безпечної експлуатації електроустановок напругою до 1000В, що є грубим порушенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Однак нами Ваша вимога була виконана у строк, що не перевищує 24 години з моменту виставлення вимоги.
Б) Щодо відхилення з підстав порушення ч. 2 ст. 44 ЗУ «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю».
У складі ТД Замовник не вимагав надання рішень, протоколів Засновників чи учасників товариства щодо надання згоди на вчинення значних правочинів. Даний документ товариство не повинно було надавати, а отже безпідставно посилатися на дану підставу, так як це є протиправним відповідно до умов ТД та Закону України «Про публічні закупівлі» його принципи.
В) Щодо загального порушення при відхиленні нашої пропозиції
Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету Замовника від 05.11.2020 року наша пропозиція була відхилена з підстав не підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Звертаємо Вашу увагу, що дана підстава підпадає під виправлення протягом 24 годин з моменту виставлення Замовником вимоги про усунення.
Відповідно до ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Таким чином, Замовник повинен був надати нам право виправити документи, що підтверджують право підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю, однак знехтував положеннями Законодавства та пішов на грубе порушення, що призводить до відміни торгів.
2. Відповідно до ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відміняє тендер у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Просимо Вас надати нам обргунтоване пояснення, щодо вищенавендених порушень строком до 12.11.2020 року 17 год. 00 хв, дане прохання пояснюється тим, що оскарження нашої дискваліфікації закінчується 16.11.2020 00:00, що припадає на вихідні дні і унеможливлює подачу скарги.
З огляду на все вищенаведене, ми як учасники права яких грубо порушені змушені відстоювати свої права, у разі ігнорування вищенаведених фактів порушення Замовником і не надання відповіді та скасування процедури закупівлі до 12.11.2020 року 17 год. 00 хв ми будемо змушені звернутись зі скаргою в Антимонопольний Комітет України за захистом своїх прав та охоронюваних законом інтересів. Скарга буде подана 13.11.2020 року.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.11.2020 19:25
Вирішення:
ТОВ «ВФ «Львів-Телеком»
79053, вул. Володимира Великого, 18/609
м. Львів, Україна
Тендерним комітетом Дулібської сільської ради розглянуто Вашу вимогу (скаргу) від 11.11.2020року щодо відхилення Вашої пропозиції, яка подана для участі у відкритих торгах на встановлення та впровадження системи відеоспостереження в с. Дуліби Стрийського району Львівської області (ідентифікатор закупівлі UA-2020-10-08-001709-b).
За результатами розгляду повідомляємо наступне:
1. Щодо законності надіслання повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей:
Розглядом тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВФ «Львів-Телеком» (код ЄДРПОУ 31803912), яка була визначена електронною системою закупівель наступною найбільш економічно вигідною та відповідно до переліку кваліфікаційних критеріїв до учасників і переліку документів, що мають бути надані для підтвердження кваліфікації, тендерним комітетом встановлено ряд недоліків (невідповідностей) в інформації та документах.
Тому, керуючись ч.16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» 02.11.2020року на адресу ТОВ «ВФ «Львів-Телеком», надіслано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, зокрема було наголошено на тому, що учасником у складі своєї тендерної пропозиції по даній закупівлі не подано листа-гарантії про дотримання у своїй господарській діяльності санаційного законодавства, а також на підтвердження кваліфікаційним критеріям просилось надати інформацію щодо спеціального навчання та перевірки знань працівників з питань охорони праці відповідно до вимог Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці та Переліку робіт з підвищеною небезпекою, у т.ч. охорони праці під час виконання робіт на висоті.
Зазначаємо, що згідно п.1.3 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці та Переліку робіт з підвищеною небезпекою, що затверджено Наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005року, вимоги Типового положення є обов’язковими для виконання усіма суб’єктами господарювання незалежно від форми власності та видів діяльності. А відповідно ст. 18 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 № 2694-XII, працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії. Працівники, зайняті на роботах з підвищеною небезпекою або там, де є потреба у професійному доборі, повинні щороку проходити за рахунок роботодавця спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці. Перелік робіт з підвищеною небезпекою затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці. До таких зокрема відносяться: роботи в охоронних зонах ліній електропередач; роботи на кабельних лініях і діючих електроустановках; роботи в зонах дії струму високої частоти, іонізуючого випромінювання, електростатичного та електромагнітного полів, а також роботи із застосуванням лазерів, дозиметрів; роботи на повітряних лініях зв’язку, які перетинають лінії електропередач, контактні проводи; монтаж, ремонт і профілактичне обслуговування засобів охоронної сигналізації, тощо.
Крім того, Замовником просилось на підтвердження кваліфікаційних критеріїв надати інформацію про проходження працівниками ТОВ «ВФ «Львів-Телеком» обов’язкових медичних оглядів відповідно до вимог Положення про медичний огляд працівників певних категорій. Дана вимога також прямо передбачена ст. 17 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 № 2694-XII, за якою роботодавець зобов’язаний за свої кошти забезпечити фінансування та організувати проведення попереднього (під час прийняття на роботу) і періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, щорічного обов’язкового медичного огляду осіб віком до 21 року.
Оскільки впровадження системи відеоспостереження в с. Дуліби Стрийського району Львівської області згідно проекту, зокрема встановлення кабелів, передбачено облаштовувати на електричних опорах, Замовником було поставлено умову про надання копій посвідчень з безпечної експлуатації електроустановок напругою до 1000В, оскільки для нас має значення, що працівники Учасника мають чітке уявлення про небезпеку, пов’язану з роботою на електричних опорах, а, отже, вміють організувати безпечні умови під час роботи як для себе так і для інших працюючих поруч, знають Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів, що затверджені Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 09.01.1998року №4.
Таким чином, хоч і у тендерній документації прямо не вказано на наданні вищевказаних документів, однак виходячи із змісту вимог Закону України «Про охорону праці», а також інших законодавчих актів, Учасник закупівлі на підтвердження кваліфікації своїх працівників в обов’язковому порядку повинен був знати це, надавши інформацію про їхні знання та досвід, що необхідні для надання послуг та виконання умов договору без жодних нагадувань та вимог, оскільки це прямо передбачено законодавством України.
Виходячи з наведеного, дані вимоги Замовника хоч і були виконані Учасником вчасно, є законними та жодним чином не порушують Закон України «Про публічні закупівлі».
2. Щодо правомочності на укладення договору про закупівлю та підписання пропозиції.
Згідно підпунктів 1 та 2 пункту 6.4. «Істотні умови, що обов’язково включаються до договору про закупівлю» Розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» Тендерної документації Замовника: договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про публічні закупівлі».
Також відповідно підпункту 1.1. пункту 1 «Правомочність на укладення договору про закупівлю та підписання пропозиції» параграфу 3 «Інші документи» додатку №1 до Тендерної документації Замовника, Учасник (ТОВ «ВФ «Львів-Телеком») у складі тендерної пропозиції, повинен був надати документи для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника, зокрема: cкановану з оригіналу копію документу, що підтверджує повноваження особи, яка підписує тендерну пропозицію та уповноважена на підписання договору про закупівлю (виписка з протоколу засновників або сканована з оригіналу та/або копія протоколу засновників та/або наказ про призначення та/або довіреність або доручення та/або інший документ, що підтверджує повноваження посадової особи учасника на підписання документів. Учасник надає один з документів відповідно до організаційно - правової власності суб’єкта господарювання.
За організаційно - правовою формою господарювання Учасник торгів є Товариством з обмеженою відповідальністю, яке повинно здійснювати свою діяльність у відповідності з Конституцією України, Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, Законом України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю», Статуту товариства, а також іншого законодавства.
Згідно ст. 65 Господарського кодексу України, управління підприємством здійснюється відповідно до його установчих документів на основі поєднання прав власника щодо господарського використання свого майна і участі в управлінні трудового колективу.
Власник здійснює свої права щодо управління підприємством безпосередньо або через уповноважені ним органи відповідно до статуту підприємства чи інших установчих документів.
Для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) безпосередньо або через уповноважені органи чи наглядова рада такого підприємства (у разі її утворення) призначає (обирає) керівника підприємства, який є підзвітним власнику, його уповноваженому органу чи наглядовій раді.
Згідно п. 4.1., п.4.2. розділу 4 Статуту ТОВ «ВФ «Львів-Телеком», вищим органом управління товариства є Загальні збори учасників. Загальні збори учасників Товариства мають приймати рішення з усіх питань діяльності Товариства, здійснюють загальне керівництво діяльністю Товариства.
Згідно п.п. 4.6.7 п. 4.6. розділу 4 Статуту ТОВ «ВФ «Львів-Телеком» до виключної компетенції Загальних зборів учасників належить: обрання одноосібного виконавчого органу Товариства.
Згідно п. 5.1 та п.5.2. розділу 5 Статуту ТОВ «ВФ «Львів-Телеком» виконавчим органом Товариства є Директор, який здійснює управління поточною діяльністю Товариства. Директор призначається Загальними зборами учасників Товариства.
Згідно протоколу Установчих зборів учасників ТОВ «ВФ «Львів-Телеком» від 04.12.2001року №1, директором вищевказаного товариства, призначено Перуту Теодозія Йосиповича.
Згідно наказу директора ТОВ «ВФ «Львів-Телеком» від 06.06.2008року №46 «Про зміну керівництва», на посаду директора вищевказаного Товариства без рішення Загальних зборів учасників та не зазначаючи підставу щодо видання такого наказу Перутою Т.Й., одноосібно директором вищевказаного ТОВ, призначено Ковпака Євгена Костянтиновича, що є порушенням Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях.
Також наказ від 06.06.2008року №46 «Про зміну керівництва», виданий з порушенням норм ст. 65 ГК України, вимог п. 4.1., п.4.2, п.п. 4.6.7 п. 4.6. розділу 4, п. 5.1 та п.5.2. розділу 5 Статуту ТОВ «ВФ «Львів-Телеком», правил організації діловодства.
З наведеного вбачається те, що Ковпак Є.К., призначений 06.08.2008року на посаду директора Товариства з порушенням визначеного законом та Статуту порядку, обіймає цю посаду по даний час і вчиняє від його імені дії.
Згідно ч.1, ч.3 ст. 92 ЦК України, юридична особа набуває цивільних прав та обов’язків і здійснює їх через свої органи, які діють відповідно до установчих документів та закону. Порядок створення органів юридичної особи встановлюється установчими документами та законом. Орган або особа, яка відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступає від її імені, зобов’язана діяти в інтересах юридичної особи, добросовісно і розумно та не перевищувати своїх повноважень. Однак, як вино з представлених ТОВ «ВФ «Львів-Телеком» документів, Ковпак Є.К. набув своїх повноважень не у відповідності до установчих документів та законодавства України, що може бути кримінально-караним діянням, якщо це призведе до збитків товариству.
Частиною другою статті 207 ЦК України передбачено, що правочин, який вчиняє юридична особа, підписується особами, уповноваженими на це її установчими документами, довіреністю, законом або іншими актами цивільного законодавства, та скріплюється печаткою.
Виходячи з наведеного та аналізу поданих Учасником документів, на думку Замовника, Ковпак Є.К. не мав права підписувати тендерну пропозицію на участь у торгах по встановленню та впровадженню системи відеоспостереження в с. Дуліби Стрийського району Львівської області, оскільки не мав на те законних прав та повноважень, через порушення процедури призначення на посаду. Згідно Цивільного та Господарського законодавства України, у тому випадку коли особа не маючи відповідних повноважень на підписання тендерних пропозиції чи господарського договору, підписала такі, це тягне за собою визнання таких дій чи договору недійсними.
На підтвердження того можна навести норму ч.3 ст. 215 ЦК України, за якою: якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).
Вказана правова позиція знайшла своє підтвердження в Постанові Верховного Суду України від 13.09.2017року, справа № 3-666гс17.
3. Щодо відхилення з підстав порушення ч. 2 ст. 44 ЗУ «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю».
17.06.2018року набрав чинності Закон України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю», який встановив нові вимоги до діяльності товариств і вимоги до їх статутних документів. Крім вищезазначеного, Законом введено нове поняття – значний правочин. Значним правочином відповідно до Закону є правочин, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності (ч.2 ст. 44 Закону). Дозвіл на укладення значного правочину надають виключно загальні збори учасників. Зазначимо, що товариством потрібно оформляти такі згоди під кожен значний правочин окремо.
У зв’язку з вищенаведеним та для уникнення судових процесів учасник (ТОВ «ВФ «Львів-Телеком»), у складі пропозиції повинен був надати відповідні рішення про наявність повноважень у керівника, а також рішення загальних зборів учасників, яким надається дозвіл керівнику на укладення значного правочину, оскільки вартість чистих активів товариства згідно представленого звіту становить 1402,6тис.грн., а початкова заявка з якою товариство виходило на торги 788тис.грн., що перевищує 50 % вартості чистих активів товариства, станом на кінець 2019 року.
Існує думка, що відповідні документи має подавати переможець під час укладення договору, але тендерний комітет Дулібської сільської ради вважає, що подання підтвердних документів у складі пропозиції є більш правильним, адже Замовник ще в момент кваліфікації зможе встановити наявність повноважень у керівника.
Таким чином, перед поданням пропозиції ТОВ «ВФ «Львів-Телеком», необхідно було перевіряти, чи не буде це значним правочином для них та вирішити це питання у встановленому законом порядку.
4. Щодо розміщення повторного повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
У відповідності до ч.9 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», після оцінки тендерних пропозицій, замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною та виявляє невідповідність в тендерній пропозиції.
Учасник може усунути невідповідності в інформації та/або документах: що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
02.11.2020року Замовником в електронній системі закупівель розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, на що 03.11.2020року отримано відповідь.
Згідно ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції.
Тому, єдиним виходом для ТОВ «ВФ «Львів-Телеком» є рекомендація про приведення своїх внутрішніх (кадрових) документів у відповідність із вимогами Статуту товариства та чинного законодавства України.
Приймаючи до уваги вищевикладене, вважаємо, що вимога (скарга) ТОВ «ВФ «Львів-Телеком» щодо неправомірної дискваліфікації при проведенні відкритих торгів зі встановлення та впровадження системи відеоспостереження в с. Дуліби Стрийського району Львівської області (ідентифікатор закупівлі UA-2020-10-08-001709-b) є безпідставною, належним чином необґрунтованою, а тому задоволенню не підлягає.
Відповідно до ч.3 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідь на вимогу Учасника, Замовник зобов’язаний надати не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.
Тендерний комітет
Дулібської сільської ради
Статус вимоги:
Не задоволено