• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Страхові послуги (медичне страхування працівників)

Завершена

600 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
Період оскарження: 08.10.2020 12:19 - 22.10.2020 01:00
Вимога
Є відповідь

про надання інформації щодо причин невідповідності пропозиції учасника умовам тендерної документації (на підставі частини третьої ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі»)

Номер: 68267f4e10b647a59e9913fa158237b1
Ідентифікатор запиту: UA-2020-10-08-001227-b.c2
Назва: про надання інформації щодо причин невідповідності пропозиції учасника умовам тендерної документації (на підставі частини третьої ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Вимога:
ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «СТРАХОВА КОМПАНІЯ «ІНТЕРЕКСПРЕС» (далі – ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» або Учасник) у зв’язку з участю у торгах на закупівлю: Страхові послуги (медичне страхування працівників) згідно з технічними та іншими вимогами ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» (далі – Замовник) було надано тендерну пропозицію, в тому числі документи для підтвердження відповідності пропозиції Учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам Замовника. 29 жовтня 2020 року Замовником було повідомлено Учасника про відхилення його тендерної пропозиції (Протокол від 29.10.2020р. №3-23/411) на підставі абзацу третього пункту 1 частини першої ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) у зв’язку з тим, що Учасник не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої ст. 22 Закону вимогам до учасників відповідно до законодавства, а саме: - відсутня довідка про наявність відповідного програмного забезпечення – системи персоніфікованого обліку договорів, що є порушенням п. 13 Додатку 2 тендерної документації; - надана учасником довідка про створення страхових резервів, достатніх для майбутніх виплат страхових сум і відшкодувань містить наступну інформацію і таблицю, де відсутня вказівка про розмір та валюту, як наприклад: грн. або тис. грн. ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» не погоджується з вищевказаним рішенням Замовника, вважає його помилковим та необґрунтованим з таких підстав: На виконання пункту 13 Додатку 2 тендерної документації ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» була надана довідка у довільній формі від 23.10.2020р. №1060/10. На виконання пункту 10 Додатку 2 тендерної пропозиції на підтвердження платоспроможності Учасника ним була надана довідка про створення страхових резервів, достатніх для майбутніх виплат страхових сум і страхових резервів станом на 30.09.2020р., у якій було допущено формальну механічну помилку, а саме не зазначено (тис. грн). Проте, вважаємо, що ця технічна помилка, не впливає на зміст пропозиції Учасника та кваліфікаційні критерії та вимоги Замовника, оскільки Учасником одночасно були надані інші довідки на підтвердження його платоспроможності, а саме: довідка про перевищення фактичного запасу платоспроможності страховика над розрахунковим нормативним запасом платоспроможності станом на 30.09.2020р., та довідка про наявність сплаченого статутного фонду та наявності гарантійного фонду страховика станом на 30.09.2020р. у яких показники платоспроможності визначені у тис. грн., і які підтверджують величини сформованих страхових резервів ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» саме у тис. грн. Звертаємо увагу, що частина шістнадцята статті 29 Закону встановлює, що під час розгляду та оцінки тендерних пропозицій, якщо замовником виявлено невідповідності в інформації та/або документах, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, що подані учасником в тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк не менш, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовником відповідне повідомлення щодо усунення невідповідностей в документах Учасника розміщено не було, у зв’язку з чим Учасник був позбавлений можливості своєчасно усунути невідповідності у документації, спричинені технічними помилками. Зазначаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив пропозицію ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес», адже наша пропозиція повністю відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами, а неправомірне відхилення Замовником пропозиції ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» призвело до порушенням прав Учасника на визнання його переможцем процедури закупівлі, Також наголошуємо, що вищевказані дії Замовника призвели до порушення принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, стосовно недискримінації учасників, а також об’єктивного та неупередженого визнання переможця процедури закупівлі. На підставі викладеного, ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» вважає недостатньою аргументацію Замовника, зазначену у повідомленні та Протоколі від 29.10.2020р. №3-23/411, у зв’язку з чим на підставі частини третьої статті 31 Закону звертаємося до Замовника з вимогою надати додаткову інформацію щодо причин невідповідності пропозиції Учасника умовам тендерної документації з врахуванням аргументів, викладених у цьому листі.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учаснику надаємо відповідь на вимогу: 1.Стосовно надання ПРАТ «Страхова компанія «ІНТЕРЕКСПРЕС» у складі тендерної пропозиції довідки в довільній формі від 23.10.2020 №1060/10 повідомляємо наступне. В наданій Вами довідці відсутня інформація про наявність саме програмного забезпечення - системи персоніфікованого обліку договорів, як того вимагала тендерна документація (п.13 Додатку 2). Відповідно до ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» в тендерній документації на закупівлю Страхових послуг (медичне страхування працівників) встановив один кваліфікаційний критерій, а саме: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Якби ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» встановив ще один критерій щодо «наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», то він би вимагав в підтвердження даного критерію документи, які б підтверджували наявність в Учасника і обладнання, і матеріально-технічної бази, і технологій, все в комплексі. Натомість ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» п.13 Додатку 2 тендерної документації вимагав надання Учасником лише довідку в довільній формі про наявність в Учасника саме програмного забезпечення - системи персоніфікованого обліку договорів, яке не є обладнанням. Оскільки до подання тендерних пропозицій Учасниками не оскаржувались вимоги тендерної документації, тому Учасникам були відомі та зрозумілі всі вимоги тендерної документації. Тому вимоги частини 16 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі» на даний випадок не поширюються, а отже Замовник не зобов'язаний був розміщувати повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах. 2. Стосовно надання ПРАТ «Страхова компанія «ІНТЕРЕКСПРЕС» довідки про створення страхових резерів, достатніх для майбутніх виплат страхових сум і страхових відшкодувань повідомляємо наступне. Наявність створених страхових резерів, достатніх для майбутніх виплат страхових сум і страхових відшкодувань, є обов'язковою умовою забезпечення платоспроможності страховиків, що передбачена ст.30 Закону України «Про страхування». У Вашій довідці про створення страхових резервів, достатніх для майбутніх виплат страхових сум і страхових відшкодувань №1060/12 від 23.10.2020р., відсутня вказівка про розмір та валюту, як наприклад слова: «гривень або тисяч гривень». Ваша довідка не підтверджує створення страхових резервів, достатніх для майбутніх виплат страхових сум і страхових відшкодувань і вважається ненаданою Учасником, що є порушенням п.10 Додатку 2 тендерної документації. Наказ Мінекономіки «Про затвердження Переліку формальних помилок» від 15.04.2020р. №710 містить вичерпний перелік формальних помилок, де відсутня така формальна помилка як пропуск слів. На підставі вищевикладеного, повідомляємо, що Замовником не було допущено порушень, викладених у Вашій скарзі, а рішення Замовника відповідають вимогам чинного законодавства.
Статус вимоги: Не задоволено
Вимога
Вирішена

усунути дискримінаційні умови

Номер: 925d4cff97b147dea0fdbe6fd6376650
Ідентифікатор запиту: UA-2020-10-08-001227-b.b1
Назва: усунути дискримінаційні умови
Вимога:
Відповідно до п. 10 та п. 11 Додатку 2 до тендерної документації для Страховика-учасника процедури закупівлі встановлені дискримінаційні вимоги, а саме: – наявність сплаченого статутного капіталу в повному обсязі відповідно до вимог чинного законодавства України. При цьому зареєстрований капітал повинен становити не менше 100 000 000 грн. (ста мільйонів гривень). Спосіб підтвердження: оригінал або копія Балансу (Звіт про фінансовий стан)за останній звітний період), Форма № 1; - довідка в довільній формі за підписом уповноваженої особи Учасника про нерозподілений прибуток (непокритий збиток) за 12 місяців 2018 та 2019 роки (визначається за кодом рядка 1420 Форми №1), який має бути позитивним; - активи Балансу за останній звітний період не менше 100 000 000,00 грн. (сто мільйонів) гривень. А також, визначено надати оригінал або копія діючого свідоцтва (сертифікату) про присвоєння Учаснику рейтингу фінансової надійності (стійкості), виданого національним рейтинговим агентством, уповноваженим Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, із наданням копії свідоцтва рейтингового агентства про включення його до Державного реєстру уповноважених рейтингових агентств із зазначенням рейтингу Учасника не нижче uaАА (за національною рейтинговою шкалою). Вважаємо вказані вище критерії такими, що: - не мають ніякого відношення до платоспроможності та надійності учасника процедури закупівлі (Страховика), його досвіду, та відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно. - є дискримінаційними, такими, що значно обмежують коло потенційних учасників, які могли б взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі, що в свою чергу не призведе до максимальної економії та ефективності використання коштів, свідчить про наперед упереджену оцінку тендерних пропозицій учасників (тобто суперечить принципам публічних закупівель). - не передбачені жодним нормативно-правовим актом. Так, відповідно до ч. 1 ст. 984 Цивільного кодексу України, вимоги, яким повинен відповідати страховик, встановлюються законом. Статтею 30 Закону України «Про страхування» встановлено умови забезпечення платоспроможності страховиків. Так ст. 30 визначає, що Страховики зобов’язані дотримуватися таких умов забезпечення платоспроможності: наявності сплаченого статутного фонду для страховиків-резидентів або гарантійного депозиту для філій страховиків-нерезидентів та наявності гарантійного фонду страховика; створення страхових резервів, достатніх для майбутніх виплат страхових сум і страхових відшкодувань; перевищення фактичного запасу платоспроможності страховика над розрахунковим нормативним запасом платоспроможності. Мінімальний розмір статутного фонду (гарантійного депозиту) страховика, який займається видами страхування іншими, ніж страхування життя, встановлюється у сумі, еквівалентній 1 млн євро. Страховики відповідно до обсягів страхової діяльності зобов’язані підтримувати належний рівень фактичного запасу платоспроможності (нетто-активів). Частина 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципами на яких здійснюються публічні закупівлі є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно ст. 31 Господарського кодексу України - дискримінація суб'єктів господарювання не допускається. Враховуючи викладене, просимо Замовника усунути наведені вище дискримінаційні умови, шляхом видалення п. 10 та п. 11 Додатку 2 з тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Вдячні за слушне зауваження, найближчим часом до тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Статус вимоги: Задоволено