• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, «Будівельні роботи із завершення капітального ремонту підлоги актового залу Центру позашкільної роботи по вул. М.Грушевського, 7/2, в місті Жмеринка Вінницької області після коригування проектно-кошторисної документації»

Роботу виконувати згідно затвердженої кошторисної документації та вимог що звичайно ставляться до даного виду будівельних робіт

Торги не відбулися

1 091 622.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 458.11 UAH
Період оскарження: 08.10.2020 10:49 - 15.10.2020 10:54
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо не правомірного відхилення пропозиції учасника

Номер: 023ba13c11764904885ef5c6a21ce2f2
Ідентифікатор запиту: UA-2020-10-08-000699-b.a4
Назва: Щодо не правомірного відхилення пропозиції учасника
Вимога:
28.10.2020 року уповноваженою особою Управління житлово - комунального господарства Жмеринської міської ради Вінницької області за результатами розгляду тендерних пропозиції учасників в процедурі закупівлі ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, «Будівельні роботи із завершення капітального ремонту підлоги актового залу Центру позашкільної роботи по вул. М. Грушевського, 7/2, в місті Жмеринка Вінницької області після коригування проектно-кошторисної документації», за кодом 45453000 - 7, відповідно до національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (капітальний ремонт і реставрація) (UA-2020-10-08-000699-b ). прийнято рішення про Відхилення пропозиції учасника спрощеної закупівлі за предметом закупівлі, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45453000-7, (капітальний ремонт і реставрація), «ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, «Будівельні роботи із завершення капітального ремонту підлоги актового залу Центру позашкільної роботи по вул. М. Грушевського, 7/2, в місті Жмеринка Вінницької області після коригування проектно-кошторисної документації», ТОВ «Тріумф -СП» з таких підстав: 1. Учасник закупівлі не виконав вимог Додатку 1 надавши копії посвідчень лише на двох працівників про перевірку знань з питань охорони праці. Вважаємо, що вказаний протокол прийнятий з порушенням норм матеріального і процесуального права, а саме рішення необ’єктивне, необґрунтоване і упереджене, та таке що підлягає скасуванню з наступних підстав. 1. Щодо порушення норм матеріального права Відповідно до вимог Додатку 1, тендерної документації Замовника 1. На підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, Учасники надають: 2. довідку довільної форми про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та які будуть залучені до виконання робіт, що є предметом закупівлі. До довідки включається інформація про кваліфікацію, досвід керівника та працівників робочих професій зі зазначенням посади, досвіду роботи в цілому (років). До довідки додаються: - копії документів, що підтверджують підготовку з питань охорони праці та техніки безпеки працівників (копії посвідчень про перевірку знань з питань охорони праці). Серед працівників вказаних в довідці обов’язкова наявність працівника який пройшов навчання з: - під час виконання робіт на висоті; - під час роботи з інструментом та пристроями; - охорона праці та промислова безпека у будівництві. На виконання вищевказаної вимоги тендерної документації, Учасник ТОВ «Тріумф-СП» завантаж в систему закупівлі файли «Довідка про штат працівників.pdf» та «посвідчення.pdf»/ Файл «Довідка про штат працівників.pdf» містить в собі інформацію табличної форми: № Прізвище, ім'я, по-батькові працівника Посада (робоча професія) Освіта Кваліфікація, категорія Досвід роботи в цілому, загальний стаж роботи Проходження навчання з питань охорони праці Варто зауважити, що в остання стовпчик цієї таблиці містить інформацію про проходження навчання з питань охорони праці ВСІМА працівниками товариства. Файл «посвідчення.pdf» містить посвідчення двох працівників Петуховського Сергія Володимировича, та Рахнянського Сергія Андрійовича, відповідно до яких Петуховський С.В. пройшов навчання з: - під час виконання робіт на висоті; - під час роботи з інструментом та пристроями; - охорона праці та промислова безпека у будівництві. Водночас із суті і логічного змісту виразу вимоги Тендерної документації «копії документів, що підтверджують підготовку з питань охорони праці та техніки безпеки працівників», Тендерною документацією Замовника не вимагалось «копії документів, що підтверджують підготовку з питань охорони праці та техніки безпеки ВСІХ працівників», або «копії документів, що підтверджують підготовку з питань охорони праці та техніки безпеки працівників ЗАЛУЧЕНИХ ДО ВИКОНАННЯ РОБІТ ЗАЗНАЧЕНИХ У ЗАКУПІВЛІ». Іншими словами, Замовником НЕ ВИМАГАЛОСЬ копії документів, що підтверджують підготовку з питань охорони праці та техніки безпеки ВСІХ працівників Учасника. Більше того, Замовник в подальшому конкретизував вимогу декілька разів, а саме копії документів, що підтверджують підготовку з питань охорони праці та техніки безпеки працівників (копії посвідчень про перевірку знань з питань охорони праці). Отже замовником вимагались ТІЛЬКИ копії посвідчень про перевірку знань з питань охорони праці, а не копії посвідчень про перевірку знань з питань охорони праці тощо, що розширює перелік документів які мають подаватись Учасниками. А в подальшому конкретизував вимогу більше: Серед працівників вказаних в довідці обов’язкова наявність працівника який пройшов навчання з: - під час виконання робіт на висоті; - під час роботи з інструментом та пристроями; - охорона праці та промислова безпека у будівництві. Тобто Замовник вимагає від учасника ОДНОГО працівника, який має пройти навчання з виконання робіт на висоті; з інструментом та пристроями; з охорони праці та промислової безпеки у будівництві. Законодавство про охорону праці (зокрема Наказ Державного комітету України з нагляду за охороною праці № 255 від 15.11.2004 «Про затвердження Типового положення про службу охорони праці», передбачає, що:  Навчання та перевірка знань з питань охорони праці працівників служби охорони праці проводяться в установленому законодавством порядку під час прийняття на роботу та періодично один раз на три роки (п. 1.6. Типового положення )  Функції служби охорони праці це  Проведення з працівниками вступного інструктажу з питань охорони праці (п. 3.5. Типового положення) Участь у організації навчання з питань охорони праці, роботі комісії з перевірки знань з питань охорони праці (п. 3.12. Типового положення) В свою чергу види та порядок проведення інструктажів з охорони праці визначені Типовим положенням про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженим наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці № 15 від 26.01.2005 р. (далі - Типове положення). Зокрема Працівники, під час прийняття на роботу та періодично, повинні проходити на підприємстві інструктажі з питань охорони праці, надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків, а також з правил поведінки та дій при виникненні аварійних ситуацій, пожеж і стихійних лих. За характером і часом проведення інструктажі з питань охорони праці поділяються на вступний, первинний, повторний, позаплановий та цільовий (не будемо наводити визначення кожного). Отже інструктаж, який за своєю суттю є навчанням, фактично проводиться кожен трудовий день, коли працівник приступає до свого робочого місця чи до виконання певної роботи. Більш того, Наказ Державного комітету України з нагляду за охороною праці № 15 від 26.01.2005 р. передбачає проведення навчання і перевірку знань з питань охорони праці, як спеціалізованими навчальними закладами, так і власне самим роботодавцем (адміністрацією підприємства, у т.ч. із залученням працівників служби охорони праці). Внутрішнє навчання проводить роботодавець свої працівників, результат якого оформлюється внутрішніми документами роботодавця – протоколом засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці. Працівники Учасника ТОВ «Тріумф-СП» пройшли таку перевірку знань з питань охорони праці, більш того, працівники можливого субпідрядника Учасника ТОВ «Тріумф-СП» - КП «Вінницький обласний молодіжний центр праці» також пройшли таку перевірку знань з питань охорони праці. Однак Замовником в тендерній документації не вимагались надання таких протоколів. Крім того, як вище було описано за наявності щоденного проходження інструктажів з охорони праці, взагалі втрачає сенс вимога тендерної документації Замовника як надання копії документів, що підтверджують підготовку з питань охорони праці та техніки безпеки працівників, з подальшими її конкретизуванням чи уточненням. А тому така вимога є дискримінаційною. Стаття 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає Замовником встановлення одного із критерію, як наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Відповідно до визначення (режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/term/12137), «кваліфікація» це  визнана уповноваженим суб’єктом та засвідчена відповідним документом стандартизована сукупність здобутих особою компетентностей (результатів навчання) (відповідно до Закону України «Про освіту»);  офіційний результат оцінювання і визнання, який отримано, коли уповноважений компетентний орган встановив, що особа досягла компетентностей (результатів навчання) за заданими стандартами) передбачає для працівників підприємств перевірку знань (Постанова КМУ № 1341 від 23.11.2011 «Про затвердження Національної рамки кваліфікацій»;  здатність виконувати завдання та обов'язки відповідної роботи (Наказ Державний комітет України з питань технічного регулювання та споживчої політики № 327 від 28.07.2010 Національний класифікатор України, Класифікатор професій ДК 003:2010). Отже кваліфікація у вищенаведених сенсах, це здатність виконувати ту чи іншу роботу за результатами професійного навчання. При цьому у навчанні за професією (здобутті кваліфікації), особи проходять розділи навчальних дисциплін з охорони праці та її організації. На підставі вищевикладеного, підготовку з питань охорони праці та техніки безпеки працівників не є кваліфікаційним критерієм в сенсі ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», а є обов’язком вимогою, передбаченою ст. 29 КЗпП України, відповідно до якої обов'язок власника або уповноваженого ним органу: 1) роз'яснити працівникові його права і обов'язки та проінформувати під розписку про умови праці, наявність на робочому місці, де він буде працювати, небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто, та можливі наслідки їх впливу на здоров'я, його права на пільги і компенсації за роботу в таких умовах відповідно до чинного законодавства і колективного договору; 2) ознайомити працівника з правилами внутрішнього трудового розпорядку та колективним договором; 3) визначити працівникові робоче місце, забезпечити його необхідними для роботи засобами; 4) проінструктувати працівника з техніки безпеки, виробничої санітарії, гігієни праці і протипожежної охорони. В свою чергу, замовник не має права розширювати кваліфікаційні критерії, ніж ті що встановлені законом, зокрема ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі». З урахуванням вищевикладеного, вважаємо, що Замовник протиправно визначив, що Учасник ТОВ «Тріумф-СП» не відповідає вимогам критерію, визначеному в ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до вимог ч. 13. ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (за правилами якої проводиться спрощена закупівля). Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо: 1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі; 2) учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; 3) учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю; 4) якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю (у тому числі через неукладення договору з боку учасника) більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю. Водночас, відповідно до ст. 31 . Закону України «Про публічні закупівлі» (за правилами якої проводяться відкриті торги), Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: 1) учасник процедури закупівлі: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону; не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону, тощо. Отже, з урахуванням вищевикладеного, Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає відхилення пропозиції Учасника спрощених закупівель, якщо його пропозиція не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону. На те вони і спрощені, оскільки до них висуваються спрощені умови для проведення. 2. Щодо порушення норм процесуального права Відповідно до ч. 14 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», інформація про відхилення пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення замовником оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику, пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель. З огляду на вимоги ст. 8 Цивільного кодексу України, ст. 7 Кодексу адміністративного судочинства України, інформація про відхилення пропозиції Учасника ТОВ «Тріумф-СП» була оформлена Замовником відповідно до вимог ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі». Однак, вимогами ціє статті передбачається що такий Протокол повинен містити інформацію про: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорію; 2) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель; 3) перелік тендерних пропозицій; 4) найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) учасників; 5) результат розгляду кожної тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції/допущення до аукціону); 6) підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення) згідно зі статтею 14 цього Закону. Натомість, як бачимо, протоколі № 93 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.10.2020 не містить всієї інформації, передбаченою Законом України «Про публічні закупівлі». Варто зауважити, і нагадаємо ще раз , що в ст. 14 Закону України, на яку послалась Уповноважена особа Управління житлово - комунального господарства Жмеринської міської ради Вінницької області у протоколі № 93 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.10.2020, зазначено, що пропозицію Учасника ТОВ «Тріумф-СП» відхилено з таких підстав: 1. Учасник закупівлі не виконав вимог Додатку 1 надавши копії посвідчень лише на двох працівників про перевірку знань з питань охорони праці. Однак, нагадаємо, що ч.13 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» наведено граничний перелік підстав, за якими Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо: 1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі; 2) учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; 3) учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю; 4) якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю (у тому числі через неукладення договору з боку учасника) більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю. Отже, в Законі України «Про публічні закупівлі» не міститься така підстава, як «Учасник закупівлі не виконав вимог Додатку 1 надавши копії посвідчень лише на двох працівників про перевірку знань з питань охорони праці». В свою чергу відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до ч.14 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», Учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов’язаний надати йому відповідь. Відповідно до ч.3 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель. Відповідно до ст. 3 Закону України «Про звернення громадян», скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, посадових осіб. З урахуванням вищевикладеного, відповідно до ст.ст. 19, 24, 40, 42, ст.ст. 14, Закону України «Про публічні закупівлі», ст. 18 Закону України «Про звернення громадян» ВИМАГАЄМО: 1. надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності пропозиції учасника ТОВ «Тріумф-СП» умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі; 2. поновити права і захистити законні інтереси Учасника ТОВ «Тріумф-СП», визначені Конституцією України та Законами України, шляхом скасування протоколу № 93 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.10.2020 про відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «Трумф-СП» 3. поновити права і захистити законні інтереси Учасника ТОВ «Тріумф-СП», визначені Конституцією України та Законами України - визнати Учасника ТОВ «Тріумф-СП» в процедурі закупівлі ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, «Будівельні роботи із завершення капітального ремонту підлоги актового залу Центру позашкільної роботи по вул. М. Грушевського, 7/2, в місті Жмеринка Вінницької області після коригування проектно-кошторисної документації», за кодом 45453000 - 7, відповідно до національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (капітальний ремонт і реставрація) (UA-2020-10-08-000699-b ). 4. При розгляді вказаної вимоги, забезпечити право Учасника ТОВ «Тріумф-СП», передбачене Законом України «Про звернення громадян», а саме :  особисто викласти аргументи особі, що перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви;  знайомитися з матеріалами перевірки;  подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу;  бути присутнім при розгляді заяви чи скарги;  користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку;  одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги; У разі необ’єктивного розгляду вказаної вимоги залишаємо за собою право на звернення контролюючих і правоохоронних органів, Держаудитслужби, Жмеринської міської ради та суду. Додаток:  документи ТОВ «Тріумф-СП»;  документи КП «Вінницький обласний молодіжний центр праці».
Пов'язані документи: Учасник
Вимога
Відкликано скаржником

Щодо не правомірного відхилення пропозиції учасника

Номер: 69dbb2c50bfa435d9a7ec899bf41e078
Ідентифікатор запиту: UA-2020-10-08-000699-b.c3
Назва: Щодо не правомірного відхилення пропозиції учасника
Вимога:
28.10.2020 року уповноваженою особою Управління житлово - комунального господарства Жмеринської міської ради Вінницької області за результатами розгляду тендерних пропозиції учасників в процедурі закупівлі ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, «Будівельні роботи із завершення капітального ремонту підлоги актового залу Центру позашкільної роботи по вул. М. Грушевського, 7/2, в місті Жмеринка Вінницької області після коригування проектно-кошторисної документації», за кодом 45453000 - 7, відповідно до національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (капітальний ремонт і реставрація) (UA-2020-10-08-000699-b ). прийнято рішення про Відхилення пропозиції учасника спрощеної закупівлі за предметом закупівлі, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45453000-7, (капітальний ремонт і реставрація), «ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, «Будівельні роботи із завершення капітального ремонту підлоги актового залу Центру позашкільної роботи по вул. М. Грушевського, 7/2, в місті Жмеринка Вінницької області після коригування проектно-кошторисної документації», ТОВ «Тріумф -СП» з таких підстав: 1. Учасник закупівлі не виконав вимог Додатку 1 надавши копії посвідчень лише на двох працівників про перевірку знань з питань охорони праці. Вважаємо, що вказаний протокол прийнятий з порушенням норм матеріального і процесуального права, а саме рішення необ’єктивне, необґрунтоване і упереджене, та таке що підлягає скасуванню з наступних підстав. 1. Щодо порушення норм матеріального права Відповідно до вимог Додатку 1, тендерної документації Замовника 1. На підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, Учасники надають: 2. довідку довільної форми про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та які будуть залучені до виконання робіт, що є предметом закупівлі. До довідки включається інформація про кваліфікацію, досвід керівника та працівників робочих професій зі зазначенням посади, досвіду роботи в цілому (років). До довідки додаються: - копії документів, що підтверджують підготовку з питань охорони праці та техніки безпеки працівників (копії посвідчень про перевірку знань з питань охорони праці). Серед працівників вказаних в довідці обов’язкова наявність працівника який пройшов навчання з: - під час виконання робіт на висоті; - під час роботи з інструментом та пристроями; - охорона праці та промислова безпека у будівництві. На виконання вищевказаної вимоги тендерної документації, Учасник ТОВ «Тріумф-СП» завантаж в систему закупівлі файли «Довідка про штат працівників.pdf» та «посвідчення.pdf»/ Файл «Довідка про штат працівників.pdf» містить в собі інформацію табличної форми: № Прізвище, ім'я, по-батькові працівника Посада (робоча професія) Освіта Кваліфікація, категорія Досвід роботи в цілому, загальний стаж роботи Проходження навчання з питань охорони праці Варто зауважити, що в остання стовпчик цієї таблиці містить інформацію про проходження навчання з питань охорони праці ВСІМА працівниками товариства. Файл «посвідчення.pdf» містить посвідчення двох працівників Петуховського Сергія Володимировича, та Рахнянського Сергія Андрійовича, відповідно до яких Петуховський С.В. пройшов навчання з: - під час виконання робіт на висоті; - під час роботи з інструментом та пристроями; - охорона праці та промислова безпека у будівництві. Водночас із суті і логічного змісту виразу вимоги Тендерної документації «копії документів, що підтверджують підготовку з питань охорони праці та техніки безпеки працівників», Тендерною документацією Замовника не вимагалось «копії документів, що підтверджують підготовку з питань охорони праці та техніки безпеки ВСІХ працівників», або «копії документів, що підтверджують підготовку з питань охорони праці та техніки безпеки працівників ЗАЛУЧЕНИХ ДО ВИКОНАННЯ РОБІТ ЗАЗНАЧЕНИХ У ЗАКУПІВЛІ». Іншими словами, Замовником НЕ ВИМАГАЛОСЬ копії документів, що підтверджують підготовку з питань охорони праці та техніки безпеки ВСІХ працівників Учасника. Більше того, Замовник в подальшому конкретизував вимогу декілька разів, а саме копії документів, що підтверджують підготовку з питань охорони праці та техніки безпеки працівників (копії посвідчень про перевірку знань з питань охорони праці). Отже замовником вимагались ТІЛЬКИ копії посвідчень про перевірку знань з питань охорони праці, а не копії посвідчень про перевірку знань з питань охорони праці тощо, що розширює перелік документів які мають подаватись Учасниками. А в подальшому конкретизував вимогу більше: Серед працівників вказаних в довідці обов’язкова наявність працівника який пройшов навчання з: - під час виконання робіт на висоті; - під час роботи з інструментом та пристроями; - охорона праці та промислова безпека у будівництві. Тобто Замовник вимагає від учасника ОДНОГО працівника, який має пройти навчання з виконання робіт на висоті; з інструментом та пристроями; з охорони праці та промислової безпеки у будівництві. Законодавство про охорону праці (зокрема Наказ Державного комітету України з нагляду за охороною праці № 255 від 15.11.2004 «Про затвердження Типового положення про службу охорони праці», передбачає, що:  Навчання та перевірка знань з питань охорони праці працівників служби охорони праці проводяться в установленому законодавством порядку під час прийняття на роботу та періодично один раз на три роки (п. 1.6. Типового положення )  Функції служби охорони праці це  Проведення з працівниками вступного інструктажу з питань охорони праці (п. 3.5. Типового положення) Участь у організації навчання з питань охорони праці, роботі комісії з перевірки знань з питань охорони праці (п. 3.12. Типового положення) В свою чергу види та порядок проведення інструктажів з охорони праці визначені Типовим положенням про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженим наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці № 15 від 26.01.2005 р. (далі - Типове положення). Зокрема Працівники, під час прийняття на роботу та періодично, повинні проходити на підприємстві інструктажі з питань охорони праці, надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків, а також з правил поведінки та дій при виникненні аварійних ситуацій, пожеж і стихійних лих. За характером і часом проведення інструктажі з питань охорони праці поділяються на вступний, первинний, повторний, позаплановий та цільовий (не будемо наводити визначення кожного). Отже інструктаж, який за своєю суттю є навчанням, фактично проводиться кожен трудовий день, коли працівник приступає до свого робочого місця чи до виконання певної роботи. Більш того, Наказ Державного комітету України з нагляду за охороною праці № 15 від 26.01.2005 р. передбачає проведення навчання і перевірку знань з питань охорони праці, як спеціалізованими навчальними закладами, так і власне самим роботодавцем (адміністрацією підприємства, у т.ч. із залученням працівників служби охорони праці). Внутрішнє навчання проводить роботодавець свої працівників, результат якого оформлюється внутрішніми документами роботодавця – протоколом засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці. Працівники Учасника ТОВ «Тріумф-СП» пройшли таку перевірку знань з питань охорони праці, більш того, працівники можливого субпідрядника Учасника ТОВ «Тріумф-СП» - КП «Вінницький обласний молодіжний центр праці» також пройшли таку перевірку знань з питань охорони праці. Однак Замовником в тендерній документації не вимагались надання таких протоколів. Крім того, як вище було описано за наявності щоденного проходження інструктажів з охорони праці, взагалі втрачає сенс вимога тендерної документації Замовника як надання копії документів, що підтверджують підготовку з питань охорони праці та техніки безпеки працівників, з подальшими її конкретизуванням чи уточненням. А тому така вимога є дискримінаційною. Стаття 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає Замовником встановлення одного із критерію, як наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Відповідно до визначення (режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/term/12137), «кваліфікація» це  визнана уповноваженим суб’єктом та засвідчена відповідним документом стандартизована сукупність здобутих особою компетентностей (результатів навчання) (відповідно до Закону України «Про освіту»);  офіційний результат оцінювання і визнання, який отримано, коли уповноважений компетентний орган встановив, що особа досягла компетентностей (результатів навчання) за заданими стандартами) передбачає для працівників підприємств перевірку знань (Постанова КМУ № 1341 від 23.11.2011 «Про затвердження Національної рамки кваліфікацій»;  здатність виконувати завдання та обов'язки відповідної роботи (Наказ Державний комітет України з питань технічного регулювання та споживчої політики № 327 від 28.07.2010 Національний класифікатор України, Класифікатор професій ДК 003:2010). Отже кваліфікація у вищенаведених сенсах, це здатність виконувати ту чи іншу роботу за результатами професійного навчання. При цьому у навчанні за професією (здобутті кваліфікації), особи проходять розділи навчальних дисциплін з охорони праці та її організації. На підставі вищевикладеного, підготовку з питань охорони праці та техніки безпеки працівників не є кваліфікаційним критерієм в сенсі ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», а є обов’язком вимогою, передбаченою ст. 29 КЗпП України, відповідно до якої обов'язок власника або уповноваженого ним органу: 1) роз'яснити працівникові його права і обов'язки та проінформувати під розписку про умови праці, наявність на робочому місці, де він буде працювати, небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто, та можливі наслідки їх впливу на здоров'я, його права на пільги і компенсації за роботу в таких умовах відповідно до чинного законодавства і колективного договору; 2) ознайомити працівника з правилами внутрішнього трудового розпорядку та колективним договором; 3) визначити працівникові робоче місце, забезпечити його необхідними для роботи засобами; 4) проінструктувати працівника з техніки безпеки, виробничої санітарії, гігієни праці і протипожежної охорони. В свою чергу, замовник не має права розширювати кваліфікаційні критерії, ніж ті що встановлені законом, зокрема ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі». З урахуванням вищевикладеного, вважаємо, що Замовник протиправно визначив, що Учасник ТОВ «Тріумф-СП» не відповідає вимогам критерію, визначеному в ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до вимог ч. 13. ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (за правилами якої проводиться спрощена закупівля). Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо: 1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі; 2) учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; 3) учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю; 4) якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю (у тому числі через неукладення договору з боку учасника) більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю. Водночас, відповідно до ст. 31 . Закону України «Про публічні закупівлі» (за правилами якої проводяться відкриті торги), Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: 1) учасник процедури закупівлі: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону; не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону, тощо. Отже, з урахуванням вищевикладеного, Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає відхилення пропозиції Учасника спрощених закупівель, якщо його пропозиція не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону. На те вони і спрощені, оскільки до них висуваються спрощені умови для проведення. 2. Щодо порушення норм процесуального права Відповідно до ч. 14 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», інформація про відхилення пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення замовником оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику, пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель. З огляду на вимоги ст. 8 Цивільного кодексу України, ст. 7 Кодексу адміністративного судочинства України, інформація про відхилення пропозиції Учасника ТОВ «Тріумф-СП» була оформлена Замовником відповідно до вимог ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі». Однак, вимогами ціє статті передбачається що такий Протокол повинен містити інформацію про: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорію; 2) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель; 3) перелік тендерних пропозицій; 4) найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) учасників; 5) результат розгляду кожної тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції/допущення до аукціону); 6) підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення) згідно зі статтею 14 цього Закону. Натомість, як бачимо, протоколі № 93 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.10.2020 не містить всієї інформації, передбаченою Законом України «Про публічні закупівлі». Варто зауважити, і нагадаємо ще раз , що в ст. 14 Закону України, на яку послалась Уповноважена особа Управління житлово - комунального господарства Жмеринської міської ради Вінницької області у протоколі № 93 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.10.2020, зазначено, що пропозицію Учасника ТОВ «Тріумф-СП» відхилено з таких підстав: 1. Учасник закупівлі не виконав вимог Додатку 1 надавши копії посвідчень лише на двох працівників про перевірку знань з питань охорони праці. Однак, нагадаємо, що ч.13 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» наведено граничний перелік підстав, за якими Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо: 1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі; 2) учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; 3) учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю; 4) якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю (у тому числі через неукладення договору з боку учасника) більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю. Отже, в Законі України «Про публічні закупівлі» не міститься така підстава, як «Учасник закупівлі не виконав вимог Додатку 1 надавши копії посвідчень лише на двох працівників про перевірку знань з питань охорони праці». В свою чергу відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до ч.14 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», Учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов’язаний надати йому відповідь. Відповідно до ч.3 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель. Відповідно до ст. 3 Закону України «Про звернення громадян», скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, посадових осіб. З урахуванням вищевикладеного, відповідно до ст.ст. 19, 24, 40, 42, ст.ст. 14, Закону України «Про публічні закупівлі», ст. 18 Закону України «Про звернення громадян» ВИМАГАЄМО: 1. надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності пропозиції учасника ТОВ «Тріумф-СП» умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі; 2. поновити права і захистити законні інтереси Учасника ТОВ «Тріумф-СП», визначені Конституцією України та Законами України, шляхом скасування протоколу № 93 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.10.2020 про відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «Трумф-СП» 3. поновити права і захистити законні інтереси Учасника ТОВ «Тріумф-СП», визначені Конституцією України та Законами України - визнати Учасника ТОВ «Тріумф-СП» в процедурі закупівлі ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, «Будівельні роботи із завершення капітального ремонту підлоги актового залу Центру позашкільної роботи по вул. М. Грушевського, 7/2, в місті Жмеринка Вінницької області після коригування проектно-кошторисної документації», за кодом 45453000 - 7, відповідно до національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (капітальний ремонт і реставрація) (UA-2020-10-08-000699-b ). 4. При розгляді вказаної вимоги, забезпечити право Учасника ТОВ «Тріумф-СП», передбачене Законом України «Про звернення громадян», а саме :  особисто викласти аргументи особі, що перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви;  знайомитися з матеріалами перевірки;  подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу;  бути присутнім при розгляді заяви чи скарги;  користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку;  одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги; У разі необ’єктивного розгляду вказаної вимоги залишаємо за собою право на звернення контролюючих і правоохоронних органів, Держаудитслужби, Жмеринської міської ради та суду. Додаток:  документи ТОВ «Тріумф-СП»;  документи КП «Вінницький обласний молодіжний центр праці».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Опис причини скасування: не правильно оформлене
Дата скасування: 30.10.2020 11:19
Вимога
Відкликано скаржником

вимога

Номер: 0bb0546953e94ceab8a76b0b340eb0c8
Ідентифікатор запиту: UA-2020-10-08-000699-b.a2
Назва: вимога
Вимога:
ВИМОГА 28.10.2020 року уповноваженою особою Управління житлово - комунального господарства Жмеринської міської ради Вінницької області за результатами розгляду тендерних пропозиції учасників в процедурі закупівлі ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, «Будівельні роботи із завершення капітального ремонту підлоги актового залу Центру позашкільної роботи по вул. М. Грушевського, 7/2, в місті Жмеринка Вінницької області після коригування проектно-кошторисної документації», за кодом 45453000 - 7, відповідно до національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (капітальний ремонт і реставрація) (UA-2020-10-08-000699-b ). прийнято рішення про Відхилення пропозиції учасника спрощеної закупівлі за предметом закупівлі, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45453000-7, (капітальний ремонт і реставрація), «ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, «Будівельні роботи із завершення капітального ремонту підлоги актового залу Центру позашкільної роботи по вул. М. Грушевського, 7/2, в місті Жмеринка Вінницької області після коригування проектно-кошторисної документації», ТОВ «Тріумф -СП» з таких підстав: 1. Учасник закупівлі не виконав вимог Додатку 1 надавши копії посвідчень лише на двох працівників про перевірку знань з питань охорони праці. Вважаємо, що вказаний протокол прийнятий з порушенням норм матеріального і процесуального права, а саме рішення необ’єктивне, необґрунтоване і упереджене, та таке що підлягає скасуванню з наступних підстав. 1. Щодо порушення норм матеріального права Відповідно до вимог Додатку 1, тендерної документації Замовника 1. На підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, Учасники надають: 2. довідку довільної форми про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та які будуть залучені до виконання робіт, що є предметом закупівлі. До довідки включається інформація про кваліфікацію, досвід керівника та працівників робочих професій зі зазначенням посади, досвіду роботи в цілому (років). До довідки додаються: - копії документів, що підтверджують підготовку з питань охорони праці та техніки безпеки працівників (копії посвідчень про перевірку знань з питань охорони праці). Серед працівників вказаних в довідці обов’язкова наявність працівника який пройшов навчання з: - під час виконання робіт на висоті; - під час роботи з інструментом та пристроями; - охорона праці та промислова безпека у будівництві. На виконання вищевказаної вимоги тендерної документації, Учасник ТОВ «Тріумф-СП» завантаж в систему закупівлі файли «Довідка про штат працівників.pdf» та «посвідчення.pdf»/ Файл «Довідка про штат працівників.pdf» містить в собі інформацію табличної форми: № Прізвище, ім'я, по-батькові працівника Посада (робоча професія) Освіта Кваліфікація, категорія Досвід роботи в цілому, загальний стаж роботи Проходження навчання з питань охорони праці Варто зауважити, що в остання стовпчик цієї таблиці містить інформацію про проходження навчання з питань охорони праці ВСІМА працівниками товариства. Файл «посвідчення.pdf» містить посвідчення двох працівників Петуховського Сергія Володимировича, та Рахнянського Сергія Андрійовича, відповідно до яких Петуховський С.В. пройшов навчання з: - під час виконання робіт на висоті; - під час роботи з інструментом та пристроями; - охорона праці та промислова безпека у будівництві. Водночас із суті і логічного змісту виразу вимоги Тендерної документації «копії документів, що підтверджують підготовку з питань охорони праці та техніки безпеки працівників», Тендерною документацією Замовника не вимагалось «копії документів, що підтверджують підготовку з питань охорони праці та техніки безпеки ВСІХ працівників», або «копії документів, що підтверджують підготовку з питань охорони праці та техніки безпеки працівників ЗАЛУЧЕНИХ ДО ВИКОНАННЯ РОБІТ ЗАЗНАЧЕНИХ У ЗАКУПІВЛІ». Іншими словами, Замовником НЕ ВИМАГАЛОСЬ копії документів, що підтверджують підготовку з питань охорони праці та техніки безпеки ВСІХ працівників Учасника. Більше того, Замовник в подальшому конкретизував вимогу декілька разів, а саме копії документів, що підтверджують підготовку з питань охорони праці та техніки безпеки працівників (копії посвідчень про перевірку знань з питань охорони праці). Отже замовником вимагались ТІЛЬКИ копії посвідчень про перевірку знань з питань охорони праці, а не копії посвідчень про перевірку знань з питань охорони праці тощо, що розширює перелік документів які мають подаватись Учасниками. А в подальшому конкретизував вимогу більше: Серед працівників вказаних в довідці обов’язкова наявність працівника який пройшов навчання з: - під час виконання робіт на висоті; - під час роботи з інструментом та пристроями; - охорона праці та промислова безпека у будівництві. Тобто Замовник вимагає від учасника ОДНОГО працівника, який має пройти навчання з виконання робіт на висоті; з інструментом та пристроями; з охорони праці та промислової безпеки у будівництві. Законодавство про охорону праці (зокрема Наказ Державного комітету України з нагляду за охороною праці № 255 від 15.11.2004 «Про затвердження Типового положення про службу охорони праці», передбачає, що:  Навчання та перевірка знань з питань охорони праці працівників служби охорони праці проводяться в установленому законодавством порядку під час прийняття на роботу та періодично один раз на три роки (п. 1.6. Типового положення )  Функції служби охорони праці це  Проведення з працівниками вступного інструктажу з питань охорони праці (п. 3.5. Типового положення) Участь у організації навчання з питань охорони праці, роботі комісії з перевірки знань з питань охорони праці (п. 3.12. Типового положення) В свою чергу види та порядок проведення інструктажів з охорони праці визначені Типовим положенням про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженим наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці № 15 від 26.01.2005 р. (далі - Типове положення). Зокрема Працівники, під час прийняття на роботу та періодично, повинні проходити на підприємстві інструктажі з питань охорони праці, надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків, а також з правил поведінки та дій при виникненні аварійних ситуацій, пожеж і стихійних лих. За характером і часом проведення інструктажі з питань охорони праці поділяються на вступний, первинний, повторний, позаплановий та цільовий (не будемо наводити визначення кожного). Отже інструктаж, який за своєю суттю є навчанням, фактично проводиться кожен трудовий день, коли працівник приступає до свого робочого місця чи до виконання певної роботи. Більш того, Наказ Державного комітету України з нагляду за охороною праці № 15 від 26.01.2005 р. передбачає проведення навчання і перевірку знань з питань охорони праці, як спеціалізованими навчальними закладами, так і власне самим роботодавцем (адміністрацією підприємства, у т.ч. із залученням працівників служби охорони праці). Внутрішнє навчання проводить роботодавець свої працівників, результат якого оформлюється внутрішніми документами роботодавця – протоколом засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці. Працівники Учасника ТОВ «Тріумф-СП» пройшли таку перевірку знань з питань охорони праці, більш того, працівники можливого субпідрядника Учасника ТОВ «Тріумф-СП» - КП «Вінницький обласний молодіжний центр праці» також пройшли таку перевірку знань з питань охорони праці. Однак Замовником в тендерній документації не вимагались надання таких протоколів. Крім того, як вище було описано за наявності щоденного проходження інструктажів з охорони праці, взагалі втрачає сенс вимога тендерної документації Замовника як надання копії документів, що підтверджують підготовку з питань охорони праці та техніки безпеки працівників, з подальшими її конкретизуванням чи уточненням. А тому така вимога є дискримінаційною. Стаття 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає Замовником встановлення одного із критерію, як наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Відповідно до визначення (режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/term/12137), «кваліфікація» це  визнана уповноваженим суб’єктом та засвідчена відповідним документом стандартизована сукупність здобутих особою компетентностей (результатів навчання) (відповідно до Закону України «Про освіту»);  офіційний результат оцінювання і визнання, який отримано, коли уповноважений компетентний орган встановив, що особа досягла компетентностей (результатів навчання) за заданими стандартами) передбачає для працівників підприємств перевірку знань (Постанова КМУ № 1341 від 23.11.2011 «Про затвердження Національної рамки кваліфікацій»;  здатність виконувати завдання та обов'язки відповідної роботи (Наказ Державний комітет України з питань технічного регулювання та споживчої політики № 327 від 28.07.2010 Національний класифікатор України, Класифікатор професій ДК 003:2010). Отже кваліфікація у вищенаведених сенсах, це здатність виконувати ту чи іншу роботу за результатами професійного навчання. При цьому у навчанні за професією (здобутті кваліфікації), особи проходять розділи навчальних дисциплін з охорони праці та її організації. На підставі вищевикладеного, підготовку з питань охорони праці та техніки безпеки працівників не є кваліфікаційним критерієм в сенсі ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», а є обов’язком вимогою, передбаченою ст. 29 КЗпП України, відповідно до якої обов'язок власника або уповноваженого ним органу: 1) роз'яснити працівникові його права і обов'язки та проінформувати під розписку про умови праці, наявність на робочому місці, де він буде працювати, небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто, та можливі наслідки їх впливу на здоров'я, його права на пільги і компенсації за роботу в таких умовах відповідно до чинного законодавства і колективного договору; 2) ознайомити працівника з правилами внутрішнього трудового розпорядку та колективним договором; 3) визначити працівникові робоче місце, забезпечити його необхідними для роботи засобами; 4) проінструктувати працівника з техніки безпеки, виробничої санітарії, гігієни праці і протипожежної охорони. В свою чергу, замовник не має права розширювати кваліфікаційні критерії, ніж ті що встановлені законом, зокрема ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі». З урахуванням вищевикладеного, вважаємо, що Замовник протиправно визначив, що Учасник ТОВ «Тріумф-СП» не відповідає вимогам критерію, визначеному в ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до вимог ч. 13. ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (за правилами якої проводиться спрощена закупівля). Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо: 1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі; 2) учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; 3) учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю; 4) якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю (у тому числі через неукладення договору з боку учасника) більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю. Водночас, відповідно до ст. 31 . Закону України «Про публічні закупівлі» (за правилами якої проводяться відкриті торги), Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: 1) учасник процедури закупівлі: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону; не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону, тощо. Отже, з урахуванням вищевикладеного, Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає відхилення пропозиції Учасника спрощених закупівель, якщо його пропозиція не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону. На те вони і спрощені, оскільки до них висуваються спрощені умови для проведення. 2. Щодо порушення норм процесуального права Відповідно до ч. 14 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», інформація про відхилення пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення замовником оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику, пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель. З огляду на вимоги ст. 8 Цивільного кодексу України, ст. 7 Кодексу адміністративного судочинства України, інформація про відхилення пропозиції Учасника ТОВ «Тріумф-СП» була оформлена Замовником відповідно до вимог ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі». Однак, вимогами ціє статті передбачається що такий Протокол повинен містити інформацію про: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорію; 2) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель; 3) перелік тендерних пропозицій; 4) найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) учасників; 5) результат розгляду кожної тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції/допущення до аукціону); 6) підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення) згідно зі статтею 14 цього Закону. Натомість, як бачимо, протоколі № 93 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.10.2020 не містить всієї інформації, передбаченою Законом України «Про публічні закупівлі». Варто зауважити, і нагадаємо ще раз , що в ст. 14 Закону України, на яку послалась Уповноважена особа Управління житлово - комунального господарства Жмеринської міської ради Вінницької області у протоколі № 93 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.10.2020, зазначено, що пропозицію Учасника ТОВ «Тріумф-СП» відхилено з таких підстав: 1. Учасник закупівлі не виконав вимог Додатку 1 надавши копії посвідчень лише на двох працівників про перевірку знань з питань охорони праці. Однак, нагадаємо, що ч.13 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» наведено граничний перелік підстав, за якими Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо: 1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі; 2) учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; 3) учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю; 4) якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю (у тому числі через неукладення договору з боку учасника) більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю. Отже, в Законі України «Про публічні закупівлі» не міститься така підстава, як «Учасник закупівлі не виконав вимог Додатку 1 надавши копії посвідчень лише на двох працівників про перевірку знань з питань охорони праці». В свою чергу відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до ч.14 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», Учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов’язаний надати йому відповідь. Відповідно до ч.3 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель. Відповідно до ст. 3 Закону України «Про звернення громадян», скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, посадових осіб. З урахуванням вищевикладеного, відповідно до ст.ст. 19, 24, 40, 42, ст.ст. 14, Закону України «Про публічні закупівлі», ст. 18 Закону України «Про звернення громадян» ВИМАГАЄМО: 1. надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності пропозиції учасника ТОВ «Тріумф-СП» умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі; 2. поновити права і захистити законні інтереси Учасника ТОВ «Тріумф-СП», визначені Конституцією України та Законами України, шляхом скасування протоколу № 93 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.10.2020 про відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «Трумф-СП» 3. поновити права і захистити законні інтереси Учасника ТОВ «Тріумф-СП», визначені Конституцією України та Законами України - визнати Учасника ТОВ «Тріумф-СП» в процедурі закупівлі ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, «Будівельні роботи із завершення капітального ремонту підлоги актового залу Центру позашкільної роботи по вул. М. Грушевського, 7/2, в місті Жмеринка Вінницької області після коригування проектно-кошторисної документації», за кодом 45453000 - 7, відповідно до національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (капітальний ремонт і реставрація) (UA-2020-10-08-000699-b ). 4. При розгляді вказаної вимоги, забезпечити право Учасника ТОВ «Тріумф-СП», передбачене Законом України «Про звернення громадян», а саме :  особисто викласти аргументи особі, що перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви;  знайомитися з матеріалами перевірки;  подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу;  бути присутнім при розгляді заяви чи скарги;  користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку;  одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги; У разі необ’єктивного розгляду вказаної вимоги залишаємо за собою право на звернення контролюючих і правоохоронних органів, Держаудитслужби, Жмеринської міської ради та суду. Додаток:  документи ТОВ «Тріумф-СП»;  документи КП «Вінницький обласний молодіжний центр праці».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Опис причини скасування: Не правильно оформлене
Дата скасування: 30.10.2020 11:08
Вимога
Відкликано скаржником

наказ,протокол

Номер: 745d9556b28347f7b0374bdc0929ee89
Ідентифікатор запиту: UA-2020-10-08-000699-b.b1
Назва: наказ,протокол
Вимога:
наказ,протокол
Пов'язані документи: Учасник
Опис причини скасування: не правильно оформлена
Дата скасування: 30.10.2020 10:48