-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДСТУ Б Д.1.1-1:2013. Виконання передпроєктної роботи по об'єкту: "Будівництво енергоблоку №5 Рівненської АЕС. Рекомендації щодо вибору типу енергоблоку за методикою МАГАТЕ"
ДСТУ Б Д.1.1-1:2013. Виконання передпроєктної роботи по об'єкту: "Будівництво енергоблоку №5 Рівненської АЕС. Рекомендації щодо вибору типу енергоблоку за методикою МАГАТЕ"
Завершена
2 893 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 000.00 UAH
Період оскарження:
07.10.2020 16:51 - 05.11.2020 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі, на неправомірне рішення Замовника щодо визначення переможцем ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС" (в порядку ч. 8 ст. 18 та ч. 5 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Номер:
579e403f3ef24cd29704352212c98740
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-10-07-010176-a.b3
Назва:
Скарга щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі, на неправомірне рішення Замовника щодо визначення переможцем ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС" (в порядку ч. 8 ст. 18 та ч. 5 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скарга:
Антимонопольний комітет України
Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
СКАРЖНИК: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
"НТ-ІНЖИНІРИНГ"
код ЄДРПОУ 37100427
01015, місто Київ, вул. СТАРОНАВОДНИЦЬКА,
будинок 6-Б, офіс 275
ЗАМОВНИК: Відокремлений підрозділ "Рівненська АЕС" державного підприємства "НАЕК "Енергоатом"
код ЄДРПОУ 05425046
Місцезнаходження: 34400, Україна , Рівненська обл.,
Вараш, Промзона
Ідентифікатор закупівлі: UA-2020-10-07-010176-a
Процедура закупівлі: Відкриті торги
Очікувана вартість
2 893 000,00UAH
Предмет закупівлі: ДСТУ Б Д.1.1-1:2013. Виконання передпроєктної роботи по об'єкту: "Будівництво енергоблоку №5 Рівненської АЕС. Рекомендації щодо вибору типу енергоблоку за методикою МАГАТЕ"
Плата за подання скарги: Плата за подання скарги становить 0,6% відсотків очікуваної вартості предмета закупівлі – 17 360,00 грн.
Дотримання строку подання скарги: Скарга подана 23 листопада 2020, в строк визначений п.8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» - протягом 10 днів з дня, коли Скаржник дізнався про порушення своїх прав унаслідок рішення Замовника (17.11.2020 о 16:45 год.) та до дня укладання договору про закупівлю.
Скарга
щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі,
на неправомірне рішення Замовника щодо визначення переможцем
ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС"
(в порядку ч. 8 ст. 18 та ч. 5 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Відокремленим підрозділом «Рівненська АЕС» державного підприємства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» (далі – Замовник) у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) було оголошено про відкриті торги на закупівлю робіт (ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт) «ДСТУ Б Д.1.1-1:2013. Виконання передпроєктної роботи по об'єкту: «Будівництво енергоблоку №5 Рівненської АЕС. Рекомендації щодо вибору типу енергоблоку за методикою МАГАТЕ» (ідентифікатор закупівлі UA-2020-10-07-010176-a), що опублікована на порталі https://prozorro.gov.ua.
Замовником закупівлі - Відокремленим підрозділом «Рівненська АЕС» державного підприємства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» 10 листопада 2020 року розпочато процедуру електронного аукціону.
Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель в опублікованому 10.11.2020 Протоколі розкриття Тендерних пропозицій, свої пропозиції подали наступні учасники:
ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС"
АТ КІЕП
Скаржник
ТОВ "УКРАТОМЕНЕРГОПРОЕКТ"
a.s. ÚJV Řež
За результатами відкритих торгів, електронна система Рrozorro виявила/визначила аномально низьку ціну, оскільки найбільш економічно вигідна пропозиція є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону.
Проте відповідно до Витягу із протоколу №95 від 17.11.2020 засідання тендерного комітету ВП «Рівенська АЕС», за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідна пропозиція та вирішено визнати ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС" переможцем відкритих торгів на закупівлю за темою: ДСТУ Б Д.1.1-1:2013. Виконання передпроєктної роботи по об'єкту: "Будівництво енергоблоку №5 Рівненської АЕС. Рекомендації щодо вибору типу енергоблоку за методикою МАГАТЕ" з ціною 1 299 490,00 грн.
Разом з тим відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, Замовником оприлюднено 17 листопада 2020 року повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2020-10-07-010176-a з ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС".
Скаржник не погоджується з рішенням замовника щодо визначення переможцем ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС" та вважає оскаржуване рішення таким, що порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі», права та інтереси Скаржника.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі.
За результатами проведених торгів, найбільш економічно вигідною тендерною пропозицію було визнано пропозицію ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС".
Ціна тендерної пропозиції ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС"- 1 299 490,00 грн. відповідно до п. 5 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначена, як аномально низька.
11 листопада 2020 року ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС" надало свої начебто обґрунтування аномально низької ціни в даній закупівлі, що були завантажені через електронний майданчик Рrozorro.
Обґрунтування ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС" аномально низької ціни, полягало в якісній організації поточних робіт, високому рівні ефективності виконання аналітичних робіт, що дозволяє досягнути значної економії працевитрат та коштів при виконанні робіт, що передбачені даною закупівлею.
Скаржник вважає, що зазначені підстави аномально низької ціни в даній закупівлі за своєю правовою природою є відсутність вмотивованого та належного обґрунтування аномальної ціни пропозиції, щодо цін або вартості відповідних робіт.
Таким чином з підстав неналежного обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС", Замовник зобов’язаний був відхилитися пропозицію такого учасника та прирівняти дане обґрунтування до його не надання.
Разом з тим, оцінюючи цінові пропозиції на предмет аномально низької ціни, Замовник може брати до уваги різні аспекти закупівлі:
- порівнювати цінову пропозицію учасника з предметом закупівлі;
- порівнювати очікувану вартість закупівлі з ціновою пропозицією учасника на початковому етапі та оцінювати ступінь відхилення;
- порівнювати цінову пропозицію з цінами запропонованими у всіх інших відповідних тендерах. Замовник оцінює або відхиляє від середньої ціни, або перевіряє ступінь відхилення між різними ціновими пропозиціями або ж застосовує обидва методи.
Враховуючи вище наведене у Замовника були наявні підстави для відхилення пропозиції ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС".
Скаржник вважає, що тендерна пропозиція ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС" не відповідає умовам тендерної документації Замовника та чинному законодавству, а тому Рішення Замовника щодо визначення переможцем ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС" порушує та обмежує права та законні інтереси Скаржника:
- на справедливий розгляд тендерних пропозицій, в тому числі тендерної пропозиції Скаржника;
- на перемогу Скаржника в даній закупівлі;
- на подальше отримання Скаржником замовлення від Замовника, виконання замовлення належним чином, отримання прибутку та досвіду роботи;
- в тому числі суперечить принципам здійснення закупівель, встановлених умовами ст. 5 закону України «Про публічні закупівлі», а саме добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, рівне ставлення до учасників, об’єктивне та неупереджене визнання переможцем процедури закупівлі.
Відповідно підставою подання Скаржником скарги є неправомірні дії та рішення Замовника про визнання ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС", переможцем даної закупівлі.
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси Скаржника.
ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС" брало участь у закупівлі робіт (ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт) «ДСТУ Б Д.1.1-1:2013. Виконання передпроєктної роботи по об'єкту: «Будівництво енергоблоку №5 Рівненської АЕС. Рекомендації щодо вибору типу енергоблоку за методикою МАГАТЕ», очікуваною вартістю 2 893 000,00 грн.
Предметом закупівлі є виконання передпроєктної роботи по об'єкту: «Будівництво енергоблоку №5 Рівненської АЕС. Рекомендації щодо вибору типу енергоблоку за методикою МАГАТЕ».
ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС" подало свою пропозицію та під час аукціону знизило її до 1 299 490,00 грн., через що його ціна була визначена системою як аномально низька.
Після цього учасник, завантажив в систему свої пояснення щодо визначеної ним ціни пропозиції, при цьому, до своїх пояснень ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС" не надав жодного вмотивованого обґрунтування ціноутворення на роботи, що закуповуються, та не надано кошторису на ці роботи.
Однак, Замовник визначив достатньою таку аргументацію аномально низької ціни та визнав ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС" переможцем даної закупівлі.
Скаржник під час аукціону бачивши стрімке пониження ціни двома учасниками різниця в пропозиції яких становить 10 грн, а саме ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС" та АТ КІЕП заздалегідь розумів, що дані дії учасників є спланованими (змова) та не конкурентними через недосконалість виписаної норми в Законі щодо обґрунтування аномально низької ціни та спекуляції з боку Замовника зацікавленого в тому, щоб відзвітувати про суттєву економію.
Проте, якщо ще вчора велика економія вважалась однозначною перемогою, то вже сьогодні вона може стати підставою для дискваліфікації учасника відповідно до умов Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», аномально низька ціна тендерної пропозиції — ціна / приведена ціна найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни / приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни / приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону.
Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота).
Відповідно до ч. 5 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі» електронна система закупівель автоматично розраховує аномально низькі ціни / приведені ціни тендерних пропозицій на всіх етапах електронного аукціону та інформує про це учасника процедури закупівлі та замовника.
Таким чином, Закон України «Про публічні закупівлі» передбачає, що електронна система закупівель автоматично розраховує аномально низьку ціну тендерної пропозиції після завершення аукціону та інформує про це учасника процедури закупівлі й замовника. Ручне втручання в цей процес не передбачено.
Офіційна мета аномально низької ціни тендерної пропозиції – протидія «ціновому демпінгу» у сфері публічних закупівель.
Саме даний інструмент дозволяє виявити аномально низьку ціну та звернути увагу Замовника на існування відповідного ризику та саме аномально низька ціна дозволяє замовнику відсіяти недоброчесних учасників, які не можуть виконати договір у належний спосіб, або тих хто щиро, але помилково вважає, що йому це вдасться.
Іншими словами система покликана розпізнати й відхилити «нежиттєздатні» тендерні пропозиції учасників та сприяти чесній конкуренції. Адже, якщо Замовник відхилить усіх учасників, які обрали недоброчесну стратегію перемоги в тендері, у закупівлях залишаються лише чесний бізнес.
Замовник має отримати обґрунтування від учасника процедури закупівлі щодо аномально низької ціни його тендерної пропозиції.
У контексті Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що обґрунтування надають у довільній формі. Водночас Закон забезпечує учасників орієнтирами щодо того, яка інформація може міститись в такому обґрунтуванні, а саме:
• досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
• сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
• отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
Частиною 14 статті 29 Закону передбачено, що замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної в ній ціни або вартості. Належне обґрунтування є доволі суб’єктивним поняттям. Тобто ця норма може спонукати замовника до зловживання своїми повноваженнями, оцінюючи належність такого обґрунтування.
Попри розмаїття можливих причин виникнення аномально низької ціни, основною метою Замовника повинен стати фокус на питанні «Чи дійсно учасник має можливість у належний спосіб виконати договір за заявленою ціною?». У більшості випадків це можна зробити, лише детально дослідивши конкретний випадок аномально низької ціни разом з потенційним виконавцем договору закупівлі.
Як наслідок, оскарження Рішення про визнання ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС" переможцем в даній закупівлі, слідує висновок, що Замовник не дотримувався основної мети аномально низької ціни тендерної пропозиції щодо протидії «ціновому демпінгу» у сфері публічних закупівель, не дослідивши конкретний випадок аномально низької ціни разом з потенційним виконавцем договору закупівлі прийняв рішення, що суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» та порушує права та інтереси Скаржника.
Аномально низька ціна визначається лише в конкурентних процедурах закупівлі. Замовнику нічого не доведеться розраховувати самостійно, адже це за нього зробить система. Також система підсвітить в потрібний момент повідомлення про те, що пропозиція Постачальника N є аномально низькою.
Визначення аномально низької ціни даної закупівлі:
1. пропозиції на закупівлі UA-2020-10-07-010176-a 2. подали 5 компаній з такими цінами:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС" 1 706 800,00
UAH 1 299 490,00
UAH
АТ КІЕП 1 950 000,00
UAH 1 299 500,00
UAH
Скаржник 1 987 000,00
UAH 1 891 000,00
UAH
ТОВ "УКРАТОМЕНЕРГОПРОЕКТ" 2 700 000,00
UAH 2 700 000,00
UAH
a.s. ÚJV Řež 2 841 082,00
UAH 2 841 082,00
UAH
2. Розрахуємо середньоарифметичне значення цін тендерних пропозицій :
(1 950 000,00+1 987 000,00+2 700 000,00+2 841 082,00):4= 2 369 520,50
3. Варіант наскільки вартість найбільш економічно вигідної ціни нижча за середньоарифметичне цін конкурентів:
100% - (1 299 490,00 х 100 : 2 369 520,50) = 45,16%
Враховуючи, п. 3 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», аномально низька ціна тендерної пропозиції — ціна / приведена ціна найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни / приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, система вірно визначила АНЦ проте Замовник не дослідив обґрунтованість та правову вмотивованість можливості надання такої пропозиції.
Разом з тим, звертаємо вашу увагу, що наступною економічно вигідною пропозицією, після відхилення пропозиції ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС" є АТ КІЕП з остаточною пропозицією 1 299 500,00 грн., яка відрізняється від пропозиції ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС" на 10 (десять) гривень.
Тобто у Скаржника не виникає сумнівів, тендерна пропозиція АТ КІЕП є аномально низькою ціною - 1 299 500,00 грн., і якщо визначити найбільш економічно вигідною ціною АТ КІЕП нижче за середньоарифметичне цін конкурентів – становить 45.16%.
Якби Замовник, аналізуючи подані пропозиції та справедливий ринок вартості доброчесного та відповідального підрядника, врахував би розумний прибуток, передбачив здатність виконати умови договору належним чином, то як наслідок мав би відхилити тендерні пропозиції ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС" та АТ КІЕП оскільки пропозиції вказаних учасників містять аномально низькі ціни та не відповідають ринковим умовам (попередні аналогічні закупівлі Замовника в суміжній галузі) і можливості виконати роботу в будь-який розумний спосіб.
Окрім того, Замовник аналізуючи обґрунтування, мав би дати свою об’єктивну оцінку якості аргументації учасника, оцінюючи чіткі аргументи та аргументи більш абстрактні.
Для прикладу, чіткий аргумент коли щонайменше один з аргументів учасника в його обґрунтуванні підкріплений доказом (кошторис, довідка з торгово-промислової палати, порівняння цін з цінами інших учасників і цін в інших тендерах).
Враховуючи новизну поняття аномально низької ціни Замовник повинен оцінювати аргументи учасників більш чіткими аргументами з підтверджуючими документами, а не погоджуватись на абстрактні пояснення.
Разом з тим, Скаржник для прикладу в табличці демонструє, ціну подібних договорів продовж 2018-2020 року, що становлять вищу ціну запропоновану в даній закупівлі ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС" та АТ КІЕП. Що як наслідок лише підтверджує змову та не доброчесність ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС" та АТ КІЕП під час прийняття участі в даній закупівлі, що полягає у різкому знижені пропозиції без надання належного обґрунтування аномально низької ціни
t Замовник Рік Посилання Очікування Переможець (ціна)
1 ЗАЕС 2018 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-06-15-000462-a
5 815 500,00 «ЕНЕРГОПРОЕКТ» (5 580 000,00)
2 ЗАЕС 2019 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-08-22-000706-a
6 750 000,00 "ЕНЕРГОРИСК" (6 034 000, 00)
3 РАЕС 2020 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-03-10-000990-b
3 000 000,00 ДНІЦ СКАР (2 990 000,00)
4 ЗАЕС 2020 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-04-17-003903-c
1 920 000,00 "ЕНЕРГОРИСК" (1 920 000, 00)
Враховуючи, вище викладене та норми Закону України «Про публічні закупівлі» положень застосування аномально низької ціни дозволяє обрати переможця не лише на основі найвигіднішої ціни, але й загальної якості та привабливості тендерної пропозиції. Оцінювання має стосуватися аспектів організації та досвіду роботи, проектної команди, інноваційності роботи, екологічних аспектів тощо. Найбільш вигідна тендерна пропозиція більше не визначається лише на основі вигідної ціни, отже має зменшитися ризик аномально низької ціни.
Таким чином, Замовником порушено норми Закону України «Про публічні закупівлі», не належно досліджено обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС" та не здійснено належного її порівняння із діючими та ринковими цінами при визначені переможця в даній закупівлі, чим порушуються права Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 закону України «Про публічні закупівлі», а саме – недискримінація учасників.
Відповідно до частини 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати Замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про щодо визначення переможцем ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС" (протокол №95 від 17.11.20р) та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2020-10-07-010176-a від 17.11.2020.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищезазначене, з метою недопущення обмеження конкуренції, нівелювання можливої корупційної складової та забезпечення максимальної економії та ефективності закупівлі, керуючись Законом України "Про публічні закупівлі",
ПРОСИМО:
1. Прийняти до розгляду Постійно діючою адміністративною колегією з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "НТ-ІНЖИНІРИНГ" про порушення Відокремленим підрозділом "Рівненська АЕС" державного підприємства "НАЕК "Енергоатом" порядку проведення процедури закупівлі.
2. Встановити органом оскарження порушень законодавства під час здійснення Замовником процедури закупівлі ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт) «ДСТУ Б Д.1.1-1:2013. Виконання передпроєктної роботи по об'єкту: «Будівництво енергоблоку №5 Рівненської АЕС. Рекомендації щодо вибору типу енергоблоку за методикою МАГАТЕ» (ідентифікатор закупівлі UA-2020-10-07-010176-a).
3. Зобов’язати Відокремлений підрозділ "Рівненська АЕС" державного підприємства "НАЕК "Енергоатом" скасувати рішення про визнання переможцем ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС» відкритих торгів на закупівлю робіт (ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт) «ДСТУ Б Д.1.1-1:2013. Виконання передпроєктної роботи по об'єкту: «Будівництво енергоблоку №5 Рівненської АЕС. Рекомендації щодо вибору типу енергоблоку за методикою МАГАТЕ» (ідентифікатор закупівлі UA-2020-10-07-010176-a) з ціною 1 299 490,00 грн.
4. Визнати аномально низькою ціну тендерної пропозиції АТ КІЕП – в розмірі 1 299 500,00 грн. на закупівлю робіт (ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт) «ДСТУ Б Д.1.1-1:2013. Виконання передпроєктної роботи по об'єкту: «Будівництво енергоблоку №5 Рівненської АЕС. Рекомендації щодо вибору типу енергоблоку за методикою МАГАТЕ» (ідентифікатор закупівлі UA-2020-10-07-010176-a).
З повагою,
Директор
ТОВ "НТ-ІНЖИНІРИНГ" С.О. Яценко
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга_ТОВ_HTI.PDF 23.11.2020 15:37
- платіжне_доручення.pdf 23.11.2020 16:57
- скарга_ТОВ_HTI.PDF.p7s 23.11.2020 16:57
- додаткові пояснення_031220.pdf 03.12.2020 15:21
- рішення від 26.11.2020 № 21917 + лист Замовнику .pdf 26.11.2020 18:30
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.12.2020 № 22534.pdf 07.12.2020 15:34
- рішення від 04.12.2020 № 22534.pdf 09.12.2020 23:19
- відповідь по суті скарги.doc 01.12.2020 16:39
- відповідь по суті скарги.pdf 01.12.2020 16:39
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.11.2020 16:37
Дата розгляду скарги:
04.12.2020 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.11.2020 18:30
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
09.12.2020 23:19
Скарга
Скасована
Скарга щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі, на неправомірне рішення Замовника щодо визначення переможцем ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС"
Номер:
0be6ace0bd8048fcb611253fa62c88ba
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-10-07-010176-a.c2
Назва:
Скарга щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі, на неправомірне рішення Замовника щодо визначення переможцем ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС"
Скарга:
Скарга
щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі,
на неправомірне рішення Замовника щодо визначення переможцем
ТОВ "Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС"
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга_final.docx 23.11.2020 13:57
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
23.11.2020 15:07
Вимога
Вирішена
щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Номер:
788a2034d1024514b08239ca9747cae1
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-10-07-010176-a.b1
Назва:
щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Вимога:
Відокремленим підрозділом «Рівненська АЕС» державного підприємства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» (далі – Замовник) у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) було оголошено про відкриті торги на закупівлю робіт (ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт) «ДСТУ Б Д.1.1-1:2013. Виконання передпроєктної роботи по об'єкту: «Будівництво енергоблоку №5 Рівненської АЕС. Рекомендації щодо вибору типу енергоблоку за методикою МАГАТЕ» (ідентифікатор закупівлі UA-2020-10-07-010176-a), що опублікована на порталі https://prozorro.gov.ua.
Закупівля здійснюється Замовником у відповідності з тендерною документацією (далі – ТД), яка затверджена 06 жовтня 2020 року та розроблена у відповідності із Законом, стаття 3 якого передбачає, що здійснення закупівель повинно відбуватися за принципами недискримінації учасників, об’єктивної і неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Дата оприлюднення повідомлення про процедуру закупівлі та тендерної документації 07 жовтня 2020 року, а кінцевий строк подання тендерних пропозицій, згідно п.1 Розділу IV ТД «Подання та розкриття тендерної пропозиції», - 14:00 «26» жовтня 2020 р. Тобто, час відведений потенційним учасникам процедури закупівлі неповних 20 календарних днів, з яких робочих – неповних 13 днів.
Водночас, згідно вимог ТД, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, що містяться в п.5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», учасники повинні надати документально підтверджену інформацію, в тому числі щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів за останні 15 років з доданням листів відгуків від замовників.
Для підготовки вказаних та інших документів, які повинні надаватися у складі тендерної пропозиції, необхідною є взаємодія з третіми юридичними особами з якими учасники закупівлі мали господарські відносини протягом тривалого періоду часу в минулому.
Крім того, на нашу думку, якісне і всеосяжне виконання подальших робіт можливе на умов належної підготовки і комунікації на стадії підготовки з потенційними, в тому числі зарубіжними партнерами.
Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року №211 з подальшими змінами і доповненнями, на всій території України встановлено карантин, який неодноразово продовжувався згідно з Постановами КМУ № 392 від 20.05.2020, № 500 від 17.06.2020, № 641 від 22.07.2020. Вказаними рішеннями Уряду України в Україні запроваджено ряд значних обмежень у веденні підприємницької діяльності, що суттєво збільшує час необхідний для формування тендерної пропозиції, яка відповідатиме вимогам ТД.
Короткі строки встановлені Замовником для подачі тендерної пропозиції, з огляду на строки поштового обороту в Україні та за її межами, а також обставин, які складаються на сьогодні в роботі суб’єктів господарювання в зв’язку з пандемією та встановленим карантином, обмежують конкуренцію та є дискримінуючими з огляду на необхідність отримання документів підтверджуючих досвід виконання аналогічних договорів від контрагентів, що знаходяться в різних містах країни.
Згідно п.5 Розділу І ТД «Загальні положення», вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Водночас, тендерні пропозиції підготовлені учасниками - нерезидентами України можуть бути викладені іншою мовою, при цьому повинні мати завірений переклад українською або російською мовами (п.7 Розділу І ТД). З огляду на близький до мінімально можливого строк подачі тендерних пропозицій, всі потенційні іноземні учасники, які могли б взяти участь в даній закупівлі, будуть знаходитися в нерівних, порівняно з українськими учасниками, умовах, адже, окрім підготовки значного за обсягом пакету документів, їм додатково потрібен час на здійснення завіреного перекладу таких документів більшість з яких (враховуючи предмет закупівлі) є документами з технічною термінологією, що також збільшуватиме тривалість часу необхідного для підготовки тендерної пропозиції.
Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що встановлений строк подачі тендерних пропозицій обмежує конкуренцію, а тому вимагаємо внести зміни в тендерну документацію, збільшивши строку подач тендерних пропозицій щонайменше на 20 календарних днів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.10.2020 08:14
Вирішення:
Термін подачі пропозицій щодо даних проєктних робіт визначений у відповідності до Закону України "Про публічні закупівлі" та не є дискримінаційним.
Що стосується надання листів - відгуків про якість та своєчасність виконання аналогічних робіт (робіт аналітичного характеру), то таки відгуки повинні були бути отримані розробником таких документів під час здачі виконаних робіт, а не на період проведення даної закупівлі.
В звязку з виробничою необхідністю кінцевий термін надання тендерних пропозицій можливо перенести на 02.11.2020 - відповідні зміни до ТД будуть внесені найближчим часом.
Статус вимоги:
Задоволено