• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Витратні матеріали для лабораторних досліджень (ДК 021:2015 - 33140000-3 Медичні матеріали)

Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою

Завершена

707 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 535.00 UAH
Період оскарження: 07.10.2020 16:06 - 11.11.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на умови закупівлі

Номер: a2f4227e96304734ac474af39c61ad6f
Ідентифікатор запиту: UA-2020-10-07-004969-c.c2
Назва: Скарга на умови закупівлі
Скарга:
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації 07.10.2020 року Замовник оголосив закупівлю: Витратні матеріали для лабораторних досліджень (ДК 021:2015 - 33140000-3 Медичні матеріали). Вимогами даної тендерної документації не передбачено поділу предмета закупівлі на окремі частини (лоти). Ознайомившись з тендерною документацією, ми виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права потенційних учасників та порушують права нашої компанії - учасника ТОВ “Ледум”. Відповідно до Тендерної документації (Додаток 2) Замовник зазначає перелік медичних виробів, які закуповуються. Звертаємо увагу, що медичні вироби (позиції № 15, 18, 19), які складають предмет закупівлі, зареєстровані в Україні у декількох виробників, які мають своїх уповноважених представників в Україні, в тому числі й наша компанія — ТОВ “Ледум”, яка може запропонувати ВИКЛЮЧНО вищезгадані медичні вироби за позиціями № 15, 18, 19 (код НК 16752-Контейнер для відмивання клітин крові) та, слід зауважити, що зокрема наше підприємство як потенційний учасник може запропонувати НАЙБІЛЬШ ЕКОНОМІЧНО ВИГІДНУ тендерну пропозицію порівняно з іншими виробниками (для порівняння надаємо відповідні документи: договір закупівлі з ТОВ “Ледум” (закупівля UA-2020-08-14-006797-a) та пропозиція учасника ТОВ “НОВА”( закупівля UA-2019-11-14-000887-c), зі змісту яких вбачається, що виключно наша компанія пропонує медичні вироби (контейнери) за найбільш економічно вигідною пропозицією !!!). Однак, наявність даних медичних виробів (позиції № 15, 18, 19) в ЗАГАЛЬНОМУ переліку предмету закупівлі (без їх поділу на Лоти) разом з іншими позиціями (№1-14,16-17, 20-45), які наша компанія (та інші виробники) не може запропонувати, створює ДИСКРИМІНАЦІЙНІ умови, за яких наше підприємство — ТОВ “Ледум” позбавлено фактично можливості прийняти участь у закупівлі виключно за позиціями № 15, 18, 19 - (код НК 16752-Контейнер для відмивання клітин крові). Більш того, Замовник у вимозі (медико-технічні характеристики) щодо позиції №18 Додатку 2 ТД допустив помилку, діючи всупереч загальновстановленим медичним стандартам (вимогам), зокрема Замовник встановив, що “...Донаційний контейнер повинен мати консервант (антикоагулянт) крові з аденіном (ЦФДА-1), в кількості 42 мл та розрахований на взяття у донора 450 мл цільної крові...” саме в частині кількості 42 мл, так як при взятті у донора 450 мл цільної крові ПОВИННО БУТИ (згідно загальновстановленим медичним стандартам) саме 63 мл антикоагулянту (замість 42 мл). В іншій частині вимоги щодо даної позиції №18 — без змін. Таким чином, вищезгадані умови (вимоги) Додатку 2 ТД є дискримінаційними та призводять до звуження кола потенційних учасників, порушують права нашої компанії як потенційного учасника (позбавлено фактично можливості прийняти участь у закупівлі виключно за позиціями № 15, 18, 19), не забезпечують добросовісну конкуренцію, що може суттєво вплинути на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників. Дії Замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Підтвердженням того, що потенційний учасник ТОВ “Ледум” має можливість запропонувати виключно медичні вироби за позиціями № 15, 18, 19 (Контейнер для крові) є Сертифікат відповідності WEGO від 14.06.19р. з додатками (контейнери для крові), договір закупівлі з ТОВ “Ледум” (закупівля UA-2020-08-14-006797-a), крім того, пропозиція якого є також НАЙБІЛЬШ ЕКОНОМІЧНО ВИГІДНОЮ порівняно з іншими виробниками. Відповідно до ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінація учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.” Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення реальної добросовісної конкуренції, керуючись ст.ст. 5, 18, 20, 22, ЗУ “Про публічні закупівлі”, - ПРОШУ: 1.Прийняти скаргу до розгляду та призупинити процедуру закупівлі: “Витратні матеріали для лабораторних досліджень (ДК 021:2015 - 33140000-3 Медичні матеріали)”. Ідентифікатор закупівлі UA-2020-10-07-004969-c. 2.Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2020-10-07-004969-c. 3.Зобов'язати Замовника внести нижчезазначені зміни до тендерної документації : виокремити медичні вироби (позиція №15 “Контейнери одноразового застосування, порожні (без розчину) одинарні”, позиція №18 “Потрійні контейнери одноразового застосування для заготівлі крові та для зберігання клітин крові з розчином ЦФДА-1”, позиція №19 “Контейнери одноразового застосування для заготівлі крові та отримання її компонентів з з’єднувальними трубками, що мають ідентифікаційні номери; стерильною голкою одноразового застосування; магістраллю з затискачами для взяття зразків крові обладнану пристроєм портом для використання вакуумних пробірок та преддонаційним контейнером; з захистом уколу голкою (ЗУГ), та розчином ЦФДА-1  450/450”) в окремий лот предмету закупівлі . Вимогу щодо позиції №18 викласти у наступній редакції “...Донаційний контейнер повинен мати консервант (антикоагулянт) крові з аденіном (ЦФДА-1), в кількості 63 мл та розрахований на взяття у донора 450 мл цільної крові...” (в іншій частині вимогу Замовника щодо даної позиції №18 залишити без змін). Додатки: 1. Оплата за скаргу здійснена у відповідності до ч.2 ст.18 ЗУ “Про публічні закупівлі” ( в новій редакції від 19.04.20р.). 2. Копії договору закупівлі з ТОВ “Ледум” (закупівля UA-2020-08-14-006797-a), пропозиції учасника ТОВ “НОВА”( закупівля UA-2019-11-14-000887-c). 3. Копія Сертифікату відповідності WEGO від 14.06.19р. з додатками (контейнери для крові). Генеральний директор ТОВ “Ледум” Н.Б. Коваленко 19.10.2020 року
Дата розгляду скарги: 30.10.2020 17:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.10.2020 22:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.11.2020 22:02
Дата виконання рішення Замовником: 06.11.2020 12:08
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесені зміни до тендерної документації відповідно до рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Автор: ТОВ "ЛЕДУМ", Наталія Коваленко +380563705472, +380675605242 dedusheva.irina.ledum@gmail.com
Вимога
Відхилено

Вимога на умови закупівлі

Номер: dc074b0bbab9499384b2c6ab8bab874b
Ідентифікатор запиту: UA-2020-10-07-004969-c.b1
Назва: Вимога на умови закупівлі
Вимога:
07.10.2020 року Замовник оголосив закупівлю: Витратні матеріали для лабораторних досліджень (ДК 021:2015 - 33140000-3 Медичні матеріали). Вимогами даної тендерної документації не передбачено поділу предмета закупівлі на окремі частини (лоти). Ознайомившись з тендерною документацією, ми виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права потенційних учасників. Відповідно до Тендерної документації (Додаток 2) Замовник зазначає перелік медичних виробів, які закуповуються. Звертаємо увагу, що медичні вироби (позиції № 15, 18, 19), які складають предмет закупівлі, зареєстровані в Україні у декількох виробників, які мають своїх уповноважених представників в Україні, в тому числі й наша компанія, які можуть запропонувати ВИКЛЮЧНО вищезгадані медичні вироби за позиціями № 15, 18, 19 (код НК 16752-Контейнер для відмивання клітин крові) та, слід зауважити, що зокрема наше підприємство як потенційний учасник може запропонувати НАЙБІЛЬШ ЕКОНОМІЧНО ВИГІДНУ тендерну пропозицію порівняно з іншими виробниками. Однак, наявність даних медичних виробів (позиції № 15, 18, 19) в ЗАГАЛЬНОМУ переліку предмету закупівлі (без їх поділу на Лоти) разом з іншими позиціями (№1-14,16-17, 20-45), які наша компанія (та інші виробники) не може запропонувати, створює дискримінаційні умови, за яких наше підприємство та багато інших компаній позбавлені фактично можливості прийняти участь у закупівлі виключно за позиціями № 15, 18, 19 - (код НК 16752-Контейнер для відмивання клітин крові). Дані умови (вимоги) Додатку 2 ТД є дискримінаційними та призводять до звуження кола потенційних учасників, не забезпечують добросовісну конкуренцію, що може суттєво вплинути на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників. Дії Замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Більш того, Замовник у вимозі (медико-технічні характеристики) щодо позиції №18 Додатку 2 ТД допустив помилку встановивши, що “...Донаційний контейнер повинен мати консервант (антикоагулянт) крові з аденіном (ЦФДА-1), в кількості 42 мл та розрахований на взяття у донора 450 мл цільної крові...” саме в частині кількості 42 мл, так як при взятті у донора 450 мл цільної крові ПОВИННО БУТИ саме 63 мл антикоагулянту (замість 42 мл). В іншій частині вимоги щодо даної позиції №18 — без змін. Відповідно до ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінація учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.” Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення реальної добросовісної конкуренції, керуючись ст.ст. 5, 20, 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”, прошу внести зміни до тендерної документації: виокремити медичні вироби (позиція №15 “Контейнери одноразового застосування, порожні (без розчину) одинарні”, позиція №18 “Потрійні контейнери одноразового застосування для заготівлі крові та для зберігання клітин крові з розчином ЦФДА-1”, позиція №19 “Контейнери одноразового застосування для заготівлі крові та отримання її компонентів з з’єднувальними трубками, що мають ідентифікаційні номери; стерильною голкою одноразового застосування; магістраллю з затискачами для взяття зразків крові обладнану пристроєм портом для використання вакуумних пробірок та преддонаційним контейнером; з захистом уколу голкою (ЗУГ), та розчином ЦФДА-1  450/450”) в окремий лот предмету закупівлі . Вимогу щодо позиції №18 викласти у наступній редакції “...Донаційний контейнер повинен мати консервант (антикоагулянт) крові з аденіном (ЦФДА-1), в кількості 63 мл та розрахований на взяття у донора 450 мл цільної крові...” (в іншій частині вимогу Замовника щодо даної позиції залишити без змін). В разі незадоволення даної вимоги, наша компанія залишає за собою право оскаржити дані вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, безпосередньо до АМКУ у порядку ст. 18 Закону України “Про публічні закупівлі” !!!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: На підставі Закону України «Про публічні закупівлі» та наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 «предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.». Замовник приймає рішення про проведення закупівлі за лотами, опираючись на економічну чи технічну доцільність. Тому замовник може визначити окремі частини (лоти) предмета закупівлі як товарів, так і послуг або робіт за обсягом, номенклатурою та місцем. Однак, наголошуємо, що поділ предмета закупівлі на лоти, тобто окремі частини в межах єдиної процедури закупівлі, є правом, а не обов’язком замовника. Тобто, законодавство не зобов’язує, а залишає за Замовником торгів альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі відповідно до його потреб. Однією з підстав не лотової закупівлі є доцільність придбання даної продукції у одного постачальника, оскільки це позитивно впливає на формування цінової політики на зазначену продукцію, на своєчасність здійснення поставок та зменшує ризик відміни торгів. Одним з принципів здійснення державних закупівель відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» є максимальна економія та ефективність. Всі позиції, які зазначені в Додатку № 2 до Тендерної документації є витратними матеріалами для лабораторних досліджень та технологічно зв’язані в процесі проведення лабораторних робіт, тому розділення предмету закупівлі на лоти не є доцільним. Крім того, ретельно розглянувши вимогу, Замовником не встановлені причини за якими заявник не може надати пропозицію конкурсних торгів в цілому за всіма позиціями. Згідно змісту вимоги заявник вимагає виокремити три позиції з предмету закупівлі оскільки це позиції, які конкретно може запропонувати заявник, проте відсутні належні докази відсутності можливості пропонування інших позицій предмету закупівлі. Позиції № 1-14, 16-17, 20-45 є у вільному доступі на ринку та у разі необхідності кожен з учасників не обмежений у праві пропонувати повний перелік медичних виробів згідно предмету закупівлі. Наголошуємо, що учасник не надав належного підтвердження неможливості прийняття участі за всіма позиціями закупівлі в цілому, тобто не довів свої міркування щодо встановлення дискримінаційних вимог. Крім того, відсутні аргументи та докази щодо звуження коло учасників закупівлі, порушення принципів здійснення закупівлі. Подана вимога містить досить загальні фрази, цитує чинне законодавство, проте по суті питання зрозуміло тільки те, що заявник зацікавлений у проведенні процедури закупівлі за певними правилами, що можуть порушувати права та законні інтереси інших потенційних учасників закупівлі. Наголошуємо, що Замовник під час формування предмету закупівлі керується чинним законодавством та багаторічним досвідом роботи, а також враховує потреби закладу для забезпечення сталого функціонування досліднцького та лікувального процесу, а також для оперативного реагування на можливе збільшення навантаження на лабораторію закладу в період пандемії, тому доцільніше закуповувати весь перелік продукції у одного переможця відкритих торгів. Відповідно до статті 20 Закону України “Про публічні закупівлі” під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Для проведення відкритих торгів має бути подано не менше двох тендерних пропозицій. З метою забезпечення максимальної конкуренції, економії та ефективності закупівлі Замовник не вимагає, щоб учасниками пропонувалися медичні вироби певних виробників чи тільки одного виробника. Натомість тендерна документація зазначає, якщо учасник пропонує інший товар (еквівалент) ніж передбачений цією тендерною документацією, даний товар за своїми властивостями повинен повністю відповідати товару, що є предметом закупівлі за всіма показниками.відповідно до документації торгів. Власний багаторічний досвід Замовника у проведенні закупівель медичних виробів – витратних матеріалів для лабораторних досліджень, а також аналіз інформації щодо даної продукції різних виробників (брошури, інформація в мережі Інтернет), даних щодо результатів процедур державних закупівель витратних матеріалів для лабораторних досліджень, що публікуються на офіційному вебпорталі Уповноваженого органу, та даних Реєстру осіб відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг, Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення, Відомостей щодо виключеної інформації із Реєстру осіб відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг, доступ до яких розташований на веб-сайті Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками, свідчить про наявність на ринку України достатнього рівня конкуренції серед виробників та їх уповноважених представників медичних виробів, що становлять предмет закупівлі, звернувшись до яких, кожен учасник матиме можливість приймати участь у процедурі закупівлі. Виходячи з вищевикладеного, заявником не доведена та документально не підтверджена необхідність розділення предмета закупівлі на лоти. Заявник не довів, яким чином визначений Замовником предмет закупівлі порушує його права чи законні інтереси та перешкоджає йому взяти участь у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим у Замовника відсутні підстави для задоволення вимоги в цій частині. Звертаємо вашу увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель № 510-р/пк-ск від 17.03.2016 року, що містить положення про відсутність правових підстав щодо розділення предмету закупівлі на лоти без наявних для того доказів.
Статус вимоги: Відхилено