-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)
Усі документи пропозиції, що підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою (п. 7 Розділу I тендерної документації). Системний блок з програмним забезпеченням, монітор, клавіатура, маніпулятор “миша”, відповідний код ДК 021:2015: 30213300-8 Настільні комп’ютери
Завершена
1 495 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 475.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 475.00 UAH
Період оскарження:
02.10.2020 13:56 - 14.10.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Внесення змін до тендерної документації
Номер:
146fd6ba3ed9481092438dd292623912
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-10-02-005659-a.a2
Назва:
Внесення змін до тендерної документації
Вимога:
З метою запобігання порушення авторського права та запобігання закупівлі нелегальної продукції Windows, просимо Замовника закупівлі предметом якої є придбання комп’ютерної техніки з попередньо встановленими операційними системами Microsoft Windows, доповнити «Інформацію про необхідні технічні, якісні, кількісні характеристики та вимоги до предмета закупівлі» Тендерної документації додатковим пунктом у наступній редакції:
«У разі постачання програмної продукції Microsoft, учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного ДИСТРИБ’ЮТОРА Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро. Кожний примірник програмного забезпечення Windows має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері. У разі, якщо програмне забезпечення встановлене безпосередньо виробником обладнання та було імпортовано у складі пристрою, Учасник у складі тендерної пропозиції має чітко вказати модель пристрою та надати посилання на цей пристрій на сайті виробника або лист вiд виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання."
Звертаємо вашу увагу та те, що саме ДИСТРИБ’ЮТОР, а не офіційний партнер Windows контролює поставку ліцензійного програмного забезпечення в Україні. Крім того, повідомляємо про те, що вказаний текст стосовно вимог до програмного забезпечення узгоджений з представництвом Microsoft в України, тому прописуючи дослівно вказані вимоги в тендерній документації Україні замовник убезпечує себе від можливих негативних наслідків, які можуть настати після використання неліцензійної продукції.
Надаючи постачальникам авторизаційні листи на програмне забезпечення, тільки дистриб’ютори Microsoft мають змогу та реальну можливість відслідковувати інформацію щодо постачання ліцензійної продукції. Відповідно до інформації, що міститься на офіційному сайті Microsoft за посиланням: https://devicepartner.microsoft.com/en-us/connect/distributor офіційними дистриб’юторами Microsoft в Україні є:
• ТОВ «МТІ» (MTI LLC)
• ПІК"ОРСІ" (ENTERPRISE WITH HUNDRED PERCENT FOREIGN CAPITAL "ORSI"
• Іноземне підприємство "І-АР-СІ" (FOREIGN COMPANY ERC)
Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа від офіційного дистриб’ютора компанії «Microsoft» в Україні не є дискримінаційною, оскільки не обмежує коло можливих учасників закупівлі, так як будь-який постачальник має змогу звернутися до офіційного дистриб’ютора програмної продукції корпорації MICROSOFT для отримання авторизаційного листа.
Вказане твердження також підтверджується практикою Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ).
1) У рішенні АМКУ №11423-р/пк-пз від 10.06.2020 (ідентифікатор закупівлі - UA-2020-05-15-003206-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-15-003206-c) встановлено, що скаржник не підтвердив неможливість виконання умови Документації щодо вимоги: «Учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро». Скаржник не довів, яким чином наведена вище умова порушує права та законні інтереси Скаржника. Тому вказана вимога Замовника не є дискримінаційною (СКАН РІШЕННЯ АМКУ ДОДАЄТЬСЯ).
2) У рішенні АМКУ №11542-р/пк-пз від 11.06.2020 (ідентифікатор закупівлі - UA-2020-04-09-000494-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-04-09-000494-c) зазначено пунктом 3 додатку 2 Документації зазначено, що "Учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро. Кожний примірник програмного забезпечення Windows 10 Pro OEM має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері…..".
Скаржник зазначає, що умовами Документації замість Авторизаційного листа підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні передбачено надання листа від виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання.
Замовник зазначає, що стосується 1 найменування запропонованого Скаржником – Ноутбук НР 255 G7 (6UM18EA). У складі своєї Пропозиції учасник надав посилання на сайт виробника, і мав на це право. По-перше, ТОВ "Діавест комплексні рішення" не є виробником даного товару, а по-друге даний вид (найменування) запропонованого Скаржником товару не виробляється на території України, та буде імпортовано під час поставки. Що стосується 2 найменування запропонованого обладнання ТОВ "Діавест комплексні рішення" – Комп’ютер DiaWest DT 16185576, даний товар збирається на території України і ніяким чином не імпортується в країну. Замовник зазначає, що таким чином, ТОВ "Діавест комплексні рішення" мало надати на вимогу Документації Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні на товар, що заявлений за 2 найменуванням. В свою чергу, ТОВ "Діавест комплексні рішення", чомусь, надає посилання на товар на сайт виробника – яким і є Скаржник, тобто учасник ТОВ "Діавест комплексні рішення". Замовник звертає увагу Колегії, що він перевірив інформацію щодо партнерських відносин даного учасника ТОВ "Діавест комплексні рішення" на офіційному сайті Microsoft та встановив, що ТОВ "Діавест комплексні рішення" ніяких офіційних зав’язків із компанією Microsoft або офіційним його дистриб’ютором Microsoft в Україні не має.
Замовник звертає увагу Колегії, що він перевірив інформацію щодо партнерських відносин даного учасника ТОВ "Діавест комплексні рішення" на офіційному сайті Microsoft за посиланням та встановив, що ТОВ "Діавест комплексні рішення" навіть не є учасником глобальної партнерської мережі Microsoft (постачальником рішень), що в свою чергу не дає жодної підтверджувальної інформації Замовнику, що на Комп’ютер, збирання якого планується, буде встановлена ліцензійна операційна система Windows 10 Pro, бо ніякої інформації щодо офіційних зав’язків із Microsoft, офіційним дистриб’ютором Microsoft в Україні у Пропозиції учасника ТОВ "Діавест комплексні рішення" не надано.
Рішення АМКУ: Пропозиція Скаржника не відповідала умовам Документації в цій частині, тому була правомірно відхилена Замовником з наведеної підстави, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині. (СКАН РІШЕННЯ АМКУ ДОДАЄТЬСЯ)..
Якщо зазначені зміни будуть внесені до тендерної документації, то Замовник убезпечить себе від можливої поставки неліцензійного програмного забезпечення.
Аргументи щодо вказаної вимоги містяться у вкладених файлах, а також рішення АМКУ що дані зміни не є дискримінацією
Хочемо висловити Вам свою вдячність за те, що Ви залишились небайдужими, знайшли час та відгукнулись на наше звернення.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення АМКУ №11542-рпк-пз від 11.06.2020.pdf 02.10.2020 23:32
- Авторизаційний лист на Microsoft Windows .pdf 02.10.2020 23:32
- рішення АМКУ №11423-рпк-пз від 10.06.2020.pdf 02.10.2020 23:32
Дата подачі:
02.10.2020 23:32
Вирішення:
Розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо, що Замовником у таблиці № 1 «Технічні вимоги до предмету закупівлі» Додатку 1 до тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» зазначено, що операційна система ПОПЕРЕДНЬО ВСТАНОВЛЕНА ВИРОБНИКОМ системного блоку. Тобто, Учасник, якщо він не є виробником системного блоку, не має права встановлювати операційну систему. Разом з цим, вимогами тендерної документації передбачено надання у складі пропозиції оригіналу листа авторизації Учасника від виробника товару та/або від партнера, авторизованого виробником товару, в якому буде зазначено, що учасник є авторизованим партнером або офіційним представником відповідно, а також назву та модель запропонованого товару. Враховуючи викладене, Замовник не вважає за необхідне доповнення тендерної документації додатковими вимогами.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
0679c31ad12f40ecbf2f7c536d8ed0ea
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-10-02-005659-a.a1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! В оприлюдненій тендерній документації Замовником встановлено дискримінаційну вимогу, яка значно обмежує коло потенційних учасників, які могли б взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі, що в свою чергу не призведе до максимальної економії та ефективності використання коштів, свідчить про наперед упереджену оцінку тендерних пропозицій учасників. Відповідно до Закону, Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Так наявна вимога: «Складові персонального комп’ютера мають бути однієї торгівельної марки (монітор, системний блок, клавіатура, миша мають бути виготовлені однією фірмою виробником).» Це значно обмежує вибір обладнання та ще більше звужує коло потенційних учасників, що є також вітчизняними виробниками. Оскільки якісні та економічно вигідні системні блоки виготовляє чимало українських виробників на відміну від моніторів, які дійсно самостійно виготовляє лише єдиний виробник. Тож відповідти такій вимозі зможуть лише товари одного українського виробника або товари виключно 100%-ого іноземного походження, що відповідно вплине на відчутне здорожчення пропозиції та дискримінує вітчизняних виробників. Крім цього, постачальник бере на себе зобов'язання щодо централізованого сервісного обслуговування всіх складових персонального комп’ютера. Навіть у разі, якщо вони вироблені різними компаніями. Які незручності можуть виникнути у Замовника, у порівнянні із тим випадком, коли всі складові будуь від одного виробника від одного виборника? В даному випадку Замовник об’єктивно не довів та не підтвердив документально необхідність встановлення у тендерній документації такої вимоги Таким чином, встановлені Замовником в тендерній документації вимоги суперечать принципам публічних закупівель та підпадає під ознаки дискримінації суб’єктів господарювання згідно ст. 31 Господарського кодексу України.. Статтею 42 Конституції України встановлено, що держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція. Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція. На підставі вищевикладеного, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», просимо внести зміни до тендерної документації шляхом усунення дискримінаційних вимог встановлених до учасників. Усунення дискримінаційних вимог сприятиме конкуренції серед учасників та максимальній економії коштів. Дякуємо!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.10.2020 23:32
Вирішення:
Згідно пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник самостійно встановлює вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі. На виконання вимог статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет повідомляє наступне. Всі потенційні Учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення та тендерної документації, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута Замовником відповідно до діючого законодавства. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Тендерної документації розроблено з урахуванням вимог чинних нормативно-правових актів України, державних стандартів та погоджені з відповідними службами Національної поліції України відповідно до наказу НПУ від 27.05.2015 року № 506 «Про централізоване матеріально-технічне забезпечення органів (підрозділів) поліції, закладів та установ, що належать до сфери управління Національної поліції України». Вимога «Складові персонального комп'ютера мають бути однієї торгівельної марки (монітор, системний блок, клавіатура, миша) мають бути виготовлені однією фірмою виробником», яка зазначена в пункті 6 Додатку 1 Тендерної документації викликана багатьма фактами та має обґрунтування, а саме: 1) виходячи з визначеного в Україні для бюджетних установ терміну експлуатації комп'ютерної техніки (який на даний час складає 10 років) та вимог щодо якості персонального комп'ютера, Замовник зацікавлений в закупівлі якісного товару, який не втратить своєї актуальності в найближчі роки, і, особливо, програмного забезпечення, що повинно бути сучасним і оновлюватися; 2) під час експлуатації неякісного периферійного обладнання (зокрема клавіатур та маніпуляторів "миша") спостерігається їх швидке псування (за 6 місяців кириличні символи стираються, кнопки маніпуляторів "миша" виходять з ладу). Виробники, які комплексно займаються виробництвом персональних комп’ютерів суворо слідкують за якістю та надають, за вимогою, до 5 років гарантії на свої вироби. Для таких виробників ім’я бренду дорожче за «миттєву» одноразову вигоду; 3) виконання вимоги знижує строки введення в експлуатацію та знижує витрати на виконання ремонту у подальшому, так як виробники, які комплексно займаються виробництвом персональних комп’ютерів тримають комплектуючі на своїх складах в Україні на весь термін експлуатації персонального комп’ютеру, згідно паспорту на виріб та мають в свою чергу багато авторизованих сервісних центрів на території Харківської області та України. Ця вимога економить бюджетні кошти та створює можливість забезпечення конкуренції на послуги з ремонту персонального комп’ютеру у майбутньому на протязі 10 років; 4) Додатком 1 до тендерної документації встановлено вимоги до персонального комп’ютера, складовими якого є системний блок, операційна система, монітор, клавіатура, маніпулятор «миша»), тобто, постачання зазначених складових має здійснюватися комплектом. Постачання повного комплекту персонального комп’ютера одним виробником є найбільш економічно доцільним, дозволяє якісно та оперативно вирішувати питання, пов’язані з виконанням гарантійних зобов’язань та зменшити витрати на обслуговування техніки в післягарантійний період, оскільки співпраця з одним виробником – є більш ефективнішою. Окремо зазначаємо, що усі провідні виробники комп’ютерної техніки здійснюють виробництво як системних блоків та моніторів, так і виробництво аксесуарів до них (клавіатура, маніпулятор типу «миша») 5) для забезпечення належного функціонування вже запроваджених інформаційно-телекомунікаційних систем у сфері інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності поліції 6) для уніфікації обладнання та програмного забезпечення з наявними програмно-технічними платформами та комп’ютерним обладнанням. 7) для уникнення конфліктів між складовими персонального комп’ютеру та спеціалізованого програмного забезпечення, яке вже придбано та експлуатується Замовником, тому що тільки провідні виробники комп’ютерної техніки, які комплексно займаються виробництвом персональних комп’ютерів здійснюють тестування конфліктів між складовими персонального комп’ютеру та операційною системою, пишуть власні драйвери для моніторів, маніпуляторів «миша», клавіатур, слідкують за їх оновленням та сумісністю. Замовник завжди може звернутися до виробника на предмет вирішення проблеми з драйверами, які конфліктують зі спеціалізованим програмних забезпеченням. Окремо зазначимо, що детальний аналіз та моніторинг сегменту ринку показав, що персональний комп’ютер (системний блок, операційна система, монітор, клавіатура, маніпулятор «миша») можуть запропонувати не менше 5 виробників, із яких як мінімум 1 виробник в Україні. Частиною 2 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Згідно з частиною 2 статті 20 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами. Враховуючи викладене та з метою дотримання принципів здійснення публічних закупівель щодо недискримінації учасників та добросовісної конкуренції серед учасників, Замовником визначені вимоги для участі у процедурі закупівлі Учасників, як резидентів так і нерезидентів, всіх форм власності з можливістю надати товар, який виробляється в Україні та за її межами
Статус вимоги:
Відхилено