-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Зерносушарка «В 100/13 ECOS» (без пальника)
Найменування та марку техніки вказано на виконання вимог ч. 2 ст. 1 та пп. 1-2 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про фінансовий лізинг»
Торги не відбулися
3 180 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 2.5% або 79 500.00 UAH
мін. крок: 2.5% або 79 500.00 UAH
Період оскарження:
01.10.2020 17:22 - 30.11.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерного комітету
Номер:
cc62b12b3874495bbb2f0fc3927b5327
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-10-01-002412-b.a2
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерного комітету
Скарга:
ТОВ «КК «ДУНАЄВЕЦЬКИЙ ЛИВАРНО-МЕХАНІЧНИЙ ЗАВОД»
Код ЄДРПОУ 38760006
Адреса виробництва: 32400, Україна, Хмельницька обл., м. Дунаївці
вул. Красінських, 13
Юридична/поштова адреса: 03134, Україна,м. Київ, а/с 30
тел./факс: (03858) 31430; (03858) 31887; (044) 499-16-60
IBAN: UA 74 300346 0000026005012832001
( р/р 26005012832001 ПАТ «Альфа-Банк» м. Київ МФО 300346 )
www.dulmz.comE-mail: office@dulmz.cominfo@dulmz.com
14 жовтня 2020 року До Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Замовник публічної закупівлі: Державне публічне акціонерне товариство «НАЦІОНАЛЬНА АКЦІОНЕРНА КОМПАНІЯ «УКРАГРОЛІЗИНГ»
код за ЄДРПОУ 30401456
адреса місцезнаходження:
м. Київ вул. Мечникова, 16-А
Тел. +380442005023
Електронна адреса: Lexi_M@ukr.net
Скаржник:
(особа, що розглядає можливість участі у процедурі закупівлі) Товариство з обмеженою відповідальністю
«КЕРУЮЧА КОМПАНІЯ «ДУНАЄВЕЦЬКИЙ ЛИВАРНО-МЕХАНІЧНИЙ ЗАВОД»
код за ЄДРПОУ 38760006
адреса місцезнаходження:
03134, м. Київ, вул. а/с 30
Тел. (044) 499 16 60
Електронна адреса: office@dulmz.com
СКАРГА
на дискримінаційні вимоги тендерного комітету
Організатором відкритих торгів – Державним публічним акціонерним товариством «НАЦІОНАЛЬНА АКЦІОНЕРНА КОМПАНІЯ «УКРАГРОЛІЗИНГ» оголошено закупівлю «Зерносушарка BONFANTI «В 100/13 ECOS» (без пальника)» (закупівля № 7486588; Код ДК021: 16600000-1 Сільськогосподарська та лісогосподарська техніка спеціального призначення.
Номер у Prozorro: UA-2020-10-01-002412-b.
ТОВ «КЕРУЮЧА КОМПАНІЯ «ДУНАЄВЕЦЬКИЙ ЛИВАРНО-МЕХАНІЧНИЙ ЗАВОД» (ТОВ «КК «ДЛМЗ») має намір взяти участь у закупівлі № 7486588, шляхом подання своєю тендерної пропозиції.
Керуючись положеннями ст. 3, 5, 18, 28 ЗУ «Про публічні закупівлі» ТОВ «КЕРУЮЧА КОМПАНІЯ «ДУНАЄВЕЦЬКИЙ ЛИВАРНО-МЕХАНІЧНИЙ ЗАВОД» подає дану скаргу у зв’язку з тим, що вбачає в тендерній документації умови, які обмежують конкуренцію та містять дискримінаційні вимоги для участь національних виробників.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», головними принципами здійснення закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Статтею 5 Закону встановлено, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Статтею 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи викладене та уважно вивчивши тендерну документацію, ТОВ «КК «ДЛМЗ» вбачає в її змісті умови та положення, що суперечать встановленим принципам здійснення закупівель, у зв’язку з наступним:
• В оголошенні до закупівлі та технічних вимогах до предмета закупівлі, Замовником розміщено конкретну торгівельну марку та виробника предмета закупівлі, його складових: Пневматична система – Camozzi (фільтр, редуктор, змащувач, резервна ємність, прессостат, розподільники 5/2 по 1/4, соліноїди на 24 вольта, циліндри подвійної дії, магнітні датчики руху, Електровентилятори – CIMME відцентрового типу з електродвигунами АВВ), що є порушенням Закону, та не дають змогу Вітчизняним виробникам брати участь у процедурі закупівель на рівних умовах. З наведеного вбачається, що замовник вказав конкретного виробника складових елементів обладнання та не зазначає про можливість участі будь-яких інших виробників (див. дод.№ 5 тендерної документації), які мають аналогічні характеристики.
• Надання переваги конкретній торгівельній марці та виробнику предмета закупівлі дає підстави вважати в існуванні певного конфлікту інтересів у організатора та конкретного виробника, а відтак певної домовленості задля створення умов, що обмежують конкуренцію. Умови тендерної документації не повинні містити положення що звужують конкуренцію.
• Умови тендерної документації свідчать про наявність дискримінації серед потенційних учасників так як вбачається, що до участі у тендері можуть бути допущені лише обмежене коло учасників, представників конкретного виробника. В даному випадку учасники перебуватимуть у не однакових умовах за дискримінаційною ознакою.
• У преамбулі закупівлі № 7486588, замовник вказує, що найменування та марку техніки вказано на виконання вимог ч. 2 ст. 1 та пп. 1-2 ч. 1 ст. 11 ЗУ «Про фінансовий лізинг», яки зокрема зазначається: лізингоодержувач має право: 1) обирати предмет лізингу та продавця або встановити специфікацію предмета лізингу і доручити вибір лізингодавцю; 2) відмовитися від прийняття предмета лізингу, який не відповідає його призначенню та/або умовам договору, специфікаціям. Тобто, тендерна документація сформована таким чином, щоб максимально відмежуватись від конкурентного середовища та фактично надає переваг виключно певному виробнику, в даному випадку іноземного. А відтак надає широкі повноваження замовнику обирати продавця та відмовитись від предмету лізингу, який не відповідає його призначенню та/або умовам договору, специфікації. Однак вимушені заважити, що порядок здійснення публічної закупівлі в першу чергу регулюється вимогами ЗУ «Про публічні закупівлі», а тому критерії відбору переможця чітко визначені ст. 16, 17, 31 ЗУ «Про публічні закупівлі». Тому посилання замовника на ч. 2 ст. 1 та пп. 1-2 ч. 1 ст. 11 ЗУ «Про фінансовий лізинг» суперечить принципам здійснення публічних закупівель.
• Провівши аналіз ринку серед виробників сільськогосподарської та лісогосподарської техніки спеціального призначення, вбачається порушення положень ЗУ «Про публічні закупівлі» щодо здійснення закупівель з максимальною економією та ефективністю. Так як з цього слідує, що вартість обладнання виробництва «Bonfanti», є значно вищою від аналогічного товару вітчизняного виробництва.
• Умови тендерної документації не враховують положення ЗУ «Про стимулювання розвитку вітчизняного машинобудування для агропромислового комплексу». Зокрема ст. 14 вказаного Закону передбачає, що кошти державного бюджету, що спрямовуються на заходи, пов'язані із закупівлею техніки і обладнання для агропромислового комплексу на умовах фінансового лізингу, та кредити, надані сільськогосподарським товаровиробникам за умови часткової компенсації за рахунок державного бюджету ставки по кредитах банків та лізингових платежів, спрямовуються виключно на вітчизняну техніку і обладнання для агропромислового комплексу. Оскільки, замовник є юридичною особою, у статутному капіталі якої є частка держави, що перевищує 50%, крім цього, за вимогами п. 3 ч. 1 ст. 2 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник є розпорядником бюджетних коштів, а тому проведення закупівлі повинно здійснюватись із врахуванням зазначених положень ЗУ «Про стимулювання розвитку вітчизняного машинобудування для агропромислового комплексу».
Так, згідно положень ЗУ «Про публічні закупівлі» кожен учасник процедури закупівлі, а в даному випадку ТОВ «КК «ДЛМЗ», наділений такими права, зокрема:
- правом на рівні умови участі по відношенні до певної торговельної марки;
- правом на неупереджену оцінку тендерної пропозиції;
- правом на рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця;
- правом на визнання переможцем та укладення договору про закупівлю.
Водночас, рішенням Конституційного Суду України № 1-10/2004 від 01.12.2004 р. визначено поняття «охоронюваний законом інтерес», що вживається в частині першій статті 4 Цивільного процесуального Кодексу України та інших законах України у логічно-смисловому зв’язку з поняттям «права», треба розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або не матеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об’єктивного і прямо не опосередкований у суб’єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об’єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості добросовісності, розумності та іншим загально правовим засадам.
За ч. 1 ст. 79 Господарського Кодексу України господарськими товариствами визнаються підприємства або інші суб’єкти господарювання, створені юридичними особами та/або громадянами шляхом об’єднання її майна і участі в підприємницькій діяльності товариства з метою одержання прибутку.
ТОВ «КК «ДЛМЗ» здійснює свою господарську діяльність, серед іншої також шляхом проведення відповідного роду виробництва та реалізації сільськогосподарської та лісогосподарської техніка спеціального призначення, що підтверджується наявність відповідної ресурсно-матеріальної бази, обладнання, фахівців, спеціалістів, а також відповідною ліцензією на проведення будівельних робіт. Такого роду господарська діяльність скаржника реалізується зокрема у формі участі у публічних закупівлях, в тому числі через систему веб-порталу уповноваженого органу згідно ЗУ «Про публічні закупівлі».
Таким чином, інтерес нашого підприємства в участі у публічних закупівлях в цілому та конкретно в цьому: закупівлі № 7486588 (Номер у Prozorro: UA-2020-10-01-002412-b) з метою укладення договору про закупівлю, одержанні прибутку від виконання даного виду робіт.
Вказаний інтерес за усіма ознаками відповідає визначенню, наведеному у згадуваному вище рішенні Конституційного Суду України, а отже може вважатись законним охоронюваним інтересом у контексті ч. 1 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Наведене свідчить, що замовник при формуванні тендерної документації допустив порушення вимог ЗУ «Про публічні закупівлі», створює умови за яких виникла дискримінація національного виробника обладнання сільськогосподарського призначення та вироблення негативного ставлення до вітчизняного виробництва, зокрема по відношенню ТОВ «КК «ДЛМЗ». Відмінність у ставленні є дискримінаційною, якщо вона не має об’єктивного та розумного обґрунтування, іншими словами, якщо вона не переслідує легітимну ціль або якщо немає розумного співвідношення між застосованими засобами та переслідуваною ціллю.
За таких обставин, керуючись положеннями ст. 5, 18, 20, 22, 24 ЗУ «Про публічні закупівлі» ПРОШУ Постійно діючу адміністративну колегію Антимонопольного комітету України
з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
• Призупинити процедуру закупівлі № 7486588 (Номер у Prozorro: UA-2020-10-01-002412-b) до внесення змін до тендерної документації.
• Встановити факт наявності дискримінаційних умов у тендерній документації замовника закупівлі № 7486588 про закупівлю обладнання конкретної торгівельної марки виробництва «Bonfanti» та його складових.
• Зобов’язати замовника привести тендерну документацію у відповідність до вимог законодавства, що регулює публічні закупівлі та усунути дискримінаційні умови, про закупівлю обладнання конкретної торгівельної марки виробництва «Bonfanti» та його складових.
Керівник юридичного відділу
ТОВ «КК «ДЛМЗ» Блажкевич С.В.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 14.10.2020 14:22
- Каталог ДЛМЗ.pdf 16.10.2020 09:52
- рішення від 16.10.2020 №19389+лист замовнику.pdf 16.10.2020 20:49
- інформація про перенесення розгляду скарги № 17016.pdf 28.10.2020 12:16
- інформація про резулятивну частину рішення від 10.11.2020 №20871.pdf 11.11.2020 20:25
- рішення від 10.11.2020 №20871.pdf 14.11.2020 00:38
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.10.2020 15:08
Дата розгляду скарги:
27.10.2020 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.10.2020 20:49
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.11.2020 00:38
Дата виконання рішення Замовником:
26.11.2020 16:25
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Тендерним комітетом Компанії прийнято рішення внести зміни до тендерної документації.
Скарга
Скасована
Дисскримінаційні умови
Номер:
8a0caefae242431cac9d64a9cd7dc0be
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-10-01-002412-b.b1
Назва:
Дисскримінаційні умови
Скарга:
СКАРГА/ВИМОГА
на дискримінаційні вимоги тендерного комітету
Організатором відкритих торгів – Державним публічним акціонерним товариством «Національна акціонерна компанія «Украгролізинг» оголошено закупівлю «Зерносушарка BONFANTI «В 100/13 ECOS» (без пальника)» (закупівля № 7486588; Код ДК021: 16600000-1 Сільськогосподарська та лісогосподарська техніка спеціального призначення.
ТОВ «КК «ДЛМЗ» бере участь у вказаних відкритих торгах із своєю тендерною пропозицією.
Керуючись положеннями ст. 3, 5, 18, 28 ЗУ «Про публічні закупівлі» ТОВ «КЕРУЮЧА КОМПАНІЯ «ДУНАЄВЕЦЬКИЙ ЛИВАРНО-МЕХАНІЧНИЙ ЗАВОД» подає дану скаргу/вимогу у зв’язку з тим, що вбачає в тендерних вимогах умови, які обмежують конкуренцію ту участь національних виробників.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», головними принципами здійснення закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Статтею 5 Закону встановлено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Статтею 22. Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи викладене та уважно вивчивши тендерну документацію, ТОВ «КК «ДЛМЗ» вбачає в її змісті умови та положення, що суперечать встановленим принципам здійснення закупівель, у зв’язку з наступним:
• В оголошенні до закупівлі та технічних вимогах до предмета закупівлі, Замовником розміщено конкретну торгівельну марку та виробника предмета закупівлі, його складових, що є порушенням Закону, та не дають змогу Вітчизняним виробникам брати участь у процедурі закупівель на рівних умовах.
• Надання переваги конкретній торгівельній марці та виробнику предмета закупівлі дає підстави вважати в існуванні певного конфлікту інтересів у організатора та конкретного виробника, а відтак певної домовленості задля створення умов, що обмежують конкуренцію. Умови тендерної документації не повинні містити положення що звужують конкуренцію.
• Умови тендерної документації свідчать про наявність дискримінації серед потенційних учасників так як вбачається, що до участі у тендері можуть бути допущені лише обмежене коло учасників, представників конкретного виробника. В даному випадку учасники перебуватимуть у не однакових умовах за дискримінаційною ознакою.
• Провівши аналіз ринку серед виробників сільськогосподарської та лісогосподарської техніки спеціального призначення, вбачається порушення положень ЗУ «Про публічні закупівлі» щодо здійснення закупівель з максимальною економією та ефективністю. Так як з цього слідує, що вартість обладнання виробництва Bonfanti, є значно вищою від аналогічного товару вітчизняного виробництва.
• Умови тендерної документації не враховують положення ЗУ «Про стимулювання розвитку вітчизняного машинобудування для агропромислового комплексу». Зокрема ст. 14 вказаного Закону передбачає, що кошти державного бюджету, що спрямовуються на заходи, пов'язані із закупівлею техніки і обладнання для агропромислового комплексу на умовах фінансового лізингу, та кредити, надані сільськогосподарським товаровиробникам за умови часткової компенсації за рахунок державного бюджету ставки по кредитах банків та лізингових платежів, спрямовуються виключно на вітчизняну техніку і обладнання для агропромислового комплексу.
Наведене свідчить, що замовник при формуванні тендерної документації допустив порушення вимог ЗУ «Про публічні закупівлі», створює умови за яких виникла дискримінація національного виробника обладнання сільськогосподарського призначення та вироблення негативного ставлення до вітчизняного виробництва, зокрема по відношенню ТОВ «КК «ДЛМЗ». Відмінність у ставленні є дискримінаційною, якщо вона не має об’єктивного та розумного обґрунтування, іншими словами, якщо вона не переслідує легітимну ціль або якщо немає розумного співвідношення між застосованими засобами та переслідуваною ціллю.
За таких обставин, керуючись положеннями ст. 5, 20, 22, 24 ЗУ «Про публічні закупівлі» ПРОШУ:
• Привести тендерну документацію у відповідність до вимог законодавства, що регулює публічні закупівлі та усунути дискримінаційні умови, положення в рамках тендерної документації.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 13.10.2020 17:02
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
14.10.2020 13:58