• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з утилізації медичних відходів

Торги відмінено

120 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 600.00 UAH
Період оскарження: 30.09.2020 10:08 - 06.10.2020 09:52
Вимога
Без відповіді

Замовник під час проведення зазначеної закупівлі порушує основні принципи закупівель, що визначені в Ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» та ч.5 ст.14, п 2 ч.3 ст.16 Закону.

Номер: 16684d82b6b24b7c809d847719e5d51a
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-30-000961-a.a1
Назва: Замовник під час проведення зазначеної закупівлі порушує основні принципи закупівель, що визначені в Ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» та ч.5 ст.14, п 2 ч.3 ст.16 Закону.
Вимога:
1.Найменування Замовника: Комунальне некомерційне підприємство «Обласний Перинатальний центр м. Краматорськ», код ЄДРПОУ:42170577. Адреса: 84307, Україна, Донецька область, Краматорськ, вул. Олекси Тихого, буд. 17-П 2.Номер закупівлі: UA-2020-09-30-000961-a. Код ДК021: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з утилізації медичних відходів). 3.Підстави подання вимоги: Замовник під час проведення зазначеної закупівлі порушує основні принципи закупівель, що визначені в Ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» та ч.5 ст.14, п 2 ч.3 ст.16 Закону. 4.Обгрунтування вимоги: Замовник, Комунальне некомерційне підприємство «Обласний Перинатальний центр м. Краматорськ», оголосив в електронній системі «Прозорро» про проведення спрощеної закупівлі UA-2020-09-30-000961-a, яка проводиться відповідно до статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі-Закон). У період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі. Ознайомившись із Оголошенням спрощеної закупівлі, ми виявили в ній дискримінаційні вимоги. Додатком 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі визначені вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження. Для підтвердження кваліфікації учасник повинен надати в електронному (сканованому) вигляді в складі своєї пропозиції копії наступного документа: 7. Ліцензія, видана безпосередньо Учаснику Міністерством екології та природних ресурсів України, або наказ Міністерства екології та природних ресурсів України, про видачу безпосередньо Учаснику ліцензії, на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами. Документ обов’яково повинен мати наступні види господарської діяльності: збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження. Документ обов’язково повинен мати всі види відходів, на поводження за якими він виданий, що є предметом цієї закупівлі. Пунктом 3 Додатком 1 зазначено, що Учасник бере на себе зобов’язання власними силами здійснювати завантаження медичних відходів у спеціалізований автотранспорт, вивезення та утилізацію. Звертаємо увагу, що предметом закупівлі: послуги з утилізації медичних відходів,а саме: Найменування відходів 1 Відходи, що утворилися при обсерваційній діяльності, направлений у боротьбі з коронавірусом, а саме: використані медичні рукавички, халати, маски, респіратори, та інший медичний одяг, а також пластиковий одноразовий посуд, рушники, предмети для підтримання життєдіяльності хворих 2 Використаний медичний інструмент (гострі предмети:голки, шприці, скальпелі та їх леза, предметні скельця, ампули, порожні пробірки, битий скляний посуд, вазо фікси, пір`я, піпетки, тощо) 3 Предмети, забруднені кров`ю або іншими біологічними рідинами (біологічні відходи, ампутаційні відходи) 4 Елементи живлення, предмети, що містять ртуть, прилади і обладнання, що містять важкі метали (лампи люмінесцентні, бактерицидні та енергозберігаючі зіпсовані або відпрацьовані) 5 Лікарські, діагностичні, дезінфекційні засоби (фармацевтичні препарати зіпсовані або прострочені) Враховуючи те, що в Додатку 1 зазначено перелік небезпечних відходів різної номенклатури та потребує наявності в учасників ліцензії на проведення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами за всіма видами зазначених відходів, що значно звужує коло учасників та обмежує конкуренцію, що є порушенням статей 5, 14 ЗУ «Про публічні закупівлі». Більшість відходів, згідно технічних вимог, є медичні відходи, що потребують наявність відповідної ліцензії та сертифікованого обладнання. Але, серед переліку небезпечних відходів Технічного завдання є відходи іншого класу небезпеки та номенклатури – елементи живлення, предмети, що містять ртуть, прилади і обладнання, що містять важкі метали (лампи люмінесцентні, бактерицидні та енергозберігаючі зіпсовані або відпрацьовані Учасники, що спеціалізуються на знешкодженні медичних та клінічних відходів, але не спеціалізуються на відходах, що містять ртуть, не повинні позбавлятися права прийняти участь в закупівлі в добросовісній конкуренції. Зазначені вимоги, фактично позбавляють Учасників залучати до виконання послуг субпідрядних організацій. Чинним законодавством не забороняється залучення субвиконавця, який має всі дозвільні документи (Ліцензію на поводження з небезпечними відходами) для утилізації відходів, яких немає в Ліцензії Учасника. Це є порушенням основних принципів закупівель передбачених в Ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія, ефективність та пропорційність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - об'єктивна та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Статтею 41 ЗУ «Про публічні закупівлі» зазначено, що Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України (ЦКУ) та Господарського кодексу України (ГКУ). Пунктом 2 Статті 902 ЦКУ передбачено, що у випадках, встановлених договором, виконавець має право покласти виконання договору про надання послуг на іншу особу, залишаючись відповідальним в повному обсязі перед замовником за порушення договору. Статтею 194 Господарського кодексу України також передбачено наступне: Стаття 194. Виконання господарського зобов'язання третьою особою. 1.Виконання господарського зобов'язання може бути покладено в цілому або в частині на третю особу, що не є стороною в зобов'язанні. Управнена сторона зобов'язана прийняти виконання, запропоноване третьою особою - безпосереднім виконавцем, якщо із закону, господарського договору або характеру зобов'язання не випливає обов'язок сторони виконати зобов'язання особисто. 2. Неналежне виконання зобов'язання третьою особою не звільняє сторони від обов'язку виконати зобов'язання в натурі, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 193 цього Кодексу. Ч.4 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі» зазначено: 4.Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Ч.5 ст. 14 Закону передбачено, що Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Пунктом 2 частини 3 ст.16 Закону передбачено: Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. Відповідно, враховуючи те, що послуги з утилізації медичних відходів в зазначеній закупівлі містять медичні відходи категорії В та незначна кількість категорії С, встановлення вищезазначеного формулювання ліцензії та заборона залучення субпідряду є дискримінацією. Державними санітарно – епідемічними правилами і нормами щодо поводження з медичними відходами, затвердженими Наказом Міністерства охорони здоров’я від 08.06.2015 № 325, Розділом V встановлено вимоги до відходів категорії В, якими передбачено, що небезпечні медичні відходи категорії В повинні саме знешкоджуватися, а саме пунктами зазначеного Наказу передбачено: «17. Термічне знешкодження відходів категорії В може здійснюватись децентралізованим способом (інсинератори або інші установки термічного знешкодження, що призначені для застосування з цією метою). Термічне знешкодження відходів категорії В може здійснюватись централізованим способом. «18. Патологоанатомічні та органічні операційні відходи категорії В (органи, тканини) підлягають кремації (спалюванню). 20. Відходи категорії В після знезараження передаються на підприємства, що мають ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами та мають відповідне сертифіковане обладнання. 1. До відходів категорії С, що можуть становити загрозу хімічного характеру, належать: лікарські, діагностичні, дезінфекційні засоби; елементи живлення, предмети, що містять ртуть, прилади і обладнання, що містять важкі метали; відходи, що утворились в результаті експлуатації обладнання, транспорту, систем освітлення тощо. 5. Медичні відходи категорії С передаються спеціалізованим підприємствам, що мають ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами. До того зауважуємо, що пунктами 1 та 2 Розділу І Наказу від 08.06.2015 № 325 «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правила і норм щодо поводження з медичними відходами» передбачено: 1. Ці Правила встановлюють загальні вимоги до поводження з медичними відходами в закладах охорони здоров’я (далі - заклади) з метою попередження їх негативного впливу на життя, здоров'я населення та довкілля і визначають порядок збирання, перевезення, зберігання, сортування, оброблення (перероблення), утилізації, видалення, знезараження, захоронення, знищення медичних відходів. 2. Ці Правила поширюються на усі заклади незалежно від форми власності та організаційно-правової форми, у тому числі фізичних осіб - підприємців, які в установленому порядку отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики (крім підприємств з виробництва фармацевтичної продукції та медичних відходів, що утворюються у побуті). Відповідно, Замовник повинен дотримуватись Закону України «Про відходи», враховуючи Державні санітарно-протиепідемічні правила і норми щодо поводження з медичними відходами, які є для нього обов’язковим до виконання нормативним актом. Статтею 1 Закону «Про відходи» визначені основні терміни: оброблення (перероблення) відходів - здійснення будь-яких технологічних операцій, пов'язаних із зміною фізичних, хімічних чи біологічних властивостей відходів, з метою підготовки їх до екологічно безпечного зберігання, перевезення, утилізації чи видалення; перевезення відходів - транспортування відходів від місць їх утворення або зберігання до місць чи об'єктів оброблення, утилізації чи видалення; транскордонне перевезення відходів - транспортування відходів з території, або через територію України, на територію або через територію іншої держави; {Абзац десятий статті 1 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1825-VI від 21.01.2010} утилізація відходів - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів; видалення відходів - здійснення операцій з відходами, що не призводять до їх утилізації; знешкодження відходів - зменшення чи усунення небезпечності відходів шляхом механічного, фізико-хімічного чи біологічного оброблення; Медичні відходи категорії В не використовуються як вторинні матеріальні ресурси, а для можливого використання енергії, що виділяється при їх спалюванні, як енергетичних ресурсів, з аналізу документів ліцензіатів, що приймають участь в публічних закупівлях, у них немає такого обладнання, що здійснює утилізацію, використовуючи енергію спалювання, як енергетичні ресурси. Тобто, всі ліцензіати, що приймають участь в закупівлях, мають обладнання для спалювання небезпечних медичних відходів категорії В і цим здійснюють саме знешкодження, а не утилізацію. Отже, небезпечні медичні відходи категорії В підлягають термічному знешкодженню. Медичні відходи категорії С передаються спеціалізованим підприємствам, що мають ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами. Відповідно, зазначене формулювання вимоги щодо ліцензування є не коректним до виконання послуг з поводження з медичними відходами, передбачених предметом закупівлі. Враховуючи вищезазначене, вимагаємо задля дотримання основних принципів закупівель та розширення можливого кола Учасників, вести зміни у Додаток 1 та Додаток 2 до Оголошення та викласти вимоги в наступній редакції: В пункті 3 Додатку 1 до Оголошення: 3. Учасник бере на себе зобов’язання власними силами здійснювати завантаження медичних відходів у спеціалізований автотранспорт, вивезення та утилізацію. Транспортні витрати входять до вартості послуг. Відповідальність за відходи та дотримання вимог чинного законодавства України про перевезення небезпечних вантажів та інших нормативних документів по дотриманню правил техніки безпеки, протипожежній і екологічній безпеці, під час їх перевезення покладається на Учасника. У разі залучення до виконання послуг інших суб’єктів господарювання як співвиконавців. надати гарантійний лист , що відповідальність за виконання зазначених послуг перед Замовником несе Виконавець. В пункті 7 Додатку 2 до Оголошення: Ліцензія (або наказ про видачу ліцензії), видана Уповноваженим органом на право провадження господарської діяльності з поводженням із небезпечними відходами, що надає право надання послуг, передбачених предметом закупівлі. У разі залучення до виконання послуг інших суб’єктів господарювання у якості співвиконавця, надати діючий договір про надання послуг з Ліцензією співвиконавця, виданою Уповноваженим органом на поводження з небезпечними відходами, що надає право надання послуг, передбачених предметом закупівлі».