-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
«Послуги по заправці та відновленню (регенерації) картриджів до принтерів, багатофункціональних приладів та копіювальних апаратів» ( ДК 021:2015:50310000-1 «Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки»)
Місце знаходження замовника: вул. Герасима Кондратьєва, 33, м. Суми, 40000. Категорія замовника - орган державної влади (п. 1 ч. 4 ст. 2 Закону) Код товару чи послуги, визначений згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі : ДК 021:2015 :50313200-4 "Послуги з технічного обслуговування фотокопіювальних пристроїв"
Завершена
64 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 640.00 UAH
мін. крок: 1% або 640.00 UAH
Період оскарження:
29.09.2020 18:27 - 05.10.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінація Учасників
Номер:
1c207807076b41e2ac7f3c37338ad7c7
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-09-29-008794-a.c2
Назва:
Дискримінація Учасників
Вимога:
Шановний Замовнику хочемо повідомити Вас, що Законодавством встановлений вичерпний перелік способів забезпечення виконання договору про закупівлю, серед яких немає листів авторизації від виробника або від представника товаровиробника в Україні. Необхідність надання листів авторизації від представника товаровиробника в Україні ставить нас в залежність від третьої особи (представника виробника в Україні) та являється дискримінаційною. Діюче законодавство України передбачає здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме - змаганням між суб'єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. На нашу думку, Замовник встановлює заборону на прийняття участі в торгах у зв'язку з відсутністю листів авторизації від представника товаровиробника в Україні, а також обмежує коло можливих учасників - офіційними дистриб'юторами та підприємствами, які мають листи авторизації, тобто мають договірні або будь-які інші взаємовідносини з представником товаровиробника в Україні. Тому, можливість здійснення нами підприємницької діяльності шляхом прийняття участі в зазначених торгах ставиться Замовником у залежність від взаємовідносин з представником товаровиробника в Україні, тобто є дискримінацією. Складена вимога Замовника щодо інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі обмежують конкуренцію серед учасників торгів та призводять до дискримінації та штучного звуження кола декількох потенційно можливих учасників торгів і, як наслідок, порушують один з основних принципів державних закупівель закріплених у статті 3 Закону України "Про здійснення державних закупівель" - недискримінація учасників. Дії Замовника (в частині встановлення зазначених умов Документації) порушують вимоги частини третьої статті 22 Закону та принципи здійснення закупівель, визначені статтею 3 Закону, а саме - недискримінація учасників, добросовісна конкуренція серед учасників. Просимо внести зміни до тендерної документації, а як доказ використання витратних матеріалів STATIC CONTROL учасник може надати митні декларації чи накладні на купівлю товару цього бренду.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.09.2020 15:19
Вирішення:
Шановний Учасник! Згідно ч. 4 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» - вимоги до предмета закупівлі, визначені Замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель. У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, Замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Тобто, вказати еквівалент є правом Замовника, а не обов’язком.
Вимога про надання оригіналу або копії авторизаційного листа виробника або офіційного представництва виробника/дистриб’ютора продукції дозволяє уникнути ризиків придбання неякісного товару невідомого походження, що в свою чергу, захистить Замовника від непередбачуваних витрат та збитків. Подібні вимоги часто встановлюються різними Замовниками при проведенні електронних закупівель. У практиці рішень Постійно діючої адміністративної Колегії Антимонопольного комітету України безліч рішень в яких подібні вимоги не вважаються дискримінаційними (наприклад рішення № 2405-р/пк-пз від 16.03.2018).
Таким чином, вказана нами вимога стосовно надання оригіналу або копії авторизаційного листа виробника або офіційного представництва виробника/дистриб’ютора продукції – не порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі» тобто не є дискримінаційною.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Дискримінація учасників
Номер:
0ff14ac87ab8402681d2d62ff001a3b9
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-09-29-008794-a.a1
Назва:
Дискримінація учасників
Вимога:
Доводимо до Вашого відома, що ст. 3 та 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року встановлено заборону дискримінації учасників торгів.
Вимога замовника: «На підтвердження того що заправка картриджів буде проводитись лише якісним оригінальним тонером виробництва STATIC CONTROL, учасник повинен надати Авторизаційний лист від виробника або офіційного представництва виробника/дистриб’ютора продукції STATIC CONTROL в Україні із зазначенням найменування замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус учасника як партнера виробника. Якщо Авторизаційний лист видано офіційним представництвом виробника/ дистриб’ютором, то Учасник повинен надати підтвердження такого статусу.» є дискримінаційною і звужує коло учасників до одиниць. Цей критерій в тендерній документації фактично звужує коло учасників до конкретного переліку – це клієнти дистріб’ютера STATIC CONTROL в Україні компанії МАККОН. Цей факт, як і факт того, що в тендерній документації фігурує ТМ STATIC CONTROL є лобіюванням інтересів окремих комерційних структур, що недопустимо при складанні тендерної документації. Також прошу врахувати той факт, що у великих фірм-постачальників є практика підтримки партнерів при участі у тендерах. Постачальники видають Авторизаційний лист лише ОДНОМУ партнеру, що може означати, що ця вимога фактично включена в документацію для виключення з тендерної боротьби всіх учасників крім одного.
Виходячи з наведених вище фактів прошу замовника вилучити з критеріїв оцінювання наведений вище пункт. Зрозуміло, що замовник турбується про якість витратних матеріалів, але критерії повинні бути законними та відповідати Закону України «Про публічні закупівлі». Наприклад: в аналогічних тендерах замовники додають в критерії підтвердження якості витратних матеріалів (без конкретизації виробника), а саме: сертифікати системи управління якістю ISO 9001:2015, висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи на підтвердження того, що витратні матеріали (тонери, фотобарабани, ракелі, магнітні вали), які використовуються відповідають вимогам діючого санітарного законодавства та допущені до використання за призначенням (в визначеній сфері).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.09.2020 13:21
Вирішення:
Шановний Учасник! У першу чергу нас цікавить отримання якісних послуг із заправки та відновлення картриджів, оскільки вимоги до якості друку згідно специфіки нашої роботи дуже високі. Хочеться зазначити, що наш парк техніки досить різноманітний – присутня техніка різних виробників і багато техніки, яка має значне напрацювання, але незалежно від цього друк повинен бути якісним. Також, досвід попередньої роботи з різними постачальниками послуг, які в свою чергу використовували тонер та витратні матеріали різних виробників, показав, що якість друку напряму залежить від того, які саме тонер чи витратні матеріали використовуються при заправці/відновленні картриджів. Проведений аналіз якості друку, коли картриджі були заправлені тонером різних виробників показав, що найкраща якість друку на принтерах та БФП, в незалежності від виробника чи моделі пристрою, досягалась лише при використанні тонеру виробництва STATIC CONTROL.
Хочемо зазначити, що наявність у виробника тонеру висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, як і сертифікатів системи управління якістю ISO 9001:2015, чи інших сертифікатів/декларацій жодним чином не впливають на якість отриманих видруків після заправки. А наявність авторизаційного листа від виробника або офіційного представництва виробника/дистриб’ютора продукції, в свою чергу свідчить про високу довіру Учаснику. Також ця вимога дозволяє уникнути ризиків придбання неякісного чи підробного товару невідомого походження.
Згідно ч. 4 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» - вимоги до предмета закупівлі, визначені Замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель. У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, Замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Тобто вказати еквівалент є правом Замовника, а не обов’язком.
Таким чином на думку Замовника дана вимога є необхідною, та жодним чином не порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні