-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Здійснення технічного нагляду за проведенням робіт з капітального ремонту дороги та тротуарів по вул. Слобожанській в смт. Дворічна Дворічанського району Харківської області (код ДК 021:2015: 71247000-1 — Нагляд за будівельними роботами)
Завершена
391 612.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 916.12 UAH
мін. крок: 1% або 3 916.12 UAH
Період оскарження:
28.09.2020 21:43 - 02.10.2020 23:00
Вимога
Залишено без розгляду
Забезпечення пропозицій учасників
Номер:
a9334a5812c2431fbf40c4572eb42fdc
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-09-28-009950-a.a4
Назва:
Забезпечення пропозицій учасників
Вимога:
На запитання від 01 жовтня 2020 15:23 Замовник зазначив:
"Учасник має право надати забезпечення від будь-якої установи, що визначена пунктом 1 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" з дотриманням ВСІХ ВИМОГ, які висуваються документацією замовника до такої установи".
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" до фінансових установ належать в тому числі БАНКИ.
Додатком 2 до Оголошення встановлено вимога наступного змісту "Гарантія повинна свідчити про обов’язок ФІНАНСОВОЇ КОМПАНІЇ виплатити замовнику суму забезпечення пропозиції при виникненні обставин, передбачених законом та містити, зокрема, такі реквізити, як посилання на документацію та умови, за яких можна вносити зміни до тексту гарантії."
Згідно з пунктом 2 Розділу І Положення про Державний реєстр фінансових установ, затвердженого Розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 28.08.2003 р. № 41, БАНКИ не відносятся до ФІНАНСОВИХ КОМПАНІЙ.
Виходячи з вищевикладеного, вимагаємо внести зміни до оголошення та замінити у додатку 2 до оголошення словосполучення "фінансової компаніі" на словосполучення "фінансової установи".
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.10.2020 19:25
Вирішення:
Замовником було надано наступні відповідь: "Учасник має право надати забезпечення від будь-якої установи, що визначена пунктом 1 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" з дотриманням всіх вимог, які висуваються документацією замовника до такої установи". Таким чином, Замовнико БУЛО ВКАЗАНО, що учасник має виконати всі вимоги та надати таку гарантію фінансової компанії, які може їх задовольнити
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
05.10.2020 20:19
Вимога
Залишено без розгляду
звернення з вимогою щодо усунення порушення згідно з ч. 7 ст. 14 Закону Ураїни "Про публічні закупівлі", а саме усунення вимог до учасників, які обмежують конкуренцію та є дискримінаційними
Номер:
6f42f96739734dfab8ed9107f132106b
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-09-28-009950-a.a3
Назва:
звернення з вимогою щодо усунення порушення згідно з ч. 7 ст. 14 Закону Ураїни "Про публічні закупівлі", а саме усунення вимог до учасників, які обмежують конкуренцію та є дискримінаційними
Вимога:
На раніше подану вимогу UA-2020-09-28-009950-a.a1 від 30.09.2020 р. щодо виключення дискримінаційної вимоги надання учасником для підтвердження якості виконаних робіт вимогам міжнародного стандарту у складі пропозиції копію сертифікату системи менеджменту якості, що є дійсним на весь період виконання відповідних робіт з технічного нагляду та/або надання інформації з посиланнями на відповідні норми законодавства України з вимогою наявності сертифікату системи менеджменту якості для учасника, який має виконати роботи, що закуповуються Замовником, ДВОРІЧАНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА ДВОРІЧАНСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ надала відповідь:
"Потенційним учасником торгів документальне не підтверджено та не доведено чому вимога Замовника в частині надання вказаного документу є дискримінацією. Враховуючи вищенведене, Вимога відхиляється без задоволення".
Дана спрощена закупівля правовідносини, що виникають під час її проведення регулюється Законом України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон).
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону Закупівлі здійснюються за принципами зокрема, але не виключно: добросовісної конкуренції серед учасників та недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Згідно з ч. 5 ст. 14 Закону Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно з ч. 2, 3 ст. 15 Закону України "Про захист економічної конкуренції" Антиконкурентними діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, зокрема, визнаються дія, внаслідок якої окремим суб’єктам господарювання або групам суб’єктів господарювання створюються несприятливі чи дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентами. Вчинення антиконкурентних дій органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю забороняється і тягне за собою відповідальність згідно з законом.
Враховуючи вищевикладене та те, що наявність сертифікату системи менеджменту якості не вимагається чинним законодавством від учасників для виконання робіт за цією спрощеною закупівлею, вважаємо таку вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції" такі дії є порушеннями законодавства про захист економічної конкуренції і у разі неусунення такого порушення шляхом внесення змін до оголошення і вилучення з вимог обов'язок надання учасником у складі пропозиції для підтвердження якості виконаних робіт вимогам міжнародного стандарту копію сертифікату системи менеджменту якості, що є дійсним на весь період виконання відповідних робіт з технічного нагляду, надалі ячасники, які зазнали порушення своїх прав будуть ініціювати Розгляд справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції в порядку, визначеному Розділом VII Закону України "Про захист економічної конкуренції" та у судовому порядку.
ВИМАГАЄМО:
1. Усунути вказане порушення під час проведення спрощеної закупівлі та виключити дискримінаційну вимогу "Для підтвердження якості виконаних робіт вимогам міжнародного стандарту учасник має надати у складі пропозиції копію сертифікату системи менеджменту якості, що є дійсним на весь період виконання відповідних робіт з технічного нагляду".
2. У випадку невиконання п. 1 вимоги надати інформацію з посиланнями на відповідні норми законодавства України з вимогою наявності сертифікату системи менеджменту якості.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.10.2020 19:16
Вирішення:
Замовник повтрно наголошує, що учасником не доведено, чому він не може надати (отримати) вказаний документ для надання у складі пропозиції під час участі у торгах. Тому Замовник вважає, що учасник документально не підтвердив чим порушено його права та законні інтереси
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
05.10.2020 20:22
Вимога
Вирішена
Скарга про дискримінаційні вимоги
Номер:
d289f87fddf6445689cb212c3906f1e2
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-09-28-009950-a.a2
Назва:
Скарга про дискримінаційні вимоги
Вимога:
Просимо вас усунути дискримінаційні вимоги, що містяться в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі (Ідентифікатор закупівлі UA-2020-09-28-009950-a), а саме:
Відповідно до Оголошення Замовника учасник має для підтвердження якості виконаних робіт вимогам міжнародного стандарту надати у складі пропозиції копію сертифікату системи менеджменту якості, що є дійсним на весь період виконання відповідних робіт з технічного нагляду.
При цьому, згідно чинного законодавства, яке регулює порядок здійснення технічного нагляду, зокрема постанови КМУ №903 від 11.07.2011 року «Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури» (зі змінами та доповненнями), суб’єкти господарювання, що здійснюють технічний нагляд не повинні в обов’язковому порядку мати сертифікат системи менеджменту якості, в тому числі проходити сертифікацію згідно ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або сертифікацію згідно іншим аналогічним державним стандартам.
Відповідно ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» технічний нагляд за будівництвом здійснюється ІНЖЕНЕРОМ ТЕХНІЧНОГО НАГЛЯДУ. При цьому відповідно до завдань, обов’язків та знань законодавства України, наведених у Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників (Випуск 64 Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи) Зміна № 8 до розділу 1 Керівники, професіонали, фахівці виданий Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Міністерство соціальної політики, інженер технічного нагляду, що має кваліфікаційний сертифікат, щодо відповідального виконавця окремих видів робіт (послу), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури повністю відповідає вимогам, щодо здійснення саме ТЕХНІЧНОГО НАГЛЯДУ, обов’язки, якого обмежуються постанови КМУ №903 від 11.07.2011 року «Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури» (зі змінами та доповненнями). Водночас, повідомляємо, щодо обов’язків технічного нагляду не входить менеджмент, тобто управління, підкреслюємо САМЕ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ, а входить ПЕРЕВІРКА ОБСЯГІВ ТА ЯКОСТІ виконаних робіт. Слід зазначити, ПЕРЕВІРКА – ЦЕ НЕ УПРАВЛІННЯ, тобто, йде підміна понять, яка спотворює сутність технічного нагляду та вимоги здійснення технічного нагляду, що є неприпустимим взагалі. Діючим законодавством України у сфері технічного нагляду не передбачено на теперішній час в обов’язковому порядку та взагалі мати сертифікату системи менеджменту якості.
Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
У разі, якщо Замовник вважає цю вимогу коректною, просимо надати роз’яснення та конкретизувати, із посиланням на конкретний закон, його пункт або розділ, згідно з яким наявність сертифікату системи менеджменту якості є обов’язковою умовою для ведення діяльності з надання послуг технічного нагляду.
Наголошуємо, що до надання конкретних роз’яснень від Замовника згідно чинного законодавства у сфері публічних закупівель ця вимога має дискримінаційні ознаки і може бути оскаржена у Антимонопольному комітеті, Державній аудиторській службі України або Суді.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.10.2020 15:30
Вирішення:
Відповідно до п. 28 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» спрощена закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону. Відповідно до ст. 13. Закону закупівлі можуть здійснюватися шляхом застосування однієї з таких конкурентних процедур: 1. відкриті торги; 2. торги з обмеженою участю; 3. конкурентний діалог. З вищенаведених положень Закону виходить, що спрощена закупівля не є процедурою закупівлі, тому на неї не розповсюджуються статті які визначені в наступних розділах: 1. Розділ IV - Відкриті торги 2. Розділ V - Конкурентний діалог 3. Розділ VI - Процедура торгів з обмеженою участю. Враховуючи вищенаведене, всі учасники мають виконати вимоги, встановлені Замовником в документації
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні
Вимога
Вирішена
звернення з вимогою щодо усунення порушення згідно з ч. 7 ст. 14 Закону Ураїни "Про публічні закупівлі"
Номер:
c520cc50064347c2a62ea6af785d1c26
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-09-28-009950-a.a1
Назва:
звернення з вимогою щодо усунення порушення згідно з ч. 7 ст. 14 Закону Ураїни "Про публічні закупівлі"
Вимога:
Відповідно до п. 4 ч. 1 та ч. 4 ст. 5 Закону Ураїни "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) Закупівлі здійснюються в тому числі за принципом недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно з ч. 5 ст. 14 Закону Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Статтею 11 Закону України "Про архітектурну діяльність" встановлено, що Технічний нагляд забезпечується замовником та здійснюється особами, які мають кваліфікаційний сертифікат. Порядок проведення авторського і технічного наглядів установлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 3 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, затвердженого Постановою КМУ від 11 липня 2007 р. N 903, Технічний нагляд здійснюють особи, що мають виданий відповідно до законодавства архітектурно-будівельною атестаційною комісією кваліфікаційний сертифікат.
Інших вимог чинного законодавства України до осіб, які здійснюють технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури не існує.
Натомість в Додатку 2 до оголошення окрім вимоги надання учасником "Оригінал (оригінали) чи копію (копії) дійсного (дійсних) кваліфікаційного (кваліфікаційних) сертифікату (сертифікатів) відповідального виконавця (відповідальних виконавців) окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури (інженер технічного нагляду)" є вимога наступного змісту:
"Для підтвердження якості виконаних робіт вимогам міжнародного стандарту учасник має надати у складі пропозиції копію сертифікату системи менеджменту якості, що є дійсним на весь період виконання відповідних робіт з технічного нагляду".
Вважаю таку вимогу дискримінаційною, такою що порушує права учасників та суттєво звужує коло осіб, що можуть приймати участь у закупівлі та порушує Закон.
ВИМАГАЮ:
1. Усунути вказане порушення під час проведення спрощеної закупівлі та виключити дискримінаційну вимогу "Для підтвердження якості виконаних робіт вимогам міжнародного стандарту учасник має надати у складі пропозиції копію сертифікату системи менеджменту якості, що є дійсним на весь період виконання відповідних робіт з технічного нагляду".
2. У випадку невиконання п. 1 вимоги надати інформацію з посиланнями на відповідні норми законодавства України з вимогою наявності сертифікату системи менеджменту якості
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.09.2020 18:10
Вирішення:
Відповідно до ч.5 ст. 14 Закону України "Про публічні закупівлі" оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Потенційним учасником торгів документальне не підтверджено та не доведено чому вимога Замовника в частині надання вказаного документу є дискримінацією. Враховуючи вищенведене, Вимога відхиляється без задоволення
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні