-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Комплекти мультимедійного обладнання з допоміжними засобами навчання для навчальних кабінетів біології, географії, математики, фізики, хімії і STEM-лабораторії закладів загальної середньої освіти для реалізації програми «Спроможна школа для кращих результатів», Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015 32320000-2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання
Завершена
4 126 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 825.00 UAH
мін. крок: 0% або 825.00 UAH
Період оскарження:
24.09.2020 10:06 - 06.10.2020 00:00
Вимога
Відхилено
ВИМОГА щодо усунення порушень у тендерній документації
Номер:
384cdf98758049c4bc3c2029028f900b
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-09-24-002088-a.c1
Назва:
ВИМОГА щодо усунення порушень у тендерній документації
Вимога:
Відділом освіти Марганецької міської ради (далі – Замовник) 24 вересня 2020 року була оголошена процедура відкритих https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-09-24-002088-a
(ДК 021:2015 32320000-2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (Комплекти мультимедійного обладнання з допоміжними засобами навчання для навчальних кабінетів біології, географії, математики, фізики, хімії і STEM-лабораторії закладів загальної середньої освіти для реалізації програми «Спроможна школа для кращих результатів»).
Ознайомившись та опрацювавши положення тендерної документації на закупівлю ДК 021:2015 32320000-2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (Комплекти мультимедійного обладнання з допоміжними засобами навчання для навчальних кабінетів біології, географії, математики, фізики, хімії і STEM-лабораторії закладів загальної середньої освіти для реалізації програми «Спроможна школа для кращих результатів») (далі – Тендерна документація), виявлено ряд грубих порушень приписів Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій» від 29 квітня 2020 року № 574, а саме:
Суб’єктом оскарження за результатами опрацювання Тендерної документації встановлені порушення, що технічні характеристики засобів навчання та обладнання, якими можуть бути обладнані навчальні кабінети біології, географії, математики, фізики, хімії і STEM-лабораторії державних і комунальних закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, чітко та деталізовано встановленні Типовим переліком засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 29 квітня 2020 року № 574, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 р. за № 410/34693 (далі – Типовий перелік).
Відповідно до імперативного припису пункту 1 Типового переліку визначено: «Цей перелік визначає вимоги до засобів навчання та обладнання, якими можуть бути обладнані навчальні кабінети біології, географії, математики, фізики, хімії і STEM-лабораторії державних і комунальних закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, (далі - навчальні кабінети і STEM-лабораторії), з урахуванням вимог новітніх освітніх технологій і методів навчання».
Відповідно да частин другої статті 15 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» накази міністерства, видані в межах його повноважень, є обов'язковими для виконання підприємствами, установами і організаціями всіх форм власності.
Отже, дотримання чітко визначених технічних характеристик до засобів навчання та обладнання під час встановлення тендерних вимог є обов’язковим та неухильним, а Замовник своїми дії порушує та ігнорує норми законодавства України.
Аналогічної позиції дотримується Міністерство освіти і науки у своєму листі щодо неухильного дотримання законодавства від 14.08.2020 № 1/9-441 (яке опубліковано на сайті МОН України https://mon.gov.ua/ua/npa/shodo-neuhilnogo-dotrimannya-zakonodavstva), де зазначає: «Вимоги до мультимедійного обладнання (у т. ч. інтерактивної дошки, мультимедійного проєктора з короткофокусним об’єктивом, багатофункціонального пристрою тощо), електронних освітніх ресурсів та пристосувань для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій визначаються відповідно до Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 29 квітня 2020 року № 574, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 р. за № 410/34693, та не можуть відрізнятися від встановлених наказом». Також в листі зазначено: «Вимоги до комп’ютерного обладнання (у т.ч. ноутбуків та персональних комп’ютерів), яким комплектуються навчальні кабінети і STEM-лабораторії, визначаються відповідно до Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 02 листопада 2017 року №1440 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 р. за №55/31507 та не можуть відрізнятися від встановлених наказом».
Проте, Замовник порушив вказані норми Типового переліку зазначивши у Тендерній документації технічні характеристики, які відсутні у Типовому переліку, та які на ведені у додатку 1 до цього листа.
Окрім того, більшість технічних вимог до предмету закупівлі точно співпадають із параметрами обладнання, яке пропонує лише один виробник та/або один продавець обладнання у різних частинах закупівлі.
Така прихована характеризація обладнання (товару) та його складових Замовником прямо порушує імперативні приписи частини четвертої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», де визначено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент». Зауважуємо, що хоча Замовником на виконання частини четвертої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» намагається формально приховати наявне порушення шляхом зазначення у Тендерній документації «або еквівалент», проте еквіваленту не існує з огляду на те, що кожна складова частина предмету закупівлі прописана під конкретного виробника/постачальника.
Вчинення Замовником таких дій щодо надання прихованих переваг певним учасникам, відповідно до норм статті 364 Кримінального кодексу України є кримінально караними і передбачають кримінальну відповідальність, у зв’язку із чим, вимагаємо припинити порушення норм законодавства України, внести відповідні зміни та привести Тендерну документацію в частині визначення засобів навчання та обладнання до вимог Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, наказом Міністерства освіти і науки України від 29 квітня 2020 року № 574, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 р. за № 410/34693.
У разі не вчинення Замовником дій щодо усунення вказаних порушень вважаємо за необхідне звернутися до правоохоронних органів для внесення відомостей в ЄРДР щодо вчинення злочину та реєстрації кримінального правопорушення для подальшого його розслідування та надання правої оцінки таким діянням у судовому порядку.
Додаток:
1. Перелік технічних характеристик, які відсутні у Типовому переліку (на прикладах декількох кабінетів).
2. Лист Міністерство освіти і науки у своєму листі щодо неухильного дотримання законодавства від 14.08.2020 № 1/9-441.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога Марганець.pdf 29.09.2020 14:47
- Протокол 175.PDF 01.10.2020 16:34
Дата подачі:
29.09.2020 14:47
Вирішення:
Тендерний комітет відділу освіти Марганецької міської ради повідомляє наступне:
А)Вимоги до технічних характеристик засобів навчання та обладнання, визначені та відповідають Типовому переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженого наказом МОН від 29 квітня 2020року №574, зареєстрованим в Мінюсті 07 травня 2020року за №410/34693.
Б)Відповідно до Додатку №3 тендерної документації " ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ" прописано: "У разі наявності у цьому додатку посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, таке посилання слід розуміти також як «або еквівалент». Конкретні найменування товару в таблиці наведені з урахуванням потреб замовника в отриманні техніки певної комплектації та конфігурації. Учасники можуть пропонувати аналоги наведених товарів, які мають інші найменування (інших виробників тощо). Учасники обов’язково наводять порівняльну таблицю із зазначенням всіх параметрів товару (модель, торгова марка, технічні характеристики), для можливості порівняння замовником. Еквіваленти мають бути не гіршими за показниками, ніж вказані замовником.
Статус вимоги:
Відхилено