• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Природний газ

Завершена

746 433.45 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 732.17 UAH
Період оскарження: 23.09.2020 14:27 - 08.10.2020 00:00
Вимога
Вирішена

Щодо договору на транспортування

Номер: b2989dc7ed7a475bbee4550a0fac812c
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-23-002103-c.b3
Назва: Щодо договору на транспортування
Вимога:
Шановний Замовнику, у тендерній документації (далі – ТД) наявна вимога надати учасникам «копію діючого договору на транспортування природного газу учасника закупівлі із суб’єктом природної монополії - ПАТ "УКРТРАНСГАЗ". В тому числі, надаються додаткові угоди до зазначеного договору, що засвідчують зміну істотних умов зобов’язань.». З 01 травня 2019 року обов‘язок забезпечити Споживачу надання послуг із замовлення (бронювання) потужності щодо кожного періоду та обсягу постачання газу за договорами постачання природного газу покладено саме на Постачальника природного газу. Поряд з цим, Споживачу припиняється надання послуг транспортування від суб‘єкта природної монополії АТ «Укртрансгаз» в особі її філій за укладеними із споживачами договорами на транспортування природного газу. З огляду на це, Споживач зобов‘язується приймати та оплачувати Газ та надані Постачальником Послуги із замовлення (бронювання) потужності на умовах даного Договору. При цьому, Регулятором (НКРЕКП) визначено тариф надання відповідних послуг із замовлення (бронювання) потужності щодо кожного періоду та обсягу постачання газу за договорами постачання природного газу, що складає 148,992 грн за 1000 куб. м на добу з ПДВ. Зазначений тариф підлягає включенню до вартості ціни газу за Договором на постачання природного газу та оплаті Споживачем в обсягах та на умовах Договору на рахунок Постачальника. Статтями 9, 10 Директиви 2009/73/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 13 липня 2009 року про спільні правила внутрішнього ринку природного газу та про скасування Директиви 2003/55/ЄС (далі – Директива) та статтею 3 Регламенту 715/2009 Європейського Парламенту та Ради від 13 липня 2009 року про умови доступу до мереж транспортування природного газу та про скасування Регламенту (ЄС) № 1775/2005 (далі – Регламент ЄС) визначено вимоги щодо призначення оператором газотранспортної системи суб’єкта господарювання, який отримав рішення про сертифікацію відповідно до вимог Директиви та Регламенту ЄС. Імплементація зазначених вимог Директиви та Регламенту ЄС у національному законодавстві передбачена міжнародними зобов’язаннями України, узятими в рамках Договору про заснування Енергетичного Співтовариства, що був підписаний 24 вересня 2010 року в місті Скоп’є (Македонія) та ратифікований Законом України «Про ратифікацію Протоколу про приєднання України до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства», а також Законом України «Про ринок природного газу». Враховуючи зміни до законодавства в частині набрання чинності окремих нормативно-правових актів, у тому числі відповідно до постанови НКРЕКП від 24.12.2019 № 3013 «Про встановлення тарифів для ТОВ «ОПЕРАТОР ГТС УКРАЇНИ» на послуги транспортування природного газу для точок входу і точок виходу на регуляторний період 2020 – 2024 роки» послуги транспортування природного газу надає ТОВ «ОПЕРАТОР ГТС УКРАЇНИ». Тим самим договір із Публічним акціонерним товариством “УКРТРАНСГАЗ” на транспортування природного газу втратив свою чинність. Отже, просимо внести зміни до тендерної документації відповідно чинному законодавству та включити послуги транспортування природного газу для точок входу і точок виходу відповідно до тарифу на розподіл потужностей ТОВ «ОПЕРАТОРА ГТС УКРАЇНИ»
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний потенційний Учаснику, за результатами розгляду Вашого звернення щодо усунення порушення, що було оприлюднене в електронній системі закупівель 29.09.2020 10:20, роз’яснення щодо тендерної документації по предмету закупівлі ДК 021:2015 09120000-6 – Газове паливо (Природний газ), а саме: «внести зміни до тендерної документації відповідно чинному законодавству та включити послуги транспортування природного газу для точок входу і точок виходу відповідно до тарифу на розподіл потужностей ТОВ «ОПЕРАТОРА ГТС УКРАЇНИ», прийнято рішення задовольнити скаргу Учасника та внести відповідні зміни до Тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Щодо усунення вимог, які дискримінують учасника закупівлі

Номер: 7cc466d77fa344b5977c93f482449fca
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-23-002103-c.b2
Назва: Щодо усунення вимог, які дискримінують учасника закупівлі
Вимога:
Відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації Замовником встановлено наступну вимогу «Замовник має право при поставці кожної окремої партії товару вимагати проведення незалежної експертизи та лабораторних досліджень щодо якісних показників(характеристик) товару та їх відповідності вимогам замовника. В такому випадку Постачальник зобов`язаний вжити заходів щодо забезпечення доставки зразків товару до компетентної лабараторії та здійснити оплату відповідних лабараторних дісліджень на умовах та у строки, визначені замовником. Замовник залишає за собою право вибору лабораторії, що здійснюватиме дослідження товару щодо якісних показників». В тендерній документації ніде не вказаний перелік установ та лабораторій, в яких може бути проведено дослідження якісних показників природного газу, їх адреси, вартість доставки проб товару та вартість послуг з проведення лабораторних досліджень. Ця вимога через невизначеність критеріїв Замовника щодо проведення незалежної експертизи та лабораторних досліджень, невизначеність переліку цих лабораторій, їх адрес та вартості послуг з лабораторних досліджень та доставки проб товару для проведення таких досліджень, припускає різне тлумачення, що може призвести до застосування Замовником різних підходів до учасників торгів. Крім того, така невизначеність не дає можливості учасникам сформувати остаточну ціну своєї тендерної пропозиції. Замовником у тендерній документації не надано обгрунтування необхідності встановлення вищезазначеної вимоги. Як підтвердження чкісних характеристик, Учасник може надати паспорт фізико-хімічних показників, де зазначені всі необхідні якісні та кількісні характеристики природного газу. Встановлення зазначеної вимоги порушує, зокрема, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а також є дискримінаційним по відношенню до учасників закупівлі. . Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Відповідно до ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Звертаємо Вашу увагу також на те, що аналогічна вимога тендерної документації вже була визнана Антимонопольним комітетом України дискримінаційною (Рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 1279-р/пк-пз від 16.03.2017 р.). Враховуючи вищезазначене, просимо виключити зі складу тендерної документації наступну вимогу:«Замовник має право при поставці кожної окремої партії товару вимагати проведення незалежної експертизи та лабораторних досліджень щодо якісних показників(характеристик) товару та їх відповідності вимогам замовника. В такому випадку Постачальник зобов`язаний вжити заходів щодо забезпечення доставки зразків товару до компетентної лабараторії та здійснити оплату відповідних лабараторних дісліджень на умовах та у строки, визначені замовником. Замовник залишає за собою право вибору лабораторії, що здійснюватиме дослідження товару щодо якісних показників».
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний потенційний учасник. За результатами розгляду Вашого звернення щодо усунення порушення, що було оприлюднене в електронній системі закупівель 28.09.2020 16:06, роз’яснення щодо тендерної документації по предмету закупівлі ДК 021:2015 09120000-6 – Газове паливо (Природний газ), а саме виключити зі складу тендерної документації наступну вимогу:«Замовник має право при поставці кожної окремої партії товару вимагати проведення незалежної експертизи та лабораторних досліджень щодо якісних показників(характеристик) товару та їх відповідності вимогам замовника. В такому випадку Постачальник зобов`язаний вжити заходів щодо забезпечення доставки зразків товару до компетентної лабараторії та здійснити оплату відповідних лабараторних дісліджень на умовах та у строки, визначені замовником. Замовник залишає за собою право вибору лабораторії, що здійснюватиме дослідження товару щодо якісних показників», прийнято рішення задовольнити скаргу Учасника та внести відповідні зміни до Тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Відкликано скаржником

Щодо усунення вимог, які дискримінують учасника закупівлі

Номер: 9d6beef547b94de088491bdfec5efcdf
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-23-002103-c.b1
Назва: Щодо усунення вимог, які дискримінують учасника закупівлі
Вимога:
Відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації Замовником встановлено наступну вимогу «Замовник має право при поставці кожної окремої партії товару вимагати проведення незалежної експертизи та лабораторних досліджень щодо якісних показників(характеристик) товару та їх відповідності вимогам замовника. В такому випадку Постачальник зобов`язаний вжити заходів щодо забезпечення доставки зразків товару до компетентної лабараторії та здійснити оплату відповідних лабараторних дісліджень на умовах та у строки, визначені замовником. Замовник залишає за собою право вибору лабораторії, що здійснюватиме дослідження товару щодо якісних показників». В тендерній документації ніде не вказаний перелік установ та лабораторій, в яких може бути проведено дослідження якісних показників природного газу, їх адреси, вартість доставки про товару та вартість послуг з проведення лабораторних досліджень. Ця вимога через невизначеність критеріїв Замовника щодо проведення незалежної експертизи та лабораторних досліджень, невизначеність переліку цих лабораторій, їх адрес та вартості послуг з лабораторних досліджень та доставки проб товару для проведення таких досліджень, припускає різне тлумачення, що може призвести до застосування Замовником різних підходів до учасників торгів, зокрема і маніпулювати даною вимогою. Крім того, така невизначеність не дає можливості учасникам сформувати остаточну ціну своєї тендерної пропозиції. Замовником у тендерній документації не надано обгрунтування необхідності встановлення вищезазначеної вимоги. Як підтвердження якісних характеристик, Учасник може надати паспорт фізико-хімічних показників, де зазначені всі необхідні якісні та кількісні характеристики природного газу. Встановлення зазначеної вимоги порушує, зокрема, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, визначений ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також є дискримінаційним по відношенню до учасників закупівлі. . Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Відповідно до ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Звертаємо Вашу увагу також на те, що аналогічна вимога тендерної документації вже була визнана Антимонопольним комітетом України дискримінаційною (Рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 1279-р/пк-пз від 16.03.2017 р.). Враховуючи вищезазначене, просимо виключити зі складу тендерної документації наступну вимогу:«Замовник має право при поставці кожної окремої партії товару вимагати проведення незалежної експертизи та лабораторних досліджень щодо якісних показників(характеристик) товару та їх відповідності вимогам замовника. В такому випадку Постачальник зобов`язаний вжити заходів щодо забезпечення доставки зразків товару до компетентної лабараторії та здійснити оплату відповідних лабараторних дісліджень на умовах та у строки, визначені замовником. Замовник залишає за собою право вибору лабораторії, що здійснюватиме дослідження товару щодо якісних показників».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Опис причини скасування: потрібно редагувати
Дата скасування: 28.09.2020 16:04