-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з харчування дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Народицького району Житомирської області
Завершена
3 515 358.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.1% або 1 757.68 UAH
мін. крок: 0.1% або 1 757.68 UAH
Період оскарження:
28.01.2017 14:48 - 09.02.2017 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога про усунення порушень, допущених Замовником під час проведення процедури закупівлі
Номер:
977f98ff7ec64700b98b65ba1fd8c16e
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-01-28-000011-c.b1
Назва:
Вимога про усунення порушень, допущених Замовником під час проведення процедури закупівлі
Вимога:
Вимога про усунення порушень,
допущених Замовником під час проведення процедури закупівлі
Тендерним комітетом Управління праці та соціального захисту населення Народицької районної державної адміністрації Житомирської області 28.01.2017 оприлюднено оголошення про проведення процедури закупівлі Кейтерингові послуги ДК 021:2015 – 55520000-1 (послуги з харчування дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Народицького району Житомирської області).
14.02.2017 відбувся електронний аукціон за участі чотирьох учасників: ФОП Кравчук Ігор Васильович, ФОП Бас Катерина Михайлівна, ДП МО України «Білоцерківський військовий торг», ПП «Школярик».
20.02.2017 в електронній системі закупівель Замовником було оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з учасником, який запропонував найбільш економічно вигідну пропозицію – ФОП Кравчук І.В., затверджене Протоколом від 20.02.2017, б/н.
Відповідно до абзацу першого частини четвертої статті 28 Закону після оцінки пропозицій, яка проводиться автоматично електронною системою закупівель, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною. У разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.
Так, Замовник розглянув тендерну пропозицію ФОП Кравчук І.В., за результатами чого неправомірно визначив ФОП Кравчук І.В. переможцем процедури закупівлі та прийняв рішення про намір укласти договір про закупівлю з ФОП Кравчук І.В.. Пропозиція ПП «Школярик» не розглядалася.
Тендерна пропозиція ФОП Кравчук І.В. не відповідає вимогам тендерної документації, а отже, мала бути відхилена відповідно до статті 30 Закону. Замовник, прийнявши рішення про відхилення пропозиції ФОП Кравчук І.В., мав перейти до розгляду наступної тендерної пропозиції.
Під час проведення оскаржуваної Процедури закупівлі Замовник порушив законодавство у сфері публічних закупівель, яке полягає у неправомірному та необґрунтованому прийнятті рішення про визначення переможця торгів, що обґрунтовується наступним:
Пропозиція ФОП Кравчук І.В. не відповідає вимогам Тендерної документації.
Пропозиція учасника ФОП Кравчук І.В. не відповідає вимогам встановленим у Тендерній документації, а саме: Додатком №8 до Тендерної документації встановлена форма калькуляції вартості послуг з харчування дітей, які потерпіли внаслідок Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Народицького району Житомирської області. Відповідно до вказаної форми, ціна пропозиції складається, по-перше, з витрат на придбання продуктів харчування з визначенням розміру торговельної надбавки (націнки), відсоткового значення розміру націнки до вартості сировини у відсотках та, по-друге, з витрат на організацію харчування (постатейно).
Учасник ФОП Кравчук І.В. у складі тендерної пропозиції надав калькуляцію вартості послуг відповідно до якої відсоткове значення розміру націнки до вартості сировини складає 40%, що не відповідає вимогам чинного законодавства України в сфері регулювання цін на продукцію громадського харчування.
Так, відповідно до пункту 12 частини першої статті 1 Закону України «Про ціни і ціноутворення» торговельна надбавка (націнка) - сума витрат суб’єкта господарювання, що пов’язані з обігом товару та здійснюються в процесі його продажу (реалізації) у роздрібній торгівлі, та прибутку. Гранична торговельна надбавка (націнка) є її максимально допустимим рівнем, який повинен враховуватися суб’єктом господарювання під час реалізації товару в роздрібній торгівлі.
Пункт 2 частини першої статті 5 Закону України «Про ціни і ціноутворення» передбачає, що Кабінет Міністрів України здійснює державне регулювання цін, визначає повноваження органів виконавчої влади щодо формування, встановлення та застосування цін, якщо інше не визначено законом або міжнародним договором України, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України.
Кабінетом міністрів України повноваження щодо регулювання (встановлення) граничної торговельні надбавки (націнки) покладено, в тому числі, на обласні державні адміністрації, зокрема, пунктом 12 Постанови Кабінету міністрів України «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)» від 25.12.1996 N 1548 передбачено, що Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації регулюють (встановлюють): граничні торговельні надбавки (націнки) на продукцію громадського харчування, що реалізується в загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах.
Відповідно до покладених повноважень, Розпорядженням Житомирської обласної державної адміністрації «Про регулювання цін на продукцію громадського харчування» №251 від 21.08.2013 встановлено, що з метою забезпечення економічної обґрунтованості цін на продукцію громадського харчування суб’єктам господарської діяльності незалежно від форм власності та організаційно-правових форм, які здійснюють реалізацію продовольчих товарів, обмежити граничний рівень торговельної надбавки (націнки) на продукцію громадського харчування, що реалізується у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, до 30%, у вищих навчальних закладах – до 50%.
Оскільки, предметом закупівлі є послуги з харчування дітей, до складу яких входять витрати на придбання продуктів харчування та їх реалізація у вигляді готових страв у навчальних закладах, то розмір торговельної надбавки (націнки) не може перевищувати 30% витрат на придбання продуктів харчування.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника ФОП Кравчук І.В., якого визнано переможцем процедури закупівлі, не відповідає вимогам Тендерної документації в частині розрахунку ціни пропозиції, а саме: під час встановлення розміру торгівельної надбавки (націнки) перевищено максимально допустимий рівень, встановлений Житомирською обласною державною адміністрацією для даного виду послуг.
Укладання договору з таким учасником призведе до збитків у державному бюджеті, про що буде повідомлено органи державного фінансового контролю.
Вищевикладене доводить, що тендерна пропозиція ФОП Кравчук І.В. не відповідає умовам тендерної документації і замовник зобов’язаний відхилити таку пропозицію відповідно до пункту 4 частини першої статті 30 Закону і перейти до розгляду тендерної пропозиції учасника за наступною найбільш економічно вигідною ціною.
Враховуючи вищевикладене, на підставі статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» ПП «Школярик» просить:
1. За результатами розгляду цієї вимоги надати інформацію про переваги пропозиції ФОП Кравчук І.В. порівняно з пропозиціями інших учасників, скасувати своє рішення про визначення ФОП Кравчук І.В. переможцем процедури закупівлі та розглянути тендерну пропозицію наступного учасника.
Відповідно до частини другої статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник зобов’язаний надати відповідь на це звернення не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження цього звернення.
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога UA-2017-01-28-000011-c 21.02.2017 16:02
Дата подачі:
21.02.2017 16:02
Вирішення:
Відповідь на вимогу № 011-с-1 від 21.02.2017р.
На вимогу ПП «Школярик» (далі Учасник) № 011-с-1 від 21.02.2017 р. стосовно закупівлі Кейтерингові послуги ДК 021:2015 55520000-1 (послуги з харчування дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Народицького району Житомирської області) тендерний комітет Управління праці та соціального захисту населення Народицької районної державної адміністрації Житомирської області (далі Замовник) надає роз’яснення, а саме:
Учасник вважає, що Замовник розглянув тендерну пропозицію ФОП Кравчук І.В. (яка за результатом електронного аукціону була визначена як найбільш економічно вигідна), за результатами чого неправомірно визначив ФОП Кравчук І.В. переможцем процедури закупівлі та прийняв рішення про намір укласти договір з ФОП Кравчук.
Згадуваний Учасником пункт 12 частини першої статті 1 Закону України від 21.06.2012 року «Про ціни і ціноутворення» визначає, що торговельна надбавка (націнка) – це сума витрат суб’єкта господарювання, що пов’язані з обігом товару та здійснюються в процесі його продажу (реалізації) у роздрібній торгівлі, та прибутку. Гранична торговельна надбавка (націнка) є її максимально допустимим рівнем, який повинен враховуватися суб’єктом господарювання під час реалізації товару в роздрібній торгівлі.
Згідно з пунктом 4.1 розділу І тендерної документації Замовником закуповуються "Кейтерингові послуги (послуги з харчування дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Народицького району Житомирської області)".
Розпорядження голови Житомирської обласної державної адміністрації від 21.08.2013 № 251 «Про регулювання цін на продукцію громадського харчування» визначає граничний рівень торговельної надбавки (націнки) суб'єктами господарювання на реалізацію продукції громадського харчування.
Оскільки предметом закупівлі є послуги з харчування дітей, зазначене посилання Учасника на вищезазначене розпорядження є недоречним.
Дане підтверджується також зокрема рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель, наприклад № 1161-р/пк-ск від 02.06.2016 р. та № 1161-р/пк-ск від 02.06.2016 р., де передбачено, що вимога про встановлення розміру націнки (надбавки) у калькуляції вартості послуг відповідно до Розпорядження голови Житомирської обласної державної адміністрації від 21.08.2013 № 251 «Про регулювання цін на продукцію громадського харчування» не стосується предмета закупівлі та є непрозорою по відношенню до учасників Процедури закупівлі.
Замовник в своїй роботі керувався статею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), якою визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а також частиною 3 статті 5 відповідно до якої Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Враховуючи вищевикладене та визначені пропозиції ФОП Бас Катерина Михайлівна 2313215,00 грн., ДП МОУ «Білоцерковський військовий торг» 2313215,80 грн., та ПП «Школярик» 3080466,20 грн., твердження Учасника, що укладання договору з ФОП Кравчук І.В. з пропозицією 2310890,96 грн. призведе до збитків у державному бюджеті є таким, що не відповідає дійсності, оскільки Замовник в своїх діях також керувався принципом максимальної економії та ефективності, передбачених статею 3 Закону.
Статус вимоги:
Не задоволено