• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Лікарські засоби (ДК 021:2015 - 33600000-6 Фармацевтична продукція)

Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою

Завершена

3 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 500.00 UAH
Період оскарження: 17.09.2020 12:28 - 17.10.2020 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 51cc0a8f41fb41f798a8a44ec26e67df
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-17-002988-b.a1
Назва: Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Вимога:
Відповідно до умов тендерної документації планується закупити 18 найменувань лікарських засобів в одному лоті. Медико-технічним вимогам до деяких запланованих до закупівлі лікарських засобів, що зазначено в Додатку 2 «МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до тендерної документації, відповідає лише один зареєстрований в Україні лікарський засіб, що підтверджується інформацією з Державного реєстру лікарських засобів України http://www.drlz.com.ua/. Зокрема: Медико-технічним вимогам запланованого до закупівлі лікарському засобу за порядковим номером 18 Darbepoetin alfa (Дарбепоетин альфа) розчин для ін'єкцій 100 мкг/мл шприц 0.3 мл у блістері в коробці, № 1 відповідає лише один зареєстрований в Україні лікарський засіб: АРАНЕСП розчин для ін'єкцій, 100 мкг/мл; по 0,3 мл у попередньо наповненому шприці; по 1 шприцу у блістері; по 1 блістеру в коробці; реєстраційне посвідчення № UA/11437/01/03; виробник Амджен Європа Б.В. (маркування, вторинне пакування та випуск серії), Нідерланди Амджен Мануфекчурінг Лімітед (виробництво, первинне пакування), США; заявник - Амджен Європа Б.В., Нідерланди. Відповідно до пп. 2 п. 6 розділу 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації наявна вимога надання гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора виробника, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі саме цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією. Об’єднання в один лот всіх запланованих до закупівлі лікарських засобів призводить до обмеження конкуренції та порушення вимог п.4 ст.22 та ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» та призводить до здорожчання всього предмету закупівлі. В даній процедурі закупівлі зможуть взяти участь обмежене коло учасників, що можуть запропонувати до закупівлі весь перелік лікарських засобів по лоту. Неможливість запропонувати хоча б один лікарський засіб (в тому числі, що представлені на території України лише одним виробником), або ненадання гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) призведе до відхилення тендерної пропозиції, як такої, що не відповідає вимогам тендерної документації. В свою чергу дана ситуація ставить у привілейоване становище компанії, що мають договірні відносини з виробниками/дистриб’юторами лікарських засобів, що заплановані до закупівлі та представлені на території України лише одним виробником. Звертаємо вашу увагу на те, що згідно спільного листа Міністерства економічного розвитку України та Міністерства охорони здоров’я України №3301-04/55905-03/01.7/33810 від 19.12.2018 з метою дотримання принципів закупівлі, що зазначені в Статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», та з метою створення умов для добросовісної конкуренції серед учасників закупівель замовникам при закупівлі лікарських засобів для предметів закупівлі, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. грн. та які містять два та більше лікарських засобів з різними МНН, рекомендується визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) щодо кожного окремого МНН за умови, що вартість кожної окремої частини предмета закупівлі (лота) дорівнює або перевищує 50 тис. грн. Під час визначення предмета закупівлі лікарського засобу та його характеристик замовникам рекомендовано вжити вичерпних заходів щодо забезпечення максимальної конкуренції на торгах та недопущення дискримінації учасників закупівлі, у тому числі шляхом визначення предмета закупівлі та його характеристик таким чином, щоб сукупність вимог щодо лікарської форми, дозування та МНН лікарського засобу не призвели до можливості здійснення закупівлі лікарських засобів лише однієї торгівельної назви. Запланований до закупівлі лікарський засіб за порядковим номером 14: Pantoprazole (Пантопразол) пор. для розчину для ін'єкцій 40 мг № 1 в кількості 10300 упаковок може бути закуплений окремим лотом. Відповідно до реєстру оптово-відпускних цін на лікарській засоби станом на 24.09.2020 (додається) очікувана вартість запланованого до закупівлі лікарського засобу за порядковим номером 14 складе від 643 000,00 грн. до 1 422 000,00 грн. без врахування можливих знижок. Враховуючи вищезазначене та беручи до уваги спільний лист Міністерства економічного розвитку України та Міністерства охорони здоров’я України №3301-04/55905-03/01.7/33810 від 19.12.2018, Просимо виділити запланований до закупівлі лікарський засіб за порядковим номером 14: Pantoprazole (Пантопразол) пор. для розчину для ін'єкцій 40 мг № 1 в кількості 10300 упаковок в окремий лот. Дані дії дозволять закупити лікарський засіб відповідно до принципів здійснення публічних закупівель, що визначені ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них;) та створять більш конкурентне середовище, що в свою чергу дозволить більшій кількості учасників (в тому числі й виробникам) прийняти участь в даних торгах. Враховуючи вищезазначене та керуючись п.4 ст.22 та ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» просимо усунути вимоги тендерної документації, що суперечать Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі виділити лікарський запланований до закупівлі лікарський засіб за порядковим номером 14: Pantoprazole (Пантопразол) пор. для розчину для ін'єкцій 40 мг № 1 в кількості 10300 упаковок в окремий лот.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Добрий день. Тендерна документація до закупівлі складена відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». В тендерній документації відсутні посилання на конкретні марку чи виробника лікарських засобів. Також тендерна документація містить інформацію наступного характеру: «У разі, якщо у даних медико-технічних вимогах йде посилання на конкретну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип товару, то вважається, що медико-технічні вимоги містять вираз (або еквівалент). Якщо учасник пропонує інший товар (еквівалент) ніж передбачений цією тендерною документацією, даний товар за своїми властивостями повинен повністю відповідати товару, що є предметом закупівлі за всіма показникаи.». Тобто, кожен учасник процедури закупівлі має можливість запропонувати на торги аналог лікарських засобів. Відповідно до «Порядку визначення предмета закупівлі» замовник може визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти), тобто це право, а не обов’язок замовника. Крім того, додатково повідомляємо, що замовник торгів визначає предмет закупівлі самостійно, а не за погодженням з усіма чи окремими учасниками процедури закупівлі, які взагалі не мають права впливати на тендерний комітет щодо вибору предмета закупівлі чи його обґрунтування. В нашому випадку, поділ предмета закупівлі не був передбачений. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства, а якщо в них немає можливості надати свою пропозицію на торги згідно оприлюдненого оголошення та тендерної документації, то це не означає що замовник зобов’язаний змінити вид предмета закупівлі на їх запит чи запит будь-якого іншого суб’єкта
Статус вимоги: Відхилено