-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- Тверде паливо ( брикет паливний Pini&Kay)
Торги не відбулися
324 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 620.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 620.00 UAH
Період оскарження:
17.09.2020 11:21 - 29.09.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на неправомірні дії тендерного комітету під час проведення процедури відкритих торгів на закупівлю ДК 021:2015, код 09110000-3 - Тверде паливо; (Паливні брикети)
Номер:
c9267372fa4644c29a55226a7517010f
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-09-17-003674-a.c2
Назва:
СКАРГА на неправомірні дії тендерного комітету під час проведення процедури відкритих торгів на закупівлю ДК 021:2015, код 09110000-3 - Тверде паливо; (Паливні брикети)
Скарга:
Прийняті рішення щодо відхилення пропозиції ПрАТ «Вінницяоблпаливо» та визначення переможцем ТОВ «БРИКЕТИ ЧЕРКАЩИНИ» вважаємо неправомірними та такими, що суперечать законодавству у сфері закупівель у зв’язку з тим, що тендерна пропозиція ПрАТ «Вінницяоблпаливо» була безпідставно відхилена Замовником, а пропозиція Переможця не відповідає вимогам тендерної документації та має бути відхилена на підставі п.1 ч.1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» через те, що учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга Криж брикети.docx 16.10.2020 15:09
- скарга Крижопіль.pdf 16.10.2020 15:09
- Платіжне доручення.pdf 16.10.2020 16:49
- рішення від 20.10.2020 №19575 + лист Замовнику.pdf 20.10.2020 22:08
- інформація про перенесення розгляду скарги від 28.10.2020 № 17118.pdf 29.10.2020 12:05
- інформація про резолютивну частину рішення від 11.11.2020 №20993.pdf 12.11.2020 18:16
- рішення від 11.11.2020 № 20993.pdf 16.11.2020 22:12
- 1. Saee_Registry_AF_30_sep_2020.xlsx 23.10.2020 16:44
- Пояснення.pdf 23.10.2020 16:44
- Пояснення.doc 23.10.2020 16:45
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.10.2020 17:06
Дата розгляду скарги:
28.10.2020 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.10.2020 22:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.11.2020 22:12
Дата виконання рішення Замовником:
17.11.2020 09:27
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення АМК №20993 -р/пк-пз від 11.11.2020 Середня загальноосвітня школа І-ІІІ
ступенів №1 смт Крижопіль" скасувала рішення про відхилення тендерної пропозиції
приватного акціонерного товариства "Вінницяоблпаливо" та рішення про визначення
товариства з обмеженою відповідальністю "БРИКЕТИ ЧЕРКАЩИНИ" переможцем за
процедурою закупівлі — "Тверде паливо ( брикет паливний Pini&Kay)".
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги Додаток 4
Номер:
9f9ae0b7cacb42cabecdb251b2cc1044
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-09-17-003674-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги Додаток 4
Вимога:
Середня загальноосвітня школа І – ІІІ ст. №1
смт Крижопіль ім. О.А.Бичковського
ВИМОГА
На нашу думку, вимоги, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують коло потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного.
Додатком 4 до тендерної документації встановлена «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі»
1. Відповідно до ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови» показник зольності для брикетів встановлений до 1,0 %, тоді як умовами документації такий показник занижено до 0,5%. Отже, Замовник ставить в нерівне становище можливих Учасників торгів, порушуючи принцип добросовісної конкуренції, а також положення статті 20 Закону, де зазначено що пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи.
2. Встановлені в документації розміри паливних брикетів, також не відповідають вимогам ДСТУ, адже ДСТУ встановлено:
- діаметр (мм), від 25 до 75
- довжина (мм), від 10 до 400
Отже, вставновлені показники мають бути приведені у відповідність до нормативних даних ДСТУ шляхом внесення змін до документації.
3. Відповідно до п. 2.5. встановлено, що «інформація, вказана у технічній специфікації, повинна бути підтверджена копією документу, який свідчить про відповідність якості товару встановленим вимогам (сертифікат відповідності) ДСТУ 8358:2015 із зазначенням відповідності вимогам щодо розмірів згідно пп.5.1.1 ДСТУ 8358:2015, та якості згідно пп.6.1 (Таблиці 1 ДСТУ 8358:2015 ряд. 1,3,4,5,6,7), що становить предмет закупівлі за даними торгами, який виданий на ім’я виробника паливних брикетів з деревини твердих порід, чинного на момент розкриття ТП.
Повідомляємо, що наказ Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 року № 28 «Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні» втратив чинність. Вся продукція, яка наразі сертифікується та входить до Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, затвердженому Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 1 лютого 2005 року № 28, не підлягає обов’язковій сертифікації.
Паливні брикети, що є предметом закупівлі, не входять до Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні та не підлягають обов'язковій сертифікації в Україні.
Таким чином, отримання сертифікату відповідності на паливні брикети не є обов’язковим, а отже така норма має бути скасована шляхом внесення змін до документації.
4. Відповідно до п. 2.6. вимагається надання «Копії титульного аркушу технічних умов виробника (діючіх) з відміткою про внесення до бази даних «Технічні умови України» та завірених підписом і печаткою виробника.
Вимагаючи надання копії технічних умов, Замовник ставить в нерівне становище можливих Учасників торгів, порушуючи принцип добросовісної конкуренції, а також положення статті 20 Закону, де зазначено що пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Цією вимогою дискримінуються потенційні Учасники торгів, які не є виробниками паливних брикетів або ті, які не співпрацюють безпосередньо з виробниками паливних брикетів, а можуть купувати їх у інших організацій-посередників, які нерідко пропонують кращі умови, ніж виробники.
Технічні умови (далі – ТУ) на виробництво паливних брикетів є тільки у виробника і є його власністю. Статтею 25 Закону України "Про стандартизацію" передбачено, що право власності на національні стандарти, кодекси усталеної практики та розроблені національним органом стандартизації каталоги належить державі. Згідно статті 16 цього Закону право власності на стандарти, кодекси усталеної практики і технічні умови, прийняті підприємствами, установами та організаціями, і видані ними каталоги належать відповідним підприємствам, установам та організаціям. Забороняється повністю чи частково відтворювати, тиражувати і розповсюджувати як офіційні видання будь-які стандарти, кодекси усталеної практики, класифікатори або їх частини без дозволу їх власника чи уповноваженої ним особи, крім випадків, передбачених цим Законом. Відповідно до пункту 3.10 ДСТУ 1.3:2004 "Правила побудови, викладання, оформлення, погодження, прийняття та позначення технічних умов" право власності на ТУ належить тим суб'єктам господарювання, на кошти яких їх створено або яким це право передано порядком, установленим законодавством. За згодою власника ТУ дозволено використовувати іншим суб'єктам господарювання.
Таким чином, вимога щодо надання копій технічних умов виробника товару та договору, які вимагаються на етапі проведення процедури, тобто до постачання товару, позбавляє участі у торгах потенційних Учасників торгів, які не співпрацюють безпосередньо з виробниками і не мають можливості взяти копії ТУ у виробника, але в змозі виконати умови договору поставки предмета закупівлі, зокрема, на підставі укладених договорів з іншими постачальниками предмета закупівлі. Тобто ця вимога значно обмежує кількість потенційних Учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
Також повідомляємо, що у виробників паливних брикетів, може взагалі не бути ТУ на вироблений ними товар, оскільки цей товар може виготовлятися відповідно до вимог державних або галузевих стандартів, які знаходяться в загальному доступі. Так, паливні брикети виробляється на підставі Національного стандарту України ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови", у якому міститься інформація щодо технічних характеристик паливних брикетів, методів контролю, правил приймання, зберігання, транспортування, маркування, пакування, гарантії виробника.
Питання щодо надання копії ТУ виробника вже неодноразово було предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель, яка в свою чергу визнавала цю вимогу дискримінаційною і зобов'язувала Замовників торгів внести відповідні зміни до ТД.
5. Вимогами п. 4. вимагається копія свідоцтва про належність палива до альтернативного. Паливні брикети з деревини належить до альтернативного виду палива, і не потребують доказів цього факту. Дана вимога лише вказує на встановлення дискримінації по відношенню до інших учасників, та можливу змову з учасником, у якого таке свідоцтво присутнє.
Зважаючи на вищевикладене, просимо Замовника привести документацію у відповідність. У іншому випадку, наше підприємство буде змушене звертатися до органу оскарження.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на Вимогу.docx 24.09.2020 17:09
Дата подачі:
21.09.2020 10:08
Вирішення:
вимога UA-2020-09-17-003674-a.b1 є такою, що не базується на положеннях Закону, а носить виключно суб’єктивний оціночний характер Скаржника. Отже, уповноважена особа вправі відхилити дану вимогу
Статус вимоги:
Відхилено