-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 09120000-6 Газове паливо (природний газ)
пропозиції готуються та подаються українською мовою
Завершена
277 066.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 385.33 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 385.33 UAH
Період оскарження:
15.09.2020 12:46 - 27.09.2020 00:00
Скарга
Відхилено
Неправомірна дискваліфікація Учасника
Номер:
37d0128f6f86446ba7f19eb03df349e1
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-09-15-004621-a.a3
Назва:
Неправомірна дискваліфікація Учасника
Скарга:
Замовником допущено порушення Закону України "Про публічні закупівлі" та прав Учасника торгів.
Пов'язані документи:
Учасник
- КУ Магальський.pdf 16.10.2020 17:05
- ПРОЗОРРО.pdf 19.10.2020 11:18
- рішення від 21.10.2020 №19621+лист замовнику.pdf 21.10.2020 19:26
- інформація про перенесення розгляду скарги від 29.10.2020 № 17222.pdf 30.10.2020 12:26
- інформація про резулятивну частину рішення від 11.11.2029 №20953.pdf 12.11.2020 18:33
- рішення від 11.11.2020 № 20953.pdf 16.11.2020 23:19
- Відповідь АМК про аналогічні договори.docx 23.10.2020 19:21
- Скан лист відповідь АМК про аналогічні договори.pdf 23.10.2020 19:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.10.2020 17:47
Дата розгляду скарги:
29.10.2020 12:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.10.2020 19:26
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
16.11.2020 23:19
Вимога
Вирішена
ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ
Номер:
1a628d14af3a44b586575145c7498f3d
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-09-15-004621-a.a2
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ
Вимога:
Шановний, Замовнику!
Ознайомившись із тендерною документацією вважаємо, що умови Документації порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі»та наше право на участь у процедурі закупівлі, виходячи з наступного: В Додатку № 1 до Тендерної документації Зазначені наступні вимоги: Учасник повинен на час виконання договору забезпечити належне обслуговування споживача:а саме для підтвердження можливості виконання своїх зобов’язань Учасник повинен надати реквізити своїх представництв в містах та районах Чернівецької області, де споживач міг би отримати необхідну інформаційну допомогу та рахунки на оплату за спожитий товар.
В Додатку № 2, розділі 1, пункту 1 до Тендерної документації Зазначені така ж сама вимога:
* Для підтвердження можливості виконання своїх зобов’язань Учасник повинен надати реквізити своїх представництв в містах та районах Чернівецької області не менше 5 штук, де споживач міг би отримати необхідну інформаційну допомогу та рахунки на оплату за спожитий товар. Ми вважаємо дані вимоги дискримінаційними та такими, що обмежують коло Учасників процедури публічних торгів, оскільки даними положеннями Замовник робить неможливим прийняття участі у торгах Учасників, у яких не має представництва на території Чернівецької області, та у яких не має не менше 5 представництв, зокрема, і нас Слід звернути увагу, що ні Законом України «Про публічні закупівлі», ні Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з постачання природного газу, які затверджені Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг № 201 від 16.02.2017 року – не встановлено вимоги щодо наявності у Постачальника природного газу представництв у певних регіонах України.
Зазначаємо, що Закон України «Про публічні закупівлі» та Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з постачання природного газу, які затверджені Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг № 201 від 16.02.2017 року – не вимагають наявність у Постачальника точок контакту у кількості більше ніж 1.
Також зазначені вимоги порушують принципи Закону України "Про ринок природного газу" та Кодексу Газотранспортної системи України (одним з головних принципів є принцип недискримінації). Зазначеними нормативними актами також не встановлено вимоги щодо наявності представництв та їх кількості в регіонах Замовників.
Є безліч способів оперативного листування та передачі документів між Постачальником та Споживачем природного газу. Окрім того, номінація (заведення обсягів на Споживача) фізично відбувається за місцем розташування оператора газотранспортної системи України – ПАТ "УКРТРАНСГАЗ".
З огляду на зазначене вище, встановлена вимога за тендерною документацією дає можливість прийняти участь у закупівлі лише обмеженому колу учасників, які зареєстровані або мають представництво в містах та районах Чернівецької області не менше 5 штук. Інші учасники участь у закупівлі прийняти не зможуть, оскільки їх пропозиції будуть відхилені, зокрема, і нас
В Додатку № 2, розділі 1, пункту 3.2. зазначені наступні вимоги:
Скановані оригінали аналогічних договорів, які укладені протягом 2016-2019 років із замовниками (контрагентами), що повністю або частково фінансуються за рахунок коштів бюджету (державного чи місцевого), інформація про який знаходиться у публічному доступі, загальна кількість не менше двох за кожен рік, за істотними умовами договору (вартість кожного договору не менше 80% від очікуваної вартості закупівлі вказаної в оголошенні).Ми вважаємо дану вимогу дискримінаційною та таку, що обмежує коло Учасників процедури публічних торгів, оскільки даними положеннями Замовник робить неможливим прийняття участі у торгах Учасників, у яких не має аналогічних договорів вартістю не менше 80% від очікуваної вартості закупівлі вказаної в оголошенні та які укладені у 2016 році, зокрема, і нас
Ми отримали ліцензію лише у 2017р. на право провадження господарської діяльності з постачання природного газу на території України. Тобто аналогічних договорів у нас, як постачальників природного газу, за 2016 рік не може бути.
ПП 3 Пункту 2 Статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» містить таку інформацію: нявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Закон не передбачає вимоги чи обмежень щодо дати або періоду укладення аналогічного договору, тим більше, не містить жодного орієнтиру на конкретну кількість аналогічних за предметом закупівлі договорів які повинні бути надані Учасником, та не містить інформації щодо суми на яку повинен бути укладений аналогічний договір.
Повідомляємо, що надання аналогічних за предметом закупівлі договорів у визначеній кількості, за визначені строки та на визначену суму ніяк не вливають на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору.
Ми маємо значну кількість аналогічних договорів, які 100% задовольняють вимогу, але протягом 2017-2020 р. та маємо можливість надати не менше двох за кожен рік, але через дискримінаційний критерій щодо укладення договору у 2016 році, позбавлені можливості підготувати свою Пропозицію належним чином.
Зазначені вимоги за тендерною документацією порушують такі принципи закупівель, що передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» як «недискримінація учасників», «добросовісна конкуренція серед учасників»; «максимальна економія, ефективність та пропорційність»; «недискримінація учасників та рівне ставлення до них»; «об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі»; «запобігання корупційним діям і зловживанням». Крім того, частиною 4 статті 5 вищезазначеного Закону встановлено, що Замовник не може встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Зазначена вимога за тендерною документацією порушує такі принципи закупівель, що передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» як «недискримінація учасників», «добросовісна конкуренція серед учасників»; «максимальна економія, ефективність та пропорційність»; «недискримінація учасників та рівне ставлення до них»; «об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі»; «запобігання корупційним діям і зловживанням». Крім того, частиною 4 статті 5 вищезазначеного Закону встановлено, що Замовник не може встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відтак, вимагаємо виключити з тендерної документації вимоги, що не відповідають положенням законодавства та є дискримінаційними – В Додатку № 1 до Тендерної документації та у Додатку № 2, розділі 1, пункту 1 до Тендерної документації, в іншому випадку вимушені звернутися з аналогічною скаргою в АМКУ, додаємо аналогічне рішення №17233-р/пк-пз
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення від 14.09.2020 №17233 (1).pdf 18.09.2020 14:51
Дата подачі:
18.09.2020 14:51
Вирішення:
За результатами розгляду вимоги, внесено зміни
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
Щодо усунення вимог, які дискримінують учасника закупівлі
Номер:
9ccd9dc4c2ed4883aed8a675e887771e
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-09-15-004621-a.a1
Назва:
Щодо усунення вимог, які дискримінують учасника закупівлі
Вимога:
Замовник – Магальський дитячий будинок-інтернат для розумово відсталих дітей" 15 вересня 2020 року оприлюднив оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю товару Природний газ (Код згідно ДК 021:2015 – 09120000-6) та оприлюднив тендерну документацію для проведення цієї закупівлі.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Газова Компанія», маючи намір взяти участь у зазначеній закупівлі як учасник, вивчив тендерну документацію Замовника та виявив, що тендерна документація містить дискримінаційні умови для новостворених субʼєктів господарювання.
Зазначені умови обмежують конкуренцію та дискримінують учасників, які не мають філій та представництв, унеможливлюючи участь в даній закупівлі, що суперечить ст.ст. З, 20, 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Такі умови можуть бути усунуті Замовником шляхом внесення змін до тендерної документації: згідно додатку 1 тендерної документації встановлено вимогу до учасника - “Учасник повинен на час виконання договору забезпечити належне обслуговування споживача: а саме для підтвердження можливості виконання своїх зобов’язань Учасник повинен надати реквізити своїх представництв в містах та районах Чернівецької області, де споживач міг би отримати необхідну інформаційну допомогу та рахунки на оплату за спожитий товар.”
«…Встановлення зазначеної вимоги Документації обмежує коло потенційних учасників Процедури закупівлі лише тими, які мають представництва в містах та районах Чернівецької області,)…,
Дії Замовника в частині встановлення наведених вище вимог порушують принципи здійснення закупівель - недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Зокрема, в п.5 тендерної документації зазначено, вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Вимоги, щодо створення філій і представництв для юридичних осіб в обов`язковому порядку законодавством не передбачені. В юридичної особи, може бути єдина точка контакту, яка може контактувати зі споживачами та надавати необхідну інформацію для споживачів, зокрема рахунків на оплату.
Враховуючи наведене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації…».
Вважаємо, що вимога зазначена в додатку 1 до тендерної документації призводить до дискримінації учасників та обмежує конкуренцію. Таким чином Замовник намагається звузити коло потенційних учасників та дати можливість прийняти участь у закупівлі «бажаним» учасникам.
Замовник не може вимагати документи, а також встановлювати вимоги, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення відкритих торгів.
Згідно п. 2 розділу ІІ тендерної документації Замовник має право за результатами звернень внести зміни до тендерної документації.
Враховуючи вищезазначене, просимо внести зміни до тендерної документації шляхом усунення вимоги, зазначеної в додатку1 до тендерної документації, щодо надання реквізитів своїх представництв в містах та районах Чернівецької області, де споживач міг би отримати необхідну інформаційну допомогу та рахунки на оплату за спожитий товар.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.09.2020 16:23
Вирішення:
Під час розгляду вашого листа (вимоги)* розглянуто вказані питання на предмет можливих порушень та усунення у разі встановлення з метою дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Стосовно першого питання повідомляємо, що згідно статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VІІІ від 25.12.2015 року зі змінами та доповненнями (далі - Закон) потенційні учасники - «Фізична/юридична особа мають право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі.
Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону»
Згідно статті 1 Закону України "Про публічні закупівлі": предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом; згідно статті 22 вказаного Закону: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
За результатами розгляду повідомляємо наступне, під час підготовки тендерної документації Замовник керується положенням ст. 16 Закону згідно якої вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Відповідно п. 2. ст. 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Додатково керуючись ч. 3 ст. 22 Закону згідно якої Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. Зазначені інформаційні дані учасників необхідні Замовнику для вивчення та кваліфікації пропозиції учасника.
Наголошуємо, що вимога про наявність матеріально-технічної бази на території Чернівецької області не є порушенням законодавства України у сфері публічних закупівель та не створює дискримінаційних умов і перешкод для участі в процедурі закупівлі жодному з потенційних учасників, які насправді мають можливість гарантовано поставляти предмет зазначеної закупівлі.
Таким чином, замовник не порушив жодної вимоги діючої законодавчої та нормативної бази, відповідно, відсутні жодні підстави для внесення змін до тендерної документації
На нашу думку, дискримінаційні вимоги мають більш радикальні вимоги до учасників.
На підставі викладеного Ви можете оскаржити умови закупівлі керуючись положенням ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
З огляду на зазначене вище Ваша Вимога не може бути задоволена.
Статус вимоги:
Відхилено