• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Комплекти навчального обладнання для кабінетів біології, географії, хімії, фізики, математики і SТЕМ - лабораторій ЗЗСО та ЗП(ПТ)О за ДК 021:2015 – 39160000-1 Шкільні меблі

Торги не відбулися

48 407 885.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 242 040.00 UAH
Період оскарження: 14.09.2020 19:02 - 21.11.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга щодо встановлення Замовником дискримінаційних вимог

Номер: 02885fd1b0ec45de92c56e5239cb67d2
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-14-005342-a.c2
Назва: Скарга щодо встановлення Замовником дискримінаційних вимог
Скарга:
Скаржник не може прийняти участь у закупівлі, з огляду на те, що технічні характеристики обладнання, яке він може запропонувати не відповідають усім вимогам Замовника з підстав, що викладені у розділу ІІ відповідної скарги, з огляду на їх дискримінаційність.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 23.10.2020 10:00
Місце розгляду скарги: АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.10.2020 22:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.11.2020 22:38
Дата виконання рішення Замовником: 17.11.2020 11:37
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 09.11.2020 № 20745-р/пк-пз ВИКОНАНО. Зміни до тендерної документації затверджені рішенням тендерного комітету, протокол від 16 листопада 2020 року № 50 та опубліковані на електронному майданчику «Держзакупівлі.Онлайн».
Автор: ТОВ БМС ТЕХНО, Шевченко Тарас Григорович +380445855975 office@bmstechno.com.ua
Вимога
Вирішена

Вимога щодо усунення порушень

Номер: c81db272d0c24698ae41b112e4cac5f5
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-14-005342-a.b1
Назва: Вимога щодо усунення порушень
Вимога:
КУ "Центр фінансово-статистичного аналізу та матеріально-технічного забезпечення освітніх закладів" Запорізької обласної ради (далі — Замовником) 14 вересня 2020 року була оголошена процедура відкритих торгів з публікацією англійською мовою щодо придбання товарів за кодом ДК 021:2015 – 39160000-1 «Шкільні меблі» (Комплекти навчального обладнання для кабінетів біології, географії, хімії, фізики, математики і SТЕМ - лабораторій ЗЗСО та ЗП(ПТ)О), ідентифікатор закупівлі: UA-2020-09-14-005342-a ID: e4d055910c2f4da29d38fb42a51c8673 (далі – Закупівля, Торги). Проте в тендерній документації Замовника містяться ряд дискримінаційних вимог, що унеможливлює їх виконання та може призвести до обмеження (неможливості) участі у зазначених конкурентних торгах потенційних учасників, зокрема і нас. Наше підприємство має намір взяти участь у Торгах, проте, незважаючи на спроможність якісно виконати поставку, ми не маємо можливості подати відповідну пропозицію та стати переможцем, з огляду на необґрунтовані специфічні вимоги, встановлені Замовником у тендерній документації, які порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Встановлені Замовником вимоги тендерної документації не відповідають Закону, порушують принципи проведення публічних торгів за державні кошти, та спрямовані на штучне обмеження конкуренції при здійсненні закупівлі, що підтверджується наступним. Підстави та вимоги подання скарги та їх обґрунтування. Проаналізувавши тендерні вимоги Замовника у відповідних технічних характеристиках щодо предмета закупівлі, нами встановлено, що через їхню надмірну деталізацію та специфічність, їхній сукупності відповідає лише певні моделі обладнання виробництва певних виробників, а саме, проте не обмежуючись: - технічні, якісні та кількісні характеристики “Мультимедійного проектору з короткофокусним об’єктивом” повністю відповідають специфікації проектору Optoma 308ste (http://www.av-pro.com.ua/optoma-x308ste); - технічні, якісні та кількісні характеристики “Ноутбуку учня” повністю відповідають специфічним технічним особливостям ноутбуків ACER TRAVELMATE P2 TMP215- (https://brain.com.ua/Noutbuk_Acer_TravelMate_P2_TMP215-52_NXVLNEU002-p651483.html); - технічні, якісні та кількісні характеристики “Цифрового вимірювального комп'ютерного комплексу” повністю відповідають специфічним технічним особливостям цифрового вимірювального комп'ютерного комплексу ТМ Vernier (https://www.vernier.com/product-category/?category=sensors); - технічні, якісні та кількісні характеристики “Приладу для демонстрації поверхневого натягу”, “Електрофорної машини – генератору”, “Набору для демонстрації механічних явищ: кінематики, динаміки”, “Набору демонстраційного для вивчення електрики електродинаміки”, “Набору лабораторного для вивчення електромагнетизму”, “Набору лабораторного для вивчення молекулярної фізики та термодинаміки”, “Набору лабораторного для вивчення механіки” повністю відповідають специфічним технічним особливостям обладнання виробництва компанії ТОВ "2Д3Д" (ЄДРПОУ 41008488). Хоча технічне завдання Замовника дійсно містить вираз "або еквівалент", проте фактично, характеристики та комплектність предмету закупівлі скопійована Замовником зі специфікацій продукції певних виробників, що в свою чергу і унеможливлює запропонувати товар іншого виробника. Звертаємо Вашу увагу на лист Міністерства Освіти і Науки України (№1-9-441 від 14 серпня 2020 року (далі - Лист МОН), https://imzo.gov.ua/2020/08/17/nakaz-mon-vid-14-08-2020-1-9-441-shchodo-neukhyl-noho-dotrymannia-zakonodavstva/) , щодо закупівлі засобів навчання та обладнання за кошти державного і місцевих бюджетів, згідно якого вимоги до мультимедійного обладнання (у тому числі інтерактивної дошки, мультимедійного проектора з короткофокусним об’єктивом, багатофункціонального пристрою тощо), електронних освітніх ресурсів та пристосувань для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, визначаються відповідно до Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій (далі - Типовий перелік), затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України від 29 квітня 2020 року №574, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 року за №410/34693 (далі - Наказ МОН), та не можуть відрізнятися від встановлених Наказом. Також, звертаємо Вашу увагу, що Типовий перелік визначає вимоги до засобів навчання та обладнання, якими можуть бути обладнані навчальні кабінети біології, географії, математики, фізики, хімії і STEM-лабораторії державних і комунальних закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, (далі - навчальні кабінети і STEM-лабораторії), з урахуванням вимог новітніх освітніх технологій і методів навчання. Вимоги, встановлені Замовником щодо вищезазначених позицій обладнання специфікації тендерної документації, суттєво відрізняються від вимог, які встановлено у Таблиці 2 Типового переліку. Таким чином, штучне, необгрунтоване завищення технічних вимог щодо параметрів предмету Закупівлі, відносно вимог, встановлених Типовим переліком, не лише призводить до штучного зменшення конкуренції через неможливість учасникам запропонувати відповідний еквівалент (що є порушенням вимог Статті 5 Закону), але й значно підвищує вартість закупівлі, що призводить до необґрунтованих перевитрат бюджетних коштів, і є порушенням вимог Наказу МОН та вимог п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону щодо максимальної економії та ефективності під час закупівель. Також, Замовником встановлено специфічні вимоги щодо Електронних освітніх ресурсів (далі - ЕОР), яким відповідає лише програмне забезпечення виробництва Mozaik Education Ltd., Угорщина, а саме – Mozaik ClassRoom. Згідно даних сайту https://edpro.ua/mozaik, єдиним офіційним партнером компанії Mozaik Education Ltd в Україні є компанія EdPro. Таким чином наше підприємство та інші учасники закупівлі, які не пов’язані з компанією EdPro, позбавлені можливості запропонувати товари, що відповідають вимогам торгів (оскільки їхні пропозиції будуть відхилені як такі, що не відповідають вимогам тендерної документації). Відповідно до вимог Типового переліку ЕОР повинні відповідати навчальним програмам. У той же час, Замовником не встановлено ані переліку дисциплін шкільної програми, ані, навіть, вимог щодо відповідності навчальним програмам. Таким чином вимоги до ЕОР не відповідають нормативним документам МОН України, необгрунтовані та спрямовані на штучне обмеження конкуренції до продукції певного виробника. З викладеного вбачається, що вимоги тендерної документації складено таким чином, що фактично, призводить до відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, з огляду на технічні вимоги до предмету закупівлі, що не відповідає ч. 4 ст. 22 Закону. Таким чином, вимоги тендерної документації у цій частині порушують не тільки безпосередньо ч. 4 ст. 23 Закону, а й основоположні принципи здійснення публічних закупівель та недискримінацію учасників зазначених у ст. 5 Закону, зокрема добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням. Звертаємо увагу, що вимоги до закупованого обладнання, встановлені Типовим переліком. Проте тендерні вимоги щодо такого обладнання Замовником необґрунтовано завищені, що призводить до того, що вказана закупівля значна дорожча в ціні, а також можливість участі щодо пропозиції предмету закупівлі інших учасників обмежує кількість останніх та робить вкрай несприятливі умови для добросовісної конкуренції і штучно обмежує можливості Замовника за державний кошт закупити предмет лоту за найкращу (більш нижчу) ціну. Хоча Замовник відповідно до Закону має право самостійно визначати необхідні критерії у тендерній документації, які саме властивості обладнання потрібні Замовнику для закупівлі, але ж саме вимоги Замовника викладені у такій формі, призводять до значного здорожчання закупівлі за державний кошт і жодного раціонально пояснення чи обґрунтування Замовником не надано, з чого саме виникає така необхідність закуповувати обладнання саме з такими завищеними вимогами. Таким чином, зазначене призводить до зростання вартості предмету закупівлі що тягне за собою штучне зростання витрат бюджетних коштів. Зазначене є порушенням принципів максимальної економії та ефективності і не відповідає п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону. У разі, якщо закупівля саме того обладнання та програмного забезпечення, специфікаціям якого відповідають вимоги Технічного завдання тендерної документації Замовника, є дійсно необхідною та обумовленою, то, оскільки, стосовно визначеного замовником предмету закупівлі наявна відсутність конкуренції (з технічних причин) на відповідному ринку, відповідно до існуючих процедур та ст. 40 Закону Замовник має застосувати переговорну процедуру закупівлі щодо вказаних складових предмету Закупівлі. З огляду на вказане, вимагаємо видалити з тендерної документації дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі, зазначивши такі технічних характеристики, які б дозволяли учасникам запропонувати обладнання інших виробників/постачальників ніж ті, на яких наразі спрямовані вимоги тендерної документації.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Дякуємо за звернення. Тендерним комітетом комунальної установи «Центр фінансово-статистичного аналізу та матеріально-технічного забезпечення освітніх закладів» Запорізької обласної ради буде проаналізовано ринок збуту предмету закупівлі та внесено відповідні зміни до тендерної документації. З повагою голова тендерного комітету.
Статус вимоги: Задоволено
Скарга
Виконана замовником

Скарга на дії (рішення) Замовника

Номер: f578fdff0f55499d88f09fab67426b4a
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-14-005342-a.b3
Назва: Скарга на дії (рішення) Замовника
Скарга:
Скарга на дії (рішення) Замовника
Дата розгляду скарги: 22.12.2020 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.12.2020 15:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.01.2021 20:02
Дата виконання рішення Замовником: 18.01.2021 15:02
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішенням тендерного комітету від 16.01.2021 № 62 рішення Антимонопольного комітету України 12.01.2021 № 367-р/пк-пз виконано в повному обсязі
Задовільнена: Так
Автор: ТОВ БМС ТЕХНО, Шевченко Тарас Григорович +380445855975 office@bmstechno.com.ua