-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Природний газ
Категорія: 3 (юридична особа, яка є установою та забезпечує потреби держави не на промисловій чи комерційній основі). Мова (мови), якою (якими) повинні готуватись тендерні пропозиції: українська мова
Торги не відбулися
8 499 636.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 42 498.18 UAH
мін. крок: 0.5% або 42 498.18 UAH
Період оскарження:
10.09.2020 17:52 - 07.10.2020 00:00
Вимога
Вирішена
щодо очікуваної вартості предмета закупівлі
Номер:
39d9951630ab491c930c35fabe0c34fb
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-09-10-010481-b.a3
Назва:
щодо очікуваної вартості предмета закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику!
Положення Тендерної документації щодо проведення відкритих торгів на закупівлю 09120000-6 Газове паливо, затвердженої Протоколом засідання тендерного комітету від 24.09.2020 року № 28 (далі – Тендерна документація), суперечать законодавству України про публічні закупівлі, іншим нормативно-правовим актам та порушують права учасників процедури. Замовником мають бути внесені зміни до Тендерної документації, якимиїї положення будуть приведені у відповідність до вимог чинного законодавства України, а порушення прав учасників - усунені, враховуючи нижчевикладене.
Згідно оголошення про проведення процедури закупівлі визначено бюджет закупівлі 8 499 636,00 грн. з ПДВ про плановому обсязі споживання 2 638 000 м.куб., а отже, очікувана вартість за 1 тис.м.куб складає 3 222,00 грн з ПДВ, що є набагато нижчою за ринкову.
Важливий етап планування закупівель - визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Так, заниження очікуваної вартості закупівлі може призводити до відсутності інтересу до закупівлі з боку учасників ринку і, як наслідок, неуспішності такої закупівлі. Встановлення ж очікуваної вартості завищеного розміру може нівелювати принцип максимальної економії.
Оскільки, наразі ані Закон, ні нормативно-правові акти МЕРТУ не встановлюють порядок розрахунку очікуваної вартості газу, Законом України "Про публічні закупівлі" ст.4 п.4 зазначено "Для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації." Окрім того, для визначення очікуваної вартості газу, органи державної влади надають варіанти:
-Виділену в кошторисних призначеннях суму на природний газ ділити на необхідні обсяги газу. Отримана ціна за одиницю товару може проходити ще внутрішнє погодження.
-Замовники також можуть брати за основу розрахунків ціни на газ на сайті місцевого облгаззбуту. Такий підхід є найлегшим, проте він не враховує актуальну ринкову вартість газу.
-Якщо є можливість, замовити дослідження актуального ринку природного газу.
Також замовники можуть придбати підписку на спеціалізовані видання, які на постійній основі інформують про ціни на ринку природного газу. Такі послуги надає низка інформаційних агентств, які спеціалізуються на публікації цінових котирувань на енергоносії, зокрема, Argus, Platts, ICIS. Ще одна перевага цього підходу полягає в тому, що інформаційні агентства надають і цінові прогнози. Таким чином, замовник може зорієнтуватися, якою буде ціна на природний газ ближче до дати завершення тендера.
Якщо замовники не можуть придбати підписку, існують й інші шляхи визначення очікуваної вартості. Близько третини всього природного газу в 2018 році Україна імпортувала з ЄС, а трейдери та постачальники орієнтуються на ціни на таких європейських газових хабах, як TTF, Gaspool та NCG. З огляду на це замовники можуть брати за основу розрахунку очікуваної вартості імпортний паритет — середнє значення цін на трьох газових хабах станом на певну дату. Дізнатися ціни можна на сайті УЕБ у розділі «Біржові котирування» - «Природний газ» - графік «Приведена вартість природного газу на європейських хабах до кордону України». Водночас треба врахувати, що ці ціни не включають витрати на транспортування та розподіл газу, збільшення ціни за умов оплати після періоду поставки газу та можливий прибуток трейдерів/ постачальників.
Замовники можуть подивитися актуальні ціни договорів на газ і в ProZorro, що також допоможе зрозуміти тенденції. Та врахуйте, ціни, за якими в ProZorro укладають договори, можуть сильно різнитися: від демпінгових до сильно завищених.
До уваги також рекомендуємо брати можливі коливання цін. Відкриті торги зазвичай завершують приблизно через два місяці з моменту оголошення, а отже, і з моменту розрахунку очікуваної вартості. Оскільки для ринку газу характерна значна волатильність, ринкова ціна на товар через такий проміжок часу може сильно змінитися. З огляду на це замовник повинен не лише правильно розрахувати очікувану вартість, але й спробувати спрогнозувати ціну на природний газ на момент завершення торгів. Допомогти в цьому можуть актуальні біржові котирування, які публікуються, зокрема, на сайті УЕБ. Наприклад, якщо ціна останнім часом стабільно знижувалася чи піднімалася, можна припустити, що така тенденція триватиме ще певний час. Окрім цього, у прогнозуванні цін можуть допомогти знання основних закономірностей ринку газу:
збільшення споживання газу в опалювальний сезон у декілька разів порівняно з літніми місяцями,
значне падіння цін у лютому,
падіння та утримання їх на низькому рівні влітку і стрімке підняття у вересні.
Ігнорування Замовником загальноприйнятої практики ціноутворення призводить або до збиткової діяльності Постачальників, або ж до надмірних витрат бюджетних коштів, оскільки отримана в результаті застосування ціна за одиницю товару може бути непередбачувано нижчою чи вищою за ринкову і аж ніяк не відобразить існуючий стан ринку нафтопродуктів.
Отже, застосуванням данного ціноутворення у тому вигляді, що запропонований Замовником, порушуються права Постачальника на передбачуване здійснення підприємницької діяльності. Збитковість виконання договорів призводить також до зниження конкуренції на етапі проведення відкритих торгів. Зазначений підхід має бути змінений Замовником, шляхом викладення Тендерної документації в новій редакції, з метою усунення порушень учасників оскаржуваної процедури.
З огляду на вищевикладене Замовник повинен вчинити дії обумовлені Законом України "Про публічні закупівлі" Стаття 32
1. Замовник відміняє тендер у разі:
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.09.2020 21:12
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Дякуємо за пораду.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Приведення процедури закупівлі до вимог законодавства
Номер:
b32ce32558604c7dbb16d2091000e071
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-09-10-010481-b.b2
Назва:
Приведення процедури закупівлі до вимог законодавства
Вимога:
Шановний замовнику, 10 вересня 2020 року Ви оприлюднили інформацію про закупівлю природного газу (ID: № UA-2020-09-10-010481-b) на очікувану вартість - 8 499 636,00 гривень. Звертаємо Вашу увагу та той факт, що вартість природного газу на момент оприлюднення Вашої тендерної документації, за даними Товарної біржи « Українська енергетична біржа» складала – 4702,90 грн/тис. куб.м з ПДВ без потужності, в той час як у Вашій тендерній документації очікувана вартість розрахована виходячи із ціни - 3222,00 грн/тис. куб.м з ПДВ, що не відповідає рівню ринкової ціни. Згідно інформації про середньозважені ціни на природний газ за результатами електронних біржових торгів на ТБ «Українська енергетична біржа» станом на 28.09.2020 р. ресурс жовтня складає – 5 465,55 грн/тис. куб.м з ПДВ без потужності. Також, інформуємо Вас, що за останні декілька місяців спостерігається тенденція до підвищення ціни на природний газ щомісяця на 10-13 відсотків. Тобто, ціна розрахована Вами, як замовником є дискримінаційною по відношенню до учасників. На підставі зазначеного, вимагаємо внести відповідні зміни до тендерної документації. У разі, якщо зміни до тендерної документації не будуть внесені, ми будемо вимушені звернутися зі скаргою до АМКУ з вимогою про внесення змін до тендерної документації, а також залишити свій відгук на порталі Дозорро.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.09.2020 09:08
Вирішення:
Шановний учаснику!
Згідно Протоколу засідання тендерного комітету від 21.09.2020 р. № 27 були внесені зміни щодо обсягу поставки газу на 1 580 140 м3, що не відповідає обсягу, зазначеному в річному плані (ID: № UA-2020-09-10-010481-b).
Ці зміни не відповідають ч.1 ст.4 Закону України «Про публічні закупівлі», тому згідно Протоколу засідання тендерного комітету від 24.09.2020 р. №28, тендерна документація була приведена у відповідність до законодавства.
Водночас, згідно Додатку 3 тендерної документації передбачені умови зміни ціни за 1,00 м3 газу(п. 3.2, 3.3, 3.4)
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
щодо планового обсягу постачання
Номер:
48d320d7a8bb4182846e8a2321df5c36
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-09-10-010481-b.a1
Назва:
щодо планового обсягу постачання
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно до тендерної документації, затвердженої Протоколом засідання тендерного комітету від 21.09.2020 року № 27 обсяг поставки товару 1 580 140,00 м3, що не відповідає обсягу, що зазначений в річному плані UA-P-2020-09-10-002803-a. Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Отже, просимо привести у відповідність інформацію про закупівлю або ж відмінити її відповідно до ч.1 ст.32 Закону.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.09.2020 16:54
Вирішення:
Доброго дня Шановний Учаснику!
Інформація про закупівлю приведена у відповідність. Дякуємо.
Статус вимоги:
Задоволено