-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Дизельне паливо
Джерело фінансування закупівлі. Кошти державного бюджету
Завершена
2 533 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 25 332.00 UAH
мін. крок: 1% або 25 332.00 UAH
Період оскарження:
09.09.2020 14:04 - 21.09.2020 00:00
Вимога
Є відповідь
Неправомірне визначення переможця ЛИЩИНА
Номер:
b1fe77594c3c44f09642f12b4a515d3e
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-09-09-005948-b.a2
Назва:
Неправомірне визначення переможця ЛИЩИНА
Вимога:
Доброго дня, Шановний Замовнику.
Стосовно Закону України «Про публічні закупівлі», по-перше, доводимо до відома, що з 19.04.2020 року діє НОВА редакція Закону «Про публічні закупівлі», згідно якого ст. 17 та ст.31 мають НОВІ пункти з інформацією.( https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text)
По-друге, щодо Вашої відповіді «Таким чином в жодній статті ЗУ Про публічні закупівлі відсутні визначення можливості відхилення пропозиції учасника торгів, якщо він не завантажив на Прозорро ту чи іншу довідку.», ПОВІДОМЛЯЄМО, що НЕ НАДАННЯ ДОКУМЕНТУ (довідки тощо) в пропозиції учасника свідчить про НЕВИКОНАННЯ вимог документації Замовника, а отже підлягає відхиленню згідно частини 2 ст 31 : тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та ІНШИМ вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
По-третє, відповідно до частини 16 статті 29 Закону, за 24 години учасник має право виправити невідповідності ЛИШЕ у документах/інформації: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Згідно ст 16 Закону До кваліфікації відноситься вичерпний перелік, який можна виправити: матеріально-технічна база, працівники, аналогічні договори, фінансова звітність.
Серед вказаних невідповідностей у ст 29 Закону ВІДСУТНЯ інформація про виправлення ТЕХНІЧНОЇ частини.
Щодо відхилення ПП «Лищина» , повідомляємо про те, що відповідно до Додатку 3 «Учасник повинен надати у складі пропозиції у сканованому вигляді копію, завірену мокрою печаткою Учасника, Сертифікату відповідності підприємства – виробника на ДП та Паспорту технічного контролю (якості) ДП на відповідність вимог ДСТУ.» Тобто, сертифікати відповідності та паспорти якості є технічною частиною і
НЕ ВІДНОСЯТЬСЯ до документів ст 16 Закону та до документів «на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.».
Таким чином, їх виправлення/уточнення НЕ МОЖЛИВЕ протягом 24 годин ЗГІДНО ст 29 ЗАКОНУ.
Учасник ПП «Лищина» у складі пропозиції надав сертифікат і паспорт якості, виробником якого є філіал ПАО АНК «БАШНАФТА» ( російська федерація).
Також, у п.4.1. розділу V тендерної документації наявна вимога «Надати довідку в довільній формі за власноручним підписом службової (посадової) особи учасника , що містить інформацію про відсутність застосування щодо учасника а також щодо виробника продукції, яка пропонується до закупівлі, обмежень, встановлених переліченими вище документами, та про відсутність товару, що закуповується ,у переліку товарів, заборонених до ввезення на митну територію України.». Серед Перелічених документів НАЯВНИЙ «Рішення РНБО «Про застосування та скасування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» від 2 травня 2018 року введеного в дію Указом Президента від 14.05.2018 № 126/2018» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/126/2018#Text), що містить компанію ПАО АНК «Башнафта» (російська федерація) – санкції у вигляді «обмеження торговельних операцій на території України» ( термін три роки , № 18 Додатку 2 до Рішення РНБО).
Отже, учасником ПП «Ліщина» запропонований товар ВИРОБНИКА, до якого застосовані санкції відповідно до Рішення РНБО, що свідчить про надання НЕДОСТОВІРНОЇ ІНФОРМАЦІЇ у складі пропозиції у довідці №4 від 23.09.2020 (файл «Інфо довідка 4») та підтвердження забороненого товару на території України.
Отже, в складі пропозиції до кінцевого строку подання 25.09.2020 відсутні сертифікати і паспорти якості Виробника товару, до якого НЕ застосовані санкції.
Примітка* Ще раз наголошуємо, що сертифікати відповідності та паспорти якості є технічною частиною і НЕ ВІДНОСЯТЬСЯ до документів ст 16 Закону та до документів «на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.».
Таким чином, їх виправлення/уточнення НЕ МОЖЛИВЕ протягом 24 годин ЗГІДНО ст 29 ЗАКОНУ.
Також, Замовник підтвердив вищезазначену інформацію при викладенні вимог про усунення невідповідностей, а саме: «До виробників, визначених в пропозиції можливо були застосовані санкції. Замовник не може бути впевненим в завчасному оновленні відкритих реєстрів, де знаходиться така інформація.»
Крім економії коштів, принципи ст 5 Закону містять «об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.», а отже Держава вимагає ЗАКОННИХ рішень Замовників.
Відкриті реєстри надаємо: «Рішення РНБО «Про застосування та скасування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» від 2 травня 2018 року введеного в дію Указом Президента від 14.05.2018 № 126/2018» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/126/2018#Text), що містить компанію ПАО АНК «Башнафта» (російська федерація) – санкції у вигляді «обмеження торговельних операцій на території України» ( термін три роки , № 18 Додатку 2 до Рішення РНБО).
Таким чином, враховуючи вищевикладене, вимога Додатку 1 до Тендерної документації учасником ПП «Лищина» – не виконані., а тому пропозиція має бути відхиленою на підставі статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі»:
- учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону
- тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Вимагаємо відмінити рішення щодо переможця відкритих торгів ПП «Лищина»
У разі не задоволення нашої Вимоги, будемо змушені звернутися зі скаргою до Антимонопольного Комітету України .
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.10.2020 18:05
Вирішення:
Процедура торгів повертається на кваліфікацію
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Є відповідь
Підстави відхилення пропозиції ПП "ЛИЩИНА"
Номер:
dc639d5dd5924231b66a50c4ec2df42d
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-09-09-005948-b.b1
Назва:
Підстави відхилення пропозиції ПП "ЛИЩИНА"
Вимога:
Відповідно до вимог ЗУ "Про публічні закупівлі" та вимог тендерної документації (п.3 роз. V) Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
29.09.2020 Вами розміщено повідомлення про усунення недоліків, що не стосоються вказаних пунктів, тобто усунення яких не дозволено Законом і документацією. Отже, ПП "ЛИЩИНА" не мала права виправляти/надавати документи, вказані у повідомленні. Вказавши на недоліки пропозиції ПП "ЛИЩИНА" Ви визнали її невідповідність умовам тендерної документації. За таких підстав пропозиція ПП "ЛИЩИНА" має бути відхилена згідно зі ст.31 ЗУ "Про публічні закупівлі".
Пов'язані документи:
Замовник
- Аргументовані заперечення по суті скарги.pdf 07.10.2020 15:40
Дата подачі:
06.10.2020 12:31
Вирішення:
Аргументовані заперечення по суті скарги
ТК установи вважає, що висновки про невідповідність пропозиції учасника ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛИЩИНА" технічним або кваліфікаційним вимогам замовника, не ґрунтуються на приписах законів та дійсних обставин, адже умови ТД Замовника є стандартними та відповідають всім вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі».
Процедура торгів проводиться відповідно до статей та норм ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме:
В ст. 17 та Ст. 31 визначено перелік причин за якими замовник відхиляє пропозицію учасника:
Стаття 17. Відмова в участі у процедурі закупівлі
1. Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо:
1) він має незаперечні докази того, що учасник пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій посадовій особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі;
2) відомості про юридичну особу, яка є учасником, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
3) службову (посадову) особу учасника, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері закупівель корупційного правопорушення;
4) суб’єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів (тендерів);
5) фізична особа, яка є учасником, була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
6) службова (посадова) особа учасника, яка підписала тендерну пропозицію, була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
7) тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з членом (членами) тендерного комітету, уповноваженою особою (особами) замовника;
8) учасник визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура;
9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань";
10) юридична особа, яка є учасником, не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень.
2. Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника у разі, якщо учасник має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).
3. Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті.
Замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої цієї статті.
Уповноважений орган щороку до 20 січня та додатково в разі потреби оприлюднює інформацію про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним, на веб-порталі Уповноваженого органу.
Стаття 31. Відхилення тендерних пропозицій
1. Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо:
1) учасник:
не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16цього Закону;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
2) переможець:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону;
3) наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 цього Закону;
4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
2. Інформація про відхилення тендерної пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю, тендерна пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель.
3. У разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може повторно звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема, технічній специфікації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.
Таким чином в жодній статті ЗУ Про публічні закупівлі відсутні визначення можливості відхилення пропозиції учасника торгів, якщо він не завантажив на Прозорро ту чи іншу довідку. Так само відповідно до п 15 Ст 29 7 Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Тим більш ЗУ Про публічні закупівлі дозволяє учаснику завантажити помилково незавантажені документи.
Відповдно до вимог ЗУ Про публічні закупівлі, а саме Ст.3 «основні принципи здійснення закупівель» замовником було обрано пропозицію з найнижчою ціною, яка на 43064 грн нижча, ніж пропозиція скаржника. Вибір пропозиції з ціною, вищою ніж запропонована в ході аукціону порушує всі канони прагнення держави до економії та ефективного використання бюджетних коштів:
Стаття 3. Принципи здійснення закупівель
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
добросовісна конкуренція серед учасників;
максимальна економія та ефективність;
відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
недискримінація учасників;
об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
запобігання корупційним діям і зловживанням.
В пропозиції переможця є підтвердження того, що пропонуємий товар сертифікований. Таким чином учасником виконані всі вимоги тендерної документації.
Показники пропонуємого товару будуть перевірятись при його постачанні. У разі постачання товару, що не задовольняє потреби замовника, договір з таким учасником буде розірвано, з негативними наслідками для порушника умов договору.
Статус вимоги:
Відхилено