• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Хліб пшеничний

Завершена

264 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 640.00 UAH
Період оскарження: 27.01.2017 17:03 - 07.02.2017 00:00
Вимога
Є відповідь

Вимога

Номер: c49c750a8b314ec9928b57e92d9bb716
Ідентифікатор запиту: UA-2017-01-27-003094-b.c1
Назва: Вимога
Вимога:
Вимога про усунення порушень, допущених Замовником під час проведення процедури закупівлі Тендерним комітетом Херсонського ліцею Херсонської обласної ради (далі – Замовник) 27 січня 2017 року оприлюднено оголошення про проведення процедури закупівлі та тендерну документацію на закупівлю – ДК 021:2015: 15810000-9 — Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби, очікувана вартість закупівлі складає 264 000,00 грн. (з ПДВ). Електронний аукціон за Процедурою закупівлі було проведено 13 лютого 2017 року, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу 15 лютого 2017 року. Відповідно до частини другої статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Скаржник звертається до замовника з цією вимогою щодо надання інформації про переваги пропозиції переможця торгів порівняно з пропозицією скаржника та усунення порушень, допущених Замовником під час проведення Процедури закупівлі. Замовник зобов’язаний надати відповідь на це звернення не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження цього звернення. Скаржник є учасником оскаржуваної Процедури закупівлі, оскільки подав свою тендерну пропозицію для участі у закупівлі (відповідно до пункту 35 частини першої статті 1 Закону). Окрім Скаржника, участь у вказаній закупівлі та електронному аукціоні взяв ще один учасник – Приватне акціонерне товариство «Херсонський хлібокомбінат». За результатами оцінки тендерних пропозицій, проведеної автоматично електронною системою закупівель та шляхом застосування електронного аукціону, учасником, пропозиція якого за результатами оцінки є найбільш економічно вигідною, визначено Приватне акціонерне товариство «Херсонський хлібокомбінат». Відповідно до абзацу першого частини четвертої статті 28 Закону після оцінки пропозицій, яка проводиться автоматично електронною системою закупівель, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною. У разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною. Так, Замовник розглянув тендерну пропозицію Приватного акціонерного товариства «Херсонський хлібокомбінат», за результатами чого неправомірно визначив Приватне акціонерне товариство «Херсонський хлібокомбінат» переможцем процедури закупівлі та прийняв рішення про намір укласти договір про закупівлю з Приватним акціонерним товариством «Херсонський хлібокомбінат». Пропозиція Скаржника не розглядалася. Тендерна пропозиція Приватного акціонерного товариства «Херсонський хлібокомбінат» не відповідає вимогам тендерної документації, а отже, мала бути відхилена відповідно до статті 30 Закону. Замовник, прийнявши рішення про відхилення пропозиції Приватного акціонерного товариства «Херсонський хлібокомбінат», мав перейти до розгляду наступної тендерної пропозиції – пропозиції Скаржника. Під час проведення оскаржуваної Процедури закупівлі Замовник порушив законодавство у сфері публічних закупівель, у сфері вимог до безпечності та якості харчових продуктів, яке полягає у неправомірному та необґрунтованому прийнятті рішення про визначення переможця торгів, що обґрунтовується наступним: Пропозиція Приватного акціонерного товариства «Херсонський хлібокомбінат» не відповідає вимогам тендерної документації та законодавству в сфері безпечності та якості харчових продуктів. Відповідно до тендерної документації, в якій зазначається, що Учасник повинен надати документально підтверджену інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристика предмета закупівлі, в тому числі завірені копії паспортів якості, та (або) висновків, та (або) сертифікатів якості/відповідності на товар, який є предметом закупівлі та (або) інших необхідних дозвільних документів. Також відповідно до тендерної документації, а саме Технічних вимог Додатку №4, зазначена інформація, яка також повинна бути документально підтверджена, що кожна партія товару супроводжується відповідними документами, що підтверджують якість та походження поставленого товару (ветеринарна довідка, сертифікат якості, сертифікат відповідності тощо). Товар по якості і безпечності повинен відповідати встановленим державним стандартам. Натомість приватне акціонерне товариство «Херсонський хлібокомбінат» надало посвідчення якості, посвідчене інженером технологом приватного акціонерного товариства «Херсонський хлібокомбінат», та пояснювальну записку з описом якісної характеристики товару, яка також посвідчена приватним акціонерним товариством «Херсонський хлібокомбінат», що суттєво порушує вимоги чинного законодавства. Відповідно до частини 1 статті 32 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» харчовi продукти, якi знаходяться в обiгу на територiї України, повиннi вiдповiдати вимогам законодавства про безпечнiсть та окремi показники якостi харчових продуктiв. Таким чином, в статті 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» зазначається, що дії щодо одержання погоджень, висновків та інших документів, необхідних для видачі документа дозвільного характеру, вчиняються дозвільним органом, що оформляє документ дозвільного характеру, без залучення суб’єкта господарювання. Декрет Кабінету Міністрів України «Про стандартизацію і сертифікацію» частиною 1 статтею 14-1 вказано, що сертифікати відповідності та свідоцтва про визнання відповідності реєструються в Реєстрі на безоплатній основі на підставі прийнятого органами із сертифікації рішення про видачу сертифікатів відповідності та свідоцтв про визнання відповідності. Керуючись декретом Кабінету Міністрів України «Про стандартизацію і сертифікацію», а саме статтею 16, в якій уточнюється, що під час проведення сертифікації та у разі позитивного рішення органу з сертифікації заявникові видається сертифікат та право маркувати продукцію спеціальним знаком відповідності. Виробник зобов’язаний надавати постачальнику інформацію про обов’язкову сертифікацію продукції шляхом зазначення реєстраційних номерів сертифікатів відповідності чи свідоцтв про визнання відповідності в документах, згідно з якими передається відповідна продукція. Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» у статті 1 визначає, що сертифікація - підтвердження відповідності третьою стороною (особою, яка є незалежною від особи, що надає об’єкт оцінки відповідності, та від особи, що заінтересована в такому об’єкті як споживач чи користувач), яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу. Окрім того, згідно із законодавством висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи. Відповідно до Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затвердженого наказом МОЗ України від 09.10.200 №247, державній санітарно-епідеміологічній експертизі підлягають об'єкти, визначені в статті 11 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", якщо щодо них раніше не проводилася експертиза і власник об'єкта чи вповноважена ним особа не має діючого позитивного висновку на цей об'єкт. Забороняється використання або функціонування об'єктів експертизи без наявності позитивного висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Дані положення дають підстави зробити висновок, що паспорти якості, та (або) висновки, та (або) сертифікати якості/відповідності на товар, який є предметом закупівлі та (або) інші необхідні дозвільні документи не можуть бути посвідчені виробником, як це було зроблено приватним акціонерним товариством «Херсонський хлібокомбінат», а має бути підтверджено третьою особою, яка є незалежною та не заінтересованою. Таким чином, вказані документи повинні бути видані на посвідчені виключно третьою особою.. Окрім того, працівник учасника не має повноважень щодо встановлення факту відповідності хліба, що ним виробляється, вимогам ДСТУ. Отож, Приватне акціонерне товариство «Херсонський хлібокомбінат» у складі своєї пропозиції не надало підтверджену інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристика предмета закупівлі, в тому числі завірені копії паспортів якості, та (або) висновків, та (або) сертифікатів якості/відповідності на товар, який є предметом закупівлі та (або) інших необхідних дозвільних документів та не підтвердило відповідність товару технічним вимогам замовника, встановленим у Додатку №4 до тендерної документації. Вищевикладене доводить, що тендерна пропозиція Приватного акціонерного товариства «Херсонський хлібокомбінат» не відповідає умовам тендерної документації і замовник зобов’язаний відхилити таку пропозицію відповідно до пункту 4 частини першої статті 30 Закону і перейти до розгляду тендерної пропозиції учасника за наступною найбільш економічно вигідною ціною. Тендерна пропозиція скаржника містить і висновок санітарно-епідеміологічної експертизи, що підтверджує якість та відповідність товару вимогам законодавства та документи, що підтверджують відповідність товару вимогам ДСТУ 7517:2014. За порушення вимог, установлених Законом в частині прийнятих рішень, відповідальність несуть члени тендерного комітету персонально. Враховуючи вищевикладене, на підставі статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» Фізична особа – підприємець Цисовська Юлія Антонівна просить: За результатами розгляду цієї вимоги надати інформацію про переваги пропозиції Приватного акціонерного товариства «Херсонський хлібокомбінат» порівняно з пропозицією Фізичної особи – підприємця Цисовської Юлії Антонівни в частині підтвердження відповідності технічним вимогам, скасувати своє рішення про визначення приватного акціонерного товариства «Херсонський хлібокомбінат» переможцем процедури закупівлі та розглянути тендерну пропозицію наступного учасника.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Відмовити у задоволені вимоги UA-2017-01-27-003094-b.c1 (вих.. №3094-b-в від 20.02.2017) фізичної особи підприємця Цисовської Юлії Анатоліївни щодо усунення порушень, допущених Замовником під час проведення процедури закупівлі ДК 021:2015: 15810000-9 — Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (Хліб пшеничний) (UA-2017-01-27-003094-b) Протокол засідання тендерного комітету № 12 від 22.02.2017р.)
Статус вимоги: Відхилено