• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Класифікація за ДК 021:2015: 71250000-5 – Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги «Послуги з розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення комунальної власності»

Місцезнаходження замовника: с. Червона Слобода, вул. Соборна, 2/1, орган місцевого самоврядування ( категорія замовника – відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 2 ЗУ «Про публічні закупівлі»); Вид закупівлі: відповідно до абз. 1 п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону Інформація про мову, якою мають бути складені пропозиції учасників – відповідно до оголошення; Джерело фінансування – згідно опублікованого річного плану; Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі-відповідно до Додатку 1

Завершена

567 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 835.00 UAH
Період оскарження: 04.09.2020 18:00 - 20.09.2020 00:00
Скарга
Залишено без розгляду

Скарга на рішення Замовника від 01.10.2020 про відхилення тендерної пропозиції

Номер: 77a20be9cb704c04b5098c318fabbd6f
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-04-011709-b.b3
Назва: Скарга на рішення Замовника від 01.10.2020 про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
С К А Р Г А на рішення Замовника від 01.10.2020 про відхилення тендерної пропозиції ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» та визнання переможцем ТОВ «АРХБУДЕКСПЕРТ» 04.09.2020 Замовником – Червонослобідською сільською радою Черкаської області оголошено відкриті торги по закупівлі послуг з розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення комунальної власності (ДК 021:2015:71250000-5 – архітектурні, інженерні та геодезичні послуги) (закупівля UA-2020-09-04-011709-b) на суму 567 тисяч гривень. Після розгляду тендерних пропозицій по завершенню аукціону, який відбувся 24.09.2020 Замовником, протоколом від 01.10.2020, прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Державного підприємства «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» (надалі – Підприємство,Скаржник) на тій підставі, що Підприємством у відповідності до абз.2 ч.1 Розділу 1 тендерної документації у складі тендерної пропозиції не надано листа-згоди щодо обробки персональних даних від Миргородського Владислава Сергійовича та Петра Крумханзла, які зазначені в копії довіреності банку, який надав банківську гарантію Підприємству для участі в даній закупівлі та яка є частиною тендерної пропозиції Підприємства. Зокрема, Замовником зазначено, що «у складі документів тендерної пропозиції Учасника ДП Вінницький науково-дослідний та Петра Крумханзла у складі документів тендерної пропозиції не надано». Рішенням Замовника, оформленим протоколом від 01.10.2020 переможцем закупівлі UA-2020-09-04-011709-b визнано ТОВ «АРХБУДЕКСПЕРТ». Державне підприємство «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» вважає таке рішенням Замовника протиправним та таким, що порушує законні інтереси Підприємства; дане рішення є дискримінаційним та таким, що прийнято з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Закону України «Про захист персональних даних». Позиція Скаржника ґрунтується на наступному. 1. Здійснивши аналіз тендерної пропозиції Переможця закупівлі – ТОВ «АРХБУДЕКСПЕРТ», Підприємством встановлено, що дана тендерна пропозиція містить перелік документів, де зазначено персональні дані фізичних осіб, але до тендерної документації цим Учасником не надано відповідної згоди адресованої тендерному комітету Замовника від цих осіб на обробку їх персональних даних. Так, в тендерній пропозиції ТОВ «АРХБУДЕКСПЕРТ» наявні наступні документи: - довіреність Акціонерного товариства «БАНК ІНВЕСТИЦІЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ», де окрім начальника управління з надання банківських гарантій Департаменту документарного бізнесу Губанової Ірини Петрівни, зазначено персональні дані Голови правління Акціонерного товариства «БАНК ІНВЕСТИЦІЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ» Зіннікова Віталія Олександровича. Лист-згода від Зіннікова Віталія Олександровича відсутня; - договори оренди обладнання №1210 від 26.06.2020 з додатковими та № 1211 від 26.06.2020 з додатками, де зазначено персональні дані директора Приватного акціонерного товариства «Систем Солюшнс» Бабченка Володимира Анатолійовича. Лист-згода відсутня в тендерній пропозиції; - договір оренди № 10-07/2020 від 02.07.2020, де зазначено персональні дані заступника директора ПАТ «Акціонерна фінансова компанія «Система» Сніцарука Дмитра Юрійовича. Лист-згода в тендерній пропозиції відсутня; - Договори № 472-01/18-20 від 07.04.2020, №455-01/18-20 від 02.04.2020 та №447-01/18-20 від 31.03.2020 (подані на підтвердження факту виконання Учасником аналогічних договорів) та листи відгуки № 6589/01-02, №6590/01-02 та № 6591/01-02 від 22.09.2020, де зазначено персональні дані голови правління ПАТ «Черкасиобленерго» Самчука Олега. Лист-згода в тендерній пропозиції відсутня. Наголошуємо, що відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» прізвище, ім’я та по батькові також є персональними даними, за якими зазначених осіб можна ідентифікувати. Відхилення тендерної пропозиції ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» з підстав не надання листа-згоди від працівників банку, який надав банківську гарантію і в той же час визнання належною тендерну пропозицію ТОВ «АРХБУДЕКСПЕРТ», яка не має згоди від вищевказаних осіб на обробку персональних даних та визнання його відповідно переможцем є дискримінацією ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» та є підставою для притягнення Замовника до відповідальності на підставі ч.5 ст. 16414 Кодексу України про адміністративні правопорушення. 2. Відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» від 01.06.2020 зі змінами та доповненнями (далі - Закон), Закон регулює правові відносини, пов’язані із захистом і обробкою персональних даних, і спрямований на захист основоположних прав і свобод людини і громадянина, зокрема права на невтручання в особисте життя, у зв’язку з обробкою персональних даних. Цей Закон поширюється на діяльність з обробки персональних даних, яка здійснюється повністю або частково із застосуванням автоматизованих засобів, а також на обробку персональних даних, що містяться у картотеці чи призначені до внесення до картотеки, із застосуванням неавтоматизованих засобів. Відповідно до ст.2 Закону, персональні дані – це відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Отже, персональні дані особи - це прізвище, ім’я, по батькові, дата та місце народження, місце проживання тощо, тобто будь-які дані, за допомогою яких особу може бути встановлено (ідентифіковано). Згідно зі ст. 2 Закону володільцем персональних даних є фізична або юридична особа, яка визначає мету обробки персональних даних, встановлює склад цих даних та процедури їх обробки, якщо інше не визначено законом; третьою особою є будь-яка особа, за винятком суб’єкта персональних даних, володільця чи розпорядника персональних даних та Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, якій володільцем чи розпорядником персональних даних здійснюється передача персональних даних; база персональних даних – це іменована сукупність упорядкованих персональних даних в електронній формі та/або у формі картотек персональних даних (тобто дана база формується володільцем персональних даних). Також Закон надає визначення, що таке згода суб’єкта персональних даних – це добровільне волевиявлення фізичної особи (за умови її поінформованості) щодо надання дозволу на обробку її персональних даних відповідно до сформульованої мети їх обробки, висловлене у письмовій формі або у формі, що дає змогу зробити висновок про надання згоди. У сфері електронної комерції згода суб’єкта персональних даних може бути надана під час реєстрації в інформаційно-телекомунікаційній системі суб’єкта електронної комерції шляхом проставлення відмітки про надання дозволу на обробку своїх персональних даних відповідно до сформульованої мети їх обробки, за умови, що така система не створює можливостей для обробки персональних даних до моменту проставлення відмітки. Обробкою персональних даних в розумінні Закону є будь-яка дія або сукупність дій, таких як збирання, реєстрація, накопичення, зберігання, адаптування, зміна, поновлення, використання і поширення (розповсюдження, реалізація, передача), знеособлення, знищення персональних даних, у тому числі з використанням інформаційних (автоматизованих) систем. Стаття 4 Закону визначає суб’єктів відносин, пов’язаних із персональними даними. Зокрема, це суб’єкт персональних даних, володілець персональних даних, розпорядники персональних даних, треті особи тощо. Об’єктом захисту є персональні дані (ст.5 Закону). Мета обробки персональних даних визначена ч.1 ст. 6 Закону та має бути сформульована в законах, інших нормативно-правових актах, положеннях, установчих чи інших документах, які регулюють діяльність володільця персональних даних, та відповідати законодавству про захист персональних даних. Первинними джерелами відомостей про фізичну особу є: видані на її ім’я документи; підписані нею документи; відомості, які особа надає про себе. Обробка персональних даних здійснюється для конкретних і законних цілей, визначених за згодою суб’єкта персональних даних, або у випадках, передбачених законами України, у порядку, встановленому законодавством (ч.4,5 ст.6 Закону). Згідно з приписами ч. 1 ст. 10 Закону, використання персональних даних передбачає будь-які дії володільця щодо обробки цих даних, дії щодо їх захисту, а також дії щодо надання часткового або повного права обробки персональних даних іншим суб’єктам відносин, пов’язаних із персональними даними, що здійснюються за згодою суб’єкта персональних даних чи відповідно до закону. Однією з підстав обробки персональних даних, відповідно до п.2 ч.1 ст.11 Закону, є дозвіл на обробку персональних даних, наданий володільцю персональних даних відповідно до закону виключно для здійснення його повноважень. Збирання персональних даних є складовою процесу їх обробки, що передбачає дії з підбору чи впорядкування відомостей про фізичну особу (ч.1 ст.12 Закону). Накопичення персональних даних передбачає дії щодо поєднання та систематизації відомостей про фізичну особу чи групу фізичних осіб або внесення цих даних до бази персональних даних (ч.1 ст.13 Закону). Поширення персональних даних передбачає дії щодо передачі відомостей про фізичну особу за згодою суб’єкта персональних даних (ч.1 ст.14 Закону). Порядок доступу до персональних даних третіх осіб визначається умовами згоди суб’єкта персональних даних на обробку цих даних, наданої володільцю персональних даних, або відповідно до вимог закону (ч.1 ст. 16 Закону). Таким чином, детально проаналізувавши Закон, Підприємство приходить до наступних висновків: - до персональних даних особи належать прізвище, ім’я, по батькові, дата та місце народження, місце проживання тощо; - працівник банку (голова правління, заступник директора департаменту документарних та вексельних операцій, буд-який інший працівник) при укладенні з роботодавцем (в даному випадку Банком) трудової угоди/цивільно-правового договору тощо надає Банку згоду на обробку персональних даних; Банк стає володільцем персональних даних та особою, яка формує базу персональних даних працівників Банку та використовує її у межах даних Законом, в тому рахунку для виконання працівниками банку своїх посадових обов’язків/повноважень. Тобто, видаючи довіреність Банк, зазначаючи в ній персональні дані працівників банку, як володілець персональних даних, вже має згоду на обробку персональних даних, зазначених в довіреності фізичних осіб, і у разі передачі даної довіреності іншим фізичним чи юридичним особам, які є фактично третіми особами, які отримують, а не обробляють чи збирають такі дані, вже не потребують отримання згоди у працівника банку (суб’єкта персональних даних) згоди на їх обробку, збирання, поширення тощо. Працівник банку вже даючи згоду на обробку персональних даних при оформлені трудових відносин розуміє, що для виконання своїх повноважень працівника банку його персональні дані будуть використовуватись володільцем персональних даних – роботодавцем (Банком). Тому вимога Замовника про надання листа-згоди на обробку персональних даних від працівників банку та будь- яких інших осіб, яка адресована тендерному комітету Червонослобідської сільської ради Чернівецької області є неправомірною, оскільки остання не є володільцем персональних даних по відношенню до цих осіб. Крім того, спеціальні нормативні акти, які регулюють питання надання банківської гарантії не містять вимогу до банка-гаранта надання принципалу чи будь-якій іншій особі листа-згоди на обробку персональних даних. Такої вимоги не містить і Закону України «Про публічні закупівлі» та відповідний розділ тендерної документації Замовника. 3.Відповідно до ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Принципами здійснення публічних закупівель є недискримінація та рівне ставлення до них Замовником (п.4 ч.1 ст. 5 Закону). Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (ч.4 ст. 5 Закону). Під час підготовки до даної закупівлі Підприємством ретельно було вивчено тендерну документацію та здійснено її аналіз відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Закону України «Про захист персональних даних». Зокрема, було звернуто увагу на визначення Замовником терміну «суб’єкт персональних даних» (підпункт 1.3.5 п. 1 розділ І тендерної документації), дано йому відповідну оцінку на підставі Закону України «По захист персональних даних» і Закону України «Про публічні закупівлі» та подано у складі тендерної пропозиції відповідні листи-згоди працівників по відношенню до яких Підприємство є володільцем персональних даних. Також, під час підготовки тендерної пропозиції Підприємство звернулось до Замовника з запитанням щодо надання роз’яснення про осіб, яким необхідно було надати листи-згоди на обробку персональних даних, на що Замовником було надано відповідь, що вся інформація міститься в тендерній документації. Отже, дане питання було предметом ретельного дослідження Підприємства. Зазначення в тендерній документації вимог до Учасників, які не відповідають та не передбачені ні Законом України «Про публічні закупівлі», ні Законом України «Про захист персональних даних» є порушенням принципів і порядку здійснення публічних закупівель, є дискримінаційними та є підставою для притягнення Замовника до відповідальності передбаченої ст. 16414 Кодексу України про адміністративні правопорушення. З огляду на викладене, Державне підприємство «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» не згодне з прийнятим Замовником рішенням щодо відхилення його тендерної пропозиції з підстав відсутності в складі тендерної пропозиції листа-згоди від заступника директора департаменту документарних та вексельних операцій АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА КОМЕРЦІЙНОГО БАНКУ «ПРИВАТБАНК» Миргородського Владислава Сергійовича та голови правління АТ КБ «ПРИВАТБАНК» Петра Крумханзла, адресованої тендерному комітету Замовника щодо обробки персональних даних, оскільки дана підстава є надумаю, дискримінаційною та такою, що не відповідає Закону України «Про захист персональних даних» та є порушенням Закону України «Про публічні закупівлі». У діях Замовника містяться ознаки упередженого підходу до оцінки учасників закупівлі, адже Скаржник є реальним претендентом на визнання його пропозиції як найкращої та, відповідно, укладення договору із Замовником. Такі дії Замовника є грубим порушенням принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»- не дискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі. Скаржник вважає, що рішення Замовника щодо визнання ТОВ «АРХІБУДЕКСПЕРТ» переможцем та відхилення тендерної пропозиції Державного підприємства «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою», оформлене протоколом від 01.10.2020 порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника, винесено з порушенням ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та принципів здійснення публічних закупівель. На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», - П Р О С И М О 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника - Червонослобідську сільську раду Черкаського району Черкаської області скасувати рішення від 01.10.2020 (протокол від 01.10.2020), яке було прийнято за результатами розгляду тендерних пропозицій Учасників на закупівлю послуг з розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення комунальної власності (ДК 021:2015:71250000-5 – архітектурні, інженерні та геодезичні послуги) (закупівля UA-2020-09-04-011709-b) щодо відхилення тендерної пропозиції Державного підприємства «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» та визнання переможцем публічної закупівлі UA-2020-09-04-011709-b Товариство з обмеженою відповідальністю «АРХБУДЕКСПЕРТ»; 3. Зобов’язати Замовника прийняти законне та обґрунтоване рішення щодо переможця закупівлі на підставі Закону України «Про публічні закупівлі». Директор Ярослав ЯРОСЛАВСЬКИЙ
Пов'язані документи: Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 09.10.2020 23:07
Автор: ДП Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою, Ярославський Ярослав Іванович +380432551955 vininstitutzem@ukr.net
Вимога
Є відповідь

відмінити рішення від 01.10.2020

Номер: 2b999ccc506449169d820ec90d3b3f0b
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-04-011709-b.c2
Назва: відмінити рішення від 01.10.2020
Вимога:
04.09.2020 Замовником – Червонослобідською сільською радою Черкаської області оголошено відкриті торги по закупівлі послуг з розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення комунальної власності (ДК 021:2015:71250000-5 – архітектурні, інженерні та геодезичні послуги) (закупівля UA-2020-09-04-011709-b) на суму 567 тисяч гривень. Після розгляду тендерних пропозицій після завершення аукціону, який відбувся 24.09.2020 Замовником, протоколом від 01.10.2020, прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Державного підприємства «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» (надалі - Підприємство) на тій підставі, що Підприємством у відповідності до абз.2 ч.1 Розділу 1 тендерної документації у складі тендерної пропозиції не надано листа-згоди щодо обробки персональних даних від Миргородського Владислава Сергійовича та Петра Крумханзла, які зазначені в копії довіреності банку, який надав банківську гарантію Підприємству для участі в даній закупівлі та яка є частиною тендерної пропозиції Підприємства. Зокрема, Замовником зазначено, що «у складі документів тендерної пропозиції Учасника ДП Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою надано довіреність № 4334-К-О від 05.09.2019 року, видана АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ КОМЕРЦІЙНИМ БАНКОМ «ПРИВАТБАНК» заступнику директора департаменту документарних та вексельних операцій АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА КОМЕРЦІЙНОГО БАНКУ «ПРИВАТБАНК» Миргородському Владиславу Сергійовичу, яка містить його персональні дані - реквізити (серія, номер, дата видачі), документу, що посвідчує особу, - паспорту та реєстрації місця проживання, а також Голови правління АТ КБ «ПРИВАТБАНК» Петра Крумханзла, яка містить інформацію про його місце проживання, однак згоди суб’єкта персональних даних, що адресована замовнику торгів та містять посилання на дану закупівлю від Миргородського Владислава Сергійовича та Петра Крумханзла у складі документів тендерної пропозиції не надано». Рішенням Замовника, оформленим протоколом від 01.10.2020 переможцем закупівлі UA-2020-09-04-011709-b визнано ТОВ «АРХБУДЕКСПЕРТ». Державне підприємство «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» вважає таке рішенням Замовника протиправним та таким, що порушує законні інтереси Підприємства; дане рішення є дискримінаційним та таким, що прийнято з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Закону України «Про захист персональних даних». Позиція Підприємства ґрунтується на наступному. 1. Здійснивши аналіз тендерної пропозиції Переможця закупівлі – ТОВ «АРХБУДЕКСПЕРТ», Підприємством встановлено, що дана тендерна пропозиція містить перелік документів, де зазначено персональні дані фізичних осіб, але до тендерної документації цим Учасником не надано відповідної згоди адресованої тендерному комітету Замовника від цих осіб на обробку їх персональних даних. Так, в тендерній пропозиції ТОВ «АРХБУДЕКСПЕРТ» наявні наступні документи: - довіреність Акціонерного товариства «БАНК ІНВЕСТИЦІЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ», де окрім начальника управління з надання банківських гарантій Департаменту документарного бізнесу Губанової Ірини Петрівни, зазначено персональні дані Голови правління Акціонерного товариства «БАНК ІНВЕСТИЦІЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ» Зіннікова Віталія Олександровича. Лист-згода від Зіннікова Віталія Олександровича відсутня; - договори оренди обладнання №1210 від 26.06.2020 з додатковими та № 1211 від 26.06.2020 з додатками, де зазначено персональні дані директора Приватного акціонерного товариства «Систем Солюшнс» Бабченка Володимира Анатолійовича. Лист-згода відсутня в тендерній пропозиції; - договір оренди № 10-07/2020 від 02.07.2020, де зазначено персональні дані заступника директора ПАТ «Акціонерна фінансова компанія «Система» Сніцарука Дмитра Юрійовича. Лист-згода в тендерній пропозиції відсутня; - Договори № 472-01/18-20 від 07.04.2020, №455-01/18-20 від 02.04.2020 та №447-01/18-20 від 31.03.2020 (подані на підтвердження факту виконання Учасником аналогічних договорів) та листи відгуки № 6589/01-02, №6590/01-02 та № 6591/01-02 від 22.09.2020, де зазначено персональні дані голови правління ПАТ «Черкасиобленерго» Самчука Олега. Лист-згода в тендерній пропозиції відсутня. Наголошуємо, що відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» прізвище, ім’я та по батькові також є персональними даними, за якими зазначених осіб можна ідентифікувати. Відхилення тендерної пропозиції ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» з підстав не надання листа-згоди від працівників банку, який надав банківську гарантію і в той же час визнання належною тендерну пропозицію ТОВ «АРХБУДЕКСПЕРТ», яка не має згоди від вищевказаних осіб на обробку персональних даних та визнання його відповідно переможцем є дискримінацією ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» та є підставою для притягнення Замовника до відповідальності на підставі ч.5 ст. 16414 Кодексу України про адміністративні правопорушення. 2. Відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» від 01.06.2020 зі змінами та доповненнями (далі - Закон), Закон регулює правові відносини, пов’язані із захистом і обробкою персональних даних, і спрямований на захист основоположних прав і свобод людини і громадянина, зокрема права на невтручання в особисте життя, у зв’язку з обробкою персональних даних. Цей Закон поширюється на діяльність з обробки персональних даних, яка здійснюється повністю або частково із застосуванням автоматизованих засобів, а також на обробку персональних даних, що містяться у картотеці чи призначені до внесення до картотеки, із застосуванням неавтоматизованих засобів. Відповідно до ст.2 Закону, персональні дані – це відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Отже, персональні дані особи - це прізвище, ім’я, по батькові, дата та місце народження, місце проживання тощо, тобто будь-які дані, за допомогою яких особу може бути встановлено (ідентифіковано). Згідно зі ст. 2 Закону володільцем персональних даних є фізична або юридична особа, яка визначає мету обробки персональних даних, встановлює склад цих даних та процедури їх обробки, якщо інше не визначено законом; третьою особою є будь-яка особа, за винятком суб’єкта персональних даних, володільця чи розпорядника персональних даних та Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, якій володільцем чи розпорядником персональних даних здійснюється передача персональних даних; база персональних даних – це іменована сукупність упорядкованих персональних даних в електронній формі та/або у формі картотек персональних даних (тобто дана база формується володільцем персональних даних). Також Закон надає визначення, що таке згода суб’єкта персональних даних – це добровільне волевиявлення фізичної особи (за умови її поінформованості) щодо надання дозволу на обробку її персональних даних відповідно до сформульованої мети їх обробки, висловлене у письмовій формі або у формі, що дає змогу зробити висновок про надання згоди. У сфері електронної комерції згода суб’єкта персональних даних може бути надана під час реєстрації в інформаційно-телекомунікаційній системі суб’єкта електронної комерції шляхом проставлення відмітки про надання дозволу на обробку своїх персональних даних відповідно до сформульованої мети їх обробки, за умови, що така система не створює можливостей для обробки персональних даних до моменту проставлення відмітки. Обробкою персональних даних в розумінні Закону є будь-яка дія або сукупність дій, таких як збирання, реєстрація, накопичення, зберігання, адаптування, зміна, поновлення, використання і поширення (розповсюдження, реалізація, передача), знеособлення, знищення персональних даних, у тому числі з використанням інформаційних (автоматизованих) систем. Стаття 4 Закону визначає суб’єктів відносин, пов’язаних із персональними даними. Зокрема, це суб’єкт персональних даних, володілець персональних даних, розпорядники персональних даних, треті особи тощо. Об’єктом захисту є персональні дані (ст.5 Закону). Мета обробки персональних даних визначена ч.1 ст. 6 Закону та має бути сформульована в законах, інших нормативно-правових актах, положеннях, установчих чи інших документах, які регулюють діяльність володільця персональних даних, та відповідати законодавству про захист персональних даних. Первинними джерелами відомостей про фізичну особу є: видані на її ім’я документи; підписані нею документи; відомості, які особа надає про себе. Обробка персональних даних здійснюється для конкретних і законних цілей, визначених за згодою суб’єкта персональних даних, або у випадках, передбачених законами України, у порядку, встановленому законодавством (ч.4,5 ст.6 Закону). Згідно з приписами ч. 1 ст. 10 Закону, використання персональних даних передбачає будь-які дії володільця щодо обробки цих даних, дії щодо їх захисту, а також дії щодо надання часткового або повного права обробки персональних даних іншим суб’єктам відносин, пов’язаних із персональними даними, що здійснюються за згодою суб’єкта персональних даних чи відповідно до закону. Однією з підстав обробки персональних даних, відповідно до п.2 ч.1 ст.11 Закону, є дозвіл на обробку персональних даних, наданий володільцю персональних даних відповідно до закону виключно для здійснення його повноважень. Збирання персональних даних є складовою процесу їх обробки, що передбачає дії з підбору чи впорядкування відомостей про фізичну особу (ч.1 ст.12 Закону). Накопичення персональних даних передбачає дії щодо поєднання та систематизації відомостей про фізичну особу чи групу фізичних осіб або внесення цих даних до бази персональних даних (ч.1 ст.13 Закону). Поширення персональних даних передбачає дії щодо передачі відомостей про фізичну особу за згодою суб’єкта персональних даних (ч.1 ст.14 Закону). Порядок доступу до персональних даних третіх осіб визначається умовами згоди суб’єкта персональних даних на обробку цих даних, наданої володільцю персональних даних, або відповідно до вимог закону (ч.1 ст. 16 Закону). Таким чином, детально проаналізувавши Закон, Підприємство приходить до наступних висновків: - до персональних даних особи належать прізвище, ім’я, по батькові, дата та місце народження, місце проживання тощо; - працівник банку (голова правління, заступник директора департаменту документарних та вексельних операцій, буд-який інший працівник) при укладенні з роботодавцем (в даному випадку Банком) трудової угоди/цивільно-правового договору тощо надає Банку згоду на обробку персональних даних; Банк стає володільцем персональних даних та особою, яка формує базу персональних даних працівників Банку та використовує її у межах даних Законом, в тому рахунку для виконання працівниками банку своїх посадових обов’язків/повноважень. Тобто, видаючи довіреність Банк, зазначаючи в ній персональні дані працівників банку, як володілець персональних даних, вже має згоду на обробку персональних даних, зазначених в довіреності фізичних осіб, і у разі передачі даної довіреності іншим фізичним чи юридичним особам, які є фактично третіми особами, які отримують, а не обробляють чи збирають такі дані, вже не потребують отримання згоди у працівника банку (суб’єкта персональних даних) згоди на їх обробку, збирання, поширення тощо. Працівник банку вже даючи згоду на обробку персональних даних при оформлені трудових відносин розуміє, що для виконання своїх повноважень працівника банку його персональні дані будуть використовуватись володільцем персональних даних – роботодавцем (Банком). Тому вимога Замовника про надання листа-згоди на обробку персональних даних від працівників банку та будь- яких інших осіб, яка адресована тендерному комітету Червонослобідської сільської ради Чернівецької області є неправомірною, оскільки остання не є володільцем персональних даних по відношенню до цих осіб. Крім того, спеціальні нормативні акти, які регулюють питання надання банківської гарантії не містять вимогу до банка-гаранта надання принципалу чи будь-якій іншій особі листа-згоди на обробку персональних даних. Такої вимоги не містить і Закону України «Про публічні закупівлі» та відповідний розділ тендерної документації Замовника. 3.Відповідно до ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Принципами здійснення публічних закупівель є недискримінація та рівне ставлення до них Замовником (п.4 ч.1 ст. 5 Закону). Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (ч.4 ст. 5 Закону). Під час підготовки до даної закупівлі Підприємством ретельно було вивчено тендерну документацію та здійснено її аналіз відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Закону України «Про захист персональних даних». Зокрема, було звернуто увагу на визначення Замовником терміну «суб’єкт персональних даних» (підпункт 1.3.5 п. 1 розділ І тендерної документації), дано йому відповідну оцінку на підставі Закону України «По захист персональних даних» і Закону України «Про публічні закупівлі» та подано у складі тендерної пропозиції відповідні листи-згоди працівників по відношенню до яких Підприємство є володільцем персональних даних. Також, під час підготовки тендерної пропозиції Підприємство звернулось до Замовника з запитанням щодо надання роз’яснення про осіб, яким необхідно було надати листи-згоди на обробку персональних даних, на що Замовником було надано відповідь, що вся інформація міститься в тендерній документації. Отже, дане питання було предметом ретельного дослідження Підприємства. Зазначення в тендерній документації вимог до Учасників, які не відповідають та не передбачені ні Законом України «Про публічні закупівлі», ні Законом України «Про захист персональних даних» є порушенням принципів і порядку здійснення публічних закупівель, є дискримінаційними та є підставою для притягнення Замовника до відповідальності передбаченої ст. 16414 Кодексу України про адміністративні правопорушення. З огляду на викладене, Державне підприємство «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» не згодне з прийнятим Замовником рішенням щодо відхилення його тендерної пропозиції з підстав відсутності в складі тендерної пропозиції листа-згоди від заступника директора департаменту документарних та вексельних операцій АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА КОМЕРЦІЙНОГО БАНКУ «ПРИВАТБАНК» Миргородського Владислава Сергійовича та голови правління АТ КБ «ПРИВАТБАНК» Петра Крумханзла, адресованої тендерному комітету Замовника щодо обробки персональних даних, оскільки дана підстава є надумаю, дискримінаційною та такою, що не відповідає Закону України «Про захист персональних даних» та є порушенням Закону України «Про публічні закупівлі». Учасник закупівлі – Держане підприємство «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» вважає, що рішення Замовника щодо визнання ТОВ «АРХІБУДЕКСПЕРТ» переможцем та відхилення тендерної пропозиції Державного підприємства «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою», оформлене протоколом від 01.10.2020 винесено з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» та підлягає відміні (скасуванню). З метою дотримання Закону України «Про публічні закупівлі», усунення наявних підстав для звернення Підприємства зі скаргою до органу оскарження та притягнення Замовника до відповідальності передбаченої ст. 16414 Кодексу України про адміністративні правопорушення, - П Р О С И М О відмінити рішення тендерного комітету Червонослобідської сільської ради Черкаського району Черкаської області від 01.10.2020 (протокол від 01.10.2020), яке було прийнято за результатами розгляду тендерних пропозицій Учасників на закупівлю послуг з розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення комунальної власності (ДК 021:2015:71250000-5 – архітектурні, інженерні та геодезичні послуги) (закупівля UA-2020-09-04-011709-b); прийняти законне та обґрунтоване рішення щодо переможця закупівлі на підставі та без порушення приписів Закону України «Про публічні закупівлі». Директор Ярослав ЯРОСЛАВСЬКИЙ
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Щановний учасник! Тендерна документація даної закупівлі, а самі її розділ І містить виключний перелік персональних даних, надання яких потребує завантаження листа-згоди про використанні персональних даних. Також розділ І тендерної документації містить підстави ненадання такого листа-згоди. Під час перевірки тендерної пропозиції учасника-переможця порушень вимог тендерної документації тендерним комітетом встановлено не було. Згадка у тендерній пропозиції лише про прізвище, імя та по-батькові особи не несесе за собою обовязковості надання листа-згоди про обробку персональних даних відповідно до вимог тендерної документації.
Статус вимоги: Не задоволено
Скарга
Відхилено

Скарга щодо порушення законодавства та неправомірного відхилення тендерної пропозиції

Номер: 672bd574962943d78a6e195705dd96e9
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-04-011709-b.c1
Назва: Скарга щодо порушення законодавства та неправомірного відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Скарга щодо порушення законодавства та неправомірного відхилення тендерної пропозиції. Детальніше в скарзі.
Дата розгляду скарги: 19.10.2020 15:00
Місце розгляду скарги: АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.10.2020 23:02
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 06.11.2020 21:05
Автор: ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЧЕРКАСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ТА ПРОЕКТНИЙ ІНСТИТУТ ЗЕМЛЕУСТРОЮ", Бойченко Ірина 380663769750,090984289878 Irochka.boychenko48@gmail.com