• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

39160000-1 Шкільні меблі. Комплекти обладнання та засобів навчання для кабінетів фізики, хімії, біології, математики та STEM - лабораторій

мова, якою подаються тендерні пропозиції українська

Торги відмінено

36 071 100.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 360 711.00 UAH
Період оскарження: 03.09.2020 17:17 - 01.10.2020 00:00
Вимога
Є відповідь

Дискримінаційні вимоги

Номер: af86839516f54d178f41ef8378164f52
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-03-005530-a.a4
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Департаментом освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації (далі – Замовник) було оголошено закупівлю - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-09-03-005530-a «Код ДК 021:2015 – 39160000-1 – Шкільні меблі (Оснащення закладів загальної середньої освіти обладнанням для навчальних кабінетів та STEM-лабораторії)» (далі – Закупівля). Ознайомившись з положеннями тендерної документації Закупівлі (далі – Тендерна документація) нами виявлено ряд дискримінаційних вимог та порушень, що суттєво обмежує коло потенційних учасників: 1. В багатьох позиціях Замовником наведено вимоги до обладнання, яким відповідають товари лише одного виробника, що дискримінує та обмежує коло учасників з товарами інших виробників. Зокрема, це надзвичайно деталізована продукція ТМ Makeblock, TM Fischertechnik та ТМ Мій Клас. Детальніше в Додатку 1. Просимо видалити дискримінаційні вимоги. 2. В Додатку 4 до Тендерної документації на с. 173-175, Замовник визначає перелік документів, які повинен надати Учасник у складі тендерної документації – «УЧАСНИК НАДАЄ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ*:». Особливий подив викликають п. 4-13, в них замовник вимагає документи які стосуються виробників навчальних кабінетів, STEM-лабораторій, та інтерактивних комплексів (які замовник, чомусь скорочує як ІАК, що слугує певним маркером для порівняння з іншими тендерами). При цьому, замість стандартної фрази з Наказу МОН № 574 від 29.04.2020 (Далі- Наказ): «Засоби навчання та обладнання (крім деяких витратних матеріалів), що поставляються та використовуються в освітньому процесі в навчальних кабінетах і STEM-лабораторіях, повинні мати гігієнічний сертифікат або висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, та технічний паспорт на виріб, та декларацію про відповідність вимогам технічних регламентів», якої достатньо для забезпечення отримання продукції з необхідними сертифікатами та документами, Замовник розписав перелік вимог аж на 13 пунктів (на 3 сторінки) з чотирма примітками. Попри це, документи, що вимагаються, ніяким чином не стосуються жодного конкретного товару, а лише абстрактних «кабінетів», «лабораторії», «ІАК» та самого виробника. Виходячи із переліку документів, складається враження, що для Замовника важлива документальна кваліфікація виробника і абсолютно неважлива якість товару. До прикладу, в тендері з абсолютно аналогічним переліком вимог, що також складався з 13-ти пунктів - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-06-12-010279-c , переможець не зазначив назви жодного виробника (окрім власника ТУ), номенклатурного номеру, конкретної назви моделі. Всі запропоновані товари мали назву та зазначення ТУ згідно яких були виготовлені. Тобто один виробник виготовляє ноутбуки, інтерактивні дошки, 3д-принтери, 3д-сканери, гербарії, об’ємні моделі з біології, програмне забезпечення, прилади з фізики, електричні пристрої, проектори – і це все компанія, яка навіть немає інтернет-сайту та не представлена більше ніде, окрім тендерів по закупівлі обладнання для шкіл. Внаслідок, замовник отримує «кота в мішку», а якість товарів залишається на совісті постачальника. Очевидно, що зазначені замовником вимоги – спроба обмежити коло учасників до однієї компанії (та її «сателітів»). Якщо проаналізувати тендери, в яких встановлювались аналогічні дискримінаційні вимоги, наприклад: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-03-27-000698-c https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-06-12-010279-c https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-02-12-000222-a https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-13-000997-a https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-11-18-001728-c https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-06-06-000744-a (та десятки інших) можна побачити схожість всіх технічних вимог та закономірності в тендерних пропозиціях учасників, що можуть свідчити про їх пов’язаність. Перелік учасників, що приймають участь та перемагають у тендерах із 100% аналогічними вимогами в технічному завдання наступний: ТОВ БМС ТЕХНО ФОП Шекетера Олексій Леонідович ФОП Смірнова Наталія Іллівна ФОП СЕМЕНЕНКО КАТЕРИНА СЕРГІЇВНА ФОП Кузьменко Марія Владленівна ФОП ВОЛОК МАРИНА ВАЛЕРІЇВНА ФОП Семененко Василь Віталійович ФОП Кравчук Алла Миколаївна ФОП Збаржевський Ігор Вікторович ФОП Смоловик Роман Олексійович ФОП Шекетера Ольга Петрівна ФОП Гарбузюк Оксана Владиславівна ФОП Салій Наталія Миколаївна ФОП Лелеченко Анна Федорівна ФОП КАБАНЕЦЬ СЕРГІЙ ОЛЕКСІЙОВИЧ ФОП Баланюк Сергій Миколайович ФОП "БАЛАНЮК ВІКТОРІЯ МИХАЙЛІВНА" ФОП "ТИМОЩЕНКО ЄВГЕН ВОЛОДИМИРОВИЧ" ФОП Арсень Станіслав Валерійович ФОП Сікорська Інга Іванівна ФОП Старенко Валерій ФОП Старенко Надія Андріївна ФОП Смоловик Інна Костянтинівна ФОП Рудик Віктор Олександрович ФОП Волок Сергій Валерійович ФОП Баланюк Олег Миколайович Оскільки жоден із зазначених учасників не має навіть власного інтернет-сайту, можна припустити, що ТОВ «БМС ТЕХНО» (bmstechno.ua) пов’язано з вищенаведеними ФОПами та є ключовим елементом даної групи, що здійснює свою господарську діяльність у сфері тендерів по закупівлі навчального обладнання. В будь якому випадку, не буде несподіванкою, якщо переможцем закупівлі (за умови не усунення дискримінаційних вимог) стане один із вище перелічених суб’єктів господарювання, що може також свідчити про ознаки корупції при проведенні тендерної закупівлі. Саме вибірковість та необґрунтованість цих пунтків є ознакою дискримінації широкого кола учасників (окрім тих, що зазначені вище). Просимо Вас Видалити п. 4-13 розділу ««УЧАСНИК НАДАЄ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ*:» (с. 173-174 Додатку 4 до Тендерної документації закупівлі 39160000-1 Шкільні меблі. Комплекти обладнання та засобів навчання для кабінетів фізики, хімії, біології, математики та STEM – лабораторій) та привести вимоги у відповідність до Наказу «Засоби навчання та обладнання (крім деяких витратних матеріалів), що поставляються та використовуються в освітньому процесі в навчальних кабінетах і STEM-лабораторіях, повинні мати гігієнічний сертифікат або висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, та технічний паспорт на виріб, та декларацію про відповідність вимогам технічних регламентів». В іншому випадку, ми будемо змушені звернутись зі скаргою до АМКУ. Дякуємо за розуміння. 3. В п. 3.1 Додатку 1 до Тендерної документації, Замовник вимагає наступне: «Інформаційна довідка про наявність досвіду виконання двох аналогічних договорів (за формою 3), яка має містити інформацію про документально підтверджений досвід виконання двох аналогічних договорів з поставки обладнання для навчальних кабінетів та/або STEM-лабораторії для навчальних закладів освіти, загальна сума яких повинна бути не менше суми оголошення даної закупівлі». Ввважаємо дану вимогу дискримінаційною саме в частині формулювання: «загальна сума яких повинна бути не менше суми оголошення даної закупівлі». Встановлення мінімальних сум виконаних договорів для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору є дискримінаційним самим по собі, що неодноразово підтверджується рішеннями АМКУ в подібних спора (приклад, рішення UA-2017-04-04-000197-b.b1). Але в даному випадку, дискримінація є особливо очевидною ще саме тому, що згідно даних із моніторингового порталу DoZorro та системи аналітики відкритих даних Clarity Project аналогічні договори на двох аналогічних договорів з поставки обладнання для навчальних кабінетів та/або STEM-лабораторії для навчальних закладів освіти, загальна сума яких повинна бути не менше суми оголошення даної закупівлі (36071100.00 грн) є тільки у двох компаній: ТОВ «ЕНСОФ» та ТОВ «БМС ТЕХНО», що вже згадувалась раніше. При цьому, на ринку постачання освітнього обладнання є, щонайменше, 5 компаній чий загальний досвід виконання аналогічних договорів становив понад 100 млн. грн. лише у 2019 році ( ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО "КВАНТ" ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "ЕЛЕКТРОВИМІРЮВАЧ", ТОВ «ЕМЕНС», ТОВ Бі-Про, ТОВ «Діксі-центр»), що очевидно свідчить про їх можливість постачання даного договору, проте жодна з них немає двох аналогічних договорів на зазначену суму, оскільки практика проведення тендерів подібного об’єму не була поширеною до 2020 року. З огляду на вищезазначене, просимо скасувати дану вимогу. 4. Окрему увагу слід звернути на вимоги Замовника до електронних освітніх ресурсів, що вимагаються Замовником. Згідно Наказу, єдиною вимогою до Електронних освітніх ресурсів є «повинні відповідати навчальній програмі». Замовник, всупереч Наказу, вказав детальні вимоги до ЕОР, яким відповідає тільки одна електрона інформаційно-освітня система – Мій Клас, виробництва литовської компанії SIA Uzdevumi.lv. Із інформації, що знаходиться у відкритому доступі (https://investigator.org.ua/ua/investigations/224669/ та http://nashigroshi.org/2020/03/02/politsiia-rozsliduie-kupivliu-zniatykh-z-vyrobnytstva-noutbukiv-dlia-shkil-khersonshchyny-za-12-mil-yoniv/), дана система пропонується тою ж БМС ТЕХНО, та дискримінаційним критерієм, що обмежує коло учасників закупівлі. Окрім цього, дана система є предметом ряду кримінальних проваджень, що викликає додаткове занепокоєння та має бути очевидним для Замовника. Просимо привести вимоги до Електронних освітніх ресурсів у відповідність до Наказу, видалити дискримінаційні вимоги. Вище перелічені дискримінаційні вимоги не дають можливості широкому коло учасників прийняти участь в закупівлі. При цьому, згідно аналізу цін з мережі інтернет з сайтів компаній постачальників навчального обладнання становить не більше 23 000 000 грн., без урахування зниження ціни в рамках конкурентного аукціону, (детальніше в Додатку 2), що на майже 40% або 13 000 000 грн. менше ніж очікувана вартість закупівлі. Таким чином, якщо дискримінаційні умови не будуть усунені, держава може зазнати збитків на мільйони гривень, що, в такому випадку, повинно стати предметом розслідування правоохоронних органів. Окрему увагу звертаємо на Лист МОН від 14.08.2020 № 1/9-441 "Щодо неухильного дотримання законодавства", в якому зазначено, що технічні специфікації при закупівлі обладнання та засобів навчання, мультимедійного обладнання, комп’ютерної техніки тощо не можуть відрізнятись від вимог Наказів МОН України від 29.04.2020 №574 “Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій" та № 1440 від 02.11.2017 "Про затвердження Типового переліку комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти" (далі – Накази). Таким чином, надмірна деталізація вимог, що відрізняється від зазначених в Наказах є порушенням законодавства. Задля запобігання можливому злочину та розтрати бюджетних коштів, а також для дотримання чинного законодавства, просимо усунути дискримінаційні вимоги та привести Технічні вимоги (Додаток 4) у відповідність до Наказів. Вимагаємо надати відповідь по кожному з пунктів вимоги. Дякуємо за розуміння.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учаснику. Ваші пропозиції щодо внесення змін до тендерної документації враховані та опрацьовуються тендерним комітетом згідно з чиним законодавством. У випадку прийняття рішення щодо внесення змін до тендерної документації - зміни будуть оприлюднені в електронній системі відповідно до вимог Закона України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Є відповідь

Вимога щодо передоплати

Номер: 6f7db9bc638f467eaa4fc56b895dd128
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-03-005530-a.a3
Назва: Вимога щодо передоплати
Вимога:
Шановний замовнику, пропонуємо переглянути умови оплати по договору та встановити умову про попередню оплату до поставки товару 50%, як наприклад у закупівлі: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-08-06-002702-b або у закупівлі: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-06-12-010279-c
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: На вимогу UA-2020-09-03-005530-a.a3 Відповідно до Постанови КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇН від 04 грудня 2019 р. № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти», розпорядники (одержувачі) бюджетних коштів (крім закордонних дипломатичних установ) у договорах про закупівлю товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти можуть передбачати попередню оплату в разі закупівлі: товарів, робіт і послуг за поточними видатками — на строк не більше трьох місяців. У проекті договору про закупівлі зазначено, що Замовник може здійснювати попередню оплату на строк не більше двох місяців, але не пізніше кінця бюджетного періоду та не більше 20 відсотків від ціни договору про закупівлю з дотриманням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» та за умови відкриття Постачальником (Підрядником) небюджетного рахунку на своє ім’я в органах Державної казначейської служби у встановленому законодавством порядку з подальшим використанням зазначених коштів на цілі визначені Договором про закупівлю. У Замовника відсутні законні підстави для задоволення вищезазначеної вимоги.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Є відповідь

Дискримінаційна вимога

Номер: 17362abc75f34e69959424dd6a4009cf
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-03-005530-a.c2
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! Звертаємо Вашу увагу, що вимога про надання аналогічних договорів на певну суму, є дискримінаційною по відношенню до інших учасників. Пропонуємо Видалити дану вимогу як дискримінаційну. На підтвердження додаємо рішення Органу оскарження. В разі відхилення даної вимоги, її буде подано у вигляді скарги до Органу оскарження.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учасник, Відповідно до пп.3 п. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні Закупівлі»: 2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); Вимога щодо надання аналогічних договорів передбачена Законом України. Надане документальне підтвердження має підтвердити Замовнику фактичну спроможність Учасника виконати з відповідною якістю та вчасно проставити обсяг товару, відповідно до вимог тендерної документації. Аналогічні підходи до розуміння дискримінації викладено й у практиці органу оскарження процедури публічних закупівель – Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель при Антимонопольному комітеті України (наприклад, рішення від 24.07.2018 р. № 7438-р/пк-пз і від 27.07.2017 р. № 4204-р/пк-пз). Нижче наведені закупівлі де вимагалося підтвердження досвіду аналогічних договорів за предметом закупівлі в грошовому та натуральних величинах. Двоє з учасників (ПрАТ Броварське шляхово-будівельне управління №50, ТОВ "НІЖИНСЬКА ПШМК") оскаржували дану вимогу в Антимонопольному комітеті України, в тому числі в частині підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, по всім чотирьом скаргам було відмовлено у задоволені. https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-04-03-002419-a https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-04-03-002415-a.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Є відповідь

Щодо технічної специфікації

Номер: 80f578ec7c39450289de921320d8c143
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-03-005530-a.a1
Назва: Щодо технічної специфікації
Вимога:
Шановний Замовнику! Звертаємо Вашу увагу, що у відповідності до імперативних вимог п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі", у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. В свою чергу, частиною 1 ст. 23 Закону України "Про публічні закупівлі", визначено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Всупереч зазначеним вище імперативним вимогам Закону України "Про публічні закупівлі", у Додатку 4 до Тендерної документації, взагалі відсутні технічні характеристики деяких товарів, що входять до предмету закупівлі. Такий опис предмета закупівлі є прямим порушенням вимог статей 22-23 Закону України "Про публічні закупівлі" та може призвести до неефективного витрачання бюджетних коштів, оскільки дозволяє недобросовісним учасникам пропонувати до закупівлі обладнання низької якості за завищеними цінами. Вимагаємо внести зміни до документації та викласти технічну специфікацію відповідно до вимог статей 22-23 Закону України "Про публічні закупівлі".
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учаснику! Розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо Вам наступне. Права та обов’язки Замовника під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, визначаються Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Вимоги встановлені, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та з дотримання вимог чинного законодавства в цілому. Документація для проведення цієї закупівлі, не містить умов чи вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, не обмежує право на участь інших учасників, а також не ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників. До технічних вимог предмета закупівлі будуть внесені зміни.
Статус вимоги: Задоволено