• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

код ДК 021:2015-39160000-1 - Шкільні меблі ((Навчальний кабінет фізики–1 (один) комплект (Олешківська СШ І-ІІІст № 4 з поглибленим вивченням предметів природничо-математичного напряму Олешківської районної ради Херсонської області)

Завершена

1 063 881.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 319.41 UAH
Період оскарження: 03.09.2020 16:38 - 14.09.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог

Номер: 5b8b95f32e8840c8913ba30ab7ccdf50
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-03-008689-b.c2
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
вимога
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Тендерним комітетом було розглянуто Вашу вимогу. З даного приводу зазначаємо наступне: Предмет закупівлі визначено відповідно до вимог «Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 29 квітня 2020 року № 574 та «Типового переліку комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти» затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 02 листопада 2017 року № 1440. Визначення предмету закупівлі здійснювалось відповідно до вимог Закону України «Про освіту» від 05 вересня 2017 року № 2145-VIII та Закону України «Про публічні закупівлі» від 19 вересня 2019 року №114-ІХ. Пунктом 3 Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій» (далі – Типовий перелік) визначено, зокрема, що оснащення повинно відповідати вимогам: комплектності і модульності, що враховують реальні особливості закладів освіти та потреби учасників освітнього процесу. Щодо конкретних вимог Типового переліку до конкретних кабінетів, то у ньому визначено, що: - Засоби навчання та обладнання, якими можуть бути обладнані STEM-лабораторії закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, повинні відповідати вимогам, наведеним у таблиці 1; - Мультимедійне обладнання, електронні освітні ресурси та пристосування для навчальних кабінетів та STEM-лабораторій повинні відповідати вимогам, наведеним у таблиці 2; - Засоби навчання і обладнання для кабінету біології повинні відповідати вимогам, наведеним у таблиці 3; - Засоби навчання і обладнання для кабінету географії повинні відповідати вимогам, наведеним у таблиці 4; - Засоби навчання і обладнання для кабінету математики повинні відповідати вимогам, наведеним у таблиці 5; - Засоби навчання і обладнання для кабінету фізики повинні відповідати вимогам, наведеним у таблиці 6; - Засоби навчання і обладнання для кабінету хімії повинні відповідати вимогам, наведеним у таблиці 7. У зазначених вище таблицях визначено мінімальні технічні характеристики засобів навчання та обладнання, із формулюваннями «НЕ МЕНШЕ», і жодною нормою не встановлено заборони на визначення якісних характеристик більших від мінімальних установлених Типовим переліком. При цьому, в багатьох випадках використовуються формулювання, які вимагають конкретизації та деталізації залежно від потреб конкретного замовника, оскільки неможливо ефективно здійснити закупівлю, без визначення мінімальних необхідних замовнику характеристик предмету закупівлі, наприклад, навчальні роботи, 3D принтер, тощо. Окремо слід звернути увагу на вимоги, щодо програмного забезпечення обладнання, де в багатьох випадках визначено вимогу: «сумісне з ОС педагогічного працівника». Таким чином, кожен замовник має визначати сумісність, з якою операційною системою йому необхідна. Більше того, Типовий перелік, у багатьох випадках, прямо вказує, що кількісний і якісний склад обладнання визначається педагогічним працівником. Зокрема, це стосується цифрових вимірювальних комплексів для кабінетів фізики, хімії та біології, комплектів демонстраційного та лабораторного обладнання (див. наприклад, п 1 таблиці 3, п 1 таблиці 6, п 1 таблиці 7) . Частиною 1 ст. 54 Закону України «Про освіту», визначено, що педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники мають право на академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі. Таким чином, досвід та побажання педагогічних працівників є визначальним фактором при визначенні технічних характеристик предмету закупівлі. Крім того, варто зазначити, що на підставі ч. 4 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі», для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель, замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації. Статтею 23 Закону України «Про публічні закупівлі», на замовника прямо покладається обов’язок визначати у технічній специфікації опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Частина 3 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі, якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Іншими словами, при визначенні предмету закупівлі, за результатами проведених попередніх ринкових консультацій, замовник вправі визначати конкретний тип, модель, технологію виробництва обладнання, тощо, із обов’язковим «зазначенням або еквівалент". При цьому, замовник вважає за необхідне вказати, що саме детальне зазначення необхідних технічних характеристик обладнання, що закуповується, гарантує можливість закупівлі якісного обладнання та ефективного використання бюджетних коштів. Натомість, при відсутності чітких характеристик необхідного обладнання, зростає ризик поставки товару низької якості, без потрібних замовнику функціональних та якісних характеристик за ціною, яка може не відповідати реальній вартості такого обладнання. Таким чином, Замовник, з метою ефективного використання бюджетних коштів, в межах номенклатури та з урахуванням мінімальних вимог встановлених наказами МОН України від 02.11.2017 р. №1440 та від 29.04.2020 р. №574, вносить додаткові уточнення характеристик обладнання, що дозволять забезпечити освітні потреби закладів освіти у відповідності із законодавством, що регулює процедури державних закупівель. Зважаючи на викладене вище, у замовника відсутні правові підстави для внесення змін у тендерну документацію.»
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 18.09.2020 17:01
Вимога
Відкликано скаржником

Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог

Номер: b22d0ad0de734d9c82307a1f7e13c6c3
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-03-008689-b.c1
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Вимога
Пов'язані документи: Учасник
Опис причини скасування: помилки
Дата скасування: 08.09.2020 16:23